• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Zomerse zonnewende

DeletedUser1549

Guest
das inderdaad zonde als je ze niet nodig hebt maar ... waarom dan een kistje openen en niet wachten op een dag met leuke dagbeloning die je wel wilt hebben?

Omdat ik nu op 125/200 sta voor Venar's stenen II en ik vol die had willen maken, daarbij komt dat 50 KP en 200 maansplinters ook tot de mogelijkheid behoren.
Je weet toch niet op voorhand wat er in die kist zit.....?
Maar ik ben intussen genezen van events hier.
 
Bij 7 dagen krijg ik al 3x achter elkaar quest van 35 punten dus voor mij is die venar3 al niet te halen of je moet geluk hebben en dan 4 a 5x een kist mogen openmaken omdat je de maansplinters steeds trekt heb dat al 2x gehad.
Nu berekent dat ik bij gewoon de laatste questen doen iets van 225 (minimaal) splinters nog kan halen (als ze steeds maar 35 splinters geven) dus denk dat het 2x een zilveren word of 4x een bronzen, of een goude + bronzen in de laatste 6 dagen :)
Sta op 145/350 wie weet met veel mazzel.
 
Laatst bewerkt:
Ja jammer dat het de laatste week van de Zonnewende spel helemaal waardeloos flut is steeds dezelfde punten makkelijk opdrachten niets vergeleken met voorgaande weken echt snert om het zo maken niets aan helaas kan er niks anders van maken alle weken daarvoor was het leuk.
Het had dus beter verdeelt kunnen worden.
 

DeletedUser472

Guest
weet iemand welke gebouwen nog komen voor de laatste maansplinters
 

DeletedUser990

Guest
Als het goed is krijgen we alleen nog Observatory codex.
Op de Beta is die de laatste dag geweest.
Zou bij ons dus op maandag zijn.
Dus 2 dagen runen of mischien wel (joepi) magische voorraad.
 

DeletedUser197

Guest
Ja jammer dat het de laatste week van de Zonnewende spel helemaal waardeloos flut is steeds dezelfde punten makkelijk opdrachten niets vergeleken met voorgaande weken echt snert om het zo maken niets aan helaas kan er niks anders van maken alle weken daarvoor was het leuk.
Het had dus beter verdeelt kunnen worden.
Vond het ook een beetje slordig dat er niet gelijk bijstond dat er van die tweede opdrachtreeks maar 21 waren (of dat er niet de moeite genomen is om te zorgen dat iedereen gewoon tot het eind kunnen opdrachten heeft)
Ik heb in het begin echt enorm veel moeite gedaan om ze zo snel mogelijk af te maken (aantal gebouwen tegelijk gesloopt voor upgrades, heel veel legers kwijtgeraakt aan een toernooi waar ik anders niet aan meegedaan zou hebben om relikwieën te verzamelen)
Als ik had geweten dat het zo snel zou stoppen had ik het anders aangepakt, want de beloningen stonden zo niet echt in verhouding.

Verder is het leuk hoor, leuke beloningen ook.
Ik denk wel dat het leuker is als er een volgende keer een eindeloze reeks kleine opdrachtjes bij zou zitten, dan heb je ook echt het gevoel dat je een verschil kunt maken door er tijd aan te besteden.

En ik vind het trouwens ook jammer dat er een aantal keer gevraagd werd om kennispunten te kopen, ik doe dat zelf bijna nooit omdat de prijs per keer omhoog gaat, en er ook geen mogelijkheid is om die weer omlaag te brengen (dus dat bewaar ik voor noodgevallen zeg maar ;))
Als er nou veel van die evenementen komen dat weet ik niet of ik elke keer weer kennispunten wil kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser197

Guest
Als er trouwens nog een keer een evenement komt dan zou het misschien ook wel leuk wezen als er beloningen komen die ook echt het spel beïnvloeden, dus een verlaging van de verkenners kosten bijvoorbeeld, of een verlaging van de prijs van kennispunten, of een gratis upgrade van een gebouw naar keuze (ik noem maar wat hoor)
 
Ik vind die Vader boom echt prachtig! Complimenten aan Innogames hiervoor. Alleen jammer dat ik maar liefst 7(!) keer de 25% kans nodig had voor ik hem kreeg.
Kostte me heel wat diamantjes. Zit zelfs al halverwege stenen III hierdoor. Maar ik durf te wedden dat sommige hem in 1 keer hadden met de 7% kans. Nu ja dat is rng zal ik maar zeggen.
 

DeletedUser448

Guest
Had er een in mijn eerste gouden kist. De tweede, derde en vierde kist bevatte maanscherven waardoor in ook nu de tweede rotsformatie heb. Geweldig!
 

DeletedUser

Guest
Ik vind die Vader boom echt prachtig! Complimenten aan Innogames hiervoor. Alleen jammer dat ik maar liefst 7(!) keer de 25% kans nodig had voor ik hem kreeg.
Kostte me heel wat diamantjes. Zit zelfs al halverwege stenen III hierdoor. Maar ik durf te wedden dat sommige hem in 1 keer hadden met de 7% kans. Nu ja dat is rng zal ik maar zeggen.
Ik wil niet heel negatief overkomen, maar de kans dat heel veel spelers deze boom WINNEN, dus geen dia aan besteden, zéér, zéér laag ligt!

De laatste dagen maar één opdracht en voor ik hem kan doen is hij bij wijze van spreken al voltooid!
Wat is dit voor event?

Ze hadden er best wat meer aan mogen doen waar de speler ook echt mee bezig is, want de laatste opdrachten zijn zoals Godslinks al aangeeft, waardeloos!!!

En ja die boom is prachtig mooi, maar goed dat zal weer 'n item wezen die voor de betalende speler haalbaar is.

Innogames, misschien iets beter overdenken zodat iedere spelers ook eens 'n leuk item kan binnen halen. Dat siert niet alleen jullie maar ook onze stad.

Ik heb hem niet, ondanks dat ik ruim 400 maansplinters kon inzetten die ik goed had opgespaard voor het moment dat er 'n mooi item zou komen als dagprijs.

helaas......
 
Ik had de boom niet, maar de kans om die te krijgen was ZEER GROOT, ik heb op 1 account mega pech gehad, en op de anderen geen geluk, maar ieder ander die ik ken die de boom wilde had hem.

Al mag ik niet klagen met 5 stralende tuintjes eerder dit evenement.
De truck was alles opsparen tot er echt iets leuks kwam en daar maximaal op inzetten.
Gemiddeld kon je een stuk of 12 gouden kistjes openen en gemiddeld heeft iedereen die dat gedaan heeft een stuk of 3 event gebouwen gewonnen.
 

DeletedUser472

Guest
Verder is het leuk hoor, leuke beloningen ook.
Ik denk wel dat het leuker is als er een volgende keer een eindeloze reeks kleine opdrachtjes bij zou zitten, dan heb je ook echt het gevoel dat je een verschil kunt maken door er tijd aan te besteden.

ik snap wel waarom ze het zo hebben gedaan een oneindige reeks gaat natuurlijk niet moeten ze super veel opdrachten verzinnen dat gaat gewoon niet ze zouden er inderdaad mischien wat meer dan 21 kunnen doen maar natuurlijk zal er een limiet zijn

en dat de reeks bijvoorbeeld elke keer opnieuw zou zijn zou het inderdaad oneindig zijn maar het lijkt me ook niet leuk om elke keer de zelfde opdrachten te krijgen
 

DeletedUser1143

Guest
maar het lijkt me ook niet leuk om elke keer de zelfde opdrachten te krijgen

Eigenlijk is dat precies wat ze wel gedaan hebben , de quests waren veelal gelijk aan elkaar en de hoeveelheid verzamel relikwie , geef kp uit , koop kp , doe provincies en maak een spreuk waren best veel.
Ik denk dat er makkelijk veel meer verschillende haalbare quests te verzinnen zijn.
En door er wat meer quests tegenaan tegooien maak je het ook voor iedereen haalbaar om de "grote"prijzen ( venars) binnen te halen. Dat is nu met alleen de quests niet mogelijk. En ik snap dat er ook wat voor de dia spelers over moet blijven maar de eerste 2 had toch leuk geweest.

Buiten dat vond en vind ik het geweldig event , hoop dat ze dit topic goed lezen en er hun dingetjes uithalen om een volgend event nog leuker en beter te laten verlopen , maar voor een eerste keer zeg ik TOP.
 

DeletedUser197

Guest
We krijgen sowieso voortdurend in een eindeloze reeks dezelfde opdrachten, zie niet in waarom dat nu ineens een probleem zou moeten zijn;)
En als er maar opdrachten zijn voor een aantal dagen, waarom het evenement dan zo lang maken?
Ik snap wel dat de één sneller gaat dan de ander, maar volgens mij was bijna iedereen die serieus meedeed al ruim voor de helft van de tijd klaar, dan is het toch niet goed ingeschat denk ik.
En als het niet de bedoeling is om het hele evenement opdrachten te hebben, zeg er dan bij hoeveel het er zijn, dan loop je niet te rennen om het klaar te krijgen terwijl je daarna niks meer te doen hebt.
 

DeletedUser448

Guest
Ik wil niet heel negatief overkomen, maar de kans dat heel veel spelers deze boom WINNEN, dus geen dia aan besteden, zéér, zéér laag ligt!
.

Onzin ik heb twee bomen gewonen en geen diamanten uitgegeven. Net als enkele andere spelers van mijn broederschap, die zo verstandig waren niet alle maanscherven direct om te wisselen. En sorry maar je goede voornemen om "niet heel negatief" over te komen is wat mij betreft niet geslaagd.

Zowel spelers als de makers kunnen iets leren van deze eerste events. Ik als speler weet nu dat het verstandig is even op het forum te kijken voor informatie over de opdrachten en beloningen en dan een strategie op te stellen hoe je het maximale eruit kunt halen. Daarnaast is bij dit event ook wat geluk nodig en dat maakt het ook wel weer spannend.

Omdat dit event in de vakantieperiode gepland was en ik inderdaad niet al de tijd over internet beschikte ben ik blij dat ze de opdrachten over zoveel dagen hebben uitgesmeerd. Heb gisteren mijn laatste niet dagelijkse opdracht kunnen voltooien.
 

DeletedUser472

Guest
Ik denk dat er makkelijk veel meer verschillende haalbare quests te verzinnen zijn.

noem er maar dan een paar opzich ja ze hadden meer variatie kunnen doen maar noem er eens een paar wie weet gebruiken ze het bij het volgende event.
 

DeletedUser472

Guest
Ik snap wel dat de één sneller gaat dan de ander, maar volgens mij was bijna iedereen die serieus meedeed al ruim voor de helft van de tijd klaar, dan is het toch niet goed ingeschat denk ik.

ik denk dat dat ook grotendeels te maken had dat alle opdrachten al zichtbaar waren hier op het forum de makers konden daar niks aan doen want de spelers hadden zelf de lijst gemaakt en natuurlijk moeten we niet vergeten dat dit de eerste keer is dus wie weet is het de volgende keer wel wat meer opdrachten


En als het niet de bedoeling is om het hele evenement opdrachten te hebben, zeg er dan bij hoeveel het er zijn, dan loop je niet te rennen om het klaar te krijgen terwijl je daarna niks meer te doen hebt.

ik denk dat ze dit express gedaan hebben omdat ze het als een verassing willen laten zien als je 0 info hebt is natuurlijk niet fijn maar het is wel leuk om elke ochtend wakker te worden en weer van die mooie gebouwen en opdrachten ziet

daarom hebben ze waarscheinelijk ook de opdrachten achter een spoiler gezet hier op het forum zodat ook sommige mensen het niet zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser197

Guest
ik denk dat dat ook grotendeels te maken had dat alle opdrachten al zichtbaar waren hier op het forum de makers konden daar niks aan doen want de spelers hadden zelf de lijst gemaakt en natuurlijk moeten we niet vergeten dat dit de eerste keer is dus wie weet is het de volgende keer wel wat meer opdrachten




ik denk dat ze dit express gedaan hebben omdat ze het als een verassing willen laten zien als je 0 info hebt is natuurlijk niet fijn maar het is wel leuk om elke ochtend wakker te worden en weer van die mooie gebouwen en opdrachten ziet

daarom hebben ze waarscheinelijk ook de opdrachten achter een spoiler gezet zodat ook sommige mensen het niet zien

Ik heb die lijst op het forum nauwelijks bekeken, niks gepland maar alles gewoon één voor één gedaan, en toch was ik ruim voor de tijd klaar (heb nog wel een beetje geprobeert de plannen, maar ik ben daar slecht in, dus dan klikte ik de "oogst" toch weer weg voordat die opdracht voorbij kwam)
Ik denk eigenlijk dat iedereen die dagelijks in het spel aanwezig is de opdrachten ruim binnen de tijd af had.

En verrassingen zijn leuk, maar halverwege al door de opdrachten heen zijn terwijl het groots was aangekondigd als een toernooi wat 22 (?) dagen zou duren valt voor mij niet echt onder de aangename verrassingen, eigenlijk.
Gewoon eerlijk aangeven hoeveel opdrachten er zijn is dan wel zo netjes, lijkt mij.

En verder was het hartstikke leuk hoor, maar eigenlijk was het geen 22 dagen evenement, maar een tien dagen evenement waar je ook langer over kon doen.

Maar goed, het was ook de eerste, dus het kan nog best beter worden:D
 

DeletedUser448

Guest
Het event was wel in vakantietijd. Ik denk dat de extra tijd ook de vakantiegangers de mogelijkheid hebben geboden alle vragen af te maken
 
Bovenaan