• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback toernooiaanpassingen

Ik heb het vandaag mee mogen maken, een ramp combo als tegenstander.
Cerebus 3 ster dus sterk tegen magiërs
Jagers 3 ster dus sterk tegen magiërs
Banshe 3 ster dus sterk tegen zware mêlee
Valorian wachter 3 ster dus sterk tegen zware mêlee
En om het compleet te maken Kanonnier 3 ster dus sterk tegen lichte mêlee en range
3 van mijn 5 troepen waren compleet weg en van de andere 2 was nog maar 20% of minder over en dat in de 1e ronde
Hier mee is dus duidelijk het toernooi eigen karakter verdwenen.
Gebruik geen stompzinnige formule die de kans verkleind om tegenstanders die normaal niet in een steen toernooi te krijgen maar blokkeer dat.
Ik wil graag het toernooi spelen met de charmes van het toernooi en niet voor een onmogelijke probleem gesteld worden.
 
Eerste ronde gedaan om te testen hoe het nu geworden is voor mij. Alles automatisch gevochten, omdat ik dat al jaren doe en dat houdt het wel zo vergelijkbaar. Geen vechtversterkers neergezet en geen voer op de feniks. Dus wat de basis is met de wonderen die ik heb staan (anders krijg ik veel te veel factoren).
1 tm 16 vloog ik doorheen met nauwelijks verliezen.
17-20 werd het serieuzer: 1 vd 5 setjes dood
Boven de 20 werd het wisselvalliger. Soms enorme verliezen (3-4 setjes) soms maar 1 setje. Beetje mazzel hebben met de combinatie van tegenstanders.
26 kwam ik er niet meer door. 3 x geprobeerd, maar no way.
Onderhandelen heb ik niet gedaan, omdat geen idee heb wat de hoeveelheden voorheen waren (deed dat haast nooit). In sommige gevallen was dat waarschijnlijk wel de betere keuze geweest. Dat is iets om morgen te bekijken.
Al met al ben ik wel wat maar niet bizar veel troepen kwijt. Die zijn met een dag of 2 wel weer terug zeker nu we in 3 gebouwen tegelijk kunnen trainen.
Ik ben wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij met 1 ipv 4 gevechten per provincie. Het was echt geestdodend saai steeds dezelfde riedel.
Het is natuurlijk nog veel te vroeg voor een conclusie, maar als 25 provincies 2 rondes goed te doen blijkt, vind ik het niet erg dat 30 niet meer lukt, omdat ik het minder klikkerdeklikkerdeklikklik ruimschoots vind opwegen tegen 25 KP minder per week. Meer dan 30 speelde ik toch al bijna nooit, omdat me dat te saai werd.
Dit is op Arendyll H16. Op Winyandor in orks zou het dus makkelijker moeten zijn dan voorheen. Dat ga ik straks proberen.
 
Tourney bandits zijn al een aantal weken hun reserves aan het aanspreken. 2 van hun spelers zijn al gestopt, anderen denken erover.
Wie of wat zijn deze 'Tourney bandits'?
Het klinkt niet als een naam voor lieden die een gezellig spelletje spelen.
Moeten we het erg vinden dat ze stoppen? En waarmee stoppen ze eigenlijk?
 
Winyandor ook gedaan. Ik liep dood in provincie 16. Tot 12 ging het heel easy.
Nu deed ik er op Winy altijd maar 5 of soms 8 en dat vaak ook maar 1-3 rondes, omdat 2 x keer de doodsaaie riedel me echt te erg was dus wat dat betreft is dit wel een verbetering voor kleinere spelers. Zeker als ik met 5 rondes 8 10 kistjes in het vizier krijg (als de rest ook wil).
Dat ik op Arendyll veel verder kom, is niet vreemd: daar staan alle wonderen die mijn units sterker maken op lvl 18-21. Dat scheelt echt een stuk. Koers op Winyandor is nu dus allereerst alle wonderen die units sterker maken (naalden gaat nu naar lvl 14 dus dat deed ik eigenlijk al) daarna en/of tussen door die training vergroten of versnellen. Voor de onderhandelaars alleen de wonderen die producties verhogen al zetten die niet al te veel zoden aan de dijk, omdat die alleen werken op de basis 100% en niet de 700% met relikwien. De rest kan waarschijnlijk genegeerd worden. Switch of game :)
 
Heel ander punt. Als je het toernooi dan toch helemaal herziet en met 1 ipv confrontaties komt om klikken te reduceren, doe het dan ajb goed.
Echte verbetering zijn: als confrontatie klaar is, schuif meteen naar de volgende provincie net als op de app. Scheelt een hoop zinloos geklik (dat was toch het doel?)
En als iemand de toernooi tent onderaan aanklikt, toon dan de eerste die nog open staat ipv iedereen nodeloos te laten bladeren. Scheelt ook een hoop geklik.
Als dat op de app kan, moet dat op de online versie toch ook wel kunnen, toch?
 
Ik ben Toernooispeler haalde eigenlijk elke week wel top10 van server
alle onderzoeken gedaan alle premium uitbreidingen
toernooi onderdeel was als enige spelonderdeel erg leuk om te doen(nieuwe hoofdstukken ook maar daar zit zo lang tussen)
mijn enige doel was nu dus om zoveel mogelijk kp uit het toernooi te halen elke week weer om mijn achterstand in nivo's van mijn ow in te zien halen

Ik vind deze aan passing erg slecht toepen benodigd zijn nu veels te groot geworden niets 1 op 4 klopt geen snars van
loop na provincie 20 al inde problemen met mijn aantallen aan leger
wat ik nu moet opstellen is net zo veel als in een 60+ toernooi provincie (ok dat moest ik dan wel 4 maal doen, maar vechten is leuk puzzeltje)

Vrees met grote vrezen dat inno een betalende speler kwijt gaat raken, moet nog even bezinnen

Enige aanpassing die aan het toernooi had mogen gebeuren is de onderzoeksbestraffing voor alle toepenomvangs eruit te halem

het navigatie menu van de verschillende provincies is nog net zo slecht als ervoor dat had juist even aangepast moeten worden om veel klikken te besparen

ben diep teleurgesteld
 

Aeva

Chef
Ik zie een enorm verschil in mijn twee steden, maar elk een andere kant op.
De Elvenar stad scoort aanzienlijk minder dan voorheen. Voorheen was het tussen de 50 en 60 provincies ster 1 en 2, nu hield ik het bij 32 voor gezien. Tegenstanders twee keer zo groot als ik, had ik nog nooit gezien. Verliezen waren wel acceptabel, maar het leger was gewoon niet groot genoeg om verder te gaan.
De Fee heeft het fluitend tot provincie 25 gedaan, had ik nog nooit gedaan want redde dat van geen kanten. Sta notabene in de top 100 :oops:
Bizar.
 
Ik zie een enorm verschil in mijn twee steden, maar elk een andere kant op.
De Elvenar stad scoort aanzienlijk minder dan voorheen. Voorheen was het tussen de 50 en 60 provincies ster 1 en 2, nu hield ik het bij 32 voor gezien. Tegenstanders twee keer zo groot als ik, had ik nog nooit gezien. Verliezen waren wel acceptabel, maar het leger was gewoon niet groot genoeg om verder te gaan.
De Fee heeft het fluitend tot provincie 25 gedaan, had ik nog nooit gedaan want redde dat van geen kanten. Sta notabene in de top 100 :oops:
Bizar.

Yup spel progressie voorbij een bepaald punt is regressie in het toernooi. en het wordt alleen maar erger.

Dat het geen wedstrijdje meer ie wie heeft de meeste provinsies kan ik me goed in vinden, dat we dus flink minder kunnen doen vind ik geen probleem.
Maar dat er nu een model is waarbij progressie wordt afgestraft en spelers een nog ongelijker speelveld hebben dan bij het oude (niet verplichte) troepenomvang systeem vind ik om het heel netjes te zeggen ongelofelijk slecht en een enorm domme zet.

leuk dat die 1600 "nog makkelijker" te halen is dan in het verleden, maar wat koop je daar mee?
 

DeletedUser1031

Guest
Ik heb juist de 20 provincies in het nieuwe toernooi gevochten.
Ik vecht nog steeds handmatig , en eigenlijk viel het best wel mee :)
Ik had alleen men feniks zijn voeder gegeven , en op de 20 provincies die ik gevochten heb , 2 bloesemelfjes en 1 bosjager verloren.
Daar kan ik mee leven.
Morgen de 2de ronde , ben benieuwd :)
Warme groetjes en slaaplekker
Liefs van Rozenelfje
 

DeletedUser2454

Guest
Ik heb nu 2 rondes van 20 provincies gespeeld met een verbeteraar voor boogjes. Verloor ik in de eerste ronde al in provincie 7 en moest afkopen en schrok me wild wat ik kwijt was. Daarna nog tot 21 gespeeld grotendeels gevochten en gewonnen, dit doe ik op automatisch zoals altijd.
De tweede ronde moest ik al vanaf provincie 13 afkopen en ben kapitalen kwijt ook, aan mana, dus de lol is er voor mij af. Ik had op Beta al gezien dat het rekenkundig wonder dat ze bij Inno in dienst hebben nogal overbetaald is, want het blijkt, en bleek toen ook al, dat er van de berekeningen helemaal niets klopt.

Als je dan ook nog afgestraft wordt door het hebben van al je wonderen die ik fanatiek uppte vanwege de voordelen en noodzaak die deze hebben. En dan is er geloof ik ook nog iets met het aantal landtegels. Ik heb alle comments gelezen en begrijp helemaal niets meer van het spel.
Ik ben nu tot het laatste hoofdstuk waarvan ik de verkenners nog heb gedaan maar dat ik niet van plan ben verder te gaan doen en beschouw mezelf nu maar als end gamer en ik weet niet hoelang ik dit leuk ga vinden.
 

Aeva

Chef
Ik vind het opvallend dat ook bij mij net als bij @Ayaina ronde twee veel beter ging. Dus heb ik ook maar ronde een nog een beetje verder gedaan en nu zit ik op provincie 40. Dat vind ik acceptabel. Snap alleen niet waarom 1 ster tussen 30 en 40 moeilijker is dan 2 ster tussen 30 en 40. Of ik ben natuurlijk briljant met de ene vechtpartij en uitermate dom met de andere... :oops:
 
zoals gevreesd, ik haat deze toernooi-update omdat de basisformule fout zit.

Dit is mijn provincie 30 op mijn hoogst gerankte account:
prov30.PNG

300k van mijn eenheden tegenover 600k vijandelijke eenheden. En met 2 mistwalkers ben je dus verplicht grote verliezen te slikken.

moest het nu voor iedereen zo duur zijn ok, dan zou ik geen probleem hebben, er moet een einde komen, maar voor veel spelers kost het maar een fractie van de kosten, is het eerder 30k vs 60k.

Voor mij duurt 300k troepen trainen dankzij mijn naalden gelukkig maar +- 40 uur, maar voor iemand die dat wonder niet heeft zou dat +- 80uur zijn. En dat voor maar 1 gevecht.

van 4 -> gevechten ok.
het feit dat je verplicht wordt om manueel te vechten, ook nog meestal ok.
heel veel gevechten met mistwalker als tegenstander, waardoor je verplicht verliezen moet slikken, niet ok.
het feit dat je als speler die al speelt sinds het begin van het spel afgestraft wordt omdat je het spel gespeeld hebt tijdens het wachten op hoofdstukken ipv gestopt met spelen. Niet ok. (want automatisch heb je dan meer uitbreidingen en wonderlevels)

Ik denk dat het voor deze account dus game over is.
Ik zie maar 1 manier om nog plezier uit dit spel te halen, is door opnieuw te beginnen. Maar als je denkt dat ik nu nog diamanten ga uitgeven, dan ben je goed gek, het nekt alleen mezelf. Ik snap niet hoe jullie jezelf zo in je eigen voeten kunnen schieten...
 
Zo ik ben na ronde 2 nog steeds blij met de aanpassing. :D Wat scheelt het lekker veel tijd en geklikt. Afkopen is een stuk goedkoper geworden. Alleen in de hogere provincies wat meer verliezen, maar dat train ik wel bij. Genoeg mogelijkheden om snel troepen aan te vullen.

Eens kijken hoe ronde 3 gaat verlopen.
 
2e ronde gedaan dus vervolg op mijn bericht van gister.
Tot 13 ging het heel easy. 13-15 opeens behoorlijke verliezen. Daarna zeer wisseld. 19 door zonder ook maar 1 unit te verliezen (lang leve de bloesemjuffers), 20 en 24 nauwelijks verliezen. 1 x liep ik dood en die heb ik afgekocht. Een ander zag ik hetzelfde aankomen en heb die meteen maar onderhandeld. De rest ging prima. ik heb nu meer troepen dan gister om deze tijd. Of ronde 2 nou makkelijker is, kan ik nog niet zeggen. Wel is het duidelijk dat het meer zaak is af te wegen tussen vechten en onderhandelen. Ik heb nu 1650 punten dus 10 kistjes is prima te doen. Althans bij marmer, de rest moet natuurlijk nog blijken.

Ik ben het wel met CW eens dat het vrij bizar is, dat voortgang afgestraft te wordt. Aan mijn premium provincies is niets meer te doen, maar om nou elvenars handelcentrum en toren van welvaart beide lvl 11 weg te doen in het belang van toernooien voelt toch wel als een heel rare gedachte. Wel ga ik na BSA heroverwegen hoeveel fabrieken ik van zolder haal. Misschien toch maar wat meer aandacht aan onderhandelen besteden...
 
De procentuele verliezen zijn voor iedereen ongeveer gelijk. (bv 10% van je inzet)
Waar je niet op mis moet kijken is de "kleine verliezen" als je 80 troepen inzet is een klein verlies van 5% nog steeds 4 troepen.

Dat de bedoeling is dat we deels wat minder doen en dat het wat moeilijker is onderdeel van deze verandering en gewoon een kwestie van wennen.

Elk gevecht in elke provincie is x*jouw troepenomvang vs y* jouw troepenomvang.
x en y is bij iedereen gelijk maar je troepenomvang niet.

Het grootste verschil zit hem in de troepenomvang die bepaald wordt door een formule die gewoon verkeerd is.
Zo zal de ene speler maar 10% van de eenheden hoeven inzetten dan der andere speler in hetzelfde deel van het spel. gekoppeld hieraan zijn niet alleen de verliezen maar bv ook de voorraad eenheden die je moet aanhouden om ook maar te kunnen spelen.

Zo moet de ene speler om provincie 15 te kunnen spelen tussen de 38 en de 51 troepen inzetten
Waar een andere speler op datzelfde punt in het spel slechts 4-5 troepen hoeft te bezitten om deze provincie te kunnen spelen.
Het is dus zo dat op een bepaald moment de speler met de grote troepenomvang moet stoppen omdat die simpelweg niet genoeg eenheden meer bezit om ze in te kunnen zetten. terwijl de ander lachend denkt waar heeft die gek het over.

Daarnaast is elke vorm van onderlinge competitie, hetzij op de server / ranglijst oftewel onderling in de gilde bij deze niet meer aanwezig, je kan elkaar namelijk niet meer in enige vorm vergelijken. de verschillen kunnen namelijk veel te groot zijn.

Daarnaast is niet enkel de verhouding binnen dezelfde hoofdstuk "kapot" maar ook de verhouding tussen diverse hoofdstukken.
Het is namelijk niet meer interessant voor het toernooi om verder te gaan in het spel.

Onderzoeken is namelijk een machtsverhouding

x "tot de macht van" aantal onderzoeken

Dit is hetzelfde als rente op een spaarrekenning waarbij als je in 1800 2 gulden op een rekening had gezet deze nu enkele miljoenen waard kan zijn.
Bij elk onderzoek/jaar versneld de opbouw waardoor het sneeds sneller steeds moeilijker wordt.

Hierdoor zal het steeds moeilijker worden hoe verder je in het spel komt (voornamelijk na h15) hoe moeilijker het zal worden een prestatie van naam neer te zetten.
Combineer dit met het feit dat deze formule wordt vermenigvuldigd met je wonderen en je (premium)uitbreidingen en het zal niet heel lang duren voor het schier onmogelijk wordt om nog te spelen.

ps. wat voor troepen geld, geld natuurlijk ook voor zaken als goederen, munten, mana, orks ect.
 
Ja soms ben je echt gedwongen af te kopen en de kosten zijn te hoog.

ronde 3 gedaan 2x gedwongen af moeten kopen bij 31 provincies
troepen verlies groot. Troepen omvang tegenstander loopt heel snel op
heb het gevoel of ik met een kleine katapult Tegen over een peloton met tanks sta :p
Ik deed toernooi omdat het leuk vond, vind ze nu bagger en mijn plezier
gaat door de gootsteen
kortom mijn mening over ronde 3 ;)

Ach dat we tegen grotere tegenstanders staan is onderdeel van het spelletje en beperkt ons om oneindig veel te doen.
Vind het verder niets aan, alles handmatig moeten vechten, kan anders de verliezen nooit opbrengen en kom ik nog niet eens voorbij provincie 20

Dit maakt het erg traag en saai. je moet nu ook veel meer tijd besteden aan je keuze voor eenheden, wat het ook niet echt snel maakt.
Uiteindelijk heb ik toch een mooie score kunnen halen deze week (T1 toernooien zijn "makkelijk", T2 is moeilijker en T3 is extra moeilijk)

Voornamelijk de laatste paar provincies lopen de kosten erg op moest op een gegeven moment 142 troepen inzetten in 1 gevecht, dan wordt een foutje ook meteen afgestraft met 50-100 troepen verlies dan gaat het wel erg hard.

Er zaten deze week veel gevechten bij die je handmatig (bijna) verliesloos kon doen (mits voldoende combat boosters ingezet) waardoor het nog wel te doen was. maar dat je verplicht bent handmatig te vechten voor een nog beetje resultaat is wel bagger.
 
Ach dat we tegen grotere tegenstanders staan is onderdeel van het spelletje en beperkt ons om oneindig veel te doen.
Vind het verder niets aan, alles handmatig moeten vechten, kan anders de verliezen nooit opbrengen en kom ik nog niet eens voorbij provincie 20

Dit maakt het erg traag en saai. je moet nu ook veel meer tijd besteden aan je keuze voor eenheden, wat het ook niet echt snel maakt.
Uiteindelijk heb ik toch een mooie score kunnen halen deze week (T1 toernooien zijn "makkelijk", T2 is moeilijker en T3 is extra moeilijk)

Voornamelijk de laatste paar provincies lopen de kosten erg op moest op een gegeven moment 142 troepen inzetten in 1 gevecht, dan wordt een foutje ook meteen afgestraft met 50-100 troepen verlies dan gaat het wel erg hard.

Er zaten deze week veel gevechten bij die je handmatig (bijna) verliesloos kon doen (mits voldoende combat boosters ingezet) waardoor het nog wel te doen was. maar dat je verplicht bent handmatig te vechten voor een nog beetje resultaat is wel bagger.
Saai is ook een probleem dat ik heb...
ik ben nu al 2 avonden op rij in slaap gevallen terwijl ik manueel aan het vechten was in het toernooi... en nee twas nog niet zo laat, nog maar 22:00 ofzo
 
spel is kapot gemaakt door deze update inno manier om geld binnen te blijven harken
het is pure oplichting dat je nu dus opeens gestraft wordt voor vooruitgang in het spel
het gaat jullie verder goed allemaal
PeeP
 
Bovenaan