• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback toernooiaanpassingen

Ik jubel.. kuch kuch.. (even in sarcasme modus)

Introduceer iets unieks zoals een eenheid die andere eenheden kan overtuigen bij je leger te horen ofzo.. of een uniek gebouw die nieuwe krachten geeft aan een eenheid zodat deze iets unieks kan.. maargoed we tweaken wat aan het toernooi want die zijn toch al zolang hetzelfde.. was ik blijer geweest met een vernieuwde lay-out van de arbeidershut die eigenlijk van begin der tijden hetzelfde oogt..
 
Dus eigenlijk worden de mensen die door dias te kopen de makers ondersteunden nu afgestraft? Nee... duidelijk... Geen dias kopen meer dus.

In het meest ideale scenario bezit je geen / zeer extreem weinig reguliere uitbreidingen en enkel premium uitbreidingen. (premium uitbreidingen hebben een iets kleinere factor t.o.v. reguliere)

Daarmee kan je de kosten het allerlaagste houden.
In geval van en premium en reguliere, tja dan krijg je op een bepaald kantelmoment de deksel op je neus. vanaf dat kantelmoment worden ze een blok aan je been als je puur naar het toernooi kijkt. het maakt daarbij niet echt meer uit of het dan een premium of een reguliere uitbreiding is.

Het kantelmoment is o.a. afhankelijk van je wonderlevels en waar je je in de onderzoeksboom bevind gezien deze aan elkaar zijn gelinkt met een vermenigvuldigingsfactor. ze versterken elkaar als het om moeilijkheidsgraad gaat.
 
ik ben hier op het forum gekomen vanwege de toernooien die nu veranderen
allereerst er was niets mis met de toernooien ik haal als kleintje vechtende een gemiddelde van 3000 punten
ik ben net dwergen binnen gestapt. Iets wat Ik nu begrijp is dat ieder toernooi het zelfde gaat worden
want je hebt alle troepen nodig. 1 vlag klinkt positief. Ik heb geen pc in huis. Ik gebruik alleen een tablet en een mobiel. Het is schijnbaar zo dat je een pc nodig gaat hebben. Want handmatig vechten is onmogelijk voor een app speler. Ik koop geen toernooien af. Ik wil graag de toren blijven doen. Nu heb ik geluk, ik ben klein. Ik blijf klein. Dat heb ik voor nu besloten. ik heb wel heel veel verkend en daardoor veel uitbreidingen en ook een paar premium. Daar blijft het ook bij.
gaan we nu de omgekeerde wereld meemaken:( dat kleintjes de groten moeten gaan trekken. @CrazyWizard.
kan jij beoordelen of ik nog redelijk kan blijven toernooi spelen. Jij hebt de beta gedaan. Ben benieuwd naar jou calculatie;) maar jij en @Ayaina hebben gelijk dit is snijden in eigen verdien model. Zeker voor de grote spelers, triest:(
 
1. Jullie snijden in eigen verdienmodel
2 FairPlay dat is betreffende het toernooi de app spelers gelijk trekken met de browser spelers,
3. Jullie jagen spelers weg
4 slechte events de laatste tijden
Mee eens:cool:

Ik jubel.. kuch kuch.. (even in sarcasme modus)

Introduceer iets unieks zoals een eenheid die andere eenheden kan overtuigen bij je leger te horen ofzo.. of een uniek gebouw die nieuwe krachten geeft aan een eenheid zodat deze iets unieks kan.. maargoed we tweaken wat aan het toernooi want die zijn toch al zolang hetzelfde.. was ik blijer geweest met een vernieuwde lay-out van de arbeidershut die eigenlijk van begin der tijden hetzelfde oogt..

introductie van handmatig vechten op de app
we leven in moderne tijden
houd het eerlijk en geef app spelers en browser spelers kansengelijkheid

Ik ga geen pc aanschaffen voor 1 spel. Ik lig vanwege mijn ziekte de meeste tijd in bed. Nee ik ben niet zielig ;)
 
Laatst bewerkt:
jij bent enorm deskundig op het gebied van berekeningen kan jij zien of ik dit kantelmoment al heb bereikt
Voor zover ik weet is er niet een 1-duidig punt simpel aan te wijzen. De kosten worden langzamerhand hoger, en ergens is het "teveel". Waarschijnlijk zit daar ook een persoonlijke component in, als je erg fanatiek bent neem je hogere kosten voor lief dan wanner je meer casual speelt.

De berekening modellen staan beschreven op https://minmaxgame.com/tournament-and-spire-requirements-2020/ , gemaakt door minmaxgamer.
Onderaan staat ergens een google sheet link waar je de sheets kunt kopieren en dan zelf spelen met de getallen.
(Je huidige stad nauurlijk, maar je kunt dan ook bijv 1 uitbreiding extra invullen en zien wat het doet.)

Ik heb zelf niet geprobeerd hoe eea werkt, dus ik kan je daar weinig raad geven.
 
Het probleem is de site lijkt niet te werken op de app. toch bedankt ♥


Hier een link naar mijn copie van zijn sheet
zoals albert al aangeeft even kopieren zodat je rechten krijgt om aanpassingen te maken.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PTe33c8W9MRwDiCCLR8srF1TckpOKVdR1wzRwev7Dmg/edit?usp=sharing

@CrazyWizard jij bent enorm deskundig op het gebied van berekeningen kan jij zien of ik dit kantelmoment al heb bereikt :rolleyes:


Er zijn 2 scenarios die relatief eenvoudig zijn.

Semi Push model
Hoofdstuk Orks (voor het vrijspelen van meer dan 222 provincies)
Hierbij plaats je geen wonderen en probeer je dit hoofdstuk te bereiken met zo min mogelijk uitbreidingen, hoe minder hoe beter en prefeerbaar enkel premium uitbreidingen (lang leve de toren)

Andere spelers proberen je te helpen met een beetje goederen, munt en hamerproductie verbeter je met magische woon en werkplaatsen
Een extra truc die je kan uithalen is 3 toernooien per cyclus skippen om ook je relic bonus op 0 te krijgen (bouwen, upgraden en breek wonderen af om die paar relics weg te werken uit de provincies)

Ja kan dan bijna ongelimiteerd toernooien met kosten uit hoofdstuk `1 van een net begonnen speler in hoofdstuk 8. hier worden nog geen orks, mana, zaden ect gevraagd waardoor je voor een schijntje kan toernooien. je gewonnen burenhulpspreuken gebruik je dan om je hamer en munten te herstellen.

Niet meer dan absoluut nodig met max productie model:
Dit is het scenario met ~15000% verschil.
Hierbij speel je alles vrij tot en met kikkerprins / tijdsprong.
Hierbij zet je enkel een paar wonderen (naalden, vechtklooster/heiligdom, abdij, tempel der padden, sluwe, vliegende, overwin, evt buurtschap, evt tijdsprong)
Ook hierbij ga je voor zo min mogelijk uitbreidingen als je mee weg kan komen om hoofdstuk 15 te halen en uit te spelen. premium is daarbij beter dan regulier. het is lang op een houtje bijten maar dan heb je ook wat. Portaalwinsten zijn je allerbeste vrienden om door de hoofdstukken te komen, al kan je daar in H15 niet helemaal mee wegkomen helaas.

De wonderen zijn gekozen om te zorgen voor een maximale troepenproductie, en het boosten dan je primaire eenheden (omdat je in dit nieuw formaat enkel magiers/zware en lichte afstand gebruikt) tijdsprong is er om efficienter om te gaan met je vechtboosters waardoor je die meer kan plaatsen. H15 geeft ook de laatste goede eenheden vrij zoals bv kikkerprins.

Uiteindelijk heb je enkel ruimte nodig voor een stad met de kazerne, overwinningsbronnen, huurlingenkamp, de wonderen, en magische werkplaatsen (en supportgebouwen om deze aan de gang te houden. (en waar mogelijk een vuurvogel) elk plekje extra is niet positief.

Sinds dit geschatte "ideale" scenario's zijn is elke afwijking hiervan negatief t.o.v. deze scenario's
Met z'n groot verschil t.o.v. "reguliere" steden kan je ook nog eens wegkomen met zware verliezen en automaatjes omdat er voldoende bandbreedte overblijft met 300% meer verliezen blijft er nog steeds een factor 50 aan voordeel over.


Waar het omslagpunt ligt bij reguliere steden (een uitbreiding of wonderlevel is netto no positief naar nagatief) is een stuk lastiger, dit zijn geen edge cases en alles draait dus om de verhouding tussen de diverse factoren en het zal dus voor elke stad anders zijn afhankelijk van deze factoren ze hebben namelijk door de vermenigvuldiging een directe invloed op elkaar. wel is het duidelijk dat elk onderzoek voorbij hoofdstuk 15 "negatief is voor het toernooi" vanaf dat punt is in elk mogelijk scenario de extra moeilijkheidsgraad niet op te wassen tegen de extra eenheden / goederen productie. dit omdat in elk hoofdstuk de snellere productie steeds langzamer stijgt en dit niet wordt gecompenseerd met "versnellingswonderen", eenheden verbeter wonderen of verbeterde eenheden.

Elk (nieuw) hoofdstuk is dus vanuit het toernooi gezien een "nutteloos" hoofdstuk (iig voor H16 en het aankomende H17) dus daar "eindigt" het spel. uitbreidingen leveren "relatief" veel moeilijkheidsgraad op waarbij premium is dacht 60-65% meetellen t.o.v. een normale uitbreiding.
De sleutel is dus altijd zo min mogelijk gezien de "grote invloed"
Wonderen tellen redelijk weinig mee, maar door de massa (heel veel keer 0.01 is ook een groot getal) en de vermenigvuldigingsfactor kan de eindinvloed ook heel groot zijn. in het bovenstaande voorbeeld zal je uitkomen net onder een factor een verdubbeling van moeilijkheid op basis van wonderen. je productie zal iets meer dan verdubbelen en je krijgt er meer slagkracht (meer HP en aanval bij je belangrijke eenheden) bij dus netto positief. vanaf daar gaat het bergafwaards.
 
Laatst bewerkt:
ik blijf het bovenal heel gek vinden dat een speler die net een paar weken speelt net zoveel moet kunnen in toernooien ed als een speler die al jaren speelt zgd in het belang van de BS.
Een gemotiveerde speler steekt tijd (en meer dan een enkeling ook geld) in het spel om beter te worden en voordelen tov van anderen te krijgen. Als die voordelen weg worden gehaald, waarom zou je dan nog zoveel tijd (,geld) en moeite in je spel steken?
Blijf het wat dat betreft per definitie gek vinden dat premium uitbreidingen je nadeel opleveren, maar dat zal wel aan mij liggen.
Wat de wijzigingen precies voor me gaan betekenen ga ik van de week wel ondervinden. Crazy W doet hard z'n best het uit te leggen en volg het een beetje. Echter om letterlijk nu beta met hier live te gaan vergelijken is voor appels en peren. Ik ga het wel ondervinden, maar zoals gezegd blijf ik het gek vinden dat een beginnend speler competitief moet kunnen zijn met een speler die bezig is in endgame. Het is geen pvp-game...

en nu ik toch even bezig ben...
Wat is er gebeurt met de dierenvoeding? Is het de bedoeling dat de zuur verdiende beren ook niet meer gebruikt gaan worden omdat het voer nodig is op de vuurfeniks om nog een beetje te kunnen vechten? Sinds de academie update kwam voer al minder voorbij, maar sinds die als dagprijs in het event is geweest zie je t nog minder. misschien 2-3 per week...

Vind het spel het afgelopen jaar qua spelbeleving sterk achteruit gegaan. Misschien was er tot vorig jaar zomer op sommige momenten een te grote overvloed aan prijzen als putjes ed. Misschien was het de bedoeling deze meer uit de toren te laten komen in de vorm van de geest om die zo ook een hogere meerwaarde te geven. Echter level 3 in de toren is zwaar. Vechten gaat er nauwelijks en het kost je veel goederen. Dia's zal je af en toe wel moeten inzetten om het met de goederen nog een beetje behapbaar te houden, maar het is de vraag of je de dia's die je er soms insteekt om te voorkomen dat je ook altijd weer terug weet te verdien. Je gokt her er maar op in de hoop een geest te bemachtigen, maar als je die 3-4 per jaar krijgt dan ben je spekkoper.
Als je bekijkt wat dingen die je met dia's kan kopen kosten en je bekijkt wat de dia's zelf kosten dan heb je het zoals hier al eerder gezegd, niet meer over micro aankopen.
Ja er komen genoeg events, maar de prijzen zijn nou niet echt super om steeds weer voor te gaan. Kosten voor premiumzaken rijzen inmiddels ver de pan uit dus binnenkort maar weer eens opnieuw de balans op maken.
 
Een speler die net begonnen is kan nooit net zoveel als iemand die in 't laatste hoofdstuk zit, om 10000 toernooipunten te halen moet je minstens 37 provincies van hetzelfde goedje hebben ontdekt dus zo ongeveer 333 provincies hebben ontdekt.

Iemand met 222 ontdekte provincies zal niet veel verder komen dan 25 per goedje en zal rond de 6700 toernooipunten scoren.

Ik heb begrepen dat de Engelse server sinds 18 augustus als live testwereld is gebruikt als ik naar de statistieken van het eens zo moeilijke toverstof toernooi kijk dan zijn er daar i.i.g. 50 broederschappen die als eindscore 40K aan toernooipunten hadden en dus 10 kistjes.

of 't is een storm in een glas water of ik mis iets denk ik.

We gaan het volgende week meemaken, maar maak me niet zoveel zorgen m.b.t. de toernooien.
 
Een speler die net begonnen is kan nooit net zoveel als iemand die in 't laatste hoofdstuk zit, om 10000 toernooipunten te halen moet je minstens 37 provincies van hetzelfde goedje hebben ontdekt dus zo ongeveer 333 provincies hebben ontdekt.

Iemand met 222 ontdekte provincies zal niet veel verder komen dan 25 per goedje en zal rond de 6700 toernooipunten scoren.

Ik heb begrepen dat de Engelse server sinds 18 augustus als live testwereld is gebruikt als ik naar de statistieken van het eens zo moeilijke toverstof toernooi kijk dan zijn er daar i.i.g. 50 broederschappen die als eindscore 40K aan toernooipunten hadden en dus 10 kistjes.

of 't is een storm in een glas water of ik mis iets denk ik.

We gaan het volgende week meemaken, maar maak me niet zoveel zorgen m.b.t. de toernooien.
Die 1600 punten per speler bij een volle bs zal ook zeker wel te doen zijn. Vermoedelijk 3k punten ook nog wel. Meer, geen idee...
Wat betreft het aantal provincies was het verhaal; dat door die curve het vanaf provincie 20 al behoorlijk lastig werd om verder te komen, ook voor de hogere speler. Dus dat ontdekkingsverhaal gaat dan niet echt meer op...

Maar ook voor mij is veel nog koffiedik kijken dus ga het wel merken vandeweek.
 

Aeva

Chef
50 broederschappen die als eindscore 40K aan toernooipunten hadden en dus 10 kistjes.
Je mist iets. Wel twee dingen om precies te zijn.
1. middelmatige broederschappen die de 10 kisten nooit haalden, kunnen die nu wel halen en gaan dat ook doen.
2. de grote toernooibroederschappen halen nu zoveel punten dat ze daar circa een derde tot de helft van kunnen missen en dan nog steeds de 10 kisten halen
 
Da's toch fijn dat er meer broederschappen blauwdrukjes gaan halen ?
toernooien zijn er niet alleen voor de elite ? toernooien zijn van ons allemaal ;)

Al die blauwdrukjes gaat een deel verzilveren voor magisch spul en vloeit zo weer in de kassa van inno.

Massa is Kassa , misschien hebben ze naar SBS6 gekeken wie weet :)

De grote broederschappen op EN1 hebben er schijnbaar geen last van die halen nog steeds hoge scores.

1601838266886.png

1601838287338.png
 

Bijlagen

  • 1601837927294.png
    1601837927294.png
    48,9 KB · Weergaven: 65
  • 1601838195240.png
    1601838195240.png
    48,9 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Da's toch fijn dat er meer broederschappen blauwdrukjes gaan halen ?
toernooien zijn er niet alleen voor de elite ? toernooien zijn van ons allemaal ;)

Al die blauwdrukjes gaat een deel verzilveren voor magisch spul en vloeit zo weer in de kassa van inno.

Massa is Kassa , misschien hebben ze naar SBS6 gekeken wie weet :)

De grote broederschappen op EN1 hebben er schijnbaar geen last van die halen nog steeds hoge scores.

Bekijk bijlage 5795
Bekijk bijlage 5796
Tourney bandits zijn al een aantal weken hun reserves aan het aanspreken. 2 van hun spelers zijn al gestopt, anderen denken erover.

In een bepaald opzicht gaan de toernooien terug naar "pre-toren" waarbij je altijd de mogelijkheid hebt boven je macht te spelen. voor "betere resultaten"

Ook kan je altijd nog redelijk ver komen door alles handmatig te spelen. handmatig is in het nieuwe formaat een mega groot voordeel. en door 1 gevecht ook nog redelijk "haalbaar" gezien vanuit mentaal opzicht.

Met 4 gevechten per provincie is het een heel stuk lastiger om op te brengen
 
Ook kan je altijd nog redelijk ver komen door alles handmatig te spelen. handmatig is in het nieuwe formaat een mega groot voordeel
Er werd door Inno juist gesuggereerd dat 1 van de redenen voor deze aanpassingen was om het spel makkelijker en meer 'klik-vriendelijk' te maken. Voor de minder ervaren spelers is handmatig spelen moeilijker (hoeveel van welke troepen?)... en iedere speler klikt zich nu een ongeluk!
 
Innos perceptie over spelers is niet altijd gelijk aan de werkelijkheid, in ieder geval voor een deel van de spelers.

Ikzelf beschouw uitingen van Inno vooral als "advertising". Niet alles wat ze beloven maken ze ook waar voor iedereen.
 
Ik kan nog niet veel zeggen over de moeilijkheidsgraad na slechts 1 ronde. Maar wat ben ik blij dat het nog maar 1 gevecht is per provincie. Dat gaat me echt tijd opleveren. :D Ik heb nu 20 provincies gedaan en voor de eerste ronde was dat voor mij echt goed te doen. Weinig verliezen, bijna alles gevonden tenzij afkopen echt gunstiger was omdat dat gewoon bijna niets meer kost.

Tot nu toe dus blij. Ik ben benieuwd of ik dat morgen na ronde twee ook nog ben.
 
Bovenaan