• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

DeletedUser2578

Guest
Juist! Jonge vlinders zijn rupsen en daar lijkt dat beestje in de verste verten niet op. Sowieso hebben alle insecten altijd 6 poten ook de larven. Een rups wordt pop wordt vlinder. Dat heet metamorfose. Dat ding wat op die bol draad blijft rennen (inderdaad ook een druk baasje) mist dus 2 poten en heeft kleine vleugeltjes. Dat is niet bij vlinders, maar bij sprinkhanen. Die hebben geen metamorfose, maar de vleugels worden naar iedere vervelling een stukje groter. Sprinkhanen en vlinders zijn ongeveer net zo verwant als kikkers en olifanten. In het kader van artistieke vrijheid hebben ze de boel weer aardig door elkaar gegooid. Belangrijker is dat het een lelijk ding is. Ik ga mijn zijde fabrieken niet upgraden tot in een later hoofdstuk blijkt dat er een weer een mooie vlinder verschijnt. Dan duw ik ze er wel snel doorheen met tijdboosters. Ondertussen zijn er genoeg alternatieven om ruimschoots aan T2 te komen.
Dat diertje dat op die draad rent, "rent" toch niet echt? Het stapt eerder daar traag over, niet zo druk dus. En is het zo erg dat het geen bestaand dier is? Elvenar is een fantasygame, dus waarom niet? En jij zegt nu dat het geen rups is/niet op een vlinder lijkt, maar ben je soms vergeten dat het in de feeën en later in tovenaars spinnen waren? Volgens mij lijken vlinders ook niet op spinnen, maar toen heb je niet geklaagd dat het niet meer op een spin leek. En ik kan er zelfs een zekere logica in zien, in de veranderingen: eerst spin->vlinder leverde betere zijde, schakelen over->als ze een spin en vlinder kruisen, levert het de beste zijde op. En ja, dat dier van lvl 31 is in mijn ogen een kruising tussen een spin en vlinder, het heeft het harige lijf en achterlijf van sommige spinnen, en de vleugels van een vlinder. Je kunt zelfs verklaren dat het maar 2 poten heeft door te zeggen dat er iets mis is gegaan bij de kruising. En zelf vind ik het niet eens echt lelijker dan de vlinders, maar smaken verschillen. :) Dat het echter zo erg is dat je het niet wil upgraden, snap ik echter niet.

Om nog eventjes te muggenziften op je vergelijking :)p), die klopt niet helemaal. Sprinkhanen en vlinders hebben namelijk méér gemeen dan kikkers en olifanten, of dan vlinders en spinnen, wat de oorspronkelijke overstap in het spel was. Ik giet het in een tabel.
DierStamKlassespingeleedpotigenspinachtigenvlindergeleedpotigeninsectensprinkhaangeleedpotigeninsectenkikkerchordadierenamfibieënolifantchordadierenzoogdieren Zoals je kunt zien, hebben een vlinder en spin enkel hun stam gemeen, hebben vlinder en sprinkhaan stam en klasse gemeen, en hebben kikker en olifant enkel stam gemeen. In je vergelijking was geen spin inbegrepen, maar aangezien, als ik naar de evoluties van de zijdefabriek kijk, vind dat het toch meer een spin is in de laatste fases, en dat in feeënhoofdstuk en tovenaarshoofdstuk ook het geval is, heb ik die ook maar in de tabel gezet.
Wat ik dus duidelijk wou maken: een vlinder en een sprinkhaan hebben méér gemeen dan een kikker en een olifant. De overstap van spin naar vlinder was groter (biologisch dan), en toen hebben jullie ook niet geklaagd over dat het "onnatuurlijk" was.

En om ook nog even op mijn bewering dat de laatste fase volgens mij meer op een spin lijkt dan op een sprinkhaan, dat komt doordat de 2 segmenten behaard zijn (wat voor zover ik weet niet bij sprinkhanen voorkomt), en doordat het achterlijf eerder rond is (om dezelfde reden). Als jij het als een vorm van sprinkhaan ziet, dan zie je het ook terug als een larve, zoals je zelf al liet doorschemeren. Dat kan ook, en op dit punt hebben we allebei een beetje gelijk.:) (Als je blijft volhouden dat het eerder een sprinkhaan is, heb ik wel meer gelijk in mijn punt dat de biologische overstap minder groot is, en dat je over biologische incorrectie niet moet klagen.)

Het lijkt wel bilogieles! Eens wat anders, interessant! Weer wat van geleerd! :D Rupsen , Vlinders , Sprinkhanen wat plaatjes erbij :)
 

DeletedUser2578

Guest
Als je gaat onderhandelen, ga je onherroepelijk veel voorraden/munten/goederen en orks inleveren.
Klopt, sinds H16 onderhandel ik ook minder, eigenlijk bijna niet meer. Heb 5 wapenkamers en ben al blij als ik per dag 11000 orken heb om bierfestivals te laten draaien, maar sinds vandaag staan de bierfestivals stil want de orken gaan op bij het upgraden van de werkplaatsen.
 
Waarom heb je 8 wapenkamers??? Ik heb er 3 en dat is genoeg... dus ben even heel verbaasd.

Om troepenproductie op 10000 per setje te krijgen en daarmee mijn troepen op niveau te kunnen houden. Ze blijven nu ongeveer constant rond de 200 setjes van alle 15 dus is het wel aardig in balans. Ik vecht elke week 2 keer de toren op en doe 2 rondes 30-35 toernooi provincies plus de rest die dan 1-2 dagen later nog wat KP geven. Ik onderhandel zowel toren als toernooi vrij weinig. Misschien 10-20%. Soms ook helemaal niet. Dat wisselt wat per week afhankelijk van de combinaties tegenstanders.

Ranglijst ben ik niet zo mee bezig. Voor elk BSA donder ik toch minstens 500 posities naar beneden. :eek: :D:D:D:D:D

Wat doe je daar dan allemaal mee? Ik had er ergens in de 300k en nu 100k

In H16 verdwijnen ze bijna overal. Bierkelders, upgrades, met pech nog wat in de toren, enz. Ik schoot ook een stuk naar beneden, maar heb het nu wel weer redelijk constant schommelen rond de 300k.
 
Laatst bewerkt:
want hij heeft voor BSA een heleboel dingen low-level gehouden.

Hmmm, niet helemaal. Vrijwel alles wat ik heb staat wel op max lvl. Ik heb vooral weinig fabrieken en haal veel uit event gebouwen, die geen volk kosten. Zo kan ik als het moet toe zonder fabrieken en heb ik weinig woonhuizen (nu ze uit de toren vallen, worden het er wat meer; ik vind deze 6 al vrij veel, lol). Marmer staat er eigenlijk alleen voor de opdrachten T1 in event. Steeds 24 of 48 uur moeten wachten, is ook niet handig.

Ik ben door de onderzoeken in H16 wel wat ingeteerd. Met nog maar 4 onderzoeken te gaan die standaardgoederen eisen en van alles 3.5-5 miljoen op de plank is dat geen probleem. Het loopt daarna toch vanzelf weer op.
 

Deleted User - 124539

Guest
Hmmm, niet helemaal. Vrijwel alles wat ik heb staat wel op max lvl. Ik heb vooral weinig fabrieken en haal veel uit event gebouwen, die geen volk kosten. Zo kan ik als het moet toe zonder fabrieken en heb ik weinig woonhuizen (nu ze uit de toren vallen, worden het er wat meer; ik vind deze 6 al vrij veel, lol). Marmer staat er eigenlijk alleen voor de opdrachten T1 in event. Steeds 24 of 48 uur moeten wachten, is ook niet handig.
Ow, sorry, ik meende me te herinneren dat je ergens ooit bij een event toen er verplicht een minimumlevel werd ingesteld je klaagde dat je daardoor tot een andere speelstijl gedwongen werd, omdat je fabrieken niet max geüpgraded waren. Blijkbaar heb ik me vergist, of is je stad ondertussen verandert?
 
Ow, sorry, ik meende me te herinneren dat je ergens ooit bij een event toen er verplicht een minimumlevel werd ingesteld je klaagde dat je daardoor tot een andere speelstijl gedwongen werd, omdat je fabrieken niet max geüpgraded waren. Blijkbaar heb ik me vergist, of is je stad ondertussen verandert?

Ja, dat heb je op zich wel goed onthouden. :) Voor de events moesten we vroeger zoveel keer zoveel uur produceren en daarvoor kon ik makkelijk een groot aantal lvl 1 marmer neer zetten. Toen kwam de eis van level hoofdstuk -1 of zoiets. Dus moet ik ze op hoog lvl hebben. Daarvoor is volk nodig en dat samen kost dus een smak ruimte wat niet samen gaat met voor BSA zoveel mogelijke vrije ruimte creëren. Dus heb ik 3 keer 6 marmer naar lvl 24 gebracht om aan de level-eis te voldoen en daarna weer afgebroken. Dat is niet echt grappig en dus zal ik daar geheid wel over geklaagd hebben, lol. Nu met de hoeveelheden zonder level-eis los ik het op door de zeemeerminnen apart te zetten, zodat ik ze niet per ongeluk aantik. Ik laat ze dan vol staan tot een opdracht verschijnt. Daarnaast heb ik nu 3 marmer en genoeg teleports om ze met BSA in de kelder te zetten. Mijn stad is dus niet zo zeer veranderd, maar wat gevraagd wordt in events is nu veel beter afgestemd op de combinatie event en BSA kunnen spelen.

Je kunt op zich ook ruimte voor BSA maken door fabrieken op lager level te houden, zodat je minder huizen nodig hebt. Maar dat levert minder ruimte op. Ik heb het opgelost door voldoende goederen uit prijsgebouwen te halen, die volk opleveren ipv kosten. Daardoor kan ik zonder standaard fabrieken toe wat serieus veel woonhuizen en werkplaatsen bespaard. Ik had daardoor al een tijd helemaal geen T1 en T3 meer staan toen die level-eis kwam.
 

Aeva

Chef
En zo heeft iedereen z'n eigen oplossing. Ik heb een grote ruimte voor het gastras bestemd. Als dat leeg is, omdat ik klaar ben met een hoofdstuk, dan gebruik ik dat voor allerlei tijdelijke gebouwen. Tijdens een BSA staan daar level 1 wp's.
Volgens mij ging het bij die level-eis trouwens niet om BSA's maar om evenementen zoals de luchtvaarders.
 
En zo heeft iedereen z'n eigen oplossing. Ik heb een grote ruimte voor het gastras bestemd. Als dat leeg is, omdat ik klaar ben met een hoofdstuk, dan gebruik ik dat voor allerlei tijdelijke gebouwen. Tijdens een BSA staan daar level 1 wp's.
Idem... en persoonlijk vind ik dit een erg prettige strategie, het houdt wat leven in de brouwerij! :p
 
Volgens mij ging het bij die level-eis trouwens niet om BSA's maar om evenementen zoals de luchtvaarders.

De level eis was inderdaad bij evenementen. Maar als er permanent 6 T1 fabrieken op hoog level moeten staan, werkt dat dus tegen ruimte voor BSA met veel lvl 1 gebouwen. Daardoor zaten evenementen en BSA elkaar in de weg. Maar dat is nu dus gelukkig niet meer.
 
De level eis was inderdaad bij evenementen. Maar als er permanent 6 T1 fabrieken op hoog level moeten staan, werkt dat dus tegen ruimte voor BSA met veel lvl 1 gebouwen. Daardoor zaten evenementen en BSA elkaar in de weg. Maar dat is nu dus gelukkig niet meer.

T7-8 en 9 lijken onderweg te zijn in de komende hoofdstukken :(, dus bereid je maar vast voor.
 

Deleted User - 124539

Guest
T7-8 en 9 lijken onderweg te zijn in de komende hoofdstukken :(, dus bereid je maar vast voor.
Ik vraag me af, hoelang het dan nog gaat duren voordat er spelers zijn die voortgang in onderzoek zien als iets secundair, en zich daarom expres in een hoofdstuk laten zitten, om zich volledig te kunnen focussen op toernooi/toren/BSA/events, want ik veronderstel dat hoe minder verschillende tiers je moet bouwen voor toren, hoe makkelijker die is.
Of er zullen toch alleszins spelers bij komen die zich in een hoofdstuk laten zitten, ik veronderstel dat er nu ook al een select groepje is die dat doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 124539

Guest
Het zal aan mijn gebrekkige kennis van Vlaams liggen, maar… ???
Oei, ik zie nu dat ik geen echte volzin heb gemaakt, zal het aanpassen. o_O

Dit heeft niets te maken met een gebrekkige kennis Vlaams, bij ons zou dat ook niet als een goede zin gelden hoor! :p

Edit: het was wel een volzin, maar slechte zinsbouw waardoor het onduidelijk was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
T7-8 en 9 lijken onderweg te zijn in de komende hoofdstukken :(, dus bereid je maar vast voor.

Dat verwachtte ik al wel vroeg of laat. Hopelijk komt er dan ook iets nuttigs als betere troepen, bijvoorbeeld sterk tegen 3 soorten tegenstanders om het nog ingewikkelder te maken. Hoewel de forse toenames van huizen en werkplaatsen in H15 en H16 niet verkeerd zijn en een paar uitbreidingen altijd welkom, zit er verder eerlijk gezegd niet zo veel spannends bij in H16.
Nog wat andere fabrieken er bij is geen punt. Ruimte en volk genoeg. Tijdens BSA gaan gewoon al die dingen de kelder in voor een weekje. De pijn van de hoge level eis tijdens events zat hem er in dat ik T1 de rest van de tijd niet nodig heb en ze dus ook niet heb staan. En toen kon ik ook nog niet zoveel teleports scoren als ik nu doe. Boswachter, kampioen en kikkerprins zijn echt serieuze verbeteringen in H15.
 

DeletedUser2578

Guest
Van het hele onderzoek heb ik alles bijelkaar nog 11 vakjes om vrij te spelen en dan is het klaar! Kan niet wachten maar moet hiervoor 2.690 KP's verzamelen....o_O
 

DeletedUser2578

Guest
Vooral niet die dingen gaan optellen, wordt je erg depressief van
Haha idd. bij het optellen werdt ik er even niet goed van! :eek: Ik dacht hoe moet het nou en het gaat weer lang duren....maar goed, ben als zo ver gekomen, nu gewoon per stap, vakje verder.
Ik heb zelf het stadhuis gister in de 2e up gezet, nu nog wat achtergebleven vakjes gaan vullen.
Fijn dat je doorheen bent!
 
Bovenaan