• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback winterevenement

DeletedUser2278

Guest
Ze zijn ook niet echt scheutig met de dagprijzen, al mijn sleutels er doorheen gejaagd, en tot nu toe 1 gewonnen.

Ah. Er is een truc om je kansen te verbeteren.
De dagprijsloterij is minder willekeurig dan zou moeten; bepaalde prijzen vallen in series. Dus een tijdje vooral relikwieën, een tijdje vooral de dagprijs, een tijdje vooral runenscherven, enzovoort.

Dus als je een prijs krijgt die je niet wilt hebben, dan kun je beter even een minuutje of tien wachten voordat je verder gaat met gokken.
Maar krijg je een prijs die je wel heel graag wilt hebben (zoals een eenhoorn, of als je voor de hoofdprijzen gaat je inzet terug), dan kun je beter door blijven gokken; je hebt dan een grotere kans om hem nog eens te krijgen dan wanneer je het een uurtje later probeert.

Probeer maar, het werkt echt.

(Komt doordat de programmeurs netjes een random seed uitvoeren voor ze een random value genereren; maar de random seed is meestal op de systeemtijd gebaseerd.)
 

DeletedUser2278

Guest
Dus... :)

De Academie is alvast aan het draaien voor opdracht 59. Daar ben ik woensdagavond pas, maar zodra hij klaar is koppel ik 'm af. Vandaar het blokje eenvoudige pad voor de deur; dat kun je plaatsen of verkopen zonder dat het je iets kost, en als 'ie afgekoppeld is kun je ook niet per ongeluk oogsten.

En soms kun je wat bijverdienen met de opdracht "Repareer de ontbrekende wegverbinding" :)

unicorns.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had KP, Reuzenhand, KP snel na elkaar (was nieuwsgierig of een tweede hand kon en zo voor een stuk een dubbele set, maar vermits je dan ook bij minstens een andere set-building nog meer geluk moet hebben dat je er 2 wint, lijkt me dat zo goed als onmogelijk. heeft iemand 2 handen gewonnen?)
 
Ah. Er is een truc om je kansen te verbeteren.
De dagprijsloterij is minder willekeurig dan zou moeten; bepaalde prijzen vallen in series. Dus een tijdje vooral relikwieën, een tijdje vooral de dagprijs, een tijdje vooral runenscherven, enzovoort.

Dus als je een prijs krijgt die je niet wilt hebben, dan kun je beter even een minuutje of tien wachten voordat je verder gaat met gokken.
Maar krijg je een prijs die je wel heel graag wilt hebben (zoals een eenhoorn, of als je voor de hoofdprijzen gaat je inzet terug), dan kun je beter door blijven gokken; je hebt dan een grotere kans om hem nog eens te krijgen dan wanneer je het een uurtje later probeert.

Probeer maar, het werkt echt.

(Komt doordat de programmeurs netjes een random seed uitvoeren voor ze een random value genereren; maar de random seed is meestal op de systeemtijd gebaseerd.)


Uit mijn ervaringen uit het verleden klopt dit niet. ik heb denk ik zelf nog nooit 2 maal dezelfde prijs na elkaar gekregen.
Het zal inderdaad wel kloppen dat ze de systeemtijd gebruiken voor de random seed, maar deze is bijna altijd in miliseconden. Dus enkel als je 2 kistjes opent in dezelfde miliseconde dan zal je misschien 2 maal dezelde prijs krijgen. maar dat is volgens mij onmogelijk
 

DeletedUser2278

Guest
Dus enkel als je 2 kistjes opent in dezelfde miliseconde dan zal je misschien 2 maal dezelde prijs krijgen.

Dan ga je er van uit dat die resolutie ook wordt gebruikt, maar dat is niet zo.
In een standaardsituatie doe je zoiets als:
  • Kleiner dan 0,07: prijs 1 // kans 7 procent
  • Kleiner dan 0,14: prijs 2 // Kans ook 7 procent
  • Kleiner dan 0,26: prijs 3 // Kans 0,26-0,14=12 procent
  • Kleiner dan 0,43: prijs 4 // Kans 0,43-0,28=17 procent
enzovoort.

Het precieze aantal milliseconden maakt dan niet uit, maar de kansen zijn wel gegroepeerd.
 

DeletedUser1570

Guest
@Wonder nar Ik heb bij diverse evenementen in het verleden genoeg hele ritsen van dezelfde gebouwen gekregen door aan een stuk door te klikken. Ik heb bijvoorbeeld 7 eekhoornpleinen in mijn stad staan en ik had 5 bomen uit het vorige winterevenement.

Zoals Tencedil zegt moet je soms stoppen als je niet nog meer van hetzelfde wilt hebben.
 

DeletedUser2975

Guest
Ik had KP, Reuzenhand, KP snel na elkaar (was nieuwsgierig of een tweede hand kon en zo voor een stuk een dubbele set, maar vermits je dan ook bij minstens een andere set-building nog meer geluk moet hebben dat je er 2 wint, lijkt me dat zo goed als onmogelijk. heeft iemand 2 handen
Ja Aki, bij mij in de BS is er iemand die er inderdaad 2 heeft staan. Ikzelf heb bij de tweede poging de hand gescoord.
 

DeletedUser2975

Guest
Mijn tactiek (mooi woord , voor zover je van tactiek kunt spreken) is dat ik alleen ga voor de set prijzen.., ik spaar alle sleutels en gisteren dus de eerste ontvangen. De andere dagprijzen laat ik aan mij voorbij gaan. Bovendien open ik alleen de laatste kist.
 
Buurman je spreekt/typt een beetje in raadsels...kan er geen touw aan vastknopen :(.
ken er die geen set gebouw hebben bemachtigd en daar wel hun hoop op hadden gezet, om een stukje touw te geven om aan vast te knopen en daarom is hun plan of tactiek van het evenement danig in de war geschopt. Ze spelen nog wel het evenement maar het enthousiasme heeft een diepe knauw gekregen. En dat was het laatste stukje om er een stevige platte knoop in te kunnen leggen. (hoop ik lol)
 
ken er die geen set gebouw hebben bemachtigd en daar wel hun hoop op hadden gezet, om een stukje touw te geven om aan vast te knopen en daarom is hun plan of tactiek van het evenement danig in de war geschopt. Ze spelen nog wel het evenement maar het enthousiasme heeft een diepe knauw gekregen. En dat was het laatste stukje om er een stevige platte knoop in te kunnen leggen. (hoop ik lol)

Inderdaad, ik had graag het hele setje gewonnen, nu dat niet meer mogelijk is, is de animo om fanatiek door te gaan toch wel weg.
 

DeletedUser2975

Guest
ken er die geen set gebouw hebben bemachtigd en daar wel hun hoop op hadden gezet, om een stukje touw te geven om aan vast te knopen en daarom is hun plan of tactiek van het evenement danig in de war geschopt. Ze spelen nog wel het evenement maar het enthousiasme heeft een diepe knauw gekregen. En dat was het laatste stukje om er een stevige platte knoop in te kunnen leggen. (hoop ik lol)
Ik snap het buurman, ik leef mee met de lijders. Mijn tactiek werkt tot nu toe, maar ik moet bekennen had een strakke planning en heb nu nog 10 opdrachten te gaan dus, al veel sleutels vergaard. Vanaf vandaag hou ik mijn sloffen aan :p. En probeer toch de volledige set bij elkaar te krijgen.:)
 
Je moet ook wel een beetje geluk hebben denk ik en dat heeft niet iedereen. Ik had hem met mijn beide accounts echt zo binnen en voor de kleine was dat wel prettig want ik had daar bijna geen sleutels. Ik ga ook voornamelijk voor de set. Eentje missen en ja dat wordt dan waarschijnlijk wel even een teleurstelling, maar er zijn nog genoeg leuke dag prijzen te winnen, dus dan gaan we van tactiek veranderen. Ik vermaak me wel met het event, hoe dan ook.

Aan de andere kant... ik heb toch geen ruimte om de set te plaatsen, mocht ik hem helemaal bij elkaar krijgen...dus ja beetje dubbel, je speelt voor iets wat ik toch niet kan plaatsen (hoe gek ben je dan, ha ha).

We krijgen nu wel twee keer die eenhoorns, ook leuk, maar ik had toch liever gezien dat er dan nog een tweede kans was op een onderdeel van de set.
 

DeletedUser2975

Guest
Je moet ook wel een beetje geluk hebben denk ik en dat heeft niet iedereen. Ik had hem met mijn beide accounts echt zo binnen en voor de kleine was dat wel prettig want ik had daar bijna geen sleutels. Ik ga ook voornamelijk voor de set. Eentje missen en ja dat wordt dan waarschijnlijk wel even een teleurstelling, maar er zijn nog genoeg leuke dag prijzen te winnen, dus dan gaan we van tactiek veranderen. Ik vermaak me wel met het event, hoe dan ook.

Aan de andere kant... ik heb toch geen ruimte om de set te plaatsen, mocht ik hem helemaal bij elkaar krijgen...dus ja beetje dubbel, je speelt voor iets wat ik toch niet kan plaatsen (hoe gek ben je dan, ha ha).

We krijgen nu wel twee keer die eenhoorns, ook leuk, maar ik had toch liever gezien dat er dan nog een tweede kans was op een onderdeel van de set.
Ben het helemaal met je eens Raafke, het is inderdaad ook een beetje geluk hebben, maar als je al , zoals ik, een behoorlijk voorraadje sleutels hebt, dat vergroot wel de kans natuurlijk, bovendien ga ik nu echt voor de set, heb gelukkig wat ruimte gekregen door stadsuitbreiding. Als het niet lukt een complete set bij elkaar te krijgen, heb ik pech gehad en een paar andere leuke dagprijzen mijn neus voorbij laten gaan. Maar ja...het is het één of het ander.
 

DeletedUser2278

Guest
We krijgen nu wel twee keer die eenhoorns, ook leuk, maar ik had toch liever gezien dat er dan nog een tweede kans was op een onderdeel van de set.

De helft van de dagprijzen is nog maar bekend; de andere helft is nog een verrassing. Ik had twee keer eenhoorns ook niet verwacht, dus je weet maar nooit.
 
Wat betreft 2 kistjes na elkaar: eerste keer was nu (dag)prijs, de tweede was 5 runes. Het effect waarbij je direct na elkaar meerdere keren de prijs kon binnenhalen lijkt er uit te zijn.
 
Bovenaan