• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback toernooiaanpassingen

Ik heb inderdaad vooral de wonderen staan die mijn troepen sterker maken, troepenproductie vergroten en/of gratis troepen geven. Van alle andere wonderen heb ik weinig en die niet hoog gebracht. Zit er zelfs sterk aan te denken torens van welvaart weg te doen als ik bij de drempel kom waar het opeens moeilijker wordt. Verder heb ik niet heel veel premium uitbreidingen. Daar zullen inderdaad de verschillen wel zitten.
 
Ik heb inderdaad vooral de wonderen staan die mijn troepen sterker maken, troepenproductie vergroten en/of gratis troepen geven. Van alle andere wonderen heb ik weinig en die niet hoog gebracht. Zit er zelfs sterk aan te denken torens van welvaart weg te doen als ik bij de drempel kom waar het opeens moeilijker wordt. Verder heb ik niet heel veel premium uitbreidingen. Daar zullen inderdaad de verschillen wel zitten.
Welvaart is een dubbel. Aan de ene kant zou je kunnen denken dat het je niet veel helpt, maar als je troepen traint in de 3 kazernes, levert die welvaart wel heel veel hamers op. Als je op je werkplaatsen continu een spreuk zet, kan je eigenlijk wel met de helft van het aantal werkplaatsen. Dat levert heel veel plaatswinst op. Van de 3 wonderen die hamers geven, is deze echt wel de beste. Het boek of de uitgraving zou ik ook weg doen, maar de welvaart blijft bij mij altijd staan denk ik.
 
als ik bij de drempel kom waar het opeens moeilijker wordt
Er is niet echt een drempel, de duimschroeven worden heeel langzaam aangedraaid.

Zolang je niet vooruitgaat in onderzoek en grondgebied, en je kp in vechwonderen duwt dan valt het wel mee. Onderhandelen wordt wel duurder, maar met vechten zou je winst van je hogere level wonderen moeten hebben, dan dan wel wat lager ligt dan voorheen.

Je merkt het pas als je iets doms doet zoals het spel spelen en je stad ontwikkelen enzo.

Welvaart is een dubbel. Aan de ene kant zou je kunnen denken dat het je niet veel helpt, maar als je troepen traint in de 3 kazernes, levert die welvaart wel heel veel hamers op.
Welvaart verlengt de Betoverde Voorraden spreuk, en maakt hem ook sterker. Dus voorraad-spreuken hebben meer effect.
 
Het boek of de uitgraving zou ik ook weg doen, maar de welvaart blijft bij mij altijd staan denk ik.

Boek en uitgraving heb ik sowieso niet staan, omdat het meteen al duidelijk was dat dit onzin wonderen zijn. Alleen kortstondig neergezet om de runencirkel leeg te maken om zo weer runefragmenten te kunnen maken. Welvaart is dus de enige optie om eventueel weg te doen. Als er een vierde magische WP uit de toren valt, kan die zeker weg. Voorraden lopen met 3 WP nu al voortdurend over. Om ze kwijt te raken train ik dan maar meer troepen (heb de schurft aan de grootafzetter) en dus is mijn doel van 200 setjes inmiddels al boven de 250 setjes en gaat naar 300 setjes.

Welvaart verlengt de Betoverde Voorraden spreuk, en maakt hem ook sterker. Dus voorraad-spreuken hebben meer effect.

Die gebruik ik nou echt helemaal nooit anders heb ik nog meer van die rommel :D

Je merkt het pas als je iets doms doet zoals het spel spelen en je stad ontwikkelen enzo.

Ik weet niet zo goed of dit cynisch of sarcastisch bedoeld is. Of beide?
Belangrijkere vraag is wat ontwikkelen is....
Lean and mean lijkt ook nu weer beter te blijken...
 
Boek en uitgraving heb ik sowieso niet staan, omdat het meteen al duidelijk was dat dit onzin wonderen zijn.
Uitgraving was tot aan de introductie van de constructen helemaal geen "onzin wonder"
Het verving eenvoudig 1 of meer werkplaatsen.

Pas bij de introductie van de contructen waarbij de hamerproductie in werkplaatsen een giga sprong omhoog maakte werd dit wonder gedevalueerd.
Idem voor welvaar, deze is geweldig als je de spreuken gebruikt. maar zonder de spreuken is het nu "slechter dan" een magische werkplaats, terwijl deze "vroeger" op zichzelf al 1-3 werkplaatsen verving op level 1 als je hem plaatste op het moment dat je hem kon vrijspelen.

Nu kan ik in 3 uur tijd meer hamers maken in een magische werkplaats dan een uitgraving op level 30 in een dag produceert.

Enars is een wonder geweest dat kort na de introductie al nutteloos was door de introductie van de toernooien.
Alle andere wonderen hadden zo hun gebruiksaanwijzing maar hadden allemaal "nut".

Nu ben je idd zeer gelimiteerd in welke wonderen je kan plaatsen zonder je toernooi te schaden. het is niet meer "leuk om te bouwen" maar moet je kiezen tussen toernooi, en wat je leuk vind.
Een wonder snijd nu ook nog eens aan 2 kanten. niet alleen "betaal" je de prijs voor de levels, ook heb je een uitbreiding nodig om deze op te plaatsen, en daar betaal je dan nog eens voor. dubbelop dus.

kijk dit is de nieuwe realiteit
1604372675714.png

Geen zin om het nieuwe hoofdstuk te openen, het maakt alles alleen maar slechter, ik heb niet eens het hoofdstuk bekeken, beta topics (en die hier ook) genegeerd ect. dat is nog nooit eerder voorgekomen.

En die uitbreiding? die doet ook pijn, dus laat maar staan.

Dat kan toch niet het doel van het spel zijn?
 
Dat kan toch niet het doel van het spel zijn?
Je wordt voor het blok gezet, en moet blijkbaar kiezen tussen toernooi spelen, hoofdstukken doen, of ophouden.

Toernooi spelen heeft dan nog als probleem dat je je stapel kennispunt boeken nergens naar toe kunt brengen en constatnt gepieker over een hele foute formule, dus eigenlijk is toernooi spelen helemaal geen goede optie.

Derhalve heb ik toernooi maar opgegeven als doel. Ik speel het nog voor wat punten en de 10 kistjes,maar verder ga ik alles doen wat de toernooi-goden verboden hebben, uitbreidingen plaatsen, wonderen uppen, en hoofdstuk spelen.
 
Geen zin om het nieuwe hoofdstuk te openen, het maakt alles alleen maar slechter, ik heb niet eens het hoofdstuk bekeken, beta topics (en die hier ook) genegeerd ect. dat is nog nooit eerder voorgekomen.

Ik heb het wel geopend en de handelaar omhoog gebracht. Nu ga ik verder waar ik mee bezig was: de wonderen die ik wel wil (met name die units sterker maken) verder uppen richting lvl 30 (gaat bij mij niet zo snel als bij jou, lol). Als H18 uit is, ga ik wel zien of ik 17 doe. Ook dat is nooit eerder voorgekomen.
 
Ik heb het wel geopend en de handelaar omhoog gebracht. Nu ga ik verder waar ik mee bezig was: de wonderen die ik wel wil (met name die units sterker maken) verder uppen richting lvl 30 (gaat bij mij niet zo snel als bij jou, lol). Als H18 uit is, ga ik wel zien of ik 17 doe. Ook dat is nooit eerder voorgekomen.
ik doe hetzelfde op mijn main account. er is geen reden om nog verder te gaan. Gelukkig vind ik wel nog plezier in een nieuwe account die de toernooien supergoedkoop kan afkopen, kost dan ook amper tijd. Anders was die echt wel game over voor mij.
 

DeletedUser2454

Guest
Ik heb besloten het toernooi links te laten liggen, me op de toren te focussen en mijn stad aan te passen om zo de hoofdstukken te kunnen uitspelen want dat is per saldo toch waarom ik dit spel leuk vind. Stadje bouwen en het spel uitspelen.
Misschien zijn er spelers die mij hierbij willen helpen, dan graag even een PBtje zodat we het erover kunnen hebben.

Groetjes,
Jo
 

Aeva

Chef
Ik heb besloten het toernooi links te laten liggen, me op de toren te focussen en mijn stad aan te passen om zo de hoofdstukken te kunnen uitspelen want dat is per saldo toch waarom ik dit spel leuk vind. Stadje bouwen en het spel uitspelen.
Waarom vind je de combinatie toernooi + toren niet kunnen?
Ik speel toernooi voor heel veel punten en ik zit bovenin de toren. Beide elke week. Doet mijn complete BS. En stadje bouwen doen we ook. Of bedoel je iets specifieks?
 

Deleted User - 124539

Guest
Sinds de formule voor toernooi en toren hetzelfde is, zou ik net denken dat het zelfs makkelijker is om die te combineren. Wat niet samengaat, is voortgang in hoofdstuk en normale groei stad tegenover toernooi en toren.
 

DeletedUser2454

Guest
Met uitspelen bedoel ik steeds de aangeboden hoofdstukken spelen. En het toernooi spelen heeft voor mij niet zoveel aantrekkelijks meer sinds je afgestraft wordt door je voortgang. De Toren geeft ook leuke prijsjes en geeft me naast het bouwen iets anders te doen. Kleine bs dus voor die 10 kistjes gaan is sowieso niet aan de orde.
 

Deleted User - 124539

Guest
Met uitspelen bedoel ik steeds de aangeboden hoofdstukken spelen. En het toernooi spelen heeft voor mij niet zoveel aantrekkelijks meer sinds je afgestraft wordt door je voortgang. De Toren geeft ook leuke prijsjes en geeft me naast het bouwen iets anders te doen. Kleine bs dus voor die 10 kistjes gaan is sowieso niet aan de orde.
Bij de toren word je ook afgestraft voor je voortgang... is zelfde formule als toernooi, sterker nog, torenformule was er eerst, en toen pas is toernooiformule aangepast!
 

DeletedUser2454

Guest
Sinds de formule voor toernooi en toren hetzelfde is, zou ik net denken dat het zelfs makkelijker is om die te combineren. Wat niet samengaat, is voortgang in hoofdstuk en normale groei stad tegenover toernooi en toren.

Ik probeer een manier te vinden om voor mij het spel nog aantrekkelijk te houden, dat is alles. Sinds de laatste hoofdstukken en de aanpassingen van het toernooi vind ik er namelijk niet zoveel meer aan. Ik heb geen plezier meer in het toernooi en ik ambieer al helemaal niet die toren tot bovenaan te spelen want vind die prijzen nou ook niet zo geweldig. Ranking boeit me sowieso helemaal niet, ik wil gewoon een beetje leuk bezig zijn met mijn stadje. De laatste weken heb ik toernooi en toren gecombineerd maar ik erger me alleen maar in het toernooi dus vandaar nu alleen de toren en dat ook minimaal.
Bedankt voor het meedenken allemaal
 
Ik probeer een manier te vinden om voor mij het spel nog aantrekkelijk te houden, dat is alles.

Wat niet samengaat, is voortgang in hoofdstuk en normale groei stad tegenover toernooi en toren.
Dit geldt in sterkere mate naarmate je meer in het toernooi en de toren wilt doen.

Je kunt het probleem dus uitstellen door je ambities in de toren en het toernooi naar beneden bij te stellen.
Het uiterste geval is geen toernooi en geen toren, maar er zit van alles leuks in deze spelonderdelen, dus een beetje van beiden doen lijkt me het beste.

Ik ben terug gegaan van 30-40 provincies toernooi naar 16 op dit moment, voor wat KP en 10 kistjes in de BS.
Ik speel de toren voor wat dias, en verder speel ik hoofdstukken. Ik zet stadsuitbreidingen neer, en up wonderen.

Ongetwijfeld gaat dit een keer ergens mis lopen, maar het enige zinnige alternatief is nu ophouden, en dat is ook niet wat ik wil.
Voorlopig dus leuk het Handelaren hoofdstuk spelen, en dan zien we wel waar het schip strandt.
 

DeletedUser2037

Guest
Actieve spelers is toch de sleutel van dit spel.
Voor toernooien, toren en events.
Je hebt actieve spelers nodig.
Makkelijk gezegd dat kleinere spelers nu makkelijker punten kunnen scoren in dit alles, maar dat is natuurlijk niet waar.
De toren veranderd echt per level. Voor mij is het eerste lvl nog wel te doen, maar daarna echt niet meer zonder al mn gespaarde eenheden en grondstoffen er tegenaan te gooien.
Toernooi precies hetzelfde. Er zit een omslagpunt in waar je ineens van " makkelijke" overwinningen naar " nipte" overwinningen gaat.
Het slaat gewoon van het eene op het andere moment om en dat is wat jammer. Met het oude systeem haalde ik met gemak de laatste tentjes zo nu en dan. Maar dat is nu vrijwel onmogelijk zonder hulp van een serie upgrade-gebouwen, vogeltje voeren en andere bonussen die er zijn.
 

DeletedUser2037

Guest
En die events had ik al voorspeld dat het voor normale spelers niet tot upgrade 10 is te halen.
Bij ons in de BS zitten we bijna allemaal tot upgrade 7 dit event, wat inhoud dat je m tot lvl 8 kunt upgraden.
Dit doen we met opzet omdat je toch wel weet dat de laatste 2 zijn te halen met de BS die er altijd achteraan komt.
 

Aeva

Chef
Makkelijk gezegd dat kleinere spelers nu makkelijker punten kunnen scoren in dit alles, maar dat is natuurlijk niet waar.
Dat is dus wel waar. Daar zijn nette statistieken van inmiddels. Kleinere spelers kunnen met twee vingers in de neus ruim 1600 punten halen in heel weinig tijd en met heel weinig extra's. Tip: speel 5 dagen een kwartiertje toernooi, dan doe je 8 provincies met die twee vingers in je neus.
 
Dat is dus wel waar. Daar zijn nette statistieken van inmiddels. Kleinere spelers kunnen met twee vingers in de neus ruim 1600 punten halen in heel weinig tijd en met heel weinig extra's. Tip: speel 5 dagen een kwartiertje toernooi, dan doe je 8 provincies met die twee vingers in je neus.

kwartiertje voor 8 gevechten?
Is dat niet erg ruim genomen? is 1 a 2 min niet redelijker?

Het is niet dat je tegen 12.5% tegenstand handmatig hoeft te vechten ;)
 
Bovenaan