Boek en uitgraving heb ik sowieso niet staan, omdat het meteen al duidelijk was dat dit onzin wonderen zijn.
Uitgraving was tot aan de introductie van de constructen helemaal geen "onzin wonder"
Het verving eenvoudig 1 of meer werkplaatsen.
Pas bij de introductie van de contructen waarbij de hamerproductie in werkplaatsen een giga sprong omhoog maakte werd dit wonder gedevalueerd.
Idem voor welvaar, deze is geweldig als je de spreuken gebruikt. maar zonder de spreuken is het nu "slechter dan" een magische werkplaats, terwijl deze "vroeger" op zichzelf al 1-3 werkplaatsen verving op level 1 als je hem plaatste op het moment dat je hem kon vrijspelen.
Nu kan ik in 3 uur tijd meer hamers maken in een magische werkplaats dan een uitgraving op level 30 in een dag produceert.
Enars is een wonder geweest dat kort na de introductie al nutteloos was door de introductie van de toernooien.
Alle andere wonderen hadden zo hun gebruiksaanwijzing maar hadden allemaal "nut".
Nu ben je idd zeer gelimiteerd in welke wonderen je kan plaatsen zonder je toernooi te schaden. het is niet meer "leuk om te bouwen" maar moet je kiezen tussen toernooi, en wat je leuk vind.
Een wonder snijd nu ook nog eens aan 2 kanten. niet alleen "betaal" je de prijs voor de levels, ook heb je een uitbreiding nodig om deze op te plaatsen, en daar betaal je dan nog eens voor. dubbelop dus.
kijk dit is de nieuwe realiteit
Geen zin om het nieuwe hoofdstuk te openen, het maakt alles alleen maar slechter, ik heb niet eens het hoofdstuk bekeken, beta topics (en die hier ook) genegeerd ect. dat is nog nooit eerder voorgekomen.
En die uitbreiding? die doet ook pijn, dus laat maar staan.
Dat kan toch niet het doel van het spel zijn?