• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

DeletedUser2578

Guest
Je kunt alvast wat kp sparen, veel verder ga je toch niet komen tenzij je 20 of zo provincies klaar hebt staan om te veroveren :)
Het begin is idd. veel KP's, 150 worden er gevraagd. Heb 21 kunnen doneren. Ben nu bij de opdracht verzamel 300.000 mana, dat wordt even wachten, een moment geduld aub....:)
 
Yo, de beer is los :)

Don Frank, detailpuntje, niet heel urgent: kan het gebouwmenu nederzettingen beginnen bij senaat ipv raadzaal ajb?

Het ziet er weer mooi uit. Als eerder gezegd zijn de vereisten heftig, maar dat is dan ook de uitdaging. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen of de zijdefabrieken de mooie vlinders kwijtraken...

Timing net voor BSA is niet helemaal handig. De senaat zal even moeten wachten, want ik sta nu vol. Daarna ruimte zat en dus kunnen de T4,5,6 dan weer van zolder, want die hoeveelheden zijn weer fors. Ik had al zo'n vermoeden toen vorig hoofdstuk een extra wonder verscheen dat spiri-productie boost.
Woonhuizen gaan in ieder geval naar 340 volk/m2 (kan de 2e upgrade nog niet zien) dus dat is een forse toename al blijven veel eventgebouwen nog altijd beter. Upgrades van de verschillende gebouwen vragen fiks extra volk dus dat is wel een ding om te plannen. Een extra woonhuis naar lvl 35 brengen duurt wel een paar weken.

Er zijn flink wat onderzoeken die niet perse nu moeten. Die ga ik bewaren voor volgend event. Altijd handiger dan 40 (of misschien wel nog meer) visioensdamp zien te verzamelen.

Sterkte allen en probeer de lol van de bizarre hoeveelheden te ontdekken :cool:
 
Woonhuizen gaan in ieder geval naar 340 volk/m2 (kan de 2e upgrade nog niet zien) dus dat is een forse toename
Valt reuze mee hoor, je krijgt over 4 huidige huizen 1600 bevolking meer, alleen dan verdeeld over 3 wat grotere huizen, dus equivalent aan nog een +400 level net als in het Elvenar hoofdstuk.
 
Valt reuze mee hoor, je krijgt over 4 huidige huizen 1600 bevolking meer, alleen dan verdeeld over 3 wat grotere huizen, dus equivalent aan nog een +400 level net als in het Elvenar hoofdstuk.

Magische huizen icm warme bron kan best een groot verschil maken. het is dus deels afhankelijk van reguliere of magische huizen en wel of geen warme bron en hoeveel levels
1587389398274.png

4*9558= 38232 ~637 per vakje
3* 15340 = 46020 = ~750 per vakje.
Verschil: 7788 inwoners.

1587389828324.png

Er kunnen nog een aantal levels bij mijn warme bron al ben ik er al een heel eind klaar mee,
Maar magische huizen beginnen nu voor zij die genoeg cultuur hebben zeer interessant te worden, dit is het eerste hoofdstuk waar ze in theorie alle meer dan 1 verkrijgbare gebouwen kunnen verslaan in populatie.
 
Je hebt gelijk. Ik had de oude waarde niet goed in mijn hoofd. Het gaat van 313 naar 340 volk/m2 oftewel 8% meer per tegel.
 
Magische huizen icm warme bron kan best een groot verschil maken.
Die worden inderdaad erg goed. Ik heb warme bron niet (heeft weinig zin met 4 huizen) en kom op 13000 op 20 hokjes oftewel 650 volk/m2. Ik geloof niet dat een prijsgebouw bij mij dat geeft. In ieder geval heb ik niet de restauratiespreuken om die allemaal te uppen. Duimen dus voor mazzel in de toren ;)
 
Aan het spelen geweest in architect,
Dit hoofdstuk houd van cultuur,

Resultaat is dat het bijna onspeelbaar wordt zonder flink te investeren in vechtklooster / wachttoren om de cultuurkosten te dempen.
In dit hoofdstuk wordt bij bijna alle gebouwen die je kan verbeteren de kosten "verdubbeld" dus een wapenkamer die tot nu toe een kleine 10K cultuur koste tot level 35, kost nu 20k op level 37
(magische) huizen idem: magisch huis kost nu 2400 cultuur komt 2900 cultuur bij voor een totaal van 5300 cultuur.

En dit patroon zie je overal.
Ik zie geen verdubbeling van cultuur uit cultuurgebouwen meer ~20%

Tweede ding is dat er nu al gebouw combinaties mogelijk zijn die meer rangpunten of dicht in de buurt komen van de punten die wonderen per vakje opleveren. dit geld voornamelijk voor de wat grotere en vroege hoofdstuk wonderen als bv boek, uitgraving ect.

Al kan dit ook het positieve effect hebben dat speler wat meer nadenken wat ze bouwen, het is wel heel zuur als je de afgelopen 2 jaar een hoop tijd en kp in je eindeloze uitgraving hebt gestopt als wat minder lang spelende speler dat dit allemaal "voor niets" is geweest. gezien bv hamers en relikwieen tegen hoofdstuk 15/16 geen waarde meer hebben. en voor de ranglijstpunten hoeft het dus ook niet meer.

Een waarom zou je een dergelijk wonder nog plaatsen? het kost enorm veel tijd en energie en uiteindelijk wordt die "nutteloos"
En als je vechtklooster niets vind omdat je een pacifist bent ofzo wordt je toch bijna gedwongen deze te bouwen en omhoog te levelen om maar aan die giga hoeveelheden cultuur te komen.
1 level 30 vechtklooster levert straks meer dan 300k cultuur op en wachttoren idem dito. van een compleet andere orde dan bv warme bron. troon ect.
 

DeletedUser2578

Guest
In dit hoofdstuk wordt bij bijna alle gebouwen die je kan verbeteren de kosten "verdubbeld" dus een wapenkamer die tot nu toe een kleine 10K cultuur koste tot level 35, kost nu 20k op level 37
Dat is me ook opgevallen dat het allemaal dubbel zoveel kost. Ook in het het onderzoek wordt veel goederen, orks en voorraad gevraagd.
 
Idd. een beetje teveel bijelkaar.
Ach wat is een weekje BSA nu in de vele maanden die je nodig hebt om het geschil tussen de dwergen en fee-en tot een goed einde te brengen :D

Zit nu op 60 Kp's. Heb nog 90 te gaan. Vanavond dan maar flink toernooien om Kp's binnen te halen.
Als je BSA speelt lijkt me dat niet echt nodig, het duurt nog wel een 1,5 week voor je ruimte hebt in je stad na de BSA, en in 10 dagen kun je 90 kp bijna 3x uit de balk halen. Aan de andere kant, Kps heb je nooit genoeg van natuurlijk!
 
Een weekje maakt inderdaad niet uit. lol.
Ik doe dat eerste onderzoek, vul de volgende 4 en dan zien we na BSA wel weer verder.
 
Bovenaan