• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback toernooiaanpassingen

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Aanpassingen aan de toernooien



Beste Mensen en Elfen,

Na weken van testen, tweaken en repareren van bugs, zullen vanaf het marmertoernooi op 6 oktober de nieuwe en verbeterde toernooien naar jullie werelden brengen. Velen van jullie hebben waarschijnlijk al van het nieuwe systeem gehoord, aangezien we iedereen hebben uitgenodigd om te testen op onze speciale Beta-servers, maar voor alle anderen zullen we natuurlijk ook de tijd nemen om alle wijzigingen hier handig samen te vatten.

Er zijn verschillende jaren verstreken sinds we de eerste toernooien in Elvenar hebben geïntroduceerd en sindsdien zijn er veel dingen veranderd. Spelers zijn met hun steden meegegroeid, evenementen hebben ons krachtige beloningen opgeleverd en er zijn veel verbeteringen doorgevoerd, waardoor er veranderingen zijn aangebracht in de manieren waarop we onze steden dagelijks bouwen en uitbreiden. Al die tijd bleven toernooien hetzelfde, met slechts relatief kleine aanpassingen aan hun functionaliteit en beloningen.

We hebben besloten om de oude toernooien te verbeteren en hebben een grote lijst met veranderingen opgesteld, met als doel de toernooien leuker en minder vervelend om te spelen te maken, terwijl we tegelijkertijd enkele onbedoelde strategieën aanpakken die in de loop der jaren zijn ontwikkeld. Verbeteringen zijn bedoeld om de deelname aan de toernooien voor iedereen gemakkelijker te maken, terwijl ze toch een uitdaging bieden voor degenen die erin slagen om op betrouwbare wijze 10 kisten te behalen in elk wekelijks toernooi. De veranderingen variëren van interface-wijzigingen tot balansaanpassingen en hebben ook invloed op andere delen van het spel, bijv. de toren der eeuwigheid. Over het algemeen zijn we van mening dat de veranderingen de toernooien minder frustrerend en klik-zwaar zullen maken en broederschappen in staat zouden moeten stellen om de bijdragen gelijkmatiger over al hun leden te verdelen, in plaats van wekelijks een paar geselecteerde leden te belasten. We streven er ook naar om enkele ongunstige strategieën te stoppen, waarvan we weten dat ze werden veroorzaakt door gebreken in het oude toernooisysteem. Sommige hiervan waren vervelend voor spelers die ze gebruikten, terwijl andere oneerlijke voordelen opleverden ten opzichte van andere spelers.

Toernooi aanpassingen
  • Toernooi-confrontaties worden nu rechtstreeks vanaf de wereldkaart gespeeld. Om dit te bereiken zijn de 4 confrontaties per toernooiprovincie samengevoegd tot 1 provincieconfrontatie, waarbij de inspanningen van 4 confrontaties worden gecombineerd tot slechts 1. Dit betekent ook dat de goederen die nodig zijn voor het onderhandelen en de eenheden die in de strijd worden geconfronteerd zijn opgeschaald, om de algemene vereisten van elke provincie vergelijkbaar te houden terwijl er maar één confrontatie is.
  • De toernooien zijn volledig opnieuw gebalanceerd, met als doel een laagdrempelige toegang tot toernooien en een betere toernooibijdrage van nieuwe spelers mogelijk te maken, terwijl een interessante uitdaging voor meer gevorderde spelers behouden blijft:
    • De moeilijkheidsgraad van een toernooi wordt niet langer alleen bepaald door de troepenomvang, maar eerder door een reeks progressiefactoren, waaronder stadsontwikkeling en onderzoek in het algemeen.
    • De moeilijkheidsgraad van een toernooiprovincie neemt niet langer exclusief toe voor elk niveau in het toernooi, maar nu ook met elke provincie, wat een gestage toename in moeilijkheidsgraad oplevert voor elke provincie en elk voltooid niveau. Tegelijkertijd wordt de deelname aan de toernooien aanzienlijk eenvoudiger gemaakt dan voor eerdere toernooien sinds de implementatie van de functie. Hieronder kun je zien hoe moeilijker wordt bij elke gespeelde toernooiconfrontatie:
      TournamentDifficultyNew.png
    • Om onderhandelen een meer haalbare optie te maken en om het weer op één lijn te brengen met gevechten, zijn de onderhandelingskosten aanzienlijk verlaagd. De kosten per provincie waren op vergelijkbare moeilijkheidsgraad ongeveer gehalveerd in vergelijking met het oude toernooisysteem. Dit zorgt voor meer strategische opties en brengt de balans tussen investeringen voor gevechten en onderhandelen op een meer vergelijkbaar niveau.
    • Gevraagde goederen bij het onderhandelen zijn niet langer gebonden aan toernooitypen (bijv. voorheen voornamelijk hout, zijde en edelstenen in houttoernooien). In plaats daarvan wordt voor elke onderhandeling een willekeurige selectie van goederen gemaakt die beschikbaar zijn voor spelers in specifieke hoofdstukken. Deze middelen kunnen nu ook munten, voorraden, mana en orks zijn. De onderstaande tabel geeft aan in welke hoofdstukken bepaalde bronnen kunnen verschijnen in toernooiconfrontaties:
      TournamentGoodsPerChapter.png
    • Vijandelijke legers die in toernooigevechten worden geconfronteerd, komen nu altijd naar het slagveld met 5 troepenomvangen, in plaats van een afwisselend aantal troepenomvangen als tegenstanders. Dit zou het gemakkelijker moeten maken om de moeilijkheidsgraad van de strijd in te schatten en vervolgens welke eenheden moeten worden geselecteerd om de vijand tegen te gaan en te verslaan.
    • Vijandelijke eenheidstypen voor elke toernooiprovincie worden willekeurig geselecteerd, met verschillende wegingen op basis van het toernooitype. Dit betekent dat, hoewel het voor elk type vijandelijke eenheid mogelijk is om tijdens een toernooi te verschijnen, de kans groter is dat specifieke eenheden verschijnen dan voor andere, wat enkele voorbereidingen toelaat, maar nog steeds een uitdaging vormt door meer eenheidstypen willekeuring op te nemen.
  • Toernooibonuskisten worden toegevoegd om een nieuwe uitdaging te bieden voor elke broederschap die eerder 10 kisten wist te voltooien in de wekelijkse toernooien. Na het voltooien van de 10e toernooikist, wordt een nieuwe set van 9 extra en zeer uitdagende kisten ontgrendeld, waardoor broederschappen verder kunnen komen en extra beloningen kunnen pakken.
    • Elke bonuskist bevat 1x koninklijke restauratie en 1x oude kennis 10. De inhoud wordt aan het einde van elk toernooi samen met de inhoud van alle andere reguliere kisten toegekend.
    • Bonuskisten zijn bedoeld om zeer uitdagend te zijn om te behalen, en daarom zijn er steeds meer punten nodig om ze te bereiken. Omdat het een uitdaging voor de lange termijn is, verwachten we niet dat zelfs de meest toegewijde toernooibroederschappen alle kisten in de eerste weken na de update zullen voltooien.
De hierboven genoemde wijzigingen werden voorafgaand aan de bètaversie in meer detail gepresenteerd door Andreas, Rike en Steffi op ons YouTube-kanaal. Hieronder vind je hun uitleg voor meer details over elke wijziging, evenals de redenen voor elke wijziging:


Houd er rekening mee dat de informatie in deze video is verzameld vóór de eerste update van de nieuwe bètatoernooien en dat, hoewel de uitleg en redenering nog steeds kloppen, details zijn veranderd. Om het plaatje compleet te maken, hebben we alle wijzigingen op een rijtje gezet die zijn aangebracht op basis van feedback van testers op Beta en de internationale spelwerelden sinds de oorspronkelijke aankondiging werd gedaan:
  • Optionele troepenomvanguitbreidingen vereisen geen nederzettingsgoederen meer. Deze wijziging is al doorgevoerd op alle live-werelden in versie 1.110, en maakt het mogelijk om deze technologieën gemakkelijker te voltooien als je al vooruitgang had geboekt naar een volgend hoofdstuk, zonder de noodzaak om nederzettingsgebouwen of hoofdstukken (gedeeltelijk) opnieuw op te bouwen.
  • Voor elk toernooitype (marmer, staal, enz.), Is de kans groter dat een bepaalde selectie van eenheden in het vijandelijke leger verschijnt. Dit is niet noodzakelijk één type eenheid. Voorbeeld: de staaltoernooien hebben een sterke focus op tovenaars-eenheden als vijanden, en de kristaltoernooien hebben een focus op lichte- en zware melee-eenheden.
  • De impact van geplaatste uitbreidingen op de kostenformule is verminderd. Dit werd gedaan voor zowel reguliere als premium-uitbreidingen, waarbij de impact van premium-uitbreidingen meer werd verminderd dan voor reguliere uitbreidingen. Opmerking: Premium-uitbreidingen hebben altijd een lagere impact gehad dan reguliere uitbreidingen. Deze wijziging heeft ook invloed op de toren der eeuwigheid en werd uitgebracht met de 1.111-update.
  • De kansen op munten en voorraden als mogelijke kosten voor het onderhandelen in een toernooiprovincie werden verlaagd. Hetzelfde gold voor Orks en Mana, maar deze grondstofvereisten werden nog zeldzamer gemaakt dan munten en voorraden.
  • De kazerne, oefenterreinen en huurlingenkamp delen niet langer hun productie-wachtrij, wat betekent dat er meer eenheden tegelijk kunnen worden gerekruteerd om de vraag van eenheden in de toernooien bij te houden. Deze wijziging is uitgebracht in versie 1.113.
  • We hebben de moeilijkheidsgraad van gevechten in verschillende meer geavanceerde toernooiprovincies aangepast om gemakkelijker te zijn, omdat we zagen dat op die niveaus minder mensen slaagden dan we hadden verwacht. Deze wijziging was onderdeel van versie 1.114.

We horen je feedback graag in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over de aanpassingen aan de toernooien.
 
Laatst bewerkt:
in die 9 bonuskisten is 1 restoratiespreuk en 1x 10 kp toch wel weinig kwa extra prijs , je zou toch verwachten dat er mss 3 betoveringen bijzaten , voorraden , geschenk en productie.
 
Op W zijn de meesten nog niet zover met hun hoofdstukken alhoewel binnenkort er al een paar spelers in Elvenar of Ambassades belanden.
Hoofdstukken die behoorlijk veel KP en goederen vragen.
En waar haal je je KP vandaan, juist uit toernooi. Ach wat doen we, we maken het toernooi iets lastiger voor die spelers.
Net zoveel provincies spelen zal behoorlijk lastiger worden maar ze zijn te doen. Je moet dan alleen wat meer handmatig vechten. Hoezo minder klikwerk. Misschien kan Inno dat een blinde wijsmaken maar de gevorderde speler niet.
Afkopen kan ook nog. Kost je wel specifieke goederen. Laat je die nu net zo hard nodig hebben voor onderzoeken en upgrades van gebouwen.
En het is een lachertje die extra beloningen 1 KR en en 10 KP per kistje. Gooi er dan wat extra BD of dia tegenaan zodat BS er wel voor willen gaan.
19 kisten proberen te halen is 166.000 punten. Zijn er op A misschien 3 BS die dat halen gebaseerd op oude stijl.
Doe dit 2 week nieuwe stijl en niet alleen je account is om zeep geholpen maar ook de gehele BS.

Beter is om helemaal geen toernooi meer te spelen want KP instants die je verdiend kunnen alleen in OW maar als je dat doet word je gestraft omdat je OW te sterk worden en daardoor dus ook toernooi.

Er werd toendertijd gevraagd voor minder klikwerk met toernooi maar als je meer handmatig moet spelen krijg je juist meer klikwerk.
Er is al flink bezuinigd op events en nu gaan we toernooi ook flink lastiger maken.

Kijk over een jaar maar weer of er dan nog net zoveel spelers zijn wereldwijd als op dit moment. Ben bang dat het een stuk minder zullen zijn.
Blijkt wel weer dat de ontwikkelaars nog nooit meer dan 1 hoofdstuk gespeeld hebben om te weten hoe het spel daadwerkelijk gespeeld word.

Misschien zie ik het wel verkeerd en blijkt het alsnog mee te vallen maar vrees van niet na wat ik allemaal op Beta heb gelezen.
Ik ga het rustig aanzien en zal nog wel een tijdje blijven spelen. Maar als de lol er vanaf is ben ook ik helaas vertrokken van deze game.
 
Begrijp ik nou goed dat de kp's die ik uit de tournooien haalde moeilijker danwel onmogelijk gemaakt wordt? Wat is er dan precies verbeterd??
 

Aeva

Chef
De verbetering is dat 'kleinere' toernooispelers gemakkelijker aan punten komen en dus meer bijdragen in een BS. Daarom hoeven de 'grotere' toernooispelers niet zoveel punten te halen en dus kunnen meer BS-en de 10 kisten halen, want de meerderheid is 'kleinere' toernooispeler.
De andere verbetering is dat 'grote' spelers nu minder kp's kunnen binnenhalen, omdat dat lekker duur is, en dus minder voorsprong krijgen op de 'kleinere' spelers.
*sarcasme-modus uit*
 
Ik heb geen pc hoe zit het met automatisch vechten
anders ga ik een heerlijke feedback schrijven in de App Store .. beide horen gelijk te zijn in dit geval. Het draait wel om verlies van relikwieën niet alleen kp nog geen ruimte om verder te komen, maak van die kptjes maar een mooi bos bloemen of hang ze in de wilgen. Je wilt sowieso niet verder in de onderzoeken of nog in je oude wonderen spenderen. Wordt het toernooi moeilijker van. Ik ga het uitproberen op mijn xxl IPad Pro formaat laptop.. nee niet iedereen heeft een pc en ik lees hier dat er handmatig gevochten zal moeten worden. Kan een moderator verklaren waarom de appspelers zo gedupeerd worden. Plus ik ben bij een kennis geweest hoezo minder klikjes meer. Uitgeprobeerd..duurt langer dan 4 vlagjes automatisch vechten, plus ik kan niet om de 16 uur naar die kennis rennen. Heeft notabene nu Corona :mad:
dus ik ga een gepeperde recentie schrijven.. via via hoorde ik dat premium uitbreidingen ook meetellen, ik heb er een of twee onder het mom van fair play.. nou niet handmatig kunnen vechten op de app dat is dus geen fair play. !!! :oops:
als ik mij niet meer kan vermaken met een leuk toernooi, toren , game over . Ik wacht af;). Maar het voelt niet goed:eek:
 
Laatst bewerkt:
De verbetering is dat 'kleinere' toernooispelers gemakkelijker aan punten komen en dus meer bijdragen in een BS. Da
*sarcasme-modus uit*
Meen je dat ? Want ik vind persoonlijk dat progressie beloont hoort te worden. Ik ben nog maar in Orcs dus niet een enorme grote speler. Ik gun mensen die zoveel tijd in het spel hebben gespendeerd ook een leuk en goed toernooi.
ik denk dat iedereen wel weet dat het normaal hoort te zijn als je net begint, je nog niet tot de grootste der grootste behoord. Je hebt een doel. En geen automatisch vechten op de app sry absoluut niet netjes van Inno.
trek eerst de app en de browser gelijk op dat vlak en vernieuw dan het toernooi. Ik zit al steeds meer in niemands land. Veel groten stoppen. Hoe zou dat nu komen :oops:
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat het voordelen moet opleveren maar ik zie dat het rode/oranje vlak groter is dan het groene.
Kleinere spelers worden groot dus straks zitten we in het zelfde moeilijke schuitje.
Ja daarom als je van toernooien houd wil je geen kp maar blijven zitten waar je zit. en oude wonderen vullen ook niet.
dat wordt een flinke balk vol kp. :p
 
Nou... dat klinkt al hoopgevend allemaal.... Zou het dan toch zo ver komen dat ik na al die jaren een ander spelletje ga zoeken? Erg jammer dat een leuk spel verpest wordt door zijn eigen makers.
 
Super! ik heb er zin in!
Denk dat toernooien aan verbeterslag toe waren...
4x klikken per provincie zeg ik met veel liefde gedag.
Extra kistjes voor de uitdaging is ook super.
5vs5 troepen is ook een verademing! Dit omdat ik niet altijd op mijn scherpst ben :)
Het los koppelen van troepenupgrades in toernooi is ook een goede stap vooruit.

De feedback die ik wil geven:
1. extra 9 kistjes prijzen zijn niet in verhouding met de kosten om de extra provincies uit te spelen.
zou mooi zijn als dit meer in verhouding zou zijn en er ook een ramp up in zit. Dit werkt beter gevoelsmatig...
voor de extra kistjes gaan is in principe al niet winstgevend/een resource drain... dus er mag best een leuker kleinigheidje tegenover staan.

2. Zorg dat de formules die gebruikt wordt open en duidelijk zijn. Je ziet veel negatieve feedback nu op het forum omdat spelers de formule niet begrijpen. Hierdoor denken ze dat ze gestraft worden als ze hun wonder upgraden of een premium expantion kopen.
Dit terwijl de formule er voor zorgt dat je groei gedempt wordt... dit aangezien groei anders een kwadratische functie is en het heel snel de pan uit reist. Het zou goed zijn om een video te maken met een statistiek van de groep bij een gemiddelde stad zodat je ziet dat alles wat je doet je groei bevorderd en dat er op de toren en toernooi alleen een dempend effect zit zodat toernooi en de toren interessant blijft i.p.v. dat je de 1e 50 gevechten alleen hoeft te klikken zonder na te denken of units te kiezen omdat je toch wel wint. Dit omdat de kwadratische groei niet gedempt is.

3. haal onzinnige diamand aankopen weg. 3000 dia's voor een upgrade eerder te doen... waarde ~30 euro... serieus?
Dit komt over als een vorm van fraude. Dat je hoopt op een misklik.
Zelfde als prijzen voor de laatste sleutels/veren/brandstofkristallen/etc... deze zijn compleet uit verhouding... 1extra level voor een eventgebouw is dan omgerekend rond de 100 euro. Dat is geen micro aankoop meer.
Door dit soort gedrag kom je over als een geldwolf.

4. Bedankt voor de game:) ik vermaak me prima!

p.s. dyslecticus hier, voor de grammar ergeraars... dit is mijn excuus :)

Game on!
Worrons
 
2. Zorg dat de formules die gebruikt wordt open en duidelijk zijn. Je ziet veel negatieve feedback nu op het forum omdat spelers de formule niet begrijpen. Hierdoor denken ze dat ze gestraft worden als ze hun wonder upgraden of een premium expantion kopen.
Dit terwijl de formule er voor zorgt dat je groei gedempt wordt... dit aangezien groei anders een kwadratische functie is en het heel snel de pan uit reist. Het zou goed zijn om een video te maken met een statistiek van de groep bij een gemiddelde stad zodat je ziet dat alles wat je doet je groei bevorderd en dat er op de toren en toernooi alleen een dempend effect zit zodat toernooi en de toren interessant blijft i.p.v. dat je de 1e 50 gevechten alleen hoeft te klikken zonder na te denken of units te kiezen omdat je toch wel wint. Dit omdat de kwadratische groei niet gedempt is.

Game on!
Worrons
Onzin, de negatieve feedback is juist daar omdat we de formule heel erg goed begrijpen.
De formule is in opbouw identiek aan die van de toren.

Er zal in het begin een verschil zijn tussen steden van 400-1000% en over tijd als er enkele spelers steden bouwen die deze formule uitbuiten zal het verschil oplopen tot 15000%, een theoretisch (maar praktisch onmogelijk) verschil is 45000% is mogelijk
Dit zijn cijfers die we gewoon hard kunnen aantonen op basis van de formule en het invullen van de parameters.
Er is geen wonderlevel / (premium) expansie / en het latere deel van de onderzoeksboom die dit kunnen compenseren.

Tenminste ik ben nog nooit een stad tegengekomen die door wonderen en expansies 150x zoveel goederen / eenheden kan produceren dan een andere speler in hetzelfde hoofdstuk

De "gemiddelde stad" zal er inderdaad op voorruit gaan, maar zij die boven het maaiveld uitsteken zullen meer problemen ondervinden.
Hoe verder je boven het maaiveld uitsteekt hoe moeilijker het toernooi gaat worden t.o.v. andere spelers.

Je zal ook gaan zien dat er spelers zijn die stoppen met hun stad te ontwikkelen omdat de laatste en aankomende hoofdstukken een netto negatief effect hebben op de toernooien. en zodra een handvol interessante wonderen zijn uitgemaxed is ook daar de koek weg, idem voor expansies. waar precies de grenzen liggen is door de formule zeer wisselend en afhankelijk van de verhoudding tussen expansies, wonderen en onderzoeken die je hebt voltooid gezien deze met elkaar vermenigvuldigd wordt.

Wat er dan nog van het spel overblijft, ik weet het niet.

Dat we minder zouden kunnen toernooien was wel te verwachten maar dat de verschillen tussen spelers zo extreem kunnen oplopen is een drama.
We zijn in dat opzicht van regen in de drup beland, we hadden een troepenomvang "issue" en dat probleem is nu anders ingevuld maar 100x erger geworden. van een verschil van max 30-40% wat al erg is is het nu 400-1000% geworden en kan oplopen tot 15000%

In mijn boekje is dat geen verbetering.
Aleen de 4:1 is een verbetering.

Ook is een veelgehoord commentaar dat door de nieuwe opzet met redelijk "open eenheden" alle toernooien op elkaar zijn gaan lijken.
In elk gevecht kunnen alle type eenheden voorkomen vergelijkbaar met de toren. hoewel er wel wat gestuurd wordt richting bepaalde eenheden is dit "beperkt" en zal het uitkomen dat voor 95% van de gevechten in elk toernooi dezelfde 3 soort eenheden gebruikt gaan worden. hierdoor is het gevoel dat alles op elkaar lijkt ook al zijn er technisch wel verschillen.

Helaas is deze feedback in de afgelopen maanden op beta en internationaal volledig genegeerd.
 
Moeten de optionele troepenomvanguitbreidingen nu wel, of toch maar beter niet onderzocht worden voor volgende week dinsdagavond ?

1601711484792.png
 
Moeten de optionele troepenomvanguitbreidingen nu wel, of toch maar beter niet onderzocht worden voor volgende week dinsdagavond ?
Voor zover ik weet heeft het doen van die onderzoeken geen invloed op het toernooi.

Als je ze doet wordt je troepenomvang groter, zodat je wapenkamer wonderen groeien, en je dus langere produkties hebt in je 3 militaire gebouwen. Aan de andere kant, met Inno weet je nu nooit of ze niet ineens weer een andere regel gaan introduceren waarbij het niet doen van die onderzoeken beter is. Aangezien je ze niet ongedaan kunt maken als je ze "doet", laat ik het allemaal zo als het is, ik heb genoeg produktie lengte voor de troepen.
 
Ik stel mijn definitieve oordeel uit tot ik het op de NL servers een paar maand heb geprobeerd. Mijn BS is een clubje van verschillende kaliber (groot en klein, en vechter en afkopers) en ik zal even afwachten of we verder of minder ver in de toernooien komen dat tot nu toe.
:p
 
Bovenaan