• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.

DeletedUser1294

Guest
Ik wil hier best eens naar kijken, alleen zullen de betokken spelers die dergelijk gedrag vertonen dan wel gemeld moeten worden. Het is voor ons niet mogelijk om zonder namen, een en ander te bekijken.
Als je op de handel kijkt bij het aanbod van sap, waarbij 30-50% meer gevraagd wordt dan de waarde, heb je ze meteen gevonden.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook de namen doorgegeven.

Ik ook!
Ben ook maar weer spirituele goederen aan het maken. Ik heb ze zelf niet meer nodig, maar dan kan ik hopelijk mijn bs-genoten nog wat helpen. Zaden hoef ik nu toch nergens meer aan uit te geven.

Desnoods plant ik een houtfabriek erbij en up die naar spirutueel. Het is niet mijn bonus, maar misschien dat een klein beetje andere spelers al kan helpen
 
Ik laat zelf straks 1 fabriek staan, 1 om mensen te helpen, en 2 omdat je in het volgende hoofdstuk ook t4 nodig hebt, dus dan is het wel makkelijk als je niet weer opnieuw hoeft te beginnen
 

DeletedUser1031

Guest
Misschien zou het een idee zijn om, de over-bod's want is echt erg hier ) op de markt in het rood te laten zetten, dan weten ze dat ze iets doen dat echt tegen de borst stuit :(. Gelukkig heb ik een fijne bs en geweldige buren die mijn eerlijke handel wel nemen en ik help dan ook met plezier ;)
Warme groetjes van Rozenelfje
 
Ik heb een voorstel / suggestie gedaan om de handel levendiger te maken door de vergoeding te verlagen > daardoor kunnen meer spelers met elkaar gaan handelen en wordt het onaantrekkelijker om scheve handel ( nul* en 1 * ) te plaatsen. zou graag jullie reactie daar zien.
 

DeletedUser2037

Guest
Het is in het gewone leven toch ook zo, dat zulk soort deals bestaan (de oneerlijke). Maar daar wordt het grotendeels genegeerd omdat je er echt voor moet betalen.
Negeer dan hier ook de deals die je niet wil hebben.
En als je echt in nood zit met bepaalde grondstoffen dan had je in principe eerder moeten handelen om geen tekorten laten te ontstaan.
Ikzelf heb van alles gemiddeld zo'n 400K en spaar rustig door, door mn bonusgoederen er op te zetten voor andere goederen.
Een kwestie van vooruit denken, en handelen met voorkennis is hier niet verboden :))
 

DeletedUser2037

Guest
Foute handel hoort er nu eenmaal bij. Als beginnend speler wil je ook wel eens wat extra's.
De regel bij ons is, dat spelers tot 10K punten alles erop mogen zetten om ze een klein beetje op weg te helpen.
Zo'n soort regel moet er in principe gewoon worden in gebouwd. Tot bepaalde levels 0-sterren, iets hoger (minimaal 1) etc.etc.
 

DeletedUser

Guest
Het is in het gewone leven toch ook zo, dat zulk soort deals bestaan (de oneerlijke). Maar daar wordt het grotendeels genegeerd omdat je er echt voor moet betalen.
Negeer dan hier ook de deals die je niet wil hebben.
En als je echt in nood zit met bepaalde grondstoffen dan had je in principe eerder moeten handelen om geen tekorten laten te ontstaan.
Ikzelf heb van alles gemiddeld zo'n 400K en spaar rustig door, door mn bonusgoederen er op te zetten voor andere goederen.
Een kwestie van vooruit denken, en handelen met voorkennis is hier niet verboden :))

Foute handel hoort er nu eenmaal bij. Als beginnend speler wil je ook wel eens wat extra's.
De regel bij ons is, dat spelers tot 10K punten alles erop mogen zetten om ze een klein beetje op weg te helpen.
Zo'n soort regel moet er in principe gewoon worden in gebouwd. Tot bepaalde levels 0-sterren, iets hoger (minimaal 1) etc.etc.

@manny misschien dat je ook eens naar mijn voorbeeld kunt kijken.

[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/vergoeding-verlagen.5343/#post-56075"]vergoeding verlagen[/URL]

Zo'n 70% van de handelsaanbiedingen die ik kan accepteren is 0- of 1-sterrenhandel of extreme cross-tier handel. En nee, dit zijn geen kleine spelers meer die dit doen, ze zitten allemaal ruim boven de 10k punten!

Op zo'n manier valt er niet bijzonder veel vooruit te plannen hoor. Ik heb een overvloed aan bonusgoederen, maar het is problematisch om aan niet-bonusgoederen te komen als dit ongehinderd door kan blijven gaan.
 
@manny misschien dat je ook eens naar mijn voorbeeld kunt kijken.

vergoeding verlagen

Zo'n 70% van de handelsaanbiedingen die ik kan accepteren is 0- of 1-sterrenhandel of extreme cross-tier handel. En nee, dit zijn geen kleine spelers meer die dit doen, ze zitten allemaal ruim boven de 10k punten!

Op zo'n manier valt er niet bijzonder veel vooruit te plannen hoor. Ik heb een overvloed aan bonusgoederen, maar het is problematisch om aan niet-bonusgoederen te komen als dit ongehinderd door kan blijven gaan.
Het is een regelrechte ramp die handel! Van mijn part mag dat dringend anders! Een knopje om die te verbergen kan ik mij tijd terwijl al gelukkig mee prijzen, dan heb ik welgesteld zo'n 3 aanbiedingen die ik kan nemen :-(
 
Wat het beste werkt is je niet laten ontmoedigen en zelf rechte en eerlijke handel plaatsen en rechte handel aannemen.
Ik heb zelden dat iets er meer dan een paar uur op staat.
Ja; ondertussen blijf je aankijken tegen de rare handel die sommige mensen plaatsen, maar wat je zelf recht plaatst, loopt snel.
Ik zou ook liever gewoon shoppen door handel af te nemen ipv zelf steeds moeten zetten, maar zolang er geen negeerknop is voor zeer scheve handel, is het zelf plaatsen de makkelijkste oplossing.

Omdat de rechte handel heel snel afgenomen wordt, lijkt het net alsof er vooral beroerde handel staat, maar wat er staat is vooral wat overblijft als mensen de rechte handel hebben afgenomen. Dat vertekent het beeld.
 
:eek: Ik neem nooit die scheve handel aan. Enkel bij beginnende spelers in mijn BS om ze vooruit te helpen.
En die scheve handelaars zijn in geen geval een bezoekje waard:p
Verder zorg ik er constant voor dat mijn goederen ongeveer gelijk staan. Zo kom ik nooit in de problemen.;)
 

DeletedUser448

Guest
Ik heb een voorstel / suggestie gedaan om de handel levendiger te maken door de vergoeding te verlagen > daardoor kunnen meer spelers met elkaar gaan handelen en wordt het onaantrekkelijker om scheve handel ( nul* en 1 * ) te plaatsen. zou graag jullie reactie daar zien.

Als je alles hier leest zou je moeten weten dat twee sterren juist niet aangeven of een handel eerlijk is. Soms is een of nul ster handel eerlijker
 
Als je alles hier leest zou je moeten weten dat twee sterren juist niet aangeven of een handel eerlijk is. Soms is een of nul ster handel eerlijker

ik had toch echt het idee dat 3 sterren voordelig is, 2 sterren van gelijke waarde, en 1 ster nadelig en 0 sterren oplichterij. Zal mijn leesbril moeten oppoetsen :D maar de komende dagen doe ik eerst de zonnebril op :cool:
 

DeletedUser1294

Guest
ik had toch echt het idee dat 3 sterren voordelig is, 2 sterren van gelijke waarde, en 1 ster nadelig en 0 sterren oplichterij. Zal mijn leesbril moeten oppoetsen :D maar de komende dagen doe ik eerst de zonnebril op :cool:
Je hebt het duidelijk dus niet begrepen (of niet gelezen).

Plaats 100 t3 voor 1599 t1 en je aanbieding staat lang te wachten op die ene sukkel die denkt dat ie een koopje heeft met 3 sterren.
Plaats 1000 t1 voor 100 t3 en jouw zogenaamde 0-sterren oplichtersaanbieding is binnen no-time weg.

Laat me raden.. Jij plaatst alleen het eerste soort en vindt dat een betere aanbieding dan de tweede?
Nou.. van mij mag je 0-sterren op deze manier aanbieden en ik pak ze meteen, terwijl ik al je handel boycot als je plaatst op de eerste manier.
En ik ben niet de enige

Misschien nog wat meer lezen..
https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/handel-op-zoek-naar-marmer-en-kristal.4977/

Ik heb een voorstel / suggestie gedaan om de handel levendiger te maken door de vergoeding te verlagen > daardoor kunnen meer spelers met elkaar gaan handelen en wordt het onaantrekkelijker om scheve handel ( nul* en 1 * ) te plaatsen. zou graag jullie reactie daar zien.

Waarom oplossingen verzinnen voor een probleem dat je zelf mede veroorzaakt / in stand houdt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3174

Guest
zolang mensen ongelijke handel plaatsen en andere spelers ongelijke handel blijven accepteren zal het "probleem" blijven bestaan.
 

DeletedUser448

Guest
Of ze moeten de sterren bij de cross tier handel weglaten. De sterren geven aan dat de eigenaars van het spel de cross tier handel met verhouding 1:4:16 eerlijk vinden. Dus volgens mij moet daar eerst iets aan gedaan worden.
Als speler denk je vaak niet na en gaat af op de informatie die gegeven wordt. Waarom denk je dat er nog steeds reclame wordt gemaakt? Iedereen weet dat hetgeen er gezegd wordt daarin onzin is, maar toch werkt het.

https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/sterren-weg-bij-cross-tier-handel.5377/#post-56368
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2600

Guest
dat zal altijd zo blijven,in een bs waar grote speler kleintjes er mee helpen voor scheve handel
vind ik het ok voor de groei
 
Bovenaan