• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback toernooiaanpassingen

Misschien is het al genoemd maar is het nu wel of niet verstandig om de troepenomvang onderzoeken alsnog te doen?
Als je ook vecht in normale provincies: ja. Op toren en toernooi hebben ze geen effect.
De onderzoeken hebben invloed op hoeveel eenheden diverse wonderen geven.

Zeker nu met 3 gebouwen die allemaal eenheden tegelijkertijd produceren geen vetpot meer. 0.05% extra eenheden ofzo lol.
 
toch nog een vraagje over de nieuwe formule die zwaarte toernooi en toren berekent. In de formule worden ook de afgeronde techs meegeteld. Gaat het in die formule dan om daadwerkelijk alle afgeronde techs, of worden de niet verplichte techs (zoals troepenomvang vaak is) niet daarin meegenomen?
Stel de vraag omdat een andere stelling is dat troepenomvang niet meer relevant is voor de berekening, maar mocht de afgeronde niet verplichte tech hiervan wel in de formule meetellen, dan heeft die dus wel weer een effect.
Weet iemand hoe dat zit?

Potver lees nu net het stukje hierboven lol. Ik kan daaruit concluderen dat ze als afgeronde tech niet in de berekening terecht komen?
Voor de berekening heb ik me trouwens gebaseerd op de calculator die minimax heeft gemaakt voor toren en toernooi.
 
Wellicht nogmaals; maar net als in beta kan ik hier met geen mogelijkheid dezelfde score halen zonder enorme verliezen te lijden en/of boosters te verbruiken.
BEDANKT INNO; het belangrijkste deel van het spel is KAPOT.
 

Aeva

Chef
Toernooi nieuwe stijl bevalt eigenlijk wel. Je moet anders spelen om dezelfde score te halen, maar het kan wel vrij gemakkelijk.
Vermoedelijk is het een kleine groep toppers die echt zijn benadeeld en de rest is tevreden of een klager van nature... ;)
 
Ik vind de moeilijkheidsgraad veel te snel omhooglopen. De eerste 2-3 provincies vallen ze om als je tegen ze blaast.
Dan (waarschijnlijk) 1-2 provincies die een beetje leuk zijn, en de rest zit daarboven.
Regelmatig 4 verschillende klasses, en een enkele keer 5 verschillende, en wat je dan ook doet, het blijft een ramp.
Ik kan er wel bijleren, maar met zo weinig provincies waar je wat kunt experimenteren zonder direct in de grote ongelukken te belanden is dat ook vrij hopeloos.

Ik ben mijn gevoel voor troepengroottes geheel kwijt, vroeger was er een relatie tussen kazerne grootte en toernooi provincie nummer, zodat je kon inschatten hoeveel "echte" troepen je nu gebruikte, op dit moment zijn het voor mij arbitrare getallen in toernooi provincies.
Mijn oude score halen is geheel kansloos, zat gauw in de 7-8K, met een record in de 11K.

Ik heb het toernooi min of meer opgegeven als zijnde leuk. De score maakt me niet veel uit, de KP-reductie kan ik ook wel mee leven, maar de te hoge moeilijkheids graad nekt het.



Wat voor mij met de verandering Elvenar echt kapot maakt is dat vooruitgang bestraft wordt in de toren en het toernooi. Ik moet kiezen tussen toernooi geheel opgeven, of niet verder meer vooruitgaan. Beiden zijn geen goede alternatieven, dus de enige uitweg is ophouden met spelen.
De vraag is niet meer OF ik dat doe, maar WANNEER.
 

Aeva

Chef
de enige uitweg is ophouden met spelen.
De vraag is niet meer OF ik dat doe, maar WANNEER.
Dat is heel jammer en erg vervelend voor je.

Ik heb gemerkt dat anders spelen helpt.
Voorheen deed ik alle provincies een aantal malen en daarna een stuk minder. Dus veel provincies en hoe hoger de ster hoe minder provincies.
Nu speel ik minder provincies (denk niet dat ik ooit nog eens alle provincies ga proberen) en alle sterren ongeveer hetzelfde.
Ergens rond provincie 40 ofzo ben ik gewoon 'outnumbered'. Ik weet wel wat ik neer zou moeten zetten, maar ik heb het gewoonweg niet.
De lagere provincies vecht ik auto, de hogere met de hand. Daarom is 1 gevecht voor mij ook prettiger. En, ik moet wel nadenken bij wat ik neerzet. Dat was voorheen ook anders. Toen was het huphup goleminator (of wat er aan de beurt was) en klaar is kees.
De totaalscore is ongeveer gelijk, rond de 8-9K.

Bij het trainen van de troepen hou ik nog steeds globaal de 'oude' troepen aan. Maar ik maak er twee tot drie keer zoveel. Dat kostte wel moeite om op niveau te komen, maar ik hou voldoende troepen over (want je bent outnumbered met nog best veel troepen over) om een beginnetje voor de volgende keer te hebben.
Mijn werkplaatsen maken een lichte overproductie als ik twee spreuken op de twee magische zet. De overproductie wisselde ik voorheen in voor extra voorraad uit de groothandelaar. Nu zet ik een kleine tijdreductie op de kazerne of op het huurlingenkamp.

In de toren doe ik nog steeds wat ik altijd al deed: ik speel met veel plezier mastermind.
 
Toernooi nieuwe stijl bevalt eigenlijk wel. Je moet anders spelen om dezelfde score te halen, maar het kan wel vrij gemakkelijk.
Vermoedelijk is het een kleine groep toppers die echt zijn benadeeld en de rest is tevreden of een klager van nature... ;)
ik ben benieuwd of je er ook nog zo over gaat denken eens je op het einde van het onderzoek zit en je 100-150 extra wonderlevels er bij hebt, want die komen er onvermijdelijk wel aan als je nu hoog kan scoren in toernooi en je de kp nergens anders kwijt kan. :)

Voor iedereen die nog aan het groeien is, is deze wijziging top, het is echt een pak makkelijker. maar de balans slaat op een bepaald moment om en dan wordt je keihard afgestraft.
 
@Wonder nar : Aeva zit in hoofdstuk 15 ergens, dus vrijwel einde groei :)

Voorheen deed ik alle provincies een aantal malen en daarna een stuk minder. Dus veel provincies en hoe hoger de ster hoe minder provincies.
Nu speel ik minder provincies (denk niet dat ik ooit nog eens alle provincies ga proberen) en alle sterren ongeveer hetzelfde.
Dat doe ik ook.

Het grote verschil is dat ik me nu beperk tot ong 16 provincies, hoewel het event me dan weer verleid tot 20 :)
Ik speel nu ook nog met alleen vuurfeniks, hoewel ik nog een stapel combat gebouwtjes heb, en ook nog steeds spaar (je moet toch wat maken in je academie :p ).
16 provincies lijkt net niet sustainable na 3 weken, mijn kazerne troepenvoorraad zakt langzaam. Aan de andere kant, de ofenterrein en huurlingenkamp troepen zijn nu hoger wegens de losse wachtrijen, maar die gebruik ik niet veel (op kikkerprins en orcstrategen na, de laatste komen nu grotendeels uit de wapenkamer produktie, de stapel orcstrateeg gebouwen die ik heb staan doen nu veel minder door de gestegen troepengroottes in het toernooi).

Toren doe ik ook met onderhandeling t/m level 2. Ik ben normaal ergens op Vrijdag pas bij level 3, en dan hoeft het niet meer.

Ik kan dus nog wel verder komen door de combat gebouwen in te zetten, maar
a) Het toernooi is niet leuk meer. Er mag best zo hier en daar iets moeilijkers tussen zitten, maar dit is teveel.
b) What's the point? Alle kp is achteruitgang. Waarom zou je er veel van willen winnen? Ik laat de gewone KP recepten in de academie nu ook liggen om dezelfde reden.
 
Ik ga een lange poging doen om ipv top 100 (wat vrijwel niet meer mogelijk), toch nog kp's te harken met extra boosters etc.
Als dat niet lukt, dan heeft inno er voor gezorgd dat mijn progressie naar de haaien gaat en dus mijn spelplezier ook.
 
Die heb ik nog nooit gemaakt, KP's zijn ruim voor handen... besteed de combiversnellers aan (voor mij) meer nuttige zaken
Met 6 versnellers gratis per dag heb je wat meer ruimte om de minder nuttige recepten ook te doen.

Als je hoofdstuk speelt zijn die extra KPs erg welkom!
 

Aeva

Chef
@Wonder nar Ik zit inderdaad zoals @AlbertDeWijze zei in hoofdstuk XV Elvenar. Als ik de troepen tm kikkerprins binnen heb, zal ik zeer waarschijnlijk een punt achter de technologieën zetten. Dat is voor nu het plan. Verder heb ik veel OW's gewoon nooit gebouwd omdat ik ze vanaf het begin niet nuttig vond (bv boek, doolhof en zo), maar ik heb nog wel een paar nuttige om op te hogen.
 
toch nog een vraagje over de nieuwe formule die zwaarte toernooi en toren berekent. In de formule worden ook de afgeronde techs meegeteld. Gaat het in die formule dan om daadwerkelijk alle afgeronde techs, of worden de niet verplichte techs (zoals troepenomvang vaak is) niet daarin meegenomen?
Dit stukje blijft me helaas toch onduidelijk. Iemand die t weet?
 
Mogelijk is er wel 1 verplichte tech die je kan overslaan. troepenomvang 16 aan het begin van het dwergenhoofdstuk wordt op de app gezien als optioneel, maar in de browser als verplicht. Dus als je die overslaat is dat mogelijks voordelig.
zeker nu uitbreidingen niet meer het beste ding is in het spel :(
 
16 provincies lijkt net niet sustainable na 3 weken, mijn kazerne troepenvoorraad zakt langzaam. Aan de andere kant, de ofenterrein en huurlingenkamp troepen zijn nu hoger wegens de losse wachtrijen, maar die gebruik ik niet veel (op kikkerprins en orcstrategen na, de laatste komen nu grotendeels uit de wapenkamer produktie, de stapel orcstrateeg gebouwen die ik heb staan doen nu veel minder door de gestegen troepengroottes in het toernooi).

1604094670159.png


Ik snap niet wat ik zoveel anders doe dan jij. Wij doen elke week 9-11 kistjes en ik ga 2 keer de toren op.
Ik kan makkelijk bijmaken wat ik verlies. Ik zat zo rond de 220 van elke unit, maar door 3e magische WP uit de toren (naast de eventgebouwen) moet ik regelmatig mijn voorraden ergens kwijt. Dus lopen de troepen op en zit ik nu rond de 250 setjes.
Ik speel wel genoeg is genoeg en ga dan niet verder. Vul dan aan wat ik verloren heb wat vrij rap gaat.
 
Ik snap niet wat ik zoveel anders doe dan jij.
Wellicht een verschil in level van troepen wonderen (produktie, sterkte, en/of gezondheid) zou ik gokken.

Andere optie is dat jij een stad hebt die beter geoptimaliseerd is voor het toernooi en de toren, zodat je minder kosten hebt. Bij de nieuwe troepengroottes zijn ook kleine verschillen al snel significant. Deze verschillen kunnen tot 1500% oplopen tussen spelers in hetzelfde hoofdstuk.

EDIT: Laatste zin is wel waar, maar is hiet niet aan de orde lijkt me.
 
Bovenaan