• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Op Betá is het carnaval event al weer aan de gang.
Is weer met de draaiende kistjes.
Zal hier binnenkort ook wel komen.
Nog niet kunnen ontdekken in de gamefiles wanneer.
 
Wat ik mij eigenlijk afvraag, wat is het nut hiervan? Waarom alles downgraden? En dan moet je huizen bouwen om de klap op te vangen waar haal ik de ruimte vandaan. Het spel wordt er niet leuker van
 
volgens elvengems begint het op 15 februari
Nu nog even zoeken naar een nederlandse opdrachten lijst of de boel zelf maar vertalen vanmiddag.
Dit staat op Elvengems:
The Elvenar event, “Elvarian Carnival” has returned and began on beta January 25th, 2021 and will continue through February 15th, 2021. It has not yet been announced when it will arrive on live worlds.

Het duurt op beta dus tot 15 feb en ze geven nog niet aan wanneer het live komt.

@Tinkerbells heb ergens gelezen 9 februari
Dit heb ik ook ergens gelezen.
 
Ze hebben igg het 1 sterren "probleem" dat sommigen zo irritant vinden opgelost.

Als oplossing mag je nu niet meer zoveel op de markt zetten, waardoor je afhankelijk van de markt bent.
maar handelaren kunnen wel alles opkopem maar dit niet meer "verhandelen" natuurlijk geld dit ook voor de rest,
Je kan zelf dus ook maar een paar goederen per keer (3x 1800 goederen, 5x met premium opties) op de markt zetten per 6 uur!!

Iedereen veel succes met deze oplossing, je mag nu elke 5 seconden de trader openen in een gevecht om dat goedje te krijgen wat je zo hard nodig hebt, zeker als het een goedje is waarvan er minder spelers zijn die het aanbieden maar waarschijnlijk alle goederen gezien aanbod beperkt is en de vraag niet.

Weer wat eigen ruiten ingegooid lol.
 
er is niemand die je verplicht om elvenar te spelen en er zijn nog heeeeel veel andere spelletjes ;)
Wat heeft dat te maken met je eigen ruiten ingooien?
Dit laat gewoon zien dat als je fictief probleem opblaast en daar mensen die daar geen tot zeer beperkt schuld aan hebben je een reactie krijgt vanuit de makers die vele malen erger is dan het probleem.


En stoppen? wie weet gebeurd dat wel, ik bedoel het wordt er momenteel niet leuker op.
Er is geen pad meer in het spel van gegarandeerde progressie. je kan beter worden op 1 punt maar moet dan alles inleveren op andere punten.
Ik verveel me steeds meer, ik wil graag een hoofdstuk doen, maar dan is toren en toernooi dood,
Als ik toren en toernooi opgeeft heb ik weinig te doen, en verveel ik me ook maar zodra een hoofdstuk klaar is.

Ben nu op zoek naar kleine dingen om het nog leuk te houden, in de hoop dat ze ergens het licht gaan zien en het spel weer leuk wordt.
Maar dit soort aanpassingen wordt ik niet vrolijk van en ik zie de klachten al aankomen zodra dit hoofdstuk live bereikt
 
En stoppen? wie weet gebeurd dat wel, ik bedoel het wordt er momenteel niet leuker op.
door je opmerkingen in verschillende posts kreeg ik dat idee idd. elvenar is 'maar' tijdverdrijf, een leuk spelletje tussendoor. daarnaast is het bekend dat elvenar in ontwikkeling is (blijft). als je de veranderingen niet leuk vindt, kan je toch een ander spel zoeken? je kan altijd over een tijdje weer terugkomen om te zien of het spel dusdanig is veranderd dat je het _wel_ weer leuk vindt. lijkt me zo zonde van je vrije tijd om die te besteden aan een spel waarvan het lijkt dat je er enorm veel moeite voor moet doen om het nog leuk te vinden ;)
 
door je opmerkingen in verschillende posts kreeg ik dat idee idd. elvenar is 'maar' tijdverdrijf, een leuk spelletje tussendoor. daarnaast is het bekend dat elvenar in ontwikkeling is (blijft). als je de veranderingen niet leuk vindt, kan je toch een ander spel zoeken? je kan altijd over een tijdje weer terugkomen om te zien of het spel dusdanig is veranderd dat je het _wel_ weer leuk vindt. lijkt me zo zonde van je vrije tijd om die te besteden aan een spel waarvan het lijkt dat je er enorm veel moeite voor moet doen om het nog leuk te vinden ;)
Als je een spel al ruim 5 jaar speelt zie je graag dat het spel het goed blijft doen. opgeven en weglopen is de makkelijke manier.
Blijven en een poging wagen dingen te veranderen is de moeilijke weg.

En niet elke ontwikkeling is automatisch een goede ontwikkeling.
 

Aeva

Chef
Het doel van elke game is om verslavend te zijn. Dat wil zeggen: spelers moeten het zo leuk en/of boeiend vinden (dat is een vorm van intrinsieke motivatie) dat ze terug blijven komen om te spelen. Bij voorkeur ook om er echt geld voor neer te tellen, zodat het verdienmodel van de ondernemer daar wel bij vaart. Als een spel niet langer verslavend is, is het dood. Dan verlaten spelers het spel en dat is net zo'n curve als die blauwe die @CrazyWizard laat zien. Zijn argument is dat nu al een klein aantal topspelers het voor gezien houdt en dat dat effect steeds groter wordt.
 
Als je een spel al ruim 5 jaar speelt zie je graag dat het spel het goed blijft doen.
snap ik, vind het ook altijd jammer als een spel niet meer verkrijgbaar is, stopt bij gebrek aan animo ed. gebeurt helaas bij veel spellen... veel spellen zijn al betaald, maar als ik een gratis spel leuk vind, dan doneer ik altijd wel wat om zo het spel te ondersteunen. ik hoop altijd maar dat meer mensen die zich dat kunnen veroorloven dat doen zodat een spel in de lucht blijft. ik wil ook nog bij de makers van een spel aangeven wat mij wel en niet bevalt aan een spel. zij kunnen dan vervolgens overwegen of zij iets met die kritiek willen/kunnen doen. maar als ik een spel tegen m'n zin zou moeten spelen of zou moeten zoeken naar wat ik er nog wel leuk vind, zou ik afhaken, ookal speel ik een spel al zo lang en hoop je er steeds op dat het spel voor jou ten goede verandert
 
ik wil ook nog bij de makers van een spel aangeven wat mij wel en niet bevalt aan een spel. zij kunnen dan vervolgens overwegen of zij iets met die kritiek willen/kunnen doen.
Inno kijkt alleen maar naar inkomsten niet wat jou wel of niet aan een spel bevalt.
In theorie klopt alles aan het spel maar in de praktijk word het anders gespeeld.
Op een aantal aspecten is toendertijd veel kritiek gekomen van spelers waarvan hun al zagen aankomen dat iets een groot probleem kon worden. Goed voorbeeld is het boekrolprobleem van de maansteenset uit de toren. Pas een aantal hoofdstukken later komen ze met een oplossing waarvan hun denken dat het de oplossing is terwijl het leed al is geschied.
Je ziet nu veel spelers stoppen bij H15 of niet meer verdergaan omdat toernooi ineens minder interessant word. Als je de sterkte van je eigen legers niet meer kan mee laten groeien ten opzichte van je tegenstand. En wat heeft het voor zin om spelers nog maar beperkt te laten handelen terwijl ze meer nodig hebben dan wat ze aan mogen bieden. Dan haal je het plezier bij spelers weg en mogelijk dus dat ze er definitief mee gaan stoppen. Daar zullen ongetwijfeld veel spelers bijzitten die regelmatig wat geld er in stopten. Gevolg minder inkomsten. Nieuwe spelers die aan dit spel beginnen en bij een bs komen worden er ongetwijfeld op gewezen wat de konsekwenties kunnen zijn als ze door willen groeien verder dan H15 en zo ga je een kettingreactie creëren dat steeds meer spelers gaan afhaken. Wat je gaat krijgen is in de hand werken dat spelers met hetzelfde account ook op de andere wereld gaan spelen en maar tot een bepaald hoofdstuk zullen gaan en zo proberen een constante inkomstenbron voor dia aan te boren en dat die dan gebruikt gaat worden om het grote account er mee te voeden. Er worden geen dia meer gekocht en je inkomstenbron droogt op met gevolg spel bloed dood.
 
ik weet niet wat de overwegingen zijn van inno om eea wel of niet door te voeren. dat inkomsten een reden is lijkt mij evident, niemand leeft van lucht ;)
ik speel met 1 account in 1 wereld (heb dus 'maar' 1 stad), zit halverwege H15, speel graag toernooi en toren, heb geen enkele boekrolfabriek en kan alleen maar zeggen dat het spel me prima bevalt. en als dat in de toekomst niet meer het geval zou zijn, zoek ik gewoon een ander spelletje. meer niet ;)
 
Ze hebben igg het 1 sterren "probleem" dat sommigen zo irritant vinden opgelost.

Als oplossing mag je nu niet meer zoveel op de markt zetten, waardoor je afhankelijk van de markt bent.
maar handelaren kunnen wel alles opkopem maar dit niet meer "verhandelen" natuurlijk geld dit ook voor de rest,
Je kan zelf dus ook maar een paar goederen per keer (3x 1800 goederen, 5x met premium opties) op de markt zetten per 6 uur!!

Iedereen veel succes met deze oplossing, je mag nu elke 5 seconden de trader openen in een gevecht om dat goedje te krijgen wat je zo hard nodig hebt, zeker als het een goedje is waarvan er minder spelers zijn die het aanbieden maar waarschijnlijk alle goederen gezien aanbod beperkt is en de vraag niet.

Weer wat eigen ruiten ingegooid lol.

Wat ik begrijp van Beta komt er dus een Merchant naast de Trader. Trader is nog steeds de oude manier en blijft bestaan. De Merchant is alleen voor de nieuwe goederen van H18, de ascended goods. De Merchant is beperkt in het aantal transacties dat je kunt doen en de hoeveelheid, maar je krijgt daarentegen wel gelijk de goederen die je aanbiedt en je hoeft niet te wachten tot ze door een andere speler gepakt zijn (zoals bij de Trader wel is). Dat laatste klinkt als een voordeeltje. Bepaalde schaarste, of moeilijk van je goederen afkomen zoals nu bij bepaalde goederen komt door het direct afnemen van de merchant te vervallen. Ik denk wel dat de hoeveelheid die je per trade kunt verhandelen bij de Merchant heel erg klein is en dat de 6 uur wachttijd echt wel een factor gaat worden. Handelen wordt zo echt een tactisch element Want beperkt kunnen plaatsen betekent ook beperkt aanbod.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken, die Merchant. Helaas ben ik voorlopig nog niet bij H18.
 
Bovenaan