• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.

DeletedUser2542

Guest
60% maar? Helaas is het hier soms zo erg dat het alleen crosstier is. Alle gewone aanbiedingen zijn zo weg, crosstier blijft dagen staan. Leuk handelen is er niet echt meer bij.

Binnen mijn broederschappen helaas ook een paar die vrijwel alleen of veel aan crosstier handel doen ondanks dat het al een paar keer is aangekaart in de chat. Maar ja het mag van Inno en dus vinden ze het toegestaan, hoe oneerlijk het ook is. En dan zelfs ook vragen voor je eigen T1 bonus goed. Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fout met je stad. Maar ja T3 fabrieken geven meer klassements punten, dus minimaal T1 fabrieken plaatsen en veel T3 en dan moet je inderdaad wel aan crosstier doen, wil je geen te korten krijgen

Ik ben zo klaar met crosstier handel dat ik niet alleen de crosstier handel niet afneem maar ook de gewone handel niet meer van crosstierspelers.
Als het nou echt uit de hand loopt, worden T1 goederen zo schaars dat we ze 1 op 1 kunnen gaan ruilen! Even geduld dus nog :D:D:D:D:D:D
 

DeletedUser990

Guest
Als het nou echt uit de hand loopt, worden T1 goederen zo schaars dat we ze 1 op 1 kunnen gaan ruilen! Even geduld dus nog :D:D:D:D:D:D

Ben bezig met opwaarderen en moet nu zelf handel zetten is inderdaad binnen 3 uur weg.
Kon eerst aldoor gewoon wat ruilen maar nu niet meer.
Jammer, want mis nu wel de burenhulp in mijn lijstje.
 
Het is soms zo erg op de markt dat ze goederen aanbieden en er 100 meer vragen en vervolgens dezelfde deal maar omgekeerd vragen, dus die hoeven niet meer te produceren, die halen telkens 100 extra binnen en zetten dat doodleuk op hetzelfde moment op de markt, valt echter goed op! Ik krijg er een punthoofd van! Inderdaad massaal negeren is de enige oplossing!
 
de enige reden waarom je zo veel cross tiers ziet in de markt, is omdat bijna niemand die wil aanvaarden, en ze dus lang blijven staan. Dat geeft misschien de indruk dat er heel veel cross tier geplaatst wordt, maar dat is niet zo. Ik denk dat max 5% van de geplaatste handel cross tier is, alleen wordt alle andere handel snel aanvaard.

Om eerlijk te zijn, ik kijk bijna nooit naar de handelaar, heb ik iets nodig dan kijk ik snel als iemand het aanbiedt, indien niet dan plaats ik het zelf en ga ik terug offline. Ik heb nog nooit in de 3 jaar dat ik speel gehad dan een handel die ik geplaatst heb, niet aanvaard is voor de 6 dagen timer om is. Zelfs niet voor de spelersverplaatsing toen ik nog in een quasi lege woestijn speelde.
Al zal mijn goede broederschap daar ook wel voor iets tussen gezeten hebben, wat mijn buren niet wilden, hebben mijn broeders wel aanvaard. Dus een goede broederschap zoeken (redelijk groot) met spelers die ver uit elkaar liggen (dus niet allemaal dichte buren) is echt wel een must
 
Als er 3 boeren zijn met een boerderij van 20 Ha op die 20 hectare grond moet de boer zijn eigen voer verbouwen voor zijn dieren, de een produceert er kippen de andere varkens en de laatste koeien. Voor elke koe bij de koeienboer zijn er 1.5 varken bij de varkensboer en 3 kippen bij de kippenboer. dit is het optimale rendement van elke boer op 20 Ha.
Zal de varkensboer dan 4 varkens geven voor 1 koe? zal de kippenboer dan 16 kippen geven voor 1 koe?
Zou dat dan eerlijke handel zijn? of toch niet, want met slechts 20% van zijn koeien koopt hij de hele kippenboer leeg.

Alles goed en wel, maar die koeien eten wel 16x zoveel als de kippen, en de kosten van onderhoud van een koe is 16 x meer dan een kip.

nog over de ruimte in Elvenar jou boerderijuitleg gaat er van uit dat per vakje een ongelijk aantal wordt geproduceerd:

eigen situatie: marmer: 4x6 = 24 vakjes, 3u prod: 2460: ongeveer 100 per vakje
Edelsteen: 5x4 =20 vakjes, 3u prod: 2060 ongeveer 100 per vakje
Kristal: 4x4 = 16 vakjes 3u prod: 1671 : ongeveer 100 per vakje

Per vakje ruimte binnen Elvenar is de produktie van t1, t2 en t3 in aantallen ongeveer gelijk, de kosten voor de ruimte kunnen dan tegen elkaar worden weggestreept. Het enige verschil wat er dan nog overblijft is het verschil in goud en voorraden, en die verhouding is bekend: 1:4:16
 
Laatst bewerkt:
Alles goed en wel, maar die koeien eten wel 16x zoveel als de kippen, en de kosten van onderhoud van een koe is 16 x meer dan een kip.

nog over de ruimte in Elvenar jou boerderijuitleg gaat er van uit dat per vakje een ongelijk aantal wordt geproduceerd:

eigen situatie: marmer: 4x6 = 24 vakjes, 3u prod: 2460: ongeveer 100 per vakje
Edelsteen: 5x4 =20 vakjes, 3u prod: 2060 ongeveer 100 per vakje
Kristal: 4x4 = 16 vakjes 3u prod: 1671 : ongeveer 100 per vakje

Per vakje ruimte binnen Elvenar is de produktie van t1, t2 en t3 in aantallen ongeveer gelijk, de kosten voor de ruimte kunnen dan tegen elkaar worden weggestreept. Het enige verschil wat er dan nog overblijft is het verschil in goud en voorraden, en die verhouding is bekend: 1:4:16
Je vergeet hier dat je inwoners en cultuur nodig hebt om de fabrieken te kunnen plaatsen. Die zijn diegene die tov elkaar afgewogen worden.
 

DeletedUser2743

Guest
Per vakje ruimte binnen Elvenar is de produktie van t1, t2 en t3 in aantallen ongeveer gelijk, de kosten voor de ruimte kunnen dan tegen elkaar worden weggestreept. Het enige verschil wat er dan nog overblijft is het verschil in goud en voorraden, en die verhouding is bekend: 1:4:16
In dat geval wil ik wel een deal met je sluiten:
Jij plaatst 14 marmerfabrieken, ik plaats één toverstoffabriek, en dan handelen we eerlijk 1:16.

Misschien moet je er maar meteen 28 zetten, dan zal ik wel 2 toverstof bouwen.

Gaat er nu nog geen belletje rinkelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alles goed en wel, maar die koeien eten wel 16x zoveel als de kippen, en de kosten van onderhoud van een koe is 16 x meer dan een kip.

Hoi Gnilaw,

graag haal ik de volgende quote aan
op die 20 hectare grond moet de boer zijn eigen voer verbouwen voor zijn dieren

De boerderijuitleg houd nog steeds stand.
In een stad is en blijft er door de ruimte een limiet aan hoeveel je kan produceren.

nog over de ruimte in Elvenar jou boerderijuitleg gaat er van uit dat per vakje een ongelijk aantal wordt geproduceerd:

eigen situatie: marmer: 4x6 = 24 vakjes, 3u prod: 2460: ongeveer 100 per vakje
Edelsteen: 5x4 =20 vakjes, 3u prod: 2060 ongeveer 100 per vakje
Kristal: 4x4 = 16 vakjes 3u prod: 1671 : ongeveer 100 per vakje

Per vakje ruimte binnen Elvenar is de produktie van t1, t2 en t3 in aantallen ongeveer gelijk, de kosten voor de ruimte kunnen dan tegen elkaar worden weggestreept. Het enige verschil wat er dan nog overblijft is het verschil in goud en voorraden, en die verhouding is bekend: 1:4:16

Hier ga je enorm de mist in, laten we voor het gemak zoals jij nu ff snel doet goud en hamers, en werkers en cultuur vergeten.

Je geeft nu zelf aan dat je op x vakjes 100 marmer per vakje produceert en op dezelfde ruimte 100 edelsteen.
Echter wil je voor die 100 edelsteen 1600 marmer hebben

Snap je nu dat het niet helemaal klopt, en waar het wringt?

Daarom ben ik in mijn berekening uitgegaan van ruimte. hoeveel produceer je per gebruikte ruimte, goud, hamers, werkers, cultuur allen vertegenwoordigen een bepaalde hoeveelheid ruimte. je moet namelijk voor de productie van elk van de benodigheden of het nu hamers, werkers of cultuur is ruimte reserveren in je stad.
 
Je geeft nu zelf aan dat je op x vakjes 100 marmer per vakje produceert en op dezelfde ruimte 100 edelsteen.
Echter wil je voor die 100 edelsteen 1600 marmer hebben

Snap je nu dat het niet helemaal klopt, en waar het wringt?

Ah juist, dus een echte faire handelsrate zou dus zijn 1:1:1 ? :)
 

DeletedUser990

Guest
Heb alle lvl 1 bouwkosten fabrieken onder elkaar gezet en wat wordt er met( hoe zal ik het noemenen franse slag) ontworpen?
Alle fabrieken leveren ongeveer 4,5 per tegel op T1 marmer en hout 4,5 staal echter 4 3/4. T2 Kristal en zijde 4 2/3 Boekrol 4 5/9, T3 alle 3 4 2/3.
Voorraden en Munten zijn bij de groothandel 1 op 10, Maar daar zijn bij T1 weer 2 hetzelfde, staal is duurder, ook bij de T2 is boekrol duurder bij T3 zijn ze alle 3 gelijk.
Mensen verschillen per fabriek, geen idee hoe je die verhoudingen uit kan rekenen maar bij mensen horen woningen dus die kosten moet je ook in de handel verwerken.

Maar zelfs de T1 en T2 goederen zijn alledrie niet gelijk aankosten en als je de mensen meerekent ook de T3 goederen niet.
Dus laat de handel stervrij en kijk wat de gek er voor geeft.
Mooiste zou natuurlijk zijn als Inno gewoon per Tier alle goederen gelijk trekt, maar dat is denk ik te veel gevraagd!
 
Je geeft nu zelf aan dat je op x vakjes 100 marmer per vakje produceert en op dezelfde ruimte 100 edelsteen.
Echter wil je voor die 100 edelsteen 1600 marmer hebben

Snap je nu dat het niet helemaal klopt, en waar het wringt?

Daarom ben ik in mijn berekening uitgegaan van ruimte. hoeveel produceer je per gebruikte ruimte, goud, hamers, werkers, cultuur allen vertegenwoordigen een bepaalde hoeveelheid ruimte. je moet namelijk voor de productie van elk van de benodigheden of het nu hamers, werkers of cultuur is ruimte reserveren in je stad.

Ik ben voor de goede orde GEEN voorstander van cross tier handel dat voorop, waar ik bezwaar tegen heb is cross tier handel als oneerlijk te bestempelen.

Je zegt het eigenlijk al zelf: ook voor hamertjes en goud is ruimte nodig. De ruimte is recht evenredig met de produktie, wil je 10 x meer produceren moet je 10 x meer fabrieken zetten... heb ik meer goud nodig moet er meer huizen bijzetten.
voor 100 marmer (1 vakje) heb ik 4 vakjes hamertjes nodig en 4 vakjes goudproduktie. voor het produceren van 100 edelsteen heb ik 16x zoveel hamertjes en 16x zoveel goud nodig = 8*16 = 128 vakjes extra. 100 marmer kost dus 9 vakjes en 100 edelsteen kost 129 vakjes, dat is 1:14,3 zo geredeneerd zou ik dus zowizo voor 100 edelstenen 1433 marmer kunnen en mogen vragen op basis van ruimte

Zou je uitgaan van diamanten en niet van ruimte, dan zou je het als volgt kunnen uitrekenen: 100 marmer = 1 diamant aan productiekosten, 100 edelstenen = 16 diamanten produktiekosten. Zou je dan een andere verhouding accepteren dan 1:16, waarom wel bij goud en hamertjes?

Het is pure psychologie: goud en hamertjes worden minder gewaardeerd dan vakjes. Marmer wordt gelijk gewaardeerd aan edelsteen. Je gaat in het echte leven toch ook niet een gouden ring en een zilveren ring gelijkwaardig in waarde aan elkaar laten zijn, ook al gebruikt de goudsmid net zoveel ruimte als de zilversmid? De zilversmid heeft goedkopere inkoop grondstoffen omdat de afspraak is dat goud duurder is dan zilver, de inkoop grondstoffen bepaald dus de uiteindelijke prijs.


Cross tier handel is dus zeker niet oneerlijk maar in mijn optiek wel onwenselijk als basismodel voor het bouwen van een stad.
 

DeletedUser2114

Guest
Ik ben voor de goede orde GEEN voorstander van cross tier handel dat voorop, waar ik bezwaar tegen heb is cross tier handel als oneerlijk te bestempelen.

Je zegt het eigenlijk al zelf: ook voor hamertjes en goud is ruimte nodig. De ruimte is recht evenredig met de produktie, wil je 10 x meer produceren moet je 10 x meer fabrieken zetten... heb ik meer goud nodig moet er meer huizen bijzetten.
voor 100 marmer (1 vakje) heb ik 4 vakjes hamertjes nodig en 4 vakjes goudproduktie. voor het produceren van 100 edelsteen heb ik 16x zoveel hamertjes en 16x zoveel goud nodig = 8*16 = 128 vakjes extra. 100 marmer kost dus 9 vakjes en 100 edelsteen kost 129 vakjes, dat is 1:14,3 zo geredeneerd zou ik dus zowizo voor 100 edelstenen 1433 marmer kunnen en mogen vragen op basis van ruimte

Zou je uitgaan van diamanten en niet van ruimte, dan zou je het als volgt kunnen uitrekenen: 100 marmer = 1 diamant aan productiekosten, 100 edelstenen = 16 diamanten produktiekosten. Zou je dan een andere verhouding accepteren dan 1:16, waarom wel bij goud en hamertjes?

Het is pure psychologie: goud en hamertjes worden minder gewaardeerd dan vakjes. Marmer wordt gelijk gewaardeerd aan edelsteen. Je gaat in het echte leven toch ook niet een gouden ring en een zilveren ring gelijkwaardig in waarde aan elkaar laten zijn, ook al gebruikt de goudsmid net zoveel ruimte als de zilversmid? De zilversmid heeft goedkopere inkoop grondstoffen omdat de afspraak is dat goud duurder is dan zilver, de inkoop grondstoffen bepaald dus de uiteindelijke prijs.


Cross tier handel is dus zeker niet oneerlijk maar in mijn optiek wel onwenselijk als basismodel voor het bouwen van een stad.
En hoe lang doe jij erover om 16000 marmer te produceren? En hoe lang om 1000 edelsteen te produceren? Inderdaad, 16000 marmer duurt 16x zo lang. In dit spel zijn de hamertjes en het goud dat het kost vaak helemaal geen probleem, het probleem is dat het 16x langer duurt om 16000 marmer te maken dan om 1000 edelstenen te maken. Of je moet 16x zo veel T1 fabrieken gaan bouwen als T3 fabrieken, maar dat is natuurlijk gekkenwerk. Dus zou jij het eerlijk vinden als jij voor iemand 16 uur moet werken, maar slechts voor 1 uur betaald krijgt? Ik denk het niet. Probeer bovendien zelf ook eens te bedenken of jij de handel die je erop zet, zelf wel zou pakken. Je zit hier wel te pleiten dat jij 1600 marmer mag vragen voor 100 edelsteen, maar zou je het zelf ook aannemen?
 
Ik ben voor de goede orde GEEN voorstander van cross tier handel dat voorop, waar ik bezwaar tegen heb is cross tier handel als oneerlijk te bestempelen.

Je zegt het eigenlijk al zelf: ook voor hamertjes en goud is ruimte nodig. De ruimte is recht evenredig met de produktie, wil je 10 x meer produceren moet je 10 x meer fabrieken zetten... heb ik meer goud nodig moet er meer huizen bijzetten.
voor 100 marmer (1 vakje) heb ik 4 vakjes hamertjes nodig en 4 vakjes goudproduktie. voor het produceren van 100 edelsteen heb ik 16x zoveel hamertjes en 16x zoveel goud nodig = 8*16 = 128 vakjes extra. 100 marmer kost dus 9 vakjes en 100 edelsteen kost 129 vakjes, dat is 1:14,3 zo geredeneerd zou ik dus zowizo voor 100 edelstenen 1433 marmer kunnen en mogen vragen op basis van ruimte
Je hebt duidelijk de berekening in de spoiler niet gelezen.
Dat je bezwaar hebt tegen cross tier als oneerlijk bestempelen dat mag al vermoed ik dat dat gebaseerd is op onwetendheid.
Je maakt hier een berekening die compleet onvolledig is.
Lees aub eerst even de berekening onder de spoiler. mocht je het dan nog niet snappen voel dan vrij om om uitleg te vragen.
Je probeert hier nu met verkeerde argumenten iets dat krom is recht te praten.

Zou je uitgaan van diamanten en niet van ruimte, dan zou je het als volgt kunnen uitrekenen: 100 marmer = 1 diamant aan productiekosten, 100 edelstenen = 16 diamanten produktiekosten. Zou je dan een andere verhouding accepteren dan 1:16, waarom wel bij goud en hamertjes

Het is pure psychologie: goud en hamertjes worden minder gewaardeerd dan vakjes. Marmer wordt gelijk gewaardeerd aan edelsteen. Je gaat in het echte leven toch ook niet een gouden ring en een zilveren ring gelijkwaardig in waarde aan elkaar laten zijn, ook al gebruikt de goudsmid net zoveel ruimte als de zilversmid? De zilversmid heeft goedkopere inkoop grondstoffen omdat de afspraak is dat goud duurder is dan zilver, de inkoop grondstoffen bepaald dus de uiteindelijke prijs.
[/QUOTE]
Ook hier sla je de plank compleet mis. je haalt er nu diamanten bij waar de connectie tussen de 2 totaal niet relevant is, je knoopt nu dingen aan elkaar die helemaal niet aan elkaar te knopen zijn.

Vergeet niet elvenar zijn allemaal eilandjes, je hebt het nu over de grondstoffen. maar ook huisvesting en uurloon zijn een belangrijke kostenpost in de productie van een product.
Je moet dus naar de gehele keten kijken van a t/m z en niet naar 1 deeltje ervan.
Als je naar de gehele keten kijkt dan moet je kijken naar wat je theoretisch zou kunnen halen aan productie in 1 stad. volgens de door innogames vastgestelde waarde zou je in een stad met alleen marmerproductie en helemaal niets anders dus 16x zoveel eenheden kunnen produceren dan in een stad dat enkel en alleen edelstenen maakt. je kan niets outsourcen alles moet gedaan worden op jouw 1ne eilandje, van het delven van grondstoffen tot het verwerken tot eindproduct.
dit blijkt dus niet te kloppen, je kan namelijk helemaal geen 16 keer zoveel eenheden marmer produceren dan edelsteen. dit is namelijk ongeveer 4x.
Dat betekent dat de kostprijs van marmer dus 4x zo laag is als die van edelsteen. de prijs zou dus 25% moeten zijn van die van edelsteen, echter krijg je dus maar 6.25% van de waarde voor.
Dit is waarom zoveel spelers een cross tier ruil dus oneerlijk vinden en het feitelijk ook zo is
Het kost je dus slecht 25% van de kosten tov. edelsteen om het te maken maar je krijgt er dus maar 6.25% voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier maar 1 redenering over!
Als iedereen zowel T1, T2 als T3 fabrieken zou zetten is het voor iedereen eerlijk/oneerlijk je mag kiezen welke quote het beste past, maar dat is het wel voor iedereen gelijk!
Nu zijn de wiskundigen onder ons beter af, moeten de minder intelligente daar voor boeten?
Ik ben absoluut tegen crosstier, hier hebben we een spreekwoord alle Belgen gelijk voor de Wet!
Amen en uit!!!
 
Ik heb hier maar 1 redenering over!
Als iedereen zowel T1, T2 als T3 fabrieken zou zetten is het voor iedereen eerlijk/oneerlijk je mag kiezen welke quote het beste past, maar dat is het wel voor iedereen gelijk!
Nu zijn de wiskundigen onder ons beter af, moeten de minder intelligente daar voor boeten?
Ik ben absoluut tegen crosstier, hier hebben we een spreekwoord alle Belgen gelijk voor de Wet!
Amen en uit!!!
ik dacht dat wij Belgen net experts waren om de wetten te omzeilen ;)
 
ook ik blijf gewone handel (twee sterren) plaatsen, en let gewoon niet op 0 sterren handel, die negeer ik altijd.
alleen binnen onze BS pak ik die wel van onze beginnende spelers. want die kunnen dan wat sneller groeien.
en voor Brat die moet soms wat meer geduld hebben, want ook toverstof ruil ik regelmatig:)
 

DeletedUser448

Guest
O kijk gelukkig niet meer 10 pagina's met "voordelige " twee of driesterren crosstier handel die niemand wil afnemen. Deze speler komt er gewoon eerlijk vooruit:
Naamloos.png


Je zou bijna kopen voor zijn eerlijkheid, maar gezien de hoeveelheden die deze speler aanbied is hij het liefdadigheidstadium van beginnende speler, wat mij betreft al voorbij. Kom op, wordt volwassen en leer op jezelf te staan, onafhankelijk van liefdadigheid van anderen!
 
Bovenaan