• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.

Ik wil niet zeuren maar het lijkt erop dat er te weinig toverstof te krijgen is .Men moet bij elvenar niet vergeten ,dat wanneer er mensen stoppen en die hebben toevallig toverstof in hun dingetje zitten dat er een grote onbelans is in het spel .En dat zie ik nu ook weer gebeuren . Mijn eerlijke handel staat er nu al 2 dagen terwijl je met een quest bezig bent. Mijn voorraad is ten einde gekomen die ik had door de quest. De quest vraagt om 6650 toverstof ,en nu kan ik dat wel gaan kopen ,maar dan heb ik weer niet genoeg geld ervoor omdat ik voor 6650 toverstof een onmogelijkheid moet betalen .namelijk 1152 K voor 180 toverstof en voor 1800 toverstof moet ik dus maar liefst 11520 K betalen zo groot is mijn bank helemaal niet dus ook dit klopt niet echt.Vind het allemaal wel er duur .En belemmrt zeker wanneer er een onbalans is in 1 van de grondstoffen.

Hoi Brat,

Deze week was het toernooi dat veel staal, boekrollen en toverstof vraagt, dat zorgt ervoor dat er tijdelijk een enorme dip is in aanbod, volgende week moet dat weer over zijn en zal er een tekort ontstaan aan hout, zijde en edelsteen week daarop marmer, kristal en elixer. ect, ect, ect.

Ook kan er een tekort bestaan in jou specifieke regio, gewoon omdat je de pech hebt dat alle actieve spelers voornamelijk spelers zijn met edelsteen en elixer en niet voldoende toverstof. dat was vroeger ook in mijn regio en zelfs in het broederschap zo een kleine 2 jaar geleden
Iedereen ging toen in hun regio toverstof vragen ook al hadden ze het niet nodig en zo kwamen we toch binnen ons broederschap aan alle benodigde toverstof. we hebben nooit een probleem gehad met echte tekorten.

als je toverstof tekort structureel is is dit mischien voor jouw ook de oplossing, schakel de hulp in van je broeders.

mvg
-CW
 
Ik denk dat je op dit moment "gewoon" een beetje pech hebt. In het afgelopen toernooi werd er veel toverstof gevraagd, en dan is de markt altijd wat slapjes.
Jammer dat je niet in mijn buurt zit, je had het zo van me kunnen krijgen.
 
Er is al lang schaarste aan 1 of 2 goedjes in mijn buurt, en zowat iedereen die al wat langer speelt lijkt dezelfde bonussen te hebben als je ziet wat ze op handel vragen, proberen opvangen via broederschap is inderdaad een goeie tip, maar het klopt dat dit van invloed is op de balans.
 

DeletedUser2300

Guest
Hoi Brat,

Deze week was het toernooi dat veel staal, boekrollen en toverstof vraagt, dat zorgt ervoor dat er tijdelijk een enorme dip is in aanbod, volgende week moet dat weer over zijn en zal er een tekort ontstaan aan hout, zijde en edelsteen week daarop marmer, kristal en elixer. ect, ect, ect.

Ook kan er een tekort bestaan in jou specifieke regio, gewoon omdat je de pech hebt dat alle actieve spelers voornamelijk spelers zijn met edelsteen en elixer en niet voldoende toverstof. dat was vroeger ook in mijn regio en zelfs in het broederschap zo een kleine 2 jaar geleden
Iedereen ging toen in hun regio toverstof vragen ook al hadden ze het niet nodig en zo kwamen we toch binnen ons broederschap aan alle benodigde toverstof. we hebben nooit een probleem gehad met echte tekorten.

als je toverstof tekort structureel is is dit mischien voor jouw ook de oplossing, schakel de hulp in van je broeders.

mvg
-CW



Ik zie je punt of snap het in ieder geval ,maar ik denk niet dat dat het enigste is .Mensen die stoppen .Blijft 1 veel te dure grondstoffen bij de groothandelaar , hebben daar ook wel degelijk invloed op.En dan komt er weer een nieuwe speler die te klein is om de grote te bedienen .Dit alles heeft met tekorten te maken. In tijden van nood ,dit soort nood moet het mogelijk zijn om bij de groothandelaar te kopen ,maar niet voor een onmogelijk bedrag.
 

DeletedUser2300

Guest
Ik denk dat je op dit moment "gewoon" een beetje pech hebt. In het afgelopen toernooi werd er veel toverstof gevraagd, en dan is de markt altijd wat slapjes.
Jammer dat je niet in mijn buurt zit, je had het zo van me kunnen krijgen.


Lief van je bedankt ;) Maar ik heb al gevraagd en gekregen hoor lol Dat is het punt niet echt .Ik vind zo wie zo dat dit in de gaten gehouden moet worden .Of de balans nog wel klopt ja of de nee .Als er 10 grote stoppen en je krijgt er 10 beginners voor terug dan kunnen deze nooit aan de vraag voldoen.
 
Ik zit in een bs met genoeg toverstof en ook mijn buren hebben zat. Maar wij hebben het probleem met elixer. Zo denk ik dat er overal wel met een willekeurige grondstof een tekort is. Je hebt inderdaad zoals hierboven pech. Maar gelukkig is het al voor jou opgelost. Veel ruilen. Kijken op de markt elke dag en zorgen dat je een buffertje opbouwt met alle grondstoffen die je zelf niet verbouwt. Kan een uitkomst zijn voor veel problemen. ;)
 
Overal op de wereldkaart en in de bs'en is er wel een tekort aan een willekeurige grondstof dit komt door de ontwikkeling van je stad, het toernooi en het nieuwe event de trek van de kuddes. De makers hebben dit bewust gedaan om spelers in de verleiding te brengen grondstoffen te gaan kopen in het handelscentrum m.a.w. diamanten te gaan besteden. Als je al vanaf het begin mee speelt en aan het eind van het spel zit heb je waarschijnlijk al een grote buffer opgebouwd en is het voor de grote spelers makkelijk het event uit te spelen, de kleinere spelers worden zo min of meer gedwongen of in de verleiding gebracht er gelijk diamanten in te pompen zodat ze ook die mooie gebouwen kunnen bemachtigen. Dat heet strategisch commitment, spelers kleine investeringen laten doen zodat ze later in het spel als ze niet meer willen stoppen (verslaafd ;)) steeds grotere investeringen gaan doen :confused:
 

DeletedUser448

Guest
Ik vind het sterren systeem niet goed. Als ik T1 aanbied tegen T3 moet ik 16x zo veel goederen erop zetten voor een 2 sterren handel. Oke T1 kost 16x minder voorraden, maar ik ben er wel 16 x zo lang mee bezig. Lekker makkelijk alleen T3 fabrieken plaatsen en alles ruilen; Dat scheelt je ruimte en tijd! . Als ik zie dat een speler van mijn eigen grote 5600 marmer vraagt voor 350 toverstof ( 2 sterren) of nog mooier 5599 marmer ( 3 sterren) dan reageer ik daarop door scheve handel terug te plaatsen 5600 marmer tegen 500 toverstof of zo. En meestal is dat zo weg. Dus die speler weet ook wel dat die verkeerd bezig is met zijn zg 3 sterren handel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 blad aanbiedingen, dat is ook ongezien. :confused: . Iedereen op congé , denk ik . :p
d58b40a863.jpg
 

DeletedUser2114

Guest
Op t moment is het hier wat minder, maar zodra de grote toernooien weer starten zijn het hele paginas zo didi...
Deze handel die je ziet staan, hebben die spelers er gewoon eerlijk op gezet. Door de handelaarsvergoeding, omdat jij die speler nog niet ontdekt hebt,wordt het oneerlijk
 
1 blad aanbiedingen, dat is ook ongezien. :confused: . Iedereen op congé , denk ik . :p
d58b40a863.jpg

Dit is inderdaad extreem. Ik heb met of zonder toernooi altijd wel tussen de 15 en 25 pagina's aan handel staan. Een buffer is in mijn wereld zo opgebouwd. Maar scheve handel doe ik niet aan. Als ik een echt overschot heb aan T1 dan wilik nog weleens een grotere partij van iets anders pakken. Maar sommige zijn ook heel extreem met hun aanbieding. 5000 edelstenen voor 80.000 staal vind ik te.....:eek:
 

DeletedUser

Guest
Dit is inderdaad extreem. Ik heb met of zonder toernooi altijd wel tussen de 15 en 25 pagina's aan handel staan. Een buffer is in mijn wereld zo opgebouwd. Maar scheve handel doe ik niet aan. Als ik een echt overschot heb aan T1 dan wilik nog weleens een grotere partij van iets anders pakken. Maar sommige zijn ook heel extreem met hun aanbieding. 5000 edelstenen voor 80.000 staal vind ik te.....:eek:

Wat dacht je van aanbod 10.000 elixer - vraag 160k marmer.
Ben steeds als de dood dat ik dit per ongeluk aanklik :eek:
 

DeletedUser448

Guest
Misschien een idee om het aantal sterren aan te passen bij kruishandel tussen de tiers. En hierbij ook de productietijd en/of productieruimte mee te nemen in de waarde van de goederen. Desnoods een keuze tussen oude sterrensysteem en het nieuwe zodat spelers weten dat niet iedereen gelooft dat 10.000 elixer op een eerlijke manier kan worden verhandeld voor 160.000 marmer?
 
Mensen....en elfen we kunnen nog lang over de handel blijven door hameren maar Elvenar heeft al aangegeven dat de sterrenhandel niet aangepast zal worden. Al in het begin der tijden werd er scheef gehandeld, 1 paard voor 10 schapen, en op de markt wordt er nog steeds handjeklap gedaan, het is niet nieuw. Eerlijke handel (1 op 1) word over het algemeen zeer vlot afgenomen dus gewoon negeren die scheve handel, doe ik ook!
 

DeletedUser448

Guest
Wat vinden jullie nu een goede verhouding tussen T1 -T2 ( nu 4:1) / T2-T3 ( nu 4:1)/ T1_T3 (nu16:1) handel?
We kunnen gewoon met een groepje afspreken dat we andere verhoudingen eerlijker vinden en daarna handelen. Daar hebben we Elvenar niet voor nodig.
 

DeletedUser2421

Guest
Om 100 stenen te verzamelen moet ik wel scheve handel zetten. die niemand wil. dus geen evenement voor mij... ben echt erg teleurgesteld. en boos.
 

DeletedUser448

Guest
Beste @WillemV
Daarvoor heb je nu een broederschap. Bij je familie kun je aankloppen met voorstellen voor handel die anderen niet accepteren. Jou broederschap gaat er ook wat op vooruit, als jij vooruitgaat door de beloningen van de quest.
 
Bovenaan