• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Heeft er zich tot nu toe nog niemand zich afgevraagd of Inno dit zomaar allemaal ongestraft kan doen?
Er zijn personen die diamanten besteden aan events etc..., , dit is dus in feite een aankoop! Als de verkoper achteraf zomaar wat gaat wijzigen..., ik weet niet hoor! Stel je koopt een stereo, je bent er zeer gelukkig mee, zalig geluid, blablabla en na 14 dagen komt de verkoper even bij je thuis langs en komt de boxen, subwoofers, surround systeem even terug ophalen, zou je dat pikken? :)
 

DeletedUser1570

Guest
De eventgebouwen van voor maart 2017: dus de meest trouwe spelers, die al lang spelen, verliezen nu die gewonnen cultuur en populatie? Ik ken geen enkel bedrijf dat zo omgaat met vaste klanten.
 

Bijlagen

  • boek.jpg
    boek.jpg
    111,6 KB · Weergaven: 84

DeletedUser990

Guest
Heb net even globaal geteld heb dus 5000 populatie in evenement gebouwen. Maar niet veel oudere. Werden regelmatig gewisseld;wel nog woningen die geupt moeten worden dus daar begin ik dan maar vast mee.
Gelukkig deze hoofdprijs nog niet gewonnen.
Hoef me nu niet meer druk te maken over relekwieen en confontraties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er zich tot nu toe nog niemand zich afgevraagd of Inno dit zomaar allemaal ongestraft kan doen?
Oh, ze krijgen het wel weer terug hoor, dit soort verrassingen dumpen op gebruikers is voor een aantal de druppel om er maar de brui aan te geven, en gelijk hebben ze. Bovendien is het "bad advertising", mond-op-mond reclame zal niet beter worden met dit soort fratsen.

Wat mij het meest stoort aan het geheel is dat ze blijkbaar erg langzaam leren van hun fouten; het is niet de eerste en zal ook niet de laatste keer zijn, maar ze lijken nog niet in staat om dit netjes te verkopen aan de gebruikers.

Er zijn personen die diamanten besteden aan events etc..., , dit is dus in feite een aankoop! Als de verkoper achteraf zomaar wat gaat wijzigen..., Stel je koopt een stereo, je bent er zeer gelukkig mee, zalig geluid, blablabla en na 14 dagen komt de verkoper even bij je thuis langs en komt de boxen, subwoofers, surround systeem even terug ophalen, zou je dat pikken?
klein probleempje, je hebt niet een stereo gekocht van je diamanten, je hebt loten gekocht, waar je een stereo mee gewonnen hebt.
De stereo als zodanig is dus niet gekocht maar gewonnen.

Het blijft wat onhandig dat hij na een week of wat stuk is, maar alles wat ik koop gaat stuk na verloop van tijd, is mijn ervaring.
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind dit op de lange termijn een echte verbetering voor het spel. Het is echter wel jammer dat dit op deze manier moet. Ikzelf ga er qua inwoners op vooruit en qua cultuur slechts een heel klein beetje op achteruit, maar als ik lees dat er sommigen duizenden op achteruit gaan, vind ik dit echt niet kunnen. Ik las dat Inno hier een oplossing voor probeert te vinden, ik hoop dat dat een beetje een passende is zoals een paar gratis spreuken om eventgebouwen te upgraden.
 
ikzelf heb 53 eventgebouwen die cultuur/populatie geven.
met die 53 gebouwen veronderstelde ik dat ik veel inwoners en cultuur zou verliezen, maar het valt best nog mee:
ik verlies 2080 inwoners en 18.6k cultuur. De cultuur ben ik niet rouwig om, ik heb altijd te veel cultuur dat ik toch nooit op krijg.

en nu ik eindelijk mijn blauwdrukken ga kunnen gebruiken, veronderstel ik dat die -2000 snel omgezet zullen zijn naar +xxxx

Ik had het geluk dat al mijn eventgebouwtjes van het laatste hoofdstuk waren toen je kon krijgen. op beta was ik nog niet het in het laatste hoofdstuk en daar heb ik veel meer inwoners verloren met veel minder gebouwtjes
 
Hoi Allemaal,
Vanaf release 1.54 (over ongeveer 3 weken bij ons) krijgen de eventgebouwen van voor maart 2017 een rebalancing. Sommige gebouwen krijgen een hogere waarde, maar andere een lagere. Dit wordt als voorbereiding gedaan voor een spreuk waarmee je de eventgebouwen kunt upgraden. Maar.... vanwege de voorbereiding kan je cultuur en vooral populatie als je oudere eventgebouwen hebt flink zakken. De regenboogeenhoorn heeft bij mij in mijn beta-stadje nu bijv. nog maar iets meer dan helft van de waardes die het had! Ook de eventgebouwen van Winterevent 2016, die in Winterevent 2017 terugkwamen, kunnen in waarden gaan verminderen.

Kijk daarom goed rond in je stadje, zodat je nu nog kunt voorkomen dat je na de upgrade met een negatieve populatie of cultuur zit. Het is namelijk nog niet bekend wanneer die spreuk er gaat komen, in eerste instantie kun je je eventgebouwen alleen met diamanten upgraden.

Deze nieuwe upgrade-spreuk gaat ook de blauwdrukken vervangen!. Bestaande blauwdrukken worden uiteindelijk ook omgezet in deze upgrade-spreuk waarmee je dan ook je magische huizen en werkplaatsen kunt uppen.

Groetjes, Didi

PS: hieronder een link van de cityplanner met een overzicht van de veranderde waardes voor een aantal gebouwen.

http://www.elvenarchitect.com/beta/buildingchanges154/
Didi gewoon even voor de zekerheid daar ik meerdere dingen hoor/lees. Het gaat toch alleen over event gebouwen van VOOR maart 2017?
 

DeletedUser

Guest
Didi gewoon even voor de zekerheid daar ik meerdere dingen hoor/lees. Het gaat toch alleen over event gebouwen van VOOR maart 2017?

Ja, in principe wel, maar er zit een addertje onder het gras. Het winterevenement van eind 2017, had veel dagprijzen die ook in het winterevenement van 2016 te winnen waren. Deze evenementgebouwen krijgen ook een rebalancing, ondanks dat je ze in winter 2017 hebt gewonnen.
Dit zijn o.a.: Het bevroren meer, Vuurtempel, Vaderboom (meerdere variaties), Bevoren vlam (meerdere variaties), Bevoren eenhoorn, Winterlampioons, Lampion Wintervijver, Sneeuwbalgevecht, winterheiligdom (meerdere variaties), luie sneeuwpop, en de Besneeuwde Vaderboom.

Vooral als deze gebouwen gewonnen hebt toen je in de eerste 3 gastrashoofdstukken zat (dwergen, feeën, orken) kunnen deze flink in waardes gaan zakken helaas.

Laten we daarom hopen dat dit bijgesteld gaat worden. Maar dat weet ik in de loop van deze week pas.
 
Ik ga een paar duizend populatie kwijt zijn via de tuintjes en Halloweending als ik het goed zie. Die heb ik niet, dus dan is het echt einde verhaal.

Paar duizend? Neem aan dat die dan al van een wat lager level zijn?
Ik ga er 1300 op achteruit, 100 per tuintje. en de mijne zijn al relatief aan vervanging toe, heb ze echter nooit willen slopen omdat ik dit wel aan had zien komen. eindelijk hebben me 55 resterende blauwdrukken nut.

Mocht je echt flink achteruit gaan in inwoners dan waren je tuinen waarschijnlijk al heeeeeeel lang aan vervanging toe. en van een hoofdstuk heel heel heel lang geleden.
dus dan zou je het met gewone gebouwen makkelijk op moeten kunnen vangen. en daar kan je dan nu al aan beginnen.
 
wacht nog maar even met vervangen zou ik zeggen. ze geven op beta toch de indruk dat ze ons willen compenseren voor het populatieverlies.
dus misschien krijgen we een (paar) gratis upgrade spells, en dan is het zo gefixt.... of zoiets :)
 
wacht nog maar even met vervangen zou ik zeggen. ze geven op beta toch de indruk dat ze ons willen compenseren voor het populatieverlies.
dus misschien krijgen we een (paar) gratis upgrade spells, en dan is het zo gefixt.... of zoiets :)

Dat, en op het gewone Engelstalige forum wordt er door de CM op gehint -zonder beloftes!- dat men wellicht gaat proberen om de herbalancering van de gebouwen in de Live werelden tegelijk te introduceren met de mogelijkheid om ze te upgraden. Dus niet zoals op Beta waar we nu eerst cultuur/populatie verliezen en pas later kunnen upgraden.
Het zou mooi zijn als ze het op Live inderdaad zo kunnen oplossen.
 
Dat, en op het gewone Engelstalige forum wordt er door de CM op gehint -zonder beloftes!- dat men wellicht gaat proberen om de herbalancering van de gebouwen in de Live werelden tegelijk te introduceren met de mogelijkheid om ze te upgraden. Dus niet zoals op Beta waar we nu eerst cultuur/populatie verliezen en pas later kunnen upgraden.
Het zou mooi zijn als ze het op Live inderdaad zo kunnen oplossen.
ik denk dat dat inderdaad sowieso de bedoeling was, want de aankondiging op beta was de aankondiging dat we eventgebouwen konden upgraden. Niet dat we de gebouwen gingen generfed worden. Dat was een gevolg van het andere ... :) Maar ondertussen kennen we inno al een beetje, communicatie is absoluut niet hun sterkste kant :)

Dankzij de dagelijkse updates op beta komen alle wijziginen daar altijd in stukjes, maar het verbaasd me telkens weer dat de negatieve wijzigingen altijd eerst komen, om later de positieve wijzigingen te krijgen, het zou ook wel eens andersom mogen :)
 

DeletedUser1427

Guest
Wij laten weten dat dit topic vanaf nu een algemeen topic is, zoals de titel van dit topic nu aangeeft: Nieuws van de Beta (kan spoilers bevatten).
 

DeletedUser2448

Guest
Weer een devaluatie van gebouwen, eerst de oude wonderen en nu de event gebouwen. Elvenar wordt er niet leuker op en als gevorderde speler is het steeds demotiverender om door te gaan met dit spel.Uitbreidingen zijn er niet meer te verdienen, tenzij met dia's, daar zijn mogelijkheden genoeg voor. Dus ja, een giga tekort aan bevolking als dit niet gecompenseerd gaat worden, omdat ik ook een van degene ben met veel tuintjes.Het is zeker nog een kwestie van tijd dat ook de uitbreidingen op de een of andere manier in balans gebracht gaan worden? Er is immers sprake van een onbalans, omdat veel spelers van het eerste uur over veel meer terrein kunnen beschikken, vanwege het feit dat er in het begin hier erg gemakkelijk aan te komen was. En die hebben wel ruimte om huizen c.q. bevolking te plaatsen.
 
Aangezien dit nu een algemeen "nieuws van Beta" topic is, nog meer vrolijk nieuws van de testwereld ;) : er is aangekondigd dat later vandaag (donderdag 3 mei) een nieuw Broederschapsavontuur (BSA) van start zal gaan op Beta. Dit duurt tot 9 mei en zal dezelfde opzet hebben als het 2e BSA (dus met de spreuken badges maar zonder de nieuwe badges van het laatste avontuur).
 

DeletedUser2114

Guest
En zonder enorme hoeveelheden reliks en orks weg te moeten gooien?
 

DeletedUser1026

Guest
Wauw, als ik het zo eens bekijk dan zal ik ineens niet meer kunnen spelen, want als ze de waarde gaan veranderen, is zo'n gebouw zijn ruimte plots niet meer waard is. Dus het is niet alleen de vermindering van populatie en cultuur, maar uiteindelijk het wegvallen van het hele gebouw. Ik heb een aantal gebouwen staan, als ik die moet gaan vervangen omdat ze me gewoon de luchtpijp dischtknijpen om vervolgens te zeggen dat ik wel met diamanten de boel kan oplossen (Wat is nieuw?) Dan degraderen ze mijn stad naar 'achterbuurt'! Het lijkt een beetje op laatste stuiptrekkingen om te proberen meer aan het spel te verdienen. Daar heb ik op zich geen moeite mee, maar achteraf waarde gaan veranderen van gebouwen waar spelers echt wel moeite voor hebben gedaan om ze te verkrijgen is mensen iets beloven en dat niet nakomen. Als je iets wint dan verandert eigenlijk de eigenaar v/h gebouw van INNO naar de speler, immers je hebt het als vergoeding voor bepaalde acties gekregen. Wie is INNO dan om mijn bezit zonder mijn toestemming te gaan wijzigen? Is misschien iets om eens over na te denken. Bij mij zijn het van de winterevents deze:
IJsheksreus - 4800 populatie met 3200 cultuur
Toren v/d Winterkoning - 3200 met 3200 cultuur
4x Gletsjertuin - 2300 met 2300 cultuur
Sneeuwvlokkenberg 1120 met 1120 cultuur
Kasteel sneeuwvlok met 2200 met 2200 cultuur
En dan heb ik nog diverse andere gebouwen staan zoals Stralende tuin (3x 2400), Moederdraken, kippenweide.... noem maar op. Daar heb ik echt wel wat voor moeten doen en baal er wel van dat ze dat achteraf gewoon naar de schroothoop verwijzen. Dat is zeker rond de 30.000 populatie en nog meer cultuur!
Als ze graag spelers die al wat langer spelen, de deur uit willen jagen, dan lijkt ze dat aardig te lukken... Want ik geloof niet dat ik na zo'n actie nog ga proberen 'uit het rood te komen' Maar eens afwachten...
 
Bovenaan