• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.

DeletedUser1294

Guest
Lief van jullie, maar ik red me prima hoor. Ik heb voldoende voorraad en in onze bs wordt handel snel afgenomen. Ik bezoek jullie dagelijks en maak ook vaak dankbaar gebruik van jullie handel en vise versa.
Soms slaat gewoon de ergernis toe van spelers die anderen proberen uit te buiten. That's all ;)
 

DeletedUser572

Guest
Handel tussen tiers is soms nodig. Ik had m'n boycot losgelaten maar heb geen reden om laks te zijn, en geen tijd teveel dus de bezoekjes schrap ik ook. Moeilijk punt is wel dat er bij zijn die mij bezoeken. Oh well, daar zullen ze dan ook wel mee ophouden :rolleyes: Actieve buren genoeg :cool: Niet jaloers worden, het is iets van een 15 à 20 op meer dan 100 :D
Dat zal niet stoppen. Ik zelf heb ook niet veel tijd voor burenhulp maar ik krijg er altijd een hoop. Daar ben ik dankbaar voor.
 
Sinds kort zie ik steeds meer spelers die zelf helemaal geen t1-fabrieken meer hebben en constant de markt volzetten met de vraag naar t1-gronstoffen. Officieel niet oneerlijk (volgens sommigen) want het is 2-sterren handel.
Nou.. Ik erger me groen en geel aan dat soort spelers die meer dan de helft van mijn pagina's op de markt in beslag nemen.

Ik mis het boycot-knopje "Speler verbergen" :mad:

heb na je opmerking eens opgelet, een dorpje zoals deze?
O8EcF4L.jpg

En daarom dient die cross tier onzin dus geboycot te worden.
spammt de markt dus wel vol met 1600 marmer/staal/hout voor 100 toverstof.

zolang er gekken en onwetenden zijn die er in trappen blijven mensen dit helaas doen.

Wel erg jammer je zou verwachten dat een speler met een leuk aantal magische huizen toch meer verstand zou hebben dan misbruik te maken van het falende stersysteem om andere te foppen dat het goede handel is :(
 

DeletedUser1294

Guest
heb na je opmerking eens opgelet, een dorpje zoals deze?
Precies die ja. Zit sinds kort in onze buurt. Heb al eens gedacht om een mailtje te sturen, maar zolang die handel afgenomen wordt, heeft zo'n onsympathieke speler daar toch lak aan.
 
@CrazyWizard : ik verwacht niet anders van mensen die alles en iedereen denken te kunnen kopen. Het is hun manier van leven, ten koste van anderen.

Ik vind dit nogal een botte opmerking over mensen met wie je alleen die spel speelt en waarschijnlijk niet eens in het echt kent. Iedereen is toch vrij om dit speel te spelen zo als hij zij dat wilt en dat hoeft niet perse dezelfde manier waarop jij het spel speelt of hoe jij graag zou zien dat zij het spel zouden moeten spelen. Naar mijn idee zegt dat ook helemaal niets over hoe ze in het leven staan of in het echte leven anderen behandelen. Om op basis van een spel een dergelijke uitspraak te doen over andere mensen, vind ik eigenlijk wel heel ver gaan.

Maar misschien begrijp ik je opmerking helemaal verkeerd, dat hoor ik dan ook graag van je. :)



Ik vind het overigens ook niet altijd leuk om de markt volgespamd te zien met T3/T1 handel of 0 ster aanbiedingen, dat maak het namelijk wat moeilijker om de leuke handel er uit te filteren, maar ik laat mijn spel plezier daar echt niet door bederven. Er zijn nog genoeg andere spelers wiens speelwijze wel op de mijne aansluit, dan ga ik daar wel mee in zee en de rest negeer ik.
 

DeletedUser1294

Guest
Het kan nog erger..

Scherm1.jpg

0 fabrieken!
Speler heb ik een tijdje geleden aangesproken (toen had ze nog 2 fabrieken).
Reactie was: "Er ligt een oneindige hoeveelheid gs daarbuiten. Waarom zelf produceren? Snap niet dat niet véél meer mensen dit doen"

Kijk.. Daarom snap ik de opmerking van Aiki wel.. Het ljkt mij onmogelijk dat zo'n asociale denkwijze zich beperkt tot alleen dit spel.
 
Het kan nog erger..


0 fabrieken!
Speler heb ik een tijdje geleden aangesproken (toen had ze nog 2 fabrieken).
Reactie was: "Er ligt een oneindige hoeveelheid gs daarbuiten. Waarom zelf produceren? Snap niet dat niet véél meer mensen dit doen"

Kijk.. Daarom snap ik de opmerking van Aiki wel.. Het ljkt mij onmogelijk dat zo'n asociale denkwijze zich beperkt tot alleen dit spel.

Gelukkig werkt die tactiek niet zodra je voorbij een bepaald punt bent. dat is het enige goede hieraan. op een gegeven moment heb je gewoon meer goederen nodig uit de markt dan er mensen zijn die erin trappen. en dan staan ze dus ellenlang stil omdat ze geen plek hebben voor de fabrieken.
 

DeletedUser572

Guest
Het kan nog erger..

. Het ljkt mij onmogelijk dat zo'n asociale denkwijze zich beperkt tot alleen dit spel.
Wacht... Mensen die andere mensen uitbuiten?!? NEE, dat KAN niet... Dat zou nooit gebeuren bij bijvoorbeeld banken of farmaceutische bedrijven. Mensen zijn gewoon zo niet en zullen dat nooit doen! Ook zeker niet bij mensen die hier komen werken en niks van dit land weten. Die worden ook zeker altijd goed behandelt en nooooooit uitgebuit! Dit soort gekke dingen wil ik nooit meer op dit forum lezen.

/einde sarcasme.

Op een serieuzere toon. Gamers (mensen) over het algemeen zoeken altijd de uiteinden. De 'beste' manier alles wat net binnen (en buiten) de regels valt en voordeel geeft zal worden gebruikt. Zolang het mogelijk is, gebeurt het. Voor zo min mogelijk moeite het beste voordeel.
 
@Raafke : heeft niks met het spel te maken, het is een type mens die in een bepaalde ontwikkelingsfase is blijven steken, en dat zie je gewoon òòk in hun gedrag in een spel.
 
En dat kun je in mijn ogen dus niet weten. Je kent deze mensen niet en er is een heeeeel groot verschil tussen hoe iemand een spel speelt en in het echte leven staat en op een dergelijke wijze generaliseren, in hokjes stoppen en veroordelen, dat gaat mij echt veel en veel te ver. Mensen zijn veel complexer dan alleen het spelletje Elvenar. Als toch iedereen maar een oordeel gaat vellen over een ander op basis van een spelletje, waar gaan we dan heen. En ja daar val ik behoorlijk over.

Elvenar is een spel en als iemand dat op een bepaalde manier speelt is dat een spelstrategie. Ze overtreden de regels van het spel niet want er nergens staat dat je TR1 fabrieken of uberhaupt fabrieken moet hebben en ook niet dat je geen cross tier handel mag doen. Als de ontwikkelaars van elvenar het ook een ongewenste ontwikkeling zouden vinden, hadden ze er al lang actie op ondernomen of ondernemen ze er actie op. Nee die moedigen juist cross tier handel aan en als voorbeeld noem ik de bietjesquest. Ik had toen nog geen T3 fabrieken en nog nauwelijks T2 goederen en juist de spelers die dus geen moeite hebben met cross tier handel hielpen mij op dat moment meer dan spelers die alleen keurig netjes volgens hun spelwijze handel binnen dezelfde tier aanboden.

En wat is er nu in vredesnaam mis met T3/T1 of geen fabrieken hebben? Wil je daar niet aan mee doen, dan doe je daar niet aan mee en negeer die speler. Hoe simpel kan iets zijn? Dit spel is volgens mij toch voor een groot deel zelfregulerend wat betreft de handel. Als steeds meer spelers hun T1 fabrieken weg doen en denken dit te kunnen op lossen met cross tier handel ontstaat er vanzelf schaarste en dan zijn de spelers die nog wel T1 fabrieken hebben de lachende derde. Of uberhaupt fabrieken...
 

DeletedUser1427

Guest
Laten we proberen deze discussie over in het spel gerelateerde onderwerp: 'Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen' te houden. :)
 
@Raafke : ik viseer niemand, ik zet zelf bijvoorbeeld ook cross-tier handel en neem er ook aan (maar niet altijd).
Degenen die zich gedragen zoals ik ruwweg omschreef vind je ook in een spel, en dat kan het plezier eruithalen, ze moeten maar aan zelfonderzoek doen, verder was daar niks mee bedoeld.
 
Als ik cross tier zet, wat ik amper doe, dan zorg ik altijd wel dat het 3 sterren is.
dus bv 1000 tier 1 vs 3500 tier 2. Al weet ik eigenlijk wel dat dit nog oneerlijk is, echt eerlijk zou 1000 vs 2000 ofzo zijn.
Maar zo'n trades vliegen wel de deur uit, als ik ze al eens zet. dus ik zie geen regen mezelf te straffen door minder te vragen dan ik kan krijgen.
 

DeletedUser2743

Guest
Kort geleden een bs gestart van ervaren spelers met een nieuw klein account. Crosshandel is bij ons niet toegestaan (tenzij vooraf onderling een deal wordt gemaakt die voor beide partijen interessant is)

Helaas leidt dit nu al tot discussies. Nieuwe leden die binnen 2 dagen toch crosshandel plaatsten zijn na uitleg in de chat en daarna in een mail gewaarschuwd. Het wil er maar niet in, dat 2-sterren nog niet betekent dat het eerlijke handel is.

We hebben intussen dus alweer afscheid genomen. Liever een kleine eerlijke bs, dan dat we meewerken aan de "vervuiling" van de markt.

PS
Nieuwe leden zijn welkom. Ook beginnende spelers
 

DeletedUser2743

Guest
Waarom verbied je het als je ook eerlijke handel kunt promoten? 1 op 2,5 komt, volgens de berekeningen die men heeft gedaan, toch ook gewoon overeen? Dus is cross tier handel dan ook niet per definitie oneerlijk. Zeker bij nieuwe spelers maak je het ze wel erg moeilijk door een totaalverbod.
Dat klopt wel, maar daarom kunnen er afspraken gemaakt worden als iemand echt krap zit.
Crosshandel werkt als een virus en zonder goede afspraken wordt dat al snel de standaard.
Zodra de eerste T2 fabrieken zijn gebouwd begint de ellende en ik ben het zó zat om steeds maar weer uit te moeten leggen waarom 1:4 of 1:16 geen eerlijke handel is.
 

DeletedUser1294

Guest
Tis dan net als een schoolplein vol met feestvierende kinderen en die in jouw klas zit binnen huiswerk te maken. Dat valt ook moeilijk te verkopen..
Tot de hardwerkende kinderen vorderingen maken en de anderen er achter komen dat ze wel heel lang in de rij moeten staan voordat ze het huiswerk mogen overschrijven van die paar sulletjes die het toelaten.
 

DeletedUser572

Guest
Ik zie het zeker niet als oneerlijk en heb er zelf gebruik van gemaakt als bijvoorbeeld mijn tweede bonus goed laag is maar mijn derde extra heeft. Ik zie er geen probleem mee, als de markt het accepteert is het ok.
 
T3/T2 is ook nog niet zo erg. Daar is de verhouding nog niet zo scheef zeg maar. Dat doe ik een enkele keer, maar dan altijd kleine bedragen.
Ik heb ook wel eens andersom aangeboden. Dus T1 aanbieden en T2 terugvragen. Nou, dat blijft echt niet lang staan op de markt.

Daar vallen de aantallen wel mee en dan wil ik ook nog wel eens zo'n aanbod accepteren als ik een overschot heb. Waar ik wel moeite mee heb is de T3/T1 aanbiedingen. Daar lopen de verhoudingen zo scheef en T3 in een kleine hoeveelheid zo veel makkelijker te produceren dan de hoeveelheid T1 die daar tegen over staat. Ben me daar gek dat ik mijn T1 goederen dan voor zo'n laag tegenbod ga verbrassen. Al heb ik een supergroot overschot aan T1. Je krijgt ze van mij dan echt niet. Produceer dan maar lekker zelf je T1 of ga maar naar de groothandel.

Je ziet trouwens ook dat die T3/T1 aanbiedingen heel lang op de markt blijven staan, zeker als het om grote aantallen T1 gaat. En terecht denk ik dan.
 

DeletedUser2278

Guest
Al heb ik een supergroot overschot aan T1. Je krijgt ze van mij dan echt niet. Produceer dan maar lekker zelf je T1 of ga maar naar de groothandel.

Daar zeg je zo wat.
Iedereen staart zich blind op de kosten per vakje voor de productie, maar bij handel gaat het daar niet om.
Bij handel draait het om wat je nodig hebt.
Ja, T1 kost, als je de 16:4:1-verhouding hanteert, relatief veel.
Maar naarmate je vordert heb je er relatief minder van nodig.
De hoeveelheden T1, T2 en T3 die worden gevraagd komen steeds bij elkaar in de buurt. Ik ben nog geen opdracht of technologie tegengekomen waarbij 16000 hout en 1000 edelstenen werden gevraagd. 1600/1000, dat wel.

Ze zijn relatief duur, maar je hebt er relatief ook minder van nodig.
Daarom heb ik geen enkel probleem om volgens de standaardkoers marmer te ruilen voor elixer, of hout voor edelsteen.
 
Bovenaan