• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.

DeletedUser448

Guest
Ja maar dan weet iedereen ook dat het om scheve handel gaat. Nog steeds zijn er beginnende spelers die 1600 marmer betalen voor 100 edelstenen en denken dat dat eerlijk is omdat het spel dit zegt.

Er is niets op tegen om scheve handel te accepteren, maar doe het wel bewust!
 

DeletedUser2743

Guest
dat zal altijd zo blijven,in een bs waar grote speler kleintjes er mee helpen voor scheve handel
vind ik het ok voor de groei
Dat gebeurt in onze bs ook, maar alleen in overleg, waardoor de markt niet wordt volgespammd met crosstier.
Daarbij is dan meteen duidelijk dat crosstier een uitzondering is en niet iets wat je standaard op de markt zet.

Je helpt kleine spelers niet door crosstier te accepteren, zonder daar de voorwaarde aan te stellen dat zij die goederen investeren in hun eigen fabrieken.
Dat is zoiets als voedsel sturen naar Afrika, zonder mensen te leren om zelf hun voedsel te produceren. De vraag naar voedsel stopt dan nooit.
 
@Elmy0 : Afrikanen wisten best hoe ze aan voedsel moesten komen, tot iemand daar een Westers stedelijk model ging invoeren, waarin mensen afhankelijk gemaakt worden.
 

DeletedUser2743

Guest
@Elmy0 : Afrikanen wisten best hoe ze aan voedsel moesten komen, tot iemand daar een Westers stedelijk model ging invoeren, waarin mensen afhankelijk gemaakt worden.
Spelers weten hier ook best hoe ze aan grondstoffen moeten komen, totdat ze afhankelijk gemaakt worden door mensen die hen denken te helpen.
Het vergelijk gaat nog steeds op ;)
 
Mensen met weinig middelen zijn vaak slim genoeg om zelf te bepalen waar ze hun goederen besteden, en ze kunnen ook altijd advies vragen van gevorderde spelers, eisen gaan stellen lijkt me in tegenspraak met een aangename spelervaring.
 

DeletedUser2743

Guest
Ik geef dagelijks een aanzienlijk deel van mijn produkties aan de kleinere spelers in onze bs, zodat zij kunnen groeien. Hoe lang denk je dat ik dat volhou als zij niet zelfstandig gaan produceren en steeds méér nodig hebben?
Als gevorderde speler geef ik ze inderdaad het advies om gronstoffen te investeren in hun fabrieken, omdat ik niet de halve bs kan voorzien, zeker niet in een buurt waar ikzelf nauwelijks kan handelen. Iedereen begrijpt dat de hulp niet oneindig kan blijven duren.
Ik zou niet weten wat daar mis mee is.
 
o_O Met crosstier wordt de ruil van tier1 goederen met tier 2 goederen bedoeld?
Tier 2 goederen kosten 4 x zoveel in produktie als tier 1 goederen. 250 boekrollen krijgen voor 1000 marmer is dus eerlijke handel. En dat kan je dus gerust aanvaarden als die ruil je interesseert. Dat wordt dan ook met 2 sterren aangeduid.
Oneerlijke handel is 1100 marmer vragen voor 1000 metaal. of 1100 marmer voor 250 boekrollen.:eek: En dat wordt dan ook als maar 1 of 0 sterren aangeduid. Daar ga je dus best niet op in. :mad:
 
Heeft er al iemand eens een berekening van de Inno norm gezien? Als ze zeggen dat het op kosten is gebaseerd en eerlijk is, dan hebben ze er aan gerekend lijkt me toch?
Dan wordt wellicht duidelijk waar de verschillen zitten.

Niet dat het een mallemoer uitmaakt overigens, elke prijs is een arbitraire afspraak tussen koper en verkoper, en hoeft niet gebaseerd te zijn op echte kosten (voor elke waarde van "echt").
 

DeletedUser448

Guest
dit bedoel ik met 10 pagina's "eerlijke super voordelige 3 sterrenhandel" doorworstelen. Vreemd genoeg;) wordt die handel niet snel geaccepteerd als er grote hoeveelheden worden geboden en worden er tig kleine handeltjes geplaatst om ze toch aan de man te brengen. Niet afgeronde hoeveelheden bieden schijnt ook te helpen
markt1.png
markt2.pngmarkt4.png markt5.png markt6.png markt7.png markt8.png markt9.png markt10.png markt3.png Pas op de 10de pagina enkele echt eerlijke handel!
 
o_O Met crosstier wordt de ruil van tier1 goederen met tier 2 goederen bedoeld?
Tier 2 goederen kosten 4 x zoveel in produktie als tier 1 goederen. 250 boekrollen krijgen voor 1000 marmer is dus eerlijke handel. En dat kan je dus gerust aanvaarden als die ruil je interesseert. Dat wordt dan ook met 2 sterren aangeduid.
Oneerlijke handel is 1100 marmer vragen voor 1000 metaal. of 1100 marmer voor 250 boekrollen.:eek: En dat wordt dan ook als maar 1 of 0 sterren aangeduid. Daar ga je dus best niet op in. :mad:
Ik vraag me wel af waarom je wel aanbod ziet van t3 en t2 naar T1 maar nauwelijks andersom. Ik ben het bovenstaande redenatie niet eens. Er is namelijk ook nog de factor tijd. Het kost mij veel Minder tijd om 300 edelsteen te produceren dan de 4800 marmer die je eerlijk kunt ruilen in de handelaar.
Cross tier handel komt steeds meer voor ook in mijn Bs. Ook als ik het blijf negeren. Wil wel een knop om die te kunnen negeren!
 

DeletedUser2743

Guest
Ik vraag me wel af waarom je wel aanbod ziet van t3 en t2 naar T1 maar nauwelijks andersom. Ik ben het bovenstaande redenatie niet eens. Er is namelijk ook nog de factor tijd. Het kost mij veel Minder tijd om 300 edelsteen te produceren dan de 4800 marmer die je eerlijk kunt ruilen in de handelaar.
Cross tier handel komt steeds meer voor ook in mijn Bs. Ook als ik het blijf negeren. Wil wel een knop om die te kunnen negeren!
Je kan het ook binnen de bs bespreken. Wij hebben met de bs de afspraak dat we geen crosstier handel plaatsen. Dat werkt naar ieders tevredenheid :)
 
o_O Met crosstier wordt de ruil van tier1 goederen met tier 2 goederen bedoeld?
Tier 2 goederen kosten 4 x zoveel in produktie als tier 1 goederen. 250 boekrollen krijgen voor 1000 marmer is dus eerlijke handel. En dat kan je dus gerust aanvaarden als die ruil je interesseert. Dat wordt dan ook met 2 sterren aangeduid.
Oneerlijke handel is 1100 marmer vragen voor 1000 metaal. of 1100 marmer voor 250 boekrollen.:eek: En dat wordt dan ook als maar 1 of 0 sterren aangeduid. Daar ga je dus best niet op in. :mad:
Je kijkt hierbij dus puur naar het aantal munten en het aantal hamers. echter heb je op deze manier meerdere steden nodig nodig die de boekrol leveranciers van marmer voorzien dan het aantal steden dat dat boekrollen produceerd

Heeft er al iemand eens een berekening van de Inno norm gezien? Als ze zeggen dat het op kosten is gebaseerd en eerlijk is, dan hebben ze er aan gerekend lijkt me toch?
Dan wordt wellicht duidelijk waar de verschillen zitten.

Niet dat het een mallemoer uitmaakt overigens, elke prijs is een arbitraire afspraak tussen koper en verkoper, en hoeft niet gebaseerd te zijn op echte kosten (voor elke waarde van "echt").
Zoals hierboven aangegeven kijkt de berekening van innogames puur naar hamers en muntjes. echter is ons meest schaarse goed ruimte.
In principe zijn er evenveel marmer/staal/houtproducenten. en exact net zo veel kristal/boekrol/zijde producenten en exact net zoveel elixer/edelsteen/toverstof producenten.

Als de productie van 1 tier 1 producent = 4x de productie van 1 tier2 producent & 16x productie tier3 producent dan zou de verhouding kloppen
Hier strookt het dus niet. een tier1 producent kan namelijk maar +- 3x zoveel produceren als een tier 3 producent.
Dat betekent dat voor elke tier3 producent die puur tier3 zou produceren er meer dan 5 spelers moeten zijn die puur tier1 produceren.

Echter hebben net zoveel spelers tier3 bonus als er spelers zijn met tier1 als bonus. om deze reden is die "eerlijke" 2 sterren ruilverhouding dus niet houdbaar.
Daarom kwamen spelers met het voorbeeld dat 0 sterrenhandel soms beter is dan 3 sterrenhandel.
De berekening van Innogames heeft dus een giga hiaat omdat het op basis van mogelijke productie niet in balans is omdat dus niet elke stad in dezelfde verhouding kan produceren.

De berekening die ik heb geplaats is dus de echte reeele verhouding en gaan uit van het concept van ruimte. aangezien de productie van muntjes en hamers en goederen afhankelijk is van de beschikbare ruimte die je hebt. en daarmee dus alles afhankelijk is van de ruimte die je hebt.

De sterren geven nu dus een valse realiteit van "eerlijk" die dus niet eerlijk is en die door sommige spelers worden misbruikt.

Als er 3 boeren zijn met een boerderij van 20 Ha op die 20 hectare grond moet de boer zijn eigen voer verbouwen voor zijn dieren, de een produceert er kippen de andere varkens en de laatste koeien. Voor elke koe bij de koeienboer zijn er 1.5 varken bij de varkensboer en 3 kippen bij de kippenboer. dit is het optimale rendement van elke boer op 20 Ha.
Zal de varkensboer dan 4 varkens geven voor 1 koe? zal de kippenboer dan 16 kippen geven voor 1 koe?
Zou dat dan eerlijke handel zijn? of toch niet, want met slechts 20% van zijn koeien koopt hij de hele kippenboer leeg.
 
Laatst bewerkt:
Je kijkt hierbij dus puur naar het aantal munten en het aantal hamers. echter heb je op deze manier meerdere steden nodig nodig die de boekrol leveranciers van marmer voorzien dan het aantal steden dat dat boekrollen produceerd


Zoals hierboven aangegeven kijkt de berekening van innogames puur naar hamers en muntjes. echter is ons meest schaarse goed ruimte.
In principe zijn er evenveel marmer/staal/houtproducenten. en exact net zo veel kristal/boekrol/zijde producenten en exact net zoveel elixer/edelsteen/toverstof producenten.

Als de productie van 1 tier 1 producent = 4x de productie van 1 tier2 producent & 16x productie tier3 producent dan zou de verhouding kloppen
Hier strookt het dus niet. een tier1 producent kan namelijk maar +- 3x zoveel produceren als een tier 3 producent.
Dat betekent dat voor elke tier3 producent die puur tier3 zou produceren er meer dan 5 spelers moeten zijn die puur tier1 produceren.

Echter hebben net zoveel spelers tier3 bonus als er spelers zijn met tier1 als bonus. om deze reden is die "eerlijke" 2 sterren ruilverhouding dus niet houdbaar.
Daarom kwamen spelers met het voorbeeld dat 0 sterrenhandel soms beter is dan 3 sterrenhandel.
De berekening van Innogames heeft dus een giga hiaat omdat het op basis van mogelijke productie niet in balans is omdat dus niet elke stad in dezelfde verhouding kan produceren.

De berekening die ik heb geplaats is dus de echte reeele verhouding en gaan uit van het concept van ruimte. aangezien de productie van muntjes en hamers en goederen afhankelijk is van de beschikbare ruimte die je hebt. en daarmee dus alles afhankelijk is van de ruimte die je hebt.

De sterren geven nu dus een valse realiteit van "eerlijk" die dus niet eerlijk is en die door sommige spelers worden misbruikt.

Als er 3 boeren zijn met een boerderij van 20 Ha op die 20 hectare grond moet de boer zijn eigen voer verbouwen voor zijn dieren, de een produceert er kippen de andere varkens en de laatste koeien. Voor elke koe bij de koeienboer zijn er 1.5 varken bij de varkensboer en 3 kippen bij de kippenboer. dit is het optimale rendement van elke boer op 20 Ha.
Zal de varkensboer dan 4 varkens geven voor 1 koe? zal de kippenboer dan 16 kippen geven voor 1 koe?
Zou dat dan eerlijke handel zijn? of toch niet, want met slechts 20% van zijn koeien koopt hij de hele kippenboer leeg.
Amen
 

DeletedUser3381

Guest
Je hebt het duidelijk dus niet begrepen (of niet gelezen).

Plaats 100 t3 voor 1599 t1 en je aanbieding staat lang te wachten op die ene sukkel die denkt dat ie een koopje heeft met 3 sterren.
Plaats 1000 t1 voor 100 t3 en jouw zogenaamde 0-sterren oplichtersaanbieding is binnen no-time weg.

Laat me raden.. Jij plaatst alleen het eerste soort en vindt dat een betere aanbieding dan de tweede?
Nou.. van mij mag je 0-sterren op deze manier aanbieden en ik pak ze meteen, terwijl ik al je handel boycot als je plaatst op de eerste manier.

Niet om het 1 of ander hoor....

Maar volgens het huidige systeem staat t3 naar t1 op dit moment op 1:16 (T3:T1)

In het 1e voorbeeld komt dit overeen (op die 1 verschil naar 1600 na dan) je krijgt namelijk 1 t3 voor 16 t1. (Of 1 T3 voor 15,99 T1 :p)

In het 2e voorbeeld daarentegen staat dit op 1:10 (T3:T1). Als je dit aanbod wil plaatsen zal het handelsgebouw standaard 62 t3 goederen aangeven. In dit voorbeeld echter vraagt deze persoon 100. Je geeft bij dit handelsaanbod dus 38 t3 goederen kado. En je krijgt nu dus maar 10 t1 voor 1 t3.

Dat wat jij dus een zogenaamde oplichtersaanbieding noemt is dus feitelijk ook een oplichtersaanbieding. Als je dit aanbod accepteert geef je deze persoon namelijk meer dan puur noodzakelijk zou zijn en naait daarmee jezelf. Als je het standaard aanbod van het handelsgebouw zou volgen zou je namelijk maar liefst 16 t1 voor 1 t3 kunnen krijgen. Ofterwel 1600 t1 voor 100 t3 (zie je de overeenkomst met voorbeeld 1?) Bij grote hoeveelheden loopt dit verschil dus pittig op.

Dit even los van de discussie of je die verhouding eerlijk vindt of niet.
 

DeletedUser2542

Guest
Pfft het lijkt wel of cross-tier handelen de mode aan het worden is, en iedereen denkt: "hé dat kan ik ook" ... Gewone handel binnen de Tier op 2 sterren is een uitzondering aan het worden (buiten de bs uiteraard). Je zou denken / hopen dat het vanzelf zou uitdoven doordat die handel niet wordt opgepikt (ik zie dezelfde trades namelijk dag in dag uit blijven staan), maar er komen er steeds weer nieuwe bij. Handel begint één grote frustratie te worden :mad:

PS: net even telling gedaan: 60% van mijn 24 pagina's handel is cross-tier .... :eek::eek::eek:

Voor zover my 2 cents ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
Pfft het lijkt wel of cross-tier handelen de mode aan het worden is, en iedereen denkt: "hé dat kan ik ook" ... Gewone handel binnen de Tier op 2 sterren is een uitzondering aan het worden (buiten de bs uiteraard). Je zou denken / hopen dat het vanzelf zou uitdoven doordat die handel niet wordt opgepikt (ik zie dezelfde trades namelijk dag in dag uit blijven staan), maar er komen er steeds weer nieuwe bij. Handel begint één grote frustratie te worden :mad:

PS: net even telling gedaan: 60% van mijn 24 pagina's handel is cross-tier .... :eek::eek::eek:

Voor zover my 2 cents ....
Helaas.. Dit blijft een probleem zolang de handel toch door enkele sufferds wordt afgenomen.
Wen er maar aan.. Inno gaat nooit de sterren aanpassen of verwijderen, waardoor mensen blijven volhouden dat het eerlijk is.

Ik doe geen moeite meer om het uit te leggen.. Ik negeer alles en iedereen die dit soort handel plaatst of verdedigt.
 

DeletedUser2542

Guest
Helaas.. Dit blijft een probleem zolang de handel toch door enkele sufferds wordt afgenomen.
Wen er maar aan.. Inno gaat nooit de sterren aanpassen of verwijderen, waardoor mensen blijven volhouden dat het eerlijk is.

Ik doe geen moeite meer om het uit te leggen.. Ik negeer alles en iedereen die dit soort handel plaatst of verdedigt.

Helemaal eens, en alle voorstanders hierboven ten spijt van 1:4:16, het blijft gewoon onzinnig om te verwachten dat ik 150 elixer voor 2200 marmer ga ruilen al geven ze het 1000 sterren. Ik heb 8 x T1, 5 x T2 en 4 x T3 fabrieken en die produceren in dezelfde tijd hoeveelheden van dezelfde orde. Dat T1 minder geld kost dan T3, en minder voorraden zal allemaal wel. Geld stroomt toch elke dag over de randen van mijn stadhuis .... Tijd is voor mij een veel waardevollere issue ...

Eerst dacht ik beginnende spelers te steunen, wanneer ze kleine cross-tiers op de handel zetten, maar nu loopt het de spuigaten uit, en ik pak niks meer op, behalve dan die zogenaamde 0-sterren oplichtersruil van 1000 t1 voor 100 t3 :rolleyes::D

En de markt bepaalt wat eerlijk is, niet de regering, dus niet innogames maar degenen die handelen. Zo werkt het ook met wisselkoersen. Maar inderdaad, zolang er geen massale boycot komt door 90+% van de spelers, zullen die anderen het blijven proberen.

Grr, ben er echt ff geïrriteerd door .... nu naar bed, even aantal uren zonder Elvenar o_O
 
Pfft het lijkt wel of cross-tier handelen de mode aan het worden is, en iedereen denkt: "hé dat kan ik ook" ... Gewone handel binnen de Tier op 2 sterren is een uitzondering aan het worden (buiten de bs uiteraard). Je zou denken / hopen dat het vanzelf zou uitdoven doordat die handel niet wordt opgepikt (ik zie dezelfde trades namelijk dag in dag uit blijven staan), maar er komen er steeds weer nieuwe bij. Handel begint één grote frustratie te worden :mad:

PS: net even telling gedaan: 60% van mijn 24 pagina's handel is cross-tier .... :eek::eek::eek:

Voor zover my 2 cents ....

60% maar? Helaas is het hier soms zo erg dat het alleen crosstier is. Alle gewone aanbiedingen zijn zo weg, crosstier blijft dagen staan. Leuk handelen is er niet echt meer bij.

Binnen mijn broederschappen helaas ook een paar die vrijwel alleen of veel aan crosstier handel doen ondanks dat het al een paar keer is aangekaart in de chat. Maar ja het mag van Inno en dus vinden ze het toegestaan, hoe oneerlijk het ook is. En dan zelfs ook vragen voor je eigen T1 bonus goed. Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fout met je stad. Maar ja T3 fabrieken geven meer klassements punten, dus minimaal T1 fabrieken plaatsen en veel T3 en dan moet je inderdaad wel aan crosstier doen, wil je geen te korten krijgen

Ik ben zo klaar met crosstier handel dat ik niet alleen de crosstier handel niet afneem maar ook de gewone handel niet meer van crosstierspelers.
 
Bovenaan