• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op de Elementalen.

DeletedUser1294

Guest
zeer ASO dat er scheve deals nu staan op dit niveau. Behandel die dan ook als zodanig en laat die volledig links liggen met als gevolg dat als het om normale deals gaat van die spelers ik dan ook niet van de partij ben.
Inderdaad. Dat ze 3-sterren deals van anderen accepteren is logisch, maar om zelf dan 1- of 0-sterren handel te plaatsen, vraagt om een "negeer-speler-houding".
Gelukkig zijn er ook veel aardige spelers die wél de normale handel pakken. Persoonlijk mag ik niet klagen en wordt mijn handel regelmatig afgenomen.
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad. Dat ze 3-sterren deals van anderen accepteren is logisch, maar om zelf dan 1- of 0-sterren handel te plaatsen, vraagt om een "negeer-speler-houding".
Gelukkig zijn er ook veel aardige spelers die wél de normale handel pakken. Persoonlijk mag ik niet klagen en wordt mijn handel regelmatig afgenomen.

Vanwege de schaarste van Elfenboomsap bied ik meestal een 5% korting (3-sterren aanbieding). Maar dit is ook omdat mij Platina bonus op max staat en ik met een spreukje op mijn fabrieken ruim voldoende Platina produceer.
Het werkt wel :)
 

DeletedUser1294

Guest
Vanwege de schaarste van Elfenboomsap bied ik meestal een 5% korting (3-sterren aanbieding). Maar dit is ook omdat mij Platina bonus op max staat en ik met een spreukje op mijn fabrieken ruim voldoende Platina produceer.
Het werkt wel :)
Daar is ook niks mis mee. Ik doe het zelf soms ook.. afhankelijk van de behoefte.
Helaas laat een constant tekort aan zaden niet toe dat er een voorraad wordt aangelegd van de spirituele goederen en daar heeft de markt ook last van.
Met andere goederen schuif ik wat heen en weer op de markt, maar zonder voorraad lukt dat helaas niet.
 
Mij nog niet duidelijk of ik het Elvenar handelscentrum nu echt nodig had. Heb hem nu staan met het gedacht dat de zaden waarschijnlijk iets blijvend zullen zijn. Maar voor dit hoofdstuk waren de zaden tot nu toe geen rem om door te gaan.
Voorlopig schieten de onderzoeken nog redelijk op.
 

DeletedUser

Guest
Mij nog niet duidelijk of ik het Elvenar handelscentrum nu echt nodig had. Heb hem nu staan met het gedacht dat de zaden waarschijnlijk iets blijvend zullen zijn. Maar voor dit hoofdstuk waren de zaden tot nu toe geen rem om door te gaan.
Voorlopig schieten de onderzoeken nog redelijk op.

@markymarc ik weet niet hoe ver je bent in de onderzoeksboom, maar zo ongeveer halverwege de boom vragen de technologieën voltooien toch om een fors aantal zaden. Dit in combinatie met zaden die je nodig hebt om spirituele en gastrasgoederen te produceren, en zaden die je nodig hebt voor cultuurgebouwen (mocht je die willen plaatsen), maakt mij toch blij dat ik mijn Handelscentrum flink geupt hebt. Ik denk dat het in volgende hoofdstukken alleen maar meer en meer zaden gaat worden :eek:
 
@Didi1 Net valloriaanse wachter onderzocht en nu bezig met kp te verzamelen voor het gemoderniseerde stadshuis. (73k zaden voorradig.)
Bij de cultuurgebouwen nog niks interessant tegen gekomen.
 

DeletedUser

Guest
Ik begin mij er nu toch wel zorgen over te maken dat de afgelopen weken behoorlijk wat grote spelers gestopt zijn of in een inactieve 1-lid bs gekropen zijn.
Betekent dit dat we weer tot in de lengte der dagen op het volgende hoofdstuk moeten wachten omdat er niet genoeg spelers zijn voor de t5 goederen?
 
Ik begin mij er nu toch wel zorgen over te maken dat de afgelopen weken behoorlijk wat grote spelers gestopt zijn of in een inactieve 1-lid bs gekropen zijn.
Betekent dit dat we weer tot in de lengte der dagen op het volgende hoofdstuk moeten wachten omdat er niet genoeg spelers zijn voor de t5 goederen?
Geen open deuren intrappen Didi hahahaha
met aannemelijke zekerheid ja en ja er gaan er nog meer stoppen omdat ze het aantal bugs ....(lelijk woord) zat zijn en ik hoor bij die groep
 
Ik begin mij er nu toch wel zorgen over te maken dat de afgelopen weken behoorlijk wat grote spelers gestopt zijn of in een inactieve 1-lid bs gekropen zijn.
Betekent dit dat we weer tot in de lengte der dagen op het volgende hoofdstuk moeten wachten omdat er niet genoeg spelers zijn voor de t5 goederen?

Eerlijk gezegd, ik vrees er voor ja. En als het me te lang duurt stop ik deze keer ook. 1 keer vind ik een lange wachttijd wel te doen, maar om dat 2 (en uiteindelijk 3 keer) te doen, dat is me er toch wel een beetje over.

ivm die zaden, daar heb je ook wel een punt. volgend ras zal inderdaad nog meer zaden nodig hebben want zowel t5 als T4 nodig.... Wonderen upgraden wordt een verplichting.
 

DeletedUser

Guest
ivm die zaden, daar heb je ook wel een punt. volgend ras zal inderdaad nog meer zaden nodig hebben want zowel t5 als T4 nodig.... Wonderen upgraden wordt een verplichting.

Yep die zaden :(
Het gaat nu nog goed bij mij met 133 OW levels en 482 voltooide provincies, maar ik zie het bij veel medespelers fout gaan nu met de zaden. 50-60 levels OWs is voor het elementalen hoofdstuk niet voldoende om door te kunnen spelen. Toernooien worden steeds lastiger vanwege de enorme troepenomvang en/of absurd aantal goederen om te onderhandelen. Dus ondanks dat we meer kps gaan krijgen uit de toernooikistjes, ben ik niet langer optimistisch meer dat het voor iedereen wel goed komt. :( En dus voor mij ook niet, als maar anderhalve man en een paardekop de eindstreep halen.
 
Yep die zaden :(
Het gaat nu nog goed bij mij met 133 OW levels en 482 voltooide provincies, maar ik zie het bij veel medespelers fout gaan nu met de zaden. 50-60 levels OWs is voor het elementalen hoofdstuk niet voldoende om door te kunnen spelen. Toernooien worden steeds lastiger vanwege de enorme troepenomvang en/of absurd aantal goederen om te onderhandelen. Dus ondanks dat we meer kps gaan krijgen uit de toernooikistjes, ben ik niet langer optimistisch meer dat het voor iedereen wel goed komt. :( En dus voor mij ook niet, als maar anderhalve man en een paardekop de eindstreep halen.
ik heb ook een account in elementals op de EN servers. en daar heb ik minimaal aantal provincies verkend (zoals inno zegt dat je zou moeten doen) en maar 27 wonder levels. En ja het gaat daar ook niet vooruit. zal vanavond hopelijk mijn laatste (8e) kanaal kunnen plaatsen, en dan moet ik genoeg zaden zien te verzamelen voor het portaal onderzoek en ook nog eens de goederen voor het onderzoek + de bouw. Ik vermoed dat ik hier minstens een week voor nodig zal hebben :p
Op een bepaald punt zal ik wel terug vast komen zitten wegens niet genoeg zaden, maar dan gaan de KP terug in een wonder om zo meer zaden te krijgen op termijn. We zien wel. Als er opnieuw een lange tijd zit tussen dit en volgend hoofdstuk, heb ik waarschijnlijk tijd genoeg :), maar ik kan me best wel voorstellen dat voor spelers dit hebben op hun hoofdaccount, dat dit dan wel erg saai is.

Ik zou eigenlijk wat toernooi moeten doen om wonderen hoger te krijgen, maar jah dat zie ik daar niet meer zitten met een veel te grote troepengrootte die je niet ongedaan kan maken...
 
Hier is de grote vragensteller weer. :p
Wat is het nut nog om aan het einde van de techtree een onderzoek in te plannen om je manifestatie's naar lvl 3 te brengen ?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1592

Guest
hoorde dat ze in Amerika waar een van mijn leden speelt ze er daar mee dood gegooid worden. Misschien is er een disbalans?:confused:
Je kunt de Amerikaanse server natuurlijk niet vergelijken met de Nederlandse server. De Amerikanen hebben iets meer spelers dan wij :)
 
Je kunt de Amerikaanse server natuurlijk niet vergelijken met de Nederlandse server. De Amerikanen hebben iets meer spelers dan wij :)
dat was dan een heel late reactie die nu geheel uit het verband is getrokken om die hier buiten het verband te quoten. Vooral zo doorgaan en ja USA is anders ze spreken engels en zijn met een paar man meer maar daar houdt het verschil toch op
 

DeletedUser3012

Guest
Elementalen op de engelstalige wiki. Nog niet op de nederlandstalige wiki. Nou ben ik blij dat er in ieder geval info te vinden valt maar: 'Komt er ook nog info op de nederlandstalige wiki?'

Groeten: Boon
 

DeletedUser

Guest
Elementalen op de engelstalige wiki. Nog niet op de nederlandstalige wiki. Nou ben ik blij dat er in ieder geval info te vinden valt maar: 'Komt er ook nog info op de nederlandstalige wiki?'

Groeten: Boon

Zou leuk zijn voor de volgende lichting, maar voor mij zal het mosterd na de maaltijd worden. Ben bijna klaar :p
 

DeletedUser3012

Guest
Zou leuk zijn voor de volgende lichting, maar voor mij zal het mosterd na de maaltijd worden. Ben bijna klaar :p

Oh, jeetje! Hoe kom je dan zo snel door zo'n hoofdstuk heen didi1? Tips van ervaren spelers zijn bij mij altijd welkom!
 

DeletedUser

Guest
Oh, jeetje! Hoe kom je dan zo snel door zo'n hoofdstuk heen didi1? Tips van ervaren spelers zijn bij mij altijd welkom!

Geen idee eigenlijk, maar uiteindelijk was dit een heel gemakkelijk hoofdstuk.

Maar tips:
1) Zorg dat je voldoende Zadenproductie hebt, eventueel dmv extra eventgebouwtjes, maar vooral dmv Handelsgebouw waar de productie afhankelijk is van zowel een flink aantal provincies voltooid (bij mij nu 484) + een stevig aantal OW levels (bij mij nu 133). OW Elvenar Handelscentrum op lvl 8 helpt ook goed.
2) Zorg voor voldoende manaproductie, dmv cultuurgebouwen maar ook OW Duister Doolhof en vooral Drakenabdij op een level dat een verschil uitmaakt (bij mij nu beide level 8)
3) Bouw 2 t4 fabrieken (t1+1) en up ze naar maximale level. Produceer geen spirituele goederen in je gewone t1-bonusfabrieken want dat kost je veel te veel zaden voor te weinig opbrengst. Zodra je door het eerste gedeelte van het hoofdstuk bent en je t1+t4 fabrieken max geupt hebt, alleen nog maar spirituele goederen produceren als je die nodig hebt.
4) Wat de gastrasgebouwen betreft: Je hebt er van elk een hoop nodig, maar je hoeft er maar van elke soort 1tje naar een hoger level te uppen. De rest gewoon lekker op level 1 laten staan. Ik maak de gewone gastrasgoederen in de lvl 1 gebouwen dmv de goedkope productie (12 uur) en maak de extracten in de hogere level gebouwen dmv de snelle productie (2x 6 uur en over de nacht heen weer gewone gastrasgoederen van 12 uur). Dit kwam bij mij steeds precies goed uit met de extracten die ik nodig had voor onderzoeken. En bespaarde mij een hoop zaden en mana. Maar eerlijkheidshalve mijn Bloeiende handelaarsgilde (bezig bijtje) staat ook op lvl 8.

Dus eigenlijk samenvattend, zorg voordat je aan dit hoofdstuk begint dat je voldoende OW levels hebt (±100-125), en vergeet vooral niet je Elevenar Handelscentrum, Drakenabdij, Duister Doolhof en Bloeiende handelaarsgilde OWs. En zorg er ook voor dat je royaal in je veroverde provincies zit (±457 dus max). De ruimte die je daarmee ook vrijspeelt zul je hard nodig hebben, want dit hoofdstuk kost je veel ruimte. Toch geen ruimte? Dan slopen! Dat heb ik ook gedaan, maar ben nu weer langzaam maar zeker alles opnieuw aan het opbouwen.

PS: Doe vooral mee met de toernooien. Je zult de relikwieën nodig hebben voor je t4 bonus, maar uit de toernooien haal je ook veel spreuken waardoor je niet non-stop in je Magische academie spreuken moet maken. Plus, nog belangrijker, met de KP-bundels nu uit de toernooikistjes krijg je een bulk meer kps als al je bs-leden meedoen. Dus moedig ze aan om ook mee te doen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan