• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DeletedUser1023

Guest
Vinkje stond en staat al vanaf het begin aan, nu al 3 maandagen verder ........pfffff

Maar goed, lekker boei, we spelen gewoon verder en zien het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser583

Guest
Als ik naar mijn landkaart keek, voor de verhuizing was het niet super maar nu na de verhuizing loopt het letterlijk leeg en sta ik inmiddels zo'n beetje in de Sahara in plaats dat ik in een bewoonde provincie sta.
Daarnaast zijn de buren die er wel zijn een hoop beginners die alweer gestopt zijn.
Ik hoop dan ook dat ik eindelijk een beter plekje krijg.

Volgens mij klopt hetgeen men vooraf vertelde dat hoe actiever je bent hoe meer je naar het midden komt niet.
Ik ben elke dag actief maar lijk wel steeds slechter te komen.
Als dit het gevolg van de verhuizing is mag alles van mij wat dat betreft teruggedraaid worden.
 

DeletedUser583

Guest
Mijn vinkje staat aan.
Het punt is dat er na de eerste verhuizing allemaal buren waren dus geen muntplekken.
Weliswaar een hoop beginnende spelers maar toch.
Ons was gezegd dat de meest actieve spelers meer naar het midden bij elkaar geplaatst zouden worden.
Helaas zijn er veel spelers bij op mijn landkaart die het stadhuis, 1 werkplaats en 1 huisje hebben neergezet en niet meer terug gekomen zijn.
Dit zijn dus geen actieve spelers.
Daarnaast zijn er een aantal spelers die al zeker 8 weken terug een bordje hebben neergezet met "GESTOPT".
Vervolgens verdwijnen er steeds meer spelers van mijn landkaart af (van onder naar boven) maar er komen beslist geen nieuwe/actieve spelers bij waaruit je zou kunnen opmaken dat ze bezig zijn met de verhuizingen.

Zelf ben ik door omstandigheden waar ik hier niet over ga uitweiden elke dag vanaf een uur of 09.00 tot 's avonds online dus beslist niet inactief!

De intentie van de verhuizingen was op zich goed maar als iedereen zijn vinkje aan laat staan kan het maar zo zijn dat je op een mooie actieve plek terecht komt en vervolgens de anderen weer verhuizen met als gevolg dat je misschien wel meer naar het midden geplaatst bent maar nog steeds in een lege landkaart staat.

Oftewel de hele verhuizing heeft geen enkel nut op deze manier.
Het enige wat de verhuizing dus inhoud is extra werk voor de mensen die dit moeten doen zonder dat het wat uithaald.
 
Mijn vinkje staat aan.
Het punt is dat er na de eerste verhuizing allemaal buren waren dus geen muntplekken.
Weliswaar een hoop beginnende spelers maar toch.
Ons was gezegd dat de meest actieve spelers meer naar het midden bij elkaar geplaatst zouden worden.
Helaas zijn er veel spelers bij op mijn landkaart die het stadhuis, 1 werkplaats en 1 huisje hebben neergezet en niet meer terug gekomen zijn.
Dit zijn dus geen actieve spelers.
Daarnaast zijn er een aantal spelers die al zeker 8 weken terug een bordje hebben neergezet met "GESTOPT".
Vervolgens verdwijnen er steeds meer spelers van mijn landkaart af (van onder naar boven) maar er komen beslist geen nieuwe/actieve spelers bij waaruit je zou kunnen opmaken dat ze bezig zijn met de verhuizingen.

Zelf ben ik door omstandigheden waar ik hier niet over ga uitweiden elke dag vanaf een uur of 09.00 tot 's avonds online dus beslist niet inactief!

De intentie van de verhuizingen was op zich goed maar als iedereen zijn vinkje aan laat staan kan het maar zo zijn dat je op een mooie actieve plek terecht komt en vervolgens de anderen weer verhuizen met als gevolg dat je misschien wel meer naar het midden geplaatst bent maar nog steeds in een lege landkaart staat.

Oftewel de hele verhuizing heeft geen enkel nut op deze manier.
Het enige wat de verhuizing dus inhoud is extra werk voor de mensen die dit moeten doen zonder dat het wat uithaald.

Ik denk dat er een misconceptie is.

Actief account: Ingelogt in de afgelopen 4 weken, het kijkt niet of je 1 keer of 15000 keer hebt ingelogt.
Verhuizen: de verst weg gelegen actieve account geschikt voor de vrijgekomen positie wordt verhuist.

Dit is wat verteld is, men heeft nergens beweert dat "meer" actieve accounts eerder en verder naar het midden worden geplaatst.

In een krimpend klantenbestand zal dit de actieve spelers aan de buitenkant naar binnen verplaatsen, en bij een goeiende markt ijn dit dus steeds nieuwe accounts. het is dus ook een beetje afhankelijk van of in de afgelopen week er spelers bij zijn gekomen of juist minder zijn geworden.

Afgelopen jaar was het krimpende, op dit moment is het stijgende, want nog niet zolang geleden had onze ranglijst nog maar 13000 spelers en nu al 16000. het zijn op dit moment dus de "nieuwe" spelers die worden verhuist.
 

DeletedUser

Guest
"Afgelopen jaar was het krimpende, op dit moment is het stijgende, want nog niet zolang geleden had onze ranglijst nog maar 13000 spelers en nu al 16000. het zijn op dit moment dus de "nieuwe" spelers die worden verhuist.

Maar eens even een rekensommetje erop los gelaten:

totaal aantal spelers volgens ranglijst: 16526
Spelers met 0 punten: 652 (= 16526-15874)
Spelers die het tutorial niet afgerond hebben (onder 40 punten): 1686 (15874-14188)

Dus er staan momenteel zeker 2338 nog geen 5 min. spelers in het bestand. Maar deze worden wel allemaal direct in het centrum geplaatst en houden daarmee plaatsen voor minstens 4 weken bezet (of voorgoed als ze van de intro aanbieding gebruik hebben gemaakt).

Daarnaast zijn er veel grote spelers gestopt die ook vaak in het centrum staan, deze plaatsen worden ook voorgoed bezig gehouden).

Houston, we have a problem!
 
Yup, dat probleem is al eerder aangegeven, het probleem is nu verschoven van niemandsland, naar het land der doden.

Hopelijk gaan ze binnen redelijke tijd ook de omgekeerde verhuizing invoeren (van binnen naar buiten dus)
 
en we praten wat af....heen en weer en vice versa...en telkens komt het op hetzelfde neer. Laten we nu eens gewoon afwachten wat Inno gaat doen en niet allerlei aannames herhalen en herhalen.
 
en we praten wat af....heen en weer en vice versa...en telkens komt het op hetzelfde neer. Laten we nu eens gewoon afwachten wat Inno gaat doen en niet allerlei aannames herhalen en herhalen.
Dan gaan ze toch best af en toe laten weten of er aan blijvende ergernissen gewerkt wordt of niet, zodat mensen hun conclusies kunnen trekken.
 
nog maar eens ,

''' A U B ''' iemand van de mods , kunnen jullie dit nog eens met drang laten bespoedigen en voorleggen om hier wat meer werk van te maken

ik heb al enkele buren waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat deze op zijn minst 9 maanden niet meer actief zijn geweest , en nog steeds tot een van mijn buren behoren. als je dan eens goed gaat rondkijken op de w.k. zijn er toch heel wat die zich nog steeds in niemandsland bevinden .
dit is echt jammer en niet echt motiverend

er zijn missch. oplossingen voor , dat ze er iemand voor aanstellen , enkel en alleen om verhuizingen te doen
zoals gamemods ook vrijwillig , en zo namen doorgeven van spelers die al enkele tijd op stop staan
 

DeletedUser1427

Guest
nog maar eens ,

''' A U B ''' iemand van de mods , kunnen jullie dit nog eens met drang laten bespoedigen en voorleggen om hier wat meer werk van te maken

ik heb al enkele buren waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat deze op zijn minst 9 maanden niet meer actief zijn geweest , en nog steeds tot een van mijn buren behoren. als je dan eens goed gaat rondkijken op de w.k. zijn er toch heel wat die zich nog steeds in niemandsland bevinden .
dit is echt jammer en niet echt motiverend

er zijn missch. oplossingen voor , dat ze er iemand voor aanstellen , enkel en alleen om verhuizingen te doen
zoals gamemods ook vrijwillig , en zo namen doorgeven van spelers die al enkele tijd op stop staan

Hey Ratko,

De verplaatsing van spelers over hoe, wat en wanneer kan ik enkel meegeven dat ik deze vraag begin april al heb gesteld aan het Elvenar Team om hier een concreet antwoord op te krijgen, deze vraag is ook door gespeeld richting de devs. Hier is nog geen omschreven antwoord voor, wel kan ik zeggen dat het probleem bekend is en ik het er ook mee eens ben dat er wellicht verandering kan of zou moeten plaatsvinden om dit aan te pakken. Ik kan echter geen garantie geven dat ik een specifiek antwoord kan geven mocht hier een ontwikkeling in liggen wat groots meegedeeld (zoals een aankondiging) wordt. Het kan zijn dat we het antwoord wat globaler geven dan gewenst maar wel benadruk ik dat ik hier werk van gemaakt heb en hoop uiteraard deze vraag zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden.
 
Het probleem was al bekend lang lang geleden, we hebben hier op dit forum nog een hele discussie hierover gehad omdat ik beweerde dat speler ook naar buiten werden verplaats en we dit niet zagen gebeuren.
Dit op basis op mijn vraag op beta of spelers ook naar buiten verplaats zouden worden omdat anders het probleem alleen verplaatst werd en niet opgelost.
Hier was door marindor op geantwoord dan inactieve spelers naar buiten zouden worden verplaatst en daaorm maakte ik die claim

Uitendelijk is hier een rectificatie op gekomen dat dit (nog) niet gebeurde.

Helaas is hiet dus nog helemaal niets mee gedaan, al was de tijd tussen we werken aan burenverhuizingen en de daadwerkelijke implementatie ook ruim een jaar. en ik zie dat de rectificatie van afgelopen october was, dus zeker toen was het al bekend.

Dus nog minimaal 6 maanden geduld :S
 

DeletedUser1427

Guest
Het probleem was al bekend lang lang geleden, we hebben hier op dit forum nog een hele discussie hierover gehad omdat ik beweerde dat speler ook naar buiten werden verplaats en we dit niet zagen gebeuren.
Dit op basis op mijn vraag op beta of spelers ook naar buiten verplaats zouden worden omdat anders het probleem alleen verplaatst werd en niet opgelost.
Hier was door marindor op geantwoord dan inactieve spelers naar buiten zouden worden verplaatst en daaorm maakte ik die claim

Uitendelijk is hier een rectificatie op gekomen dat dit (nog) niet gebeurde.

Helaas is hiet dus nog helemaal niets mee gedaan, al was de tijd tussen we werken aan burenverhuizingen en de daadwerkelijke implementatie ook ruim een jaar. en ik zie dat de rectificatie van afgelopen october was, dus zeker toen was het al bekend.

Dus nog minimaal 6 maanden geduld :S

Dat er zodanig een plan lag/ligt en bij Beta zoals je zegt er wel iets is gebeurd maar hier nog niet, is bij mij gedeeltelijk bekend, dit heb ik ook meegekregen. (ik speel niet op de Beta maar lees wel het Beta forum) De vraag die ik gesteld heb is of er een plan of planning ligt over de verhuizing van spelers (in een andere vorm zoals nu reeds gebeurt), hoe en waar de verhuizingen mee te maken hebben. Mij gaat het hier ook nadrukkelijk om of ik de vraag over mogelijke aanpassingen in verhuizing van inactieve spelers kan beantwoorden of niet, hier zou ik persoonlijk ook graag antwoord op willen hebben natuurlijk :) Ik wil eerst de nodige informatie verzamelen, dat zal voor nu een doel van mij zijn.
 

DeletedUser1427

Guest
Dat er zodanig een plan lag/ligt en bij Beta zoals je zegt er wel iets is gebeurd maar hier nog niet, is bij mij gedeeltelijk bekend, dit heb ik ook meegekregen. (ik speel niet op de Beta maar lees wel het Beta forum) De vraag die ik gesteld heb is of er een plan of planning ligt over de verhuizing van spelers (in een andere vorm zoals nu reeds gebeurt), hoe en waar de verhuizingen mee te maken hebben. Mij gaat het hier ook nadrukkelijk om of ik de vraag over mogelijke aanpassingen in verhuizing van inactieve spelers kan beantwoorden of niet, hier zou ik persoonlijk ook graag antwoord op willen hebben natuurlijk :) Ik wil eerst de nodige informatie verzamelen, dat zal voor nu een doel van mij zijn.

Zoals beloofd heb ik inhoudelijke informatie verzameld, eerst even wat jullie nu ongeveer weten:

Voor zover bekend is er een aankondiging geweest over het verplaatsen van inactieve spelers naar de buiten ring, actieve spelers worden naar de binnenring geplaats, zie ook: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/de-oplossing-spelerverplaatsing.2842/

De implementatie die is geweest heeft er voor gezorgd dat een aantal (inactieve) spelers verplaatst werden naar de buitenring, dit was exclusief (inactieve) spelers die aan bepaalde criteria voldeden waardoor ze niet mee verhuisd werden, dit resulteerde uiteindelijk tot de rectificatie van @Marindor met het volgende: "Even een rectificatie: Het naar de buitenkant toe verplaatsen van inactieve spelers is vooralsnog nog niet geïmplementeerd. Technisch gezien is dat lastiger dus op dit moment worden alleen de echt inactieve spelers verwijderd (volgens de criteria die er al waren) en actieve spelers richting het midden van de kaart verplaatst. :)"

Ik heb navraag gedaan over deze rectificatie en kwam tot het volgende:

De rectificatie is nog steeds aanwezig, waar je kan concluderen dat het plan nog op tafel ligt. Echter zijn er ontwikkelingen voor Elvenar die eerst voorrang krijgen voordat deze verhuizing van inactieve spelers kan gaan plaatsvinden. In een tijdsbestek kan ik helaas geen antwoord geven, hiervoor mijn excuses. Omdat het plan nog op tafel ligt, zijn er nog geen direct aanknopingen waar de criteria van deze spelers aan gaan voldoen, de term inactieve speler kan ik wel voorzichtig naar buiten brengen dat dit plan groter zal zijn dan de implementatie die in het verleden is geweest en wellicht meer inactieve spelers kan gaan verplaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Ten eerste bedankt voor je inzet en navraag. Ten tweede dank voor de feedback aan ons.

Ik vind het zo slecht nog niet, ik kan begrijpen dat andere dingen voorrang hebben, zolang er een systeem is dat zorgt dat ook dingen met lagere prio ooit aan de beurt komen. Ik ben al blij te horen dat men er mee bezig is geweest en het nog op tafel ligt. Dat is zeker positief! :)

Als ik het goed begrijp, zeg je in de laatste zinnen, dat men overdenkt de criteria voor inactieve speler aan te passen, nu het gaat om verplaatsing, ten opzichte van de criteria die er nu liggen voor verwijdering ve speler. Dat klinkt logisch en zelfs onvermijdelijk, want juist die spelers die nu niet verwijderd worden, moeten worden verplaatst. Dus wellicht begrijp ik het toch verkeerd. :(
 

DeletedUser1592

Guest
Dat klinkt logisch en zelfs onvermijdelijk, want juist die spelers die nu niet verwijderd worden, moeten worden verplaatst. Dus wellicht begrijp ik het toch verkeerd. :(
Of je het verkeerd begrijpt weet ik niet :) . Er wordt gekeken naar en gewerkt aan de criteria om spelers die nu niet automatisch bij inactiviteit verwijderd worden, te verplaatsen. Dan moet je bijvoorbeeld ook denken aan een premium speler die al heel wat maanden niet meer online is geweest. Vooralsnog wordt zo'n speler niet automatisch verplaatst. Hoe de plannen er uit gaan zien en wat de criteria worden, is bij ons ook niet bekend. Het is allemaal nog in ontwerp, en zoals Lionell al aangaf hebben andere zaken een hogere prioriteit. Maar dat er aan gewerkt wordt is een feit.
 

DeletedUser

Guest
@Lionell en @Beldroth Allereest dank jullie wel voor jullie feedback, fijn dat jullie ons op de hoogte houden hierover.
Ik word er helaas niet vrolijk van. De plannen liggen op tafel, geen directe aanknopingspunten, andere ontwikkelingen hebben voorrang. Het klinkt voor mij alsof het een soort vage toekomstmuziek is, maar dat het nog lange tijd zal duren.

Ondertussen zit ik nog steeds in the Desert of the Dead en die breidt zich alleen maar uit. Ik hoor van mijn bs-leden enthousiaste berichten over 50 buren die hulp geven, ik mag blij zijn als het er bij mij 5 zijn (terwijl ik meer buren heb). Dit verplicht mij tot aanzienlijk meer cultuurgebouwen in mijn stad te plaatsen dan dat ik eigenlijk zou willen, om toch nog een redelijke cultuurbonus te kunnen behouden. Het verplicht mij (indirect) ook om meer werkplaatsen te bouwen, want hamertjes vanuit de wereldkaart krijg ik nauwelijks.
Daarnaast is handel via de buren een aanfluiting. Een enkeling (meestal dezelfde 5) plaatst interessante handel, de rest is woekerprijzen (0-sterren), t3 tegen t1 (waar ik niet aan begin), of het moet opeens met 100.000 tegelijkertijd.

Ik vraag mij daarom af of de devs wel in de gaten hebben dat dit probleem tot een groot spelbederf leidt. Vooral omdat dit al speelt vanaf dat ik begon met het spel, nu bijna 2 jaar geleden. Toen had ik al buren die niet verder waren gekomen dan hoofdstuk 2 maar wel dias hadden gebruikt en nu 2 jaar verder staan er nog steeds. Ik vind eigenlijk dat dit probleem een hogere prioriteit gaat verdienen
 

DeletedUser234

Guest
Dat maakt het spel idd wel heel oneerlijk Didi. :(

Ik heb ook ruim 50 actieve buren, al krijg ik ook maar van een stuk of 10 burenhulp.
Maar ik heb nog veel meer dan 50 inactieve buren, die ik ook graag zou zien verhuizen. :)
 
Bovenaan