• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser1427

Guest
@Lionell Gelukkig ;) Hopelijk wordt er ook nog inhoudelijk gereageerd door CM of mods. De spelersverplaatsing is nu een jaar "effectief". Ik heb vanaf het begin al aangegeven dat het niet goed werkte, maar ik kreeg te horen dat mijn kritische feedback daarover voortijdig was en dat het allemaal goed zou komen.
Helaas wordt het alleen maar erger. En het is niet alleen dat ik daardoor weinig burenhulp krijg en weinig hamertjes bij burenhulp geven. Maar er staan ook 2 OWS afhankelijk te zijn van burenhulp. Ik begin mij af te vragen of ik ze niet net zo goed kan gaan slopen :rolleyes:

Ik kan een inhoudelijke reactie geven echter zal dit geen reactie zijn waar ik je tevredenheid bij kan geven. Zoals je gemerkt hebt en wellicht andere is dat inactieve spelers, die dus aan een bepaalde criteria voldeden zijn verhuist/verwijderd. Lege plekken (de nederzettingen) komen daarvoor in de plaats. Het is dan de bedoeling dat nieuwere spelers zich hierin kunnen vestigen en dit zijn dus inderdaad startende spelers. Nu is dat uiteraard vervelend om af te wachten welke spelers nu wel actief doorgaan en welke juist niet. De inactieve spelers die inactief zijn geworden worden uiteindelijk ook weer verhuist zodat er weer plek vrij komt voor nieuwere spelers.

Spelers die niet zijn verhuist voldeden niet aan de criteria, dit is spijtig natuurlijk, aangezien het automatisch verhuissysteem deze spelers niet pakt zullen deze spelers vermoedelijk momenteel niet verhuizen.

Het automatisch verhuissysteem heeft inderdaad huisgehouden, er zijn geen actieve spelers verhuist dit keer maar inactieven, het is dan ook aannemelijk dat een ander moment gebruikt gaat worden (ik weet dus ook niet wanneer) om actievere spelers te verplaatsen. Ik kan hier verder geen aanvullende informatie over geven helaas.

Ik weet het is wellicht wat teleurstellend nieuws, maar dit is wellicht al informatie die je al kent. Wellicht heeft @Desi andere info wat prijs gegeven kan worden.
 

DeletedUser1796

Guest
@Lionell misschien een domme vaag maar mensen die al gestopt waren voordat je kon aangeven of je wilde verhuizen of niet die staan toch op niet verhuizen, die mensen die blijven toch nu gewoon staan ook al zijn ze inactief of word daar wel naar gekeken
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell misschien een domme vaag maar mensen die al gestopt waren voordat je kon aangeven of je wilde verhuizen of niet die staan toch op niet verhuizen, die mensen die blijven toch nu gewoon staan ook al zijn ze inactief of word daar wel naar gekeken

Er is in het verleden een aankondiging geweest over speler verplaatsing. Hierin staat dat de verhuisknop automatisch aan staat. De spelers die niet zijn verhuisd voldoen niet aan de criteria helaas, de verhuisknop ook voor deze spelers zou aan moeten staan, omdat deze spelers niet actief zijn worden deze spelers ook niet verplaatst. het is een vervelend fenomeen helaas.
 

DeletedUser1796

Guest
Er is in het verleden een aankondiging geweest over speler verplaatsing. Hierin staat dat de verhuisknop automatisch aan staat. De spelers die niet zijn verhuisd voldoen niet aan de criteria helaas, de verhuisknop ook voor deze spelers zou aan moeten staan, omdat deze spelers niet actief zijn worden deze spelers ook niet verplaatst. het is een vervelend fenomeen helaas.

ow sorry ik dacht dat hij uit stond mijn fout. ik heb er gelukkig niet zoveel last van als @Didi1 want de meeste buren doen toch al niks en ik kijk weinig op me kaart maar snap dat het voor mensen vervelend kan zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik kan een inhoudelijke reactie geven echter zal dit geen reactie zijn waar ik je tevredenheid bij kan geven. Zoals je gemerkt hebt en wellicht andere is dat inactieve spelers, die dus aan een bepaalde criteria voldeden zijn verhuist/verwijderd. Lege plekken (de nederzettingen) komen daarvoor in de plaats. Het is dan de bedoeling dat nieuwere spelers zich hierin kunnen vestigen en dit zijn dus inderdaad startende spelers. Nu is dat uiteraard vervelend om af te wachten welke spelers nu wel actief doorgaan en welke juist niet. De inactieve spelers die inactief zijn geworden worden uiteindelijk ook weer verhuist zodat er weer plek vrij komt voor nieuwere spelers.

Spelers die niet zijn verhuist voldeden niet aan de criteria, dit is spijtig natuurlijk, aangezien het automatisch verhuissysteem deze spelers niet pakt zullen deze spelers vermoedelijk momenteel niet verhuizen.

Het automatisch verhuissysteem heeft inderdaad huisgehouden, er zijn geen actieve spelers verhuist dit keer maar inactieven, het is dan ook aannemelijk dat een ander moment gebruikt gaat worden (ik weet dus ook niet wanneer) om actievere spelers te verplaatsen. Ik kan hier verder geen aanvullende informatie over geven helaas.

Ik weet het is wellicht wat teleurstellend nieuws, maar dit is wellicht al informatie die je al kent. Wellicht heeft @Desi andere info wat prijs gegeven kan worden.

@Lionell sorry maar dit wist ik allemaal een jaar geleden al. Mijn vraag was of dit systeem wat nu een jaartje draait, nog geëvalueerd gaat worden en op basis daarvan veranderd gaat wordt. Want zoals het nu al een jaar gaat werkt absoluut niet, en heeft het voor mij alleen maar vele malen erger gemaakt.

PS: voor alle duidelijkheid inactieve spelers die aan de criteria voldoen, worden verwijderd, niet verhuist En dit zijn dus alleen maar de beginnende spelers die geen dias hebben uitgegeven. Met het huidige systeem blijf ik opgescheept zitten met zo'n 250 inactieve spelers die verder zijn dan hoofdstuk 3, of dias hebben uitgegeven. Gezellig tezamen met een aantal toernooistadjes die nooit burenhulp geven en alleen maar 0-sterrenhandel plaatsen. En een aantal beginnelingen met idiote namen. WOW
 
Ik heb 450 provincies verkend, en zou zeker 350 buren moeten hebben, maar ik geloof dat er nu bij mij nog maar 15 actief zijn. Mag ik dan nu toch eindelijk concluderen dat de Spelersverplaatsing geen oplossing heeft geboden?
Stel dat je ring 15 maximaal gedaan hebt, en dus 480 provincies hebt. Dan nog heb je maar 240 buren.
Ik zie dat ik niet de eerste ben die je dat zegt, maar ik kan het maar nog eens herhalen.
 

DeletedUser2278

Guest
Ik heb het al eerder gezegd: Het verplaatsingssysteem van het moment deugt voor geen meter.
Het excuus is altijd dat er onvoldoende plaatsen in het midden van de kaart zijn, maar dat is onzin.

Pak twee spelers, één meer naar het midden, één meer naar het buiten van de kaart.
Is de binnenste speler actiever dan de buitenste, dan doe je niks.
Is de buitenste speler het meest actief, dan verwissel je ze van plaats.

Da's toch echt geen raketwetenschap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het met je eens dat ze wat aan het probleem moeten doen, maar op basis van actief zijn is wat tricky. Actief zijn is namelijk wel iets relatief en als je gewoon lekker spelt samen met je buurtjes en je wordt plotseling (of steeds verplaatst) omdat je niet actief genoeg bent, is ook niet echt prettig. Ik zou namelijk woest zou zijn als ze mijn stadje zomaar verplaatst wordt en ik mijn trouwe buurtjes ga verliezen omdat ik net iets minder actief ben dan die ene speler die net iets meer vrije tijd heeft. Nu denk ik dat ik wel actief genoeg ben daar niet van, ha ha.

Maar je maakt mij echter niet wijs, dat de 10 kuilen in mijn buurtje niet opgevuld kunnen worden met spelers zoals Didi1. Met nieuwelingen worden ze ook niet opgevuld. Ik heb voor de grap even gekeken wat haar bonusgoederen zijn en laat er bij mij dus echt een kuil zijn waar Didi1 prima in zou passen. Nu staat die kuil al dagen leeg. En ik denk dat er nog wel meer van die buurten zijn. Het zou toch voor de programmeurs niet zo heel moeilijk moeten zijn om een script te schrijven waarbij die kuilen eerst deels worden opgevuld door actieve spelers die nu in de woestijn zitten en daarna aangevuld met nieuwe spelers?

Of zie ik het nu te simpel?

Edit: er zit bij mij rechts op de kaart trouwens ook een hele woestijn... Jammer dat er dan toch niet meer verplaatst wordt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2278

Guest
What gold mines?

whatgoldmines1.jpg
 

DeletedUser2609

Guest
Het kan toch niet zo zijn dat als jij per dag 8 uur tijd hebt om te spelen, en ik maar 3 uur dat jij meer recht hebt op een goede plek dan mij?
 
Met De Onderhandelaar ben ik een paar maanden geleden verhuist dan een actieve buurt naar niemandsland met toen min 90% mijnen, het is nu denk ik 70%. ik kan hier buiten de gilde om onmogelijk aan de juiste goederen komen.

Volgens mij is er gewoon iets fout met dat script en worden we naar buiten verplaatst ipv naar binnen.
er klopt iig helemaal geen drol van, je zou namelijk in een "vollere" buurt terecht moeten komen, en niet in niemandsland.

Het mooiste is dan nog het verhuisbericht dat je krijgt, eens kijken of die nog op het forum terug te vinden is.
Maar je hebt dan echt iets van, dit kan je niet serieus menen, ik ben net naar niemandsland verhuist

Hier de mail (inclusief correctie)
upload_2017-9-13_19-25-29.png
 

DeletedUser2278

Guest
Volgens mij is er gewoon iets fout met dat script

Dat verplaatsingsalgoritme deugt voor geen meter, en het excuus "Er zijn niet voldoende lege plekken dichter naar het midden van de kaart" is onzin.
Punt één, ik heb het al eerder gezegd, als je twee (willekeurige) spelers neemt en de meest actieve daarvan het meest naar het midden van de kaart zet, dan heb je geen lege plaatsen nodig.
Punt twee: Rechts van mij, d.w.z. naar het midden van de kaart, zijn zes lege plaatsen.
Hoezo geen ruimte vrij?

Het probleem is dat Innogames geen goede methode heeft om de activiteit van een stad te beoordelen, en zolang dat niet verbeterd wordt, is die verhuizing naar een betere plek een wassen neus.
 

DeletedUser2349

Guest
Na de "grote schoonmaak" van anderhalve week geleden zijn er maar weinig verplaatsingen geweest van actieve spelers. Ik heb een 2de account waar ik bijna dagelijks bij inlog en mee speel, die zit nu verstoken van (actieve) buren in niemandsland. Intussen worden de lege plekken die zijn ontstaan door de schoonmaak opgevuld door nieuwe spelers waarvan weer een behoorlijk percentage inactief is of zal worden.

M.a.w.: nieuwe spelers krijgen nu als eerste de redelijke tot goede plekken toebedeeld terwijl actieve spelers die op een verplaatsing wachten aan hun lot worden overgelaten. Intussen worden die goede / redelijke plekken weer voor een (groot) deel opgevuld door nieuwe spookstadjes.

Beter zou zijn om na het verwijderen van spookstadjes eerst de actieve spelers te verplaatsen naar een betere locatie alvorens die plekken aan nieuwe spelers te geven. Er zit gewoon teveel tijd tussen de schoonmaak en verplaatsingen.
 

DeletedUser

Guest
@Elune zover ik begrepen hebt vind de verplaatsing van bestaande spelers op maandag plaats (alhoewel ik betwijfel of dat elke maandag is).
De laatste "grote schoonmaak" was op maandagavond/dinsdagochtend bij mij. Dat betekent een week lang de boel opvullen met nieuwe spelers (die gelijk weer stoppen), en er nooit een plekje overblijft voor bestaande spelers.
De logica hiervan ontgaat mij compleet, maar ja ik heb het al lang opgegeven om InnoGames logica te begrijpen. Daar krijg ik alleen maar hoofdpijn van :rolleyes:
 

DeletedUser2349

Guest
Ik heb gehoord dat v/d beginnende spelers de actieve na 1 week verplaatst worden en dat daarna nooit meer sprake zal zijn van een verplaatsing. Dus als je begint en na een week geen goede locatie beschikbaar komt dat je dan nooit meer verplaatst zal worden.

Kan de CM ( @Desi ) misschien hier wat meer info over kunnen geven? Graag een bevestiging of ontkenning hiervan. Hoe de vork in de steel zit. En of er verbetering komt van het verplaatsing-systeem?
 

DeletedUser

Guest
@Elune
Spelers ongeacht of ze beginnend of vergevorderd zijn worden alleen verplaatst als er ergens anders op de wereldkaart een plekkie vrij is waar exact dezelfde bonusgoederen geactiveerd kunnen worden.

Spelers worden verwijderd van de wereldkaart als ze: Minimaal 4 weken niet ingelogd hebben (=inactief zijn), EN nog niet in hoofdstuk 3 hebben bereikt EN geen diamanten hebben gekocht. Dit laatste betekent dat als een beginnende spelers de startersaanbieding (die je na 5 min. spelen krijgt!) heeft gekocht, deze voor eeuwig op de wereldkaart blijft staan (zelfs als die speler dus niet ver komt als hfst 1 en al maanden niet heeft ingelogd).

Dit hele systeem heeft ervoor gezorgd dat er relatief maar weinig spelers van de wereldkaart verwijderd worden, waardoor het "De Oplossing: spelerverplaatsing" aan alle kanten faalt.
 

DeletedUser2349

Guest
@Didi1 waarom is m'n 2de account dan na 6 weken nog steeds niet verplaatst na de schoonmaak van 1,5 week geleden? Terwijl m'n eerste account na exact 1 week al werd verplaatst?

Bovendien is jou reactie op geen enkel punt een antwoord op m'n vorige post. Welke draait om de vraag of er alleen een verplaatsing gebeurd na een week en daarna nooit meer. M'n post was dan ook gericht aan @Desi (en Innogames) en niet zozeer aan overige forum-gebruikers. :rolleyes:

PS Ik ken de voorwaarde voor verwijdering die jij zojuist opnoemde. Mijn vraag ging niet zozeer om verwijdering maar verplaatsing voor accounts die langer dan 2 weken bestaan en actief zijn. Het lijkt er echter op dat de schoonmaak van 1,5 week geleden een uitgestelde schoonmaak was waardoor veel spelers in de tussentijd langer dan 1 week actief bezig zijn en misschien wel nooit meer verplaatst worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan