• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

DeletedUser2578

Guest
Dit zijn alle opdrachten:
Opdrachten hoofdstuk 16
1. Besteed 10 KP
2. Maak 15x drankjes wp 5 min.
3. Verzamel 300k mana
4. Voltooi 4 ontmoetingen
5. Maak 10 broden wp 1 uur
6. Onderzoek senaat
7. Bouw senaat
8. Produceer 1000 wetsvoorstellen
9. Onderzoek feeën-ambassade
10. Onderzoek dwergen-ambassade
11. Bezit beide ambassades
12. Verzamel 1500 dwergen- en 1500 feeënvoorstellen
13. Besteed 20 KP
14. Onderzoek Bierfestival
15. Bezit minstens 5 bierfestivals
16. Produceer 2000 aardbeienbier
17. Onderzoek theehuis
18. Bezit minstens 2 theehuizen (ik weet niet zeker of dit 2 of ook 5 was)
19. Produceer 2000 paarse thee
20. Verken 1 provincie
21. Verzamel 3000 dwergenvoorstellen en 3000 feeënvoorstellen
22. Onderzoek senaat niveau 2
23. Breid senaat uit naar niveau 2
24. Onderzoek dwergen-ambassade niveau 2
25. Breid dwergen-ambassade uit naar niveau 2
26. Onderzoek feeën-ambassade
27. Breid feeën-ambassade uit naar niveau 2
28. Bespreek 1000 dwergen-wijzigingen
29. Bespreek 1000 feeën -wijzigingen en Serveer 5 paarse thee
30. Onderzoek senaat niveau
31. Breid senaat uit naar niveau
32. Doneer 500.000 mana
33. Doneer 50.000 goddelijke zaden
34. Ontgrendel meditatiecirkel
35. Bouw meditatiecirkel
36. Maak 200 inspiraties
37. voltooi4 confrontaties
38. 4 fabrieken van minimaal level 28
39. Ontgrendel dwergenambassade en bierfestival level 32
40. 3 bierfestivals level 3
41. 5000 aardbeienbier
42. 3 theehuizen level 3
43. 5000 dwerg en 5000 feeen voorstellen
44. 8 huizen level 36
45. 2000 feeen en dwergen wijzigingen
46. Senaat naar level 4 en meditatiecirkel level 3
47. Doneer 1000 thee en 1000 bier
48. Tier2 sentient fabriek level 29
49. Produceer 10 broodmanden en ten minste 4 wp level 36
50. 2000 wetten bekendmaken
51. Ontgrendel stadhuis level 36
52. Bouw stadhuis level 36
53. Wapenkamer level 36
54. Verken 1 provincie
55. Besteed 50 kp
56. 1000 toverspreukfragmenten
57. 20 x burenhulp
58. 10 keer bessen treden (bierfestival)
59. 3 level 4 bierfestival
60. Verzamel 40 miljoen munten
61. Maak 5 keer bier (bier festival)
62. 20 toernooiconfrontaties
63. Serveer 20 keer bier (bier festival)
64. Bezit 3 theehuizen level 4
65. Blaadjes drogen 5 keer (theehuis
66. 10 keer thee zetten (theehuis)
67. Serveer thee 20 keer (theehuis)
68. Ontgrendel wp level 37
69. Doneer 20 miljoen munten
70. 100 kp in oud wonder van iemand anders
71. Ontgrendel woonhuizen 37
72. 1000 inspiraties verzamelen
73. 5000 wetten verklaren
74. 500.000 mana verzamelen
75. Voltooi 1 provincie
76. 50 keer burenhulp
77. Produceer 20 keer drankjes
78. Ontgrendel fabrieken 31
79. Koop 5 kp
80. Ontgrendel stadhuis 37
81. 200 kp in oud wonder van iemand anders
Bij opdracht 48 sentient fabriek Tier2 wordt ook wel sentient fabriek T5 bedoelt.
(in mijn geval is het feeënzijdefabriek, ben het nu aan het upgraden. T5 lvl 29 verreist veel zaden, ondertussen andere opdrachten doen totdat de hoeveelheid is verzameld.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@rodeon De quest beloningen van het Ambassades hoofdstuk bedoelt Buizerd volgens mij.

Ik heb in mijn deel-lijstje wel een paar opgeschreven, maar niet eens compleet voor die deellijst, en tot nu toe ook geen andere lijst gezien met beloningen.
 
Oepsie :oops:
Nog erger en dus veel te veel de ADHD wesp neer te zetten.
Ik heb er vandaag wat tijdboosters tegenaan gegooid om senaat te kunnen uppen. Daar wordt het wel wat relaxter van.
Senaat maakt tenminste genoeg om ambassades beide werkend te houden.
Ondertussen staan 8 bier en 8 thee dus dat zal voorlopig genoeg maken. Up naar lvl 2 geeft de optie 7 uur ipv 3 wat het veel prettiger maakt. Optie 3 is 21, maar geen idee waarom je dat zou willen. Geeft ook 30% meer productie, maar dan zet ik er liever een paar bij. De beperking lijkt vooral in de senaat en ambassades te zitten dus daar zie ik geen urgentie.
Nu weer heel veel KP in gastrassen, die ik straks weer verwijder..... Ik voel mezelf een beetje een plaat die blijft hangen en daar luistert niemand naar dus ik hou er maar over op.
ADHD Wesp!! hahahahahahaaaaahaha
 
Okay we zijn weer een tijdje verder. Met senaat lvl 4 en ambassades lvl 3 is het prima te doen voldoende wijzigingen te produceren voor de onderzoeken. Wetten genereer ik allemaal met portaalwinsten. Beperkende factor is nu de KP's bijeengaren.
Alle onderzoeken die niet perse moeten, sla ik over.
Ben nu bij geavanceerde fabrieken en wapenkamers dus komt het einde redelijk in zicht. Na het dramatische begin, gaat het nu dus wel vrij aardig.
 

DeletedUser2435

Guest
Wat heerlijk weer die ruimte als je alle gastrasgebouwen kan verwijderen.
Stadje is mooi heringedeeld. Nu even bedenken wat ik allemaal terug wil plaatsen.
Nu heb ik voor het eerst zaden tekort om alles te upgraden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor spelers die door de quests heen willen: Er zit een quest opdracht in die level 4 dwerg ambassade eist (en naar ik aanneem xzal dat ook wel voor fee ambassade gelden), zie ook https://nl.forum.elvenar.com/index....oek-voor-quest-van-ambassades-hoofdstuk.9166/

Zonder een level 4 dwerg ambassade (en waarschijnlijk ook level 4 fee ambassade) kom je dus vast te zitten op een quest.

EDIT: King Spooky (de originele reporter van een soortgelijke bug in een eerder hoofdstuk) kon zijn/haar quest ook niet vrijspelen na bereiken van het volgende hoofdstuk.
 
Ben nu bij geavanceerde fabrieken en wapenkamers dus komt het einde redelijk in zicht. Na het dramatische begin, gaat het nu dus wel vrij aardig.
Mooi dat je nu goed vooruitgang boekt.

Begin is altijd wel dramatisch, bij de meerste hoofdstukken is portaal naar max krijgen al 2/3 van het probleem gedaan. Daarna rolt het wel min of meer vanzelf.
 

DeletedUser2578

Guest
Alle onderzoeken die niet perse moeten, sla ik over. Ben nu bij geavanceerde fabrieken en wapenkamers dus komt het einde redelijk in zicht. Na het dramatische begin, gaat het nu dus wel vrij aardig.
Ik ben nu bij geavanceerde werkplaatsen en tot nu toe heb ik alle onderzoeken afgevinkt. Maar nu is de opdracht upgraden van 4 werkplaatsen naar lvl 36; stuit dus op ruimte tekort:rolleyes: Ik weet niet hoe iedereen het heeft gedaan maar ik denk dat ik 2 werkplaatsen in de zolder zal zetten en de rest upgraden. Zelfde geldt ook voor woongebouwen. Heb al 3 in de inventaris gezet en 2 volgen nog, tja je moet toch een oplossing vinden....
 
Ik had al voor het begin van het Ambassades hoofdstuk gekeken naar de veranderingen van de gebouwen, en de stad zo ingericht dat dat tijdens en na het hoofdstuk allemaal pastte zonder grote verschuivingen. Dat heeft wel een dag gekost, maar het scheelt veel geschuif in de stad als het vol staat met gastras.

Ik weet niet hoe iedereen het heeft gedaan maar ik denk dat ik 2 werkplaatsen in de zolder zal zetten en de rest upgraden.
Voor de werkplaatsen was ik het aantal al aan het afbouwen sinds de Elvenar, omdat ze elk veel meer voorraden maakten ten opzichte van de Constructen, en in het Ambassades hoofdstuk groeien ze nog verder. Ik had daardoor nog maar 4 werkplaatsen.

Zelfde geldt ook voor woongebouwen. Heb al 3 in de inventaris gezet en 2 volgen nog, tja je moet toch een oplossing vinden...
Voor de huizen is dat een goede oplossing. Ze worden groter, dus heb je voordezelfde oppervlakte minder huizen nodig, en heb je dus huizen "over".
Ik had 6 huizen begroot om in de opslag te gooien. wat dan evenveel huis oppervlakte opleverde na uppen, maar tijdens het hoofdstuk ben ik van gedachten veranderd, en ik probeer nu meer pop/cult gebouwen kwijt te raken en de normale huizen te behouden, zodat ik meer muntjes tot mijn beschikking heb voor de toren.

Waar ik geen rekening mee heb gehouden is al die extra stukjes land in het hoofdstuk. Ik moet de stad straks nog een keer overhoop gooien om dat allemaal ook goed te gebruiken.
 

DeletedUser2578

Guest
ik probeer nu meer pop/cult gebouwen kwijt te raken en de normale huizen te behouden
Yep dat is een goed alternatief.
zodat ik meer muntjes tot mijn beschikking heb voor de toren.
Je hebt dan munten maar kom je met 4 werkplaatsen niet tekort aan voorraden? Naast de Toren heb je ook voorraden nodig voor het maken van grondstoffen, doen van upgrades, etc. tenzij je genoeg meevallers hebt.
 
Yep dat is een goed alternatief. Je hebt dan munten maar kom je met 4 werkplaatsen niet tekort aan voorraden? Naast de Toren heb je ook voorraden nodig voor het maken van grondstoffen, doen van upgrades, etc. tenzij je genoeg meevallers hebt.
Met een vleugje magie kan je die elvenar werkplaatsen naar ridicule productie hoogten sturen.
1593302724055.png

Dat is 1/5 van me stadhuis capaciteit per 3 uur.

Betoverende voorraden en geschenk icm een magische werkplaats die je hebt gekocht of in de toren gewonnen doen wonderen.

Ik had al voor het begin van het Ambassades hoofdstuk gekeken naar de veranderingen van de gebouwen, en de stad zo ingericht dat dat tijdens en na het hoofdstuk allemaal pastte zonder grote verschuivingen. Dat heeft wel een dag gekost, maar het scheelt veel geschuif in de stad als het vol staat met gastras.

Voor de werkplaatsen was ik het aantal al aan het afbouwen sinds de Elvenar, omdat ze elk veel meer voorraden maakten ten opzichte van de Constructen, en in het Ambassades hoofdstuk groeien ze nog verder. Ik had daardoor nog maar 4 werkplaatsen.

Voor de huizen is dat een goede oplossing. Ze worden groter, dus heb je voordezelfde oppervlakte minder huizen nodig, en heb je dus huizen "over".
Ik had 6 huizen begroot om in de opslag te gooien. wat dan evenveel huis oppervlakte opleverde na uppen, maar tijdens het hoofdstuk ben ik van gedachten veranderd, en ik probeer nu meer pop/cult gebouwen kwijt te raken en de normale huizen te behouden, zodat ik meer muntjes tot mijn beschikking heb voor de toren.

Waar ik geen rekening mee heb gehouden is al die extra stukjes land in het hoofdstuk. Ik moet de stad straks nog een keer overhoop gooien om dat allemaal ook goed te gebruiken.
Ik ben inderdaad ook fan van het opruimen van zoveel mogelijk pop/cultuurgebouwen.
 
Je hebt dan munten maar kom je met 4 werkplaatsen niet tekort aan voorraden?
Ik ben sinds einde Elvenar omgeswitched naar magische WP. Mijn 4 magische WP is ongeveer 7 normale WP (4*33k/uur=132, 7*19k/uur=133). Jouw 6 WP is dus net iets minder dan mijn 4.
De reden om te switchen was dat je als eindspeler toch minder vaak je WP hoeft te uppen, het idee van Inno om in events produkties met magische WP dubbel te tellen (wat ze ondertussen toch niet gedaan hebben), en een wens voor meer voorraad piek-capaciteit, dus toen heb ik 2 magische WP gekocht. Ondertussen heb ik in de toren ook geluk gehad, en nog 2 magische WP gewonnen, en toen konden alle normale WP weg.

Voor de normale troepen + grondstoffen produktie zijn 4 magsiche veel te veel (samen met een toren van welvaart op level 7), ze staan dan vooral veel stil. Met de toren erbij hou je ze wel aan het werk. (Hoewel je daar ook nog kunt schuiven met wat je geeft in de onderhandelingen om je voorraad en munt kosten te beperken, maar daar moet ik nog eens aan rekenen.)

In hoeverre "upgrades" nog relevant zijn is een beetje de vraag denk ik. Als eindspeler doe je relatief weinig upgrades, het is bijna een uitzondering als je dat weer eens kunt doen.

Als je echt krap komt te zitten is wat CW zegt de oplossing, betoverde voorraden op alle WP, en een stapel betoverde geschenken, korte produkties draaien en dan moet je echt je best gaan doen om al die voorraden kwijt te raken.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik ben sinds einde Elvenar omgeswitched naar magische WP. Mijn 4 magische WP is ongeveer 7 normale WP (4*33k/uur=132, 7*19k/uur=133). Jouw 6 WP is dus net iets minder dan mijn 4.
Klopt daarom zal ik 2 wp's toch nog bewaren en bij genoeg ruimte zal ik de wp's weer terug plaatsen. Tijdelijk ook veel gebruik maken van spreuken. Ik heb veel voorraadproductiespreuken dus dat moet wel goed komen.
De reden om te switchen was dat je als eindspeler toch minder vaak je WP hoeft te uppen, het idee van Inno om in events produkties met magische WP dubbel te tellen (wat ze ondertussen toch niet gedaan hebben), en een wens voor meer voorraad piek-capaciteit, dus toen heb ik 2 magische WP gekocht. Ondertussen heb ik in de toren ook geluk gehad, en nog 2 magische WP gewonnen, en toen konden alle normale WP weg.

Voor de normale troepen + grondstoffen produktie zijn 4 magsiche veel te veel (samen met een toren van welvaart op level 7), ze staan dan vooral veel stil. Met de toren erbij hou je ze wel aan het werk. (Hoewel je daar ook nog kunt schuiven met wat je geeft in de onderhandelingen om je voorraad en munt kosten te beperken, maar daar moet ik nog eens aan rekenen.)

In hoeverre "upgrades" nog relevant zijn is een beetje de vraag denk ik. Als eindspeler doe je relatief weinig upgrades, het is bijna een uitzondering als je dat weer eens kunt doen.

Als je echt krap komt te zitten is wat CW zegt de oplossing, betoverde voorraden op alle WP, en een stapel betoverde geschenken, korte produkties draaien en dan moet je echt je best gaan doen om al die voorraden kwijt te raken.
Bedankt voor de handige informatie!
 
Haha:D ik heb er 2 staan, die van lvl 29 is wat rustiger geworden maar die van lvl 24 is niet bij te houden lol :p

De ADHD wesp is bloeiend handelsgilde.... hoe zet jij hetzelfde wonder 2 keer neer??????

Zelfde geldt ook voor woongebouwen. Heb al 3 in de inventaris gezet en 2 volgen nog, tja je moet toch een oplossing vinden....

Ik ben met de quests gestopt bij de eis 8 huizen lvl 36. Ik heb er zes en ruim volk. Jammer dan.
 

DeletedUser1294

Guest
Het laatste hoofdstuk is het zetje dat ik nodig had om na bijna 5 jaar het spel te gaan verlaten..
Het plezier is compleet verdwenen met de belachelijke hoeveelheden te verzamelen kp, waardoor je maanden doelloos klikt en blind vaart op de automatische piloot, zonder enige uitdaging.
Het enige wat me tot nu toe tegen hield, waren de geweldige mensen in onze bs, waarmee we met alle gemak wekelijks onze doelen bereikten.

Helaas heb ik met mijn aankomende vertrek meerdere spelers doen besluiten hetzelfde te doen, omdat ook zij geen plezier meer vinden in een spel dat zó traag en saai is geworden, dat je nu vele maanden moet doen over een hoofdstuk, waar dat in de eerste hoofdstukken in enkele weken kon.

Zo.. Dat was mijn feedback voor de Ambassades.
Voor wie er nog wel plezier heeft in het spel: Heel veel succes!!
 
Bovenaan