• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback toernooiaanpassingen

Je klikt je dus alsnog een ongeluk… en dat was nou net niet de bedoeling!

Yup ongeveer gelijk tot meer klikjes via handmatig dan 4x vechten in oude toernooi op de automaat.
Het kost meer tijd, en ook de eenheid selectie ben je nu regelmatig 30-60 seconden mee bezig en af en toe nog langer.

Gelukkig is het maar 2/3 van normaal dus daar win je weer iets terug,
Dit toernooi was handmatig redelijk vriendelijk, benieuwd hoe dat bij de volgende toernooien zal gaan.

Het is wel een kunst om iets met je eenheden te doen, helaas nog niet veel mogelijkheden gevonden om lichte melee / zware melee te gebruiken. 1x zware melee gebruikt en 1x 1 set honden ingezet onder het motto moet er iets mee.

Ben nu maar de slechte druiden aan het trainen, niet omdat ze zo goed zijn maar een sub par unit is altijd beter dan een nutteloze, dus ja dan maar druiden in oefenterrein.
Moet er iets trainen.

Hoop ergens nog iets van gebruik te kunnen vinden voor de melee eenheden maar ben er bang voor dat dit in de opvolgende 8 toernooien ook niet echt gaat lukken als ik de combinaties zie. het is gewoon puur afstand schieten en de rest doet er nu niet meer toe.

7000+ troepen waar ik niets meer aan heb :(
 
t heb ik dus, geen pc dus alles op de automaat,
Dit probleem heb ik ook, plus ik heb 2 accounts op het zelfde niveau
en met dit account heb ik moeite met het toernooi en de andere niet
vraag me af waar dat aan ligt, kp inmiddels heb ik 300 kp op de balk ongebruikt.
zelf vermoed ik dat aan de wachttoren ligt die heb met andere account niet,
verder vind ik dat handmatig vechten ook op de app hoort. Bij Forge of. Empire kan het wel
ook van InnoGames dus het is niet onmogelijk
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Het is vrij duidelijk dat de 'oude' manier van spelen nergens anders toe leidt dan dat je als toernooistrijder een total loss voor je leger hebt en dat je bankroet gaat aan onderhandelen. Het enige voordeel aan de enorme troepenomvang van je tegenstander is dat je op een gegeven moment outnumbered bent en alleen om die reden een behoorlijk aantal troepen in je kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp overhoudt om volgende week mee verder te gaan (of de volgende dag na het likken van je wonden).

Dus er zit maar één ding op (tenzij je de kuierlatten neemt) en dat is je doelen bijstellen en de manier waarop je die gaat halen.
Van een speler in de top 50 met elke week tussen de 50 en 60 provincies en een toernooigemiddelde van een ruime 8000 word ik nu een toernooispeler met een gemiddelde ergens rond de 5000 en iets van 25-30 provincies om in te vechten voor de lol en voor de spullen. De drie trainingsrijen helpen daar wel bij. Kan ongelimiteerd cerberi fokken in het oefenterrein, train me gek aan jagers, bloesemtovenaars en valorianen, en alle troepen in de kazerne zijn in de lagere provincies heel nuttig want zo bespaar je op de huurlingen.

ps. hfd XV Elvenar nog niet eens halverwege de technologieën, dus nog niet in het bezit van de kikkerprins enzo...
 

Aeva

Chef
@Ayaina Ik had iets kriebelen in mijn achterhoofd en ineens weet ik het weer:
Op beta staat een tabel met de curve van sterkte van vijanden. Daaruit blijkt dat de aantallen vijanden rond provincie 30 afnemen in groei. Dus 0-10 is sowieso gemakkelijk maar stijgt snel, 10-20 wordt zwaarder, 20-30 wordt nog zwaarder en daarna vlakt de curve behoorlijk sterk af.
Post #12 van Release notes version 1.115 beta forum.
 

Aeva

Chef
Je hebt volkomen gelijk doelen bijstellen, de nieuwe balans vinden. Knap dat je toch nog zo ver komt.:cool:
De kuierlatten ga ik niet nemen dat heb ik inmiddels besloten:cool:Jij speelt waarschijnlijk wel handmatig @Aeva
iets dat voor mij helaas onmogelijk is. Maar ik red me redelijk. Van 50 naar een gemiddelde van 30 tot 34 vind ik niet
slecht. Dat lukt me nog als automaat je ook. Ik denk dat jou broederschap ook nog de toren wil blijven doen. Net als de mijne. Het wordt een uitdaging om daar een balans in te vinden. Niet ondoenlijk. We hielpen elkaar al in de broederschap, de samenwerking hierin wat betreft handel en mensen in nood om goederen zal omhoog moeten. Iets dat ook wel gaat lukken, het is voor mij slikken en doorgaan, weet alleen niet of het verstandig voor mij is op dit moment verder te gaan met uitbreidingen en voltooien van de onderzoeken. Vermoed dat ik op een goede plek zit. Ik heb namelijk niets staan , aan verdediging o.a wapenkamers in dwergenstijl van de toren, kreeg erg geen ! en geen eenheden upgrade uit de academie. Dus ik geef zeker niet op. Ga alleen geen Pc aanschaffen alleen voor Elvenar ;) iets wat ik niet begrijp is oudewonderen zouden ons juist voordeel moeten geven, iets dat voorheen Wel degelijk zo was. Tijde zonder vuurfeniks gevochten en me gericht op de ow die mij sterker maakt o.a heldensmederij ect. toen haalde ik zo rond de 6000 tot 9000 punten, met de vuurfenix het enige verschil was dat ik ook ronde 6 van het toernooi kon doen. En niet alleen maar de eerste 10 provincies.
het zou mooi zijn als een echte developer eens op het forum komt. Nog nooit een gezien hier.
ik vind het treurig te lezen dat mensen in hoofdstuk 16 het zwaar hebben. Ik hoop dat veel mensen de moed niet opgeven.

Eerlijk gezegd zagen wij in onze BS de gevolgen van het toernooi nieuwe stijl wel aankomen. We gaan er dan ook van uit dat we in totaal minder punten binnenhalen, maar dat onze wekelijkse 10 kisten geen probleem opleveren (en dat blijkt, want kist 10 was gisterenavond binnen). Altijd de toren level 3 was een hele goede oefening om snel thuis te raken in het nieuwe toernooi, al is het nog even aftasten wat ieder voor zich als beste spelstijl vindt. Dus we zijn van plan om gewoon de 10 kisten en de gouden toren te blijven doen.

En ja, ik speel handmatig maar niet alles. Doe ook een stukje onderhandeling op de hele lage levels (gaat snel en kost niets) en een deel auto zolang de troepen niet echt uitdunnen, de rest gaat handmatig. Dat vind ik namelijk het leukste deel van het toernooi.
 
Laatst bewerkt:
Nu dit toernooi bijna klaar is kan ik als gemiddelde speler het volgende stellen.
Provincies 1 t/m 10 zijn redelijk te doen met basis troepen al moet je soms wel overschakelen naar de oefenterein of huurling troepen.
Provincies 11 t/m 20 worden snel heel moeilijk tot zelfs onmogelijk met een afkoop tot gevolg.
Verder dan provincie 20 op 6 sterren ben ik niet meer gegaan.
De voorbereidingen die ik voorheen altijd deed werken nog wel maar voor een minder groot deel.
Door dat je nu random tegenstanders kunt krijgen die normaal niet in dat toernooi thuis horen is het toernooi karakter om zeep geholpen.
Verders wordt je bestraft omdat je ooit diamantjes hebt gekocht waarmee je premium uitbreidingen hebt gekocht :eek::mad::eek: (wilde eigenlijk een facepalm gebruiken)

Wil Inno dit gedeelte van het spel nog een beetje in orde brengen dan zijn er 2 aanpassingen die ze moeten doen.
  1. de belangrijkste: behoud het toernooi karakter door geen vreemde troepen toe te voegen.
  2. een hele nette: Premium uitbreiding kopers dienen een reductie te krijgen in moeilijkheidsgraad. Dus niet getal x ((1000 + aantal premie uitbreidingen) / 1000) maar getal x ((1000 - aantal premie uitbreidingen) / 1000)
[edit]
nu geld voor het 2e punt dat je een getal krijgt voor de andere zaken x 1,nogiets maar het zou meer in de trant van 0,9nogiets moeten zijn zodat je beloont wordt voor de aanschaf van stadsuitbreidingen
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
ps. hfd XV Elvenar nog niet eens halverwege de technologieën, dus nog niet in het bezit van de kikkerprins enzo...
boswachter, Valo kampioen en kikkerprinsen schelen wel een stuk, ja. Zeker als je de wonderen die ze sterker maken op flink lvl hebt.
 

Aeva

Chef
Over het algemeen zijn de leden van The Quest wel blij met het nieuwe toernooi, al is het even wennen aan een aangepaste spelstijl. De spelers die (alle) provincies ster 1 en 2 deden voor de kp's zijn er minder blij mee, maar ook zij passen hun spelstijl aan. Als BS hebben we 15 kisten gehaald en een enorme bulk aan toernooipunten. Ondanks verschuivingen zijn de top 3 BS-en nog steeds dezelfde...
 

Aeva

Chef
Helaas maak je daar het toernooi in hogere provincies weer moeilijker mee, enzocetera... zoals Jacbose het zei: "Dan zit jei in un poreuze cirkel"
Aangezien ik van het begin af aan kritisch was op het plaatsen en uppen van OW's heb ik daar niet zoveel last van. Dus ik up vrolijk alle militaire en nuttige (voor toernooien en toren) OW's. Moet kunnen :)
 
Afgelopen week op W met toernooi toch iets van 6300 puntjes behaald.
Zit begin H15 en heb 3x 40 en 2x 20 gespeeld. Alles op autofight gedaan. 3x een gevecht verloren waarvan ik dacht hoe is dat in hemelsnaam mogelijk. Merkte wel dat in ronde 4 en 5 dat na provincie 12 het lastiger begon te worden en geleidelijk steeds meer verliezen begon te krijgen.
Ik merk wel dat als je echt veel provincies wilt spelen dat je over een zeer grote troepenmacht moet beschikken.
De T1 toernooien zullen allemaal wel meevallen maar T2 en T3 toernooien zullen knap lastiger gaan worden.
Als BS zijnde hebben we 13 kistjes behaald en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ee BS record toernooiscore met de nieuwe opzet. Normaal zitten we gemiddeld tussen 60k en 65k en had verwacht dat dit tussen de 10 en 15k minder zou zijn. Wel jammer dat de beloningen na kistje 10 zo tegen vallen. Dit nodigt niet uit dat BS er veel meer extra voor willen doen.
Als eenmaal die blauwdruk binnen is waarom zou je dan nog veel troepen verkwanselen voor 10 kp en 1 KR per kistje.
Toernooi speelde ik altijd puur voor de kp en dus logisch om zoveel mogelijk provincies te doen (liefst max) de eerste 5 ronden.
Maar eenmaal in H15 beland hoef ik niet zo nodig meer als een turbo er doorheen te vliegen.

Mijn H4 afkoop accountje zal ik helaas helemaal om moeten bouwen. Veel minder munten en hamertjes kwijt waardoor nu een enorm overschot.
Daarentegen wel T2 kwijt wat ik voorheen niet had. Hoe dat gaat lopen als de T2 en T3 toernooien komen is nog even bezien.
Het grote voordeel met afkopen op dat account is dat het echt razend snel gaat. 20 provincies binnen 5 minuten.

Al met al wacht ik eerst maar de hele cyclus af en dan heb ik denk ik een beter beeld hoe het allemaal loopt.
Mijn 1e conclusie is voor de BS goed te doen voor mijzelf iets minder toernooi tot nu toe.
 
Als je vooral toernooi wilt spelen, na ontsluiten van de kikkerprins ophouden met hoofdstuk spelen, en KP alleen in vechtwonderen gooien.
 
Als je vooral toernooi wilt spelen, na ontsluiten van de kikkerprins ophouden met hoofdstuk spelen, en KP alleen in vechtwonderen gooien.
Dat is dus nu het grote dilemma. Eindspeler worden in 15 zodat je nog leuk toernooi kan doen of genoegen nemen met zwaar en weinig toernooi en toch je stad te laten groeien. Op een gegeven moment houd het in 15 ook een keer op als je je OW vol hebt.
Wat je dan gaat krijgen is dat spelers in 16 of 17 geen toernooi meer gaan spelen en zich vol storten op de toren als ze dat nog niet deden.
Of je gaat stadjes zien met 20+ wapenkamers omdat je troepen nodig hebt voor toernooi.
 
Ook veel troepen ertegenaan gooien werkt maar gedeeltelijk. De overmacht groeit sneller dan jij groeit, dus op een gegeven moment worden ze onoverwinnelijk, en kun je er net zoveel troepen tegenaan gooien als je wilt, je gaat nooit winnen.

Je kunt dat moment nog uitstellen met combat gebouwen maar ook die zijn maar beperkt verkrijgbaar als je er elke week een X aantal van nodig hebt, en daarna is het hele feest over.

Dan kom je in de situatie die WOPR in de Wargames film omschreef als
"a strange game" in which "the only winning move is not to play."
("een vreemd spel waar je alleen kunt winnen door niet te spelen")
 
Ook veel troepen ertegenaan gooien werkt maar gedeeltelijk. De overmacht groeit sneller dan jij groeit, dus op een gegeven moment worden ze onoverwinnelijk, en kun je er net zoveel troepen tegenaan gooien als je wilt, je gaat nooit winnen.

Yep. Dus let ik vooral op mijn verliezen en wil niet al te veel. Zo zijn de verliezen makkelijk te compenseren. :)
 
Ook veel troepen ertegenaan gooien werkt maar gedeeltelijk. De overmacht groeit sneller dan jij groeit, dus op een gegeven moment worden ze onoverwinnelijk, en kun je er net zoveel troepen tegenaan gooien als je wilt, je gaat nooit winnen.

Je kunt dat moment nog uitstellen met combat gebouwen maar ook die zijn maar beperkt verkrijgbaar als je er elke week een X aantal van nodig hebt, en daarna is het hele feest over.

Dan kom je in de situatie die WOPR in de Wargames film omschreef als
("een vreemd spel waar je alleen kunt winnen door niet te spelen")
Je kan eigenlijk elk gevecht (handmatig) wel winnen, iig voor zover er provincies door spelers zijn vrijgespeeld, op een gegeven moment loopt de moeilijkheid maar op met 1% per provincie/ronde waar het dus heel snel stijgt in het begin vlakt het bijna geheel af verder in het toernooi

Wat oploopt zijn de verliezen, en afhankelijk hoe je stad is opgebouwd zijn deze verliezen een fractie van dat van een ander een een veelvoud van een ander die op hetzelfde punt in het spel zit. dit kan oplopen tot een factor 150!

Daarnaast is het economisch inderdaad niet meer interessant om je stad verder te ontwikkelen voorbij de kikkerprins.
En voorbij een bepaald aantal wonderen / expansies. zodra je deze grenzen hebt bereikt zal t.o.v dat punt elke "verbetering" een "verslechtering" betekenen.

Ga je ook komt er een punt waarbij het niet meer uitmaakt vanuit welk punt je het bekijkt maar zal het altijd t.o.v. elk ander punt een verslechtering betekenen. zo is de formule nu eenmaal opgebouwd. hoe groter je wordt (onderzoeken/uitbreidingen/wonderen) hoe negatiever het effect zal zijn. dit omdat elk onderdeel met elkaar wordt vermenigvuldigd. de invloed die ze op elkaar uitoefenen wordt enorm versterkt.
 
Je kan eigenlijk elk gevecht (handmatig) wel winnen, iig voor zover er provincies door spelers zijn vrijgespeeld, op een gegeven moment loopt de moeilijkheid maar op met 1% per provincie/ronde waar het dus heel snel stijgt in het begin vlakt het bijna geheel af verder in het toernooi

Wat oploopt zijn de verliezen, en afhankelijk hoe je stad is opgebouwd zijn deze verliezen een fractie van dat van een ander een een veelvoud van een ander die op hetzelfde punt in het spel zit. dit kan oplopen tot een factor 150!

Daarnaast is het economisch inderdaad niet meer interessant om je stad verder te ontwikkelen voorbij de kikkerprins.
En voorbij een bepaald aantal wonderen / expansies. zodra je deze grenzen hebt bereikt zal t.o.v dat punt elke "verbetering" een "verslechtering" betekenen.

Ga je ook komt er een punt waarbij het niet meer uitmaakt vanuit welk punt je het bekijkt maar zal het altijd t.o.v. elk ander punt een verslechtering betekenen. zo is de formule nu eenmaal opgebouwd. hoe groter je wordt (onderzoeken/uitbreidingen/wonderen) hoe negatiever het effect zal zijn. dit omdat elk onderdeel met elkaar wordt vermenigvuldigd. de invloed die ze op elkaar uitoefenen wordt enorm versterkt.
Eigenlijk moet je het zo bekijken, als je volgend hoofdstuk wil doen, dan begin je nu misschien al beter te kijken welke 2 wonderen je gaat verwijderen. En dan hou ik de uitbreidingen nog uit de formule, die kan je nooit echt compenseren...
 
Bovenaan