• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

DeletedUser2578

Guest
Het laatste hoofdstuk is het zetje dat ik nodig had om na bijna 5 jaar het spel te gaan verlaten..
Het plezier is compleet verdwenen met de belachelijke hoeveelheden te verzamelen kp, waardoor je maanden doelloos klikt en blind vaart op de automatische piloot, zonder enige uitdaging.
Het enige wat me tot nu toe tegen hield, waren de geweldige mensen in onze bs, waarmee we met alle gemak wekelijks onze doelen bereikten.

Helaas heb ik met mijn aankomende vertrek meerdere spelers doen besluiten hetzelfde te doen, omdat ook zij geen plezier meer vinden in een spel dat zó traag en saai is geworden, dat je nu vele maanden moet doen over een hoofdstuk, waar dat in de eerste hoofdstukken in enkele weken kon.

Zo.. Dat was mijn feedback voor de Ambassades.
Voor wie er nog wel plezier heeft in het spel: Heel veel succes!!
Jammer Eleonora maar ik begrijp het wel.
 

DeletedUser2578

Guest
De ADHD wesp is bloeiend handelsgilde.... hoe zet jij hetzelfde wonder 2 keer neer??????
Ik dacht dat je de Feeënzijdefabriek bedoelde, daar heb ik 2 van. Die rupsen zijn ook heel druk bezig, vandaar. Was dus een misverstand.
Ik ben met de quests gestopt bij de eis 8 huizen lvl 36. Ik heb er zes en ruim volk. Jammer dan.
Met de woongebouwen is het me gelukt, nu nog 3 werkplaatsen upgraden. Daar heb ik ook ruimte voor gevonden door maar 1 wp op te bergen maar hiervoor worden orken gevraagd dus dat is wel weer problematisch. Heb al 3 Orkschepen staan maar tja al met al met het maken van bierfestivals en dwergwijzigingen kom ik steeds orken tekort. Dit veroorzaakt ook dat ik de laatste tijd ook minder hoog met toernooien scoor, moet bijna alles met vechten doen. Daarna starten met de upgrade van het Stadhuis, dat is wel 81 uur upgrade o_O:rolleyes:
 

DeletedUser2578

Guest
Kan iemand me helpen met Koninklijk fluweel? Het is voor een onderzoek. Neem een kijkje op de markt, ik heb mooie aanbiedingen staan!:);)Alvast bedankt!
 
Ik dacht dat je de Feeënzijdefabriek bedoelde, daar heb ik 2 van. Die rupsen zijn ook heel druk bezig, vandaar. Was dus een misverstand.
Met de woongebouwen is het me gelukt, nu nog 3 werkplaatsen upgraden. Daar heb ik ook ruimte voor gevonden door maar 1 wp op te bergen maar hiervoor worden orken gevraagd dus dat is wel weer problematisch. Heb al 3 Orkschepen staan maar tja al met al met het maken van bierfestivals en dwergwijzigingen kom ik steeds orken tekort. Dit veroorzaakt ook dat ik de laatste tijd ook minder hoog met toernooien scoor, moet bijna alles met vechten doen. Daarna starten met de upgrade van het Stadhuis, dat is wel 81 uur upgrade o_O:rolleyes:
FF een booster er op! of 2...hahaha:)
 
Ik dacht dat je de Feeënzijdefabriek bedoelde, daar heb ik 2 van. Die rupsen zijn ook heel druk bezig, vandaar. Was dus een misverstand.

Juist! Jonge vlinders zijn rupsen en daar lijkt dat beestje in de verste verten niet op. Sowieso hebben alle insecten altijd 6 poten ook de larven. Een rups wordt pop wordt vlinder. Dat heet metamorfose. Dat ding wat op die bol draad blijft rennen (inderdaad ook een druk baasje) mist dus 2 poten en heeft kleine vleugeltjes. Dat is niet bij vlinders, maar bij sprinkhanen. Die hebben geen metamorfose, maar de vleugels worden naar iedere vervelling een stukje groter. Sprinkhanen en vlinders zijn ongeveer net zo verwant als kikkers en olifanten. In het kader van artistieke vrijheid hebben ze de boel weer aardig door elkaar gegooid.
Belangrijker is dat het een lelijk ding is. Ik ga mijn zijde fabrieken niet upgraden tot in een later hoofdstuk blijkt dat er een weer een mooie vlinder verschijnt. Dan duw ik ze er wel snel doorheen met tijdboosters.
Ondertussen zijn er genoeg alternatieven om ruimschoots aan T2 te komen.

Heb al 3 Orkschepen staan maar tja al met al met het maken van bierfestivals en dwergwijzigingen kom ik steeds orken tekort.

Ik heb 8 wapenkamers staan voor de troepenproductie. Daarmee vallen vanzelf voldoende orks :)
 

Deleted User - 124539

Guest
Juist! Jonge vlinders zijn rupsen en daar lijkt dat beestje in de verste verten niet op. Sowieso hebben alle insecten altijd 6 poten ook de larven. Een rups wordt pop wordt vlinder. Dat heet metamorfose. Dat ding wat op die bol draad blijft rennen (inderdaad ook een druk baasje) mist dus 2 poten en heeft kleine vleugeltjes. Dat is niet bij vlinders, maar bij sprinkhanen. Die hebben geen metamorfose, maar de vleugels worden naar iedere vervelling een stukje groter. Sprinkhanen en vlinders zijn ongeveer net zo verwant als kikkers en olifanten. In het kader van artistieke vrijheid hebben ze de boel weer aardig door elkaar gegooid.
Belangrijker is dat het een lelijk ding is. Ik ga mijn zijde fabrieken niet upgraden tot in een later hoofdstuk blijkt dat er een weer een mooie vlinder verschijnt. Dan duw ik ze er wel snel doorheen met tijdboosters.
Ondertussen zijn er genoeg alternatieven om ruimschoots aan T2 te komen.
Dat diertje dat op die draad rent, "rent" toch niet echt? Het stapt eerder daar traag over, niet zo druk dus. En is het zo erg dat het geen bestaand dier is? Elvenar is een fantasygame, dus waarom niet? En jij zegt nu dat het geen rups is/niet op een vlinder lijkt, maar ben je soms vergeten dat het in de feeën en later in tovenaars spinnen waren? Volgens mij lijken vlinders ook niet op spinnen, maar toen heb je niet geklaagd dat het niet meer op een spin leek. En ik kan er zelfs een zekere logica in zien, in de veranderingen: eerst spin->vlinder leverde betere zijde, schakelen over->als ze een spin en vlinder kruisen, levert het de beste zijde op. En ja, dat dier van lvl 31 is in mijn ogen een kruising tussen een spin en vlinder, het heeft het harige lijf en achterlijf van sommige spinnen, en de vleugels van een vlinder. Je kunt zelfs verklaren dat het maar 2 poten heeft door te zeggen dat er iets mis is gegaan bij de kruising. En zelf vind ik het niet eens echt lelijker dan de vlinders, maar smaken verschillen. :) Dat het echter zo erg is dat je het niet wil upgraden, snap ik echter niet.

Om nog eventjes te muggenziften op je vergelijking :)p), die klopt niet helemaal. Sprinkhanen en vlinders hebben namelijk méér gemeen dan kikkers en olifanten, of dan vlinders en spinnen, wat de oorspronkelijke overstap in het spel was. Ik giet het in een tabel.
DierStamKlasse
spingeleedpotigenspinachtigen
vlindergeleedpotigeninsecten
sprinkhaangeleedpotigeninsecten
kikkerchordadierenamfibieën
olifantchordadierenzoogdieren
Zoals je kunt zien, hebben een vlinder en spin enkel hun stam gemeen, hebben vlinder en sprinkhaan stam en klasse gemeen, en hebben kikker en olifant enkel stam gemeen. In je vergelijking was geen spin inbegrepen, maar aangezien, als ik naar de evoluties van de zijdefabriek kijk, vind dat het toch meer een spin is in de laatste fases, en dat in feeënhoofdstuk en tovenaarshoofdstuk ook het geval is, heb ik die ook maar in de tabel gezet.
Wat ik dus duidelijk wou maken: een vlinder en een sprinkhaan hebben méér gemeen dan een kikker en een olifant. De overstap van spin naar vlinder was groter (biologisch dan), en toen hebben jullie ook niet geklaagd over dat het "onnatuurlijk" was.

En om ook nog even op mijn bewering dat de laatste fase volgens mij meer op een spin lijkt dan op een sprinkhaan, dat komt doordat de 2 segmenten behaard zijn (wat voor zover ik weet niet bij sprinkhanen voorkomt), en doordat het achterlijf eerder rond is (om dezelfde reden). Als jij het als een vorm van sprinkhaan ziet, dan zie je het ook terug als een larve, zoals je zelf al liet doorschemeren. Dat kan ook, en op dit punt hebben we allebei een beetje gelijk.:) (Als je blijft volhouden dat het eerder een sprinkhaan is, heb ik wel meer gelijk in mijn punt dat de biologische overstap minder groot is, en dat je over biologische incorrectie niet moet klagen.)

Maar zoals je zelf al zei, belangrijker is hoe mooi (of lelijk) je het vindt, en dat verschilt van persoon tot persoon. Het is je eigen keuze dat je ze niet wilt upgraden, en je moet zelf maar zorgen dat je je redt.
 

Deleted User - 124539

Guest
@Buizerd Waarom heb je 8 wapenkamers??? Ik heb er 3 en dat is genoeg... dus ben even heel verbaasd.
3 is misschien genoeg om aan genoeg orks te komen, maar is dat ook genoeg om te zorgen dat je kazerne lang genoeg over de troepenproductie kunnen doen om nooit stil te vallen? Ik meen me te herinneren dat @Buizerd een vechter was, en dan kun je zoiets vast wel gebruiken. Of wapenkamers zijn ook goed voor de ranglijst gezien de lage aantallen bevolking die nodig zijn, maar ik denk niet dat hij ze daarvoor heeft staan, want hij heeft voor BSA een heleboel dingen low-level gehouden.
 

Aeva

Chef
3 is misschien genoeg om aan genoeg orks te komen, maar is dat ook genoeg om te zorgen dat je kazerne lang genoeg over de troepenproductie kunnen doen om nooit stil te vallen? Ik meen me te herinneren dat @Buizerd een vechter was, en dan kun je zoiets vast wel gebruiken. Of wapenkamers zijn ook goed voor de ranglijst gezien de lage aantallen bevolking die nodig zijn, maar ik denk niet dat hij ze daarvoor heeft staan, want hij heeft voor BSA een heleboel dingen low-level gehouden.
Ik vecht altijd alles in de toernooien en ik zit op heel veel punten :cool: Dus alles draait bij mij 24/7. Ranglijst vind ik volkomen oninteressant.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik vecht altijd alles in de toernooien en ik zit op heel veel punten :cool: Dus alles draait bij mij 24/7. Ranglijst vind ik volkomen oninteressant.
Ik bedoel dat tegen dat je een nieuwe troepenproductie start, de oude nog niet volledig klaar is, nog niet is stilgevallen. Want bv. 's nachts kun je niet altijd opstaan om te zorgen dat die totaal niet stilvalt. Dus daarom kun je besluiten om er meer te plaatsen. Hoe meer je er hebt staan, hoe meer speling je hebt om te kunnen wachten om een nieuwe op te starten. Of anders is het toch om meer orks te kunnen produceren, hoe meer zielen, hoe meer vreugd zullen we maar denken :p.
 

Aeva

Chef
@super builder45 Bij mij valt normaal gesproken niets stil. De nachtproductie start ff na middernacht en dan moet ik in de ochtend soms wachten tot ie klaar is. Voor wat betreft de orks: ik denk dat een half miljoen wel genoeg is... maar ik spaar nog even door met productie uit (tijdelijk geplaatste) orkschuilplaatsen.
 
Voor wat betreft de orks: ik denk dat een half miljoen wel genoeg is...
EDITED:
Ik ben bang dat ik het daar niet mee gaat redden... Toen ik begon had ik er 1,3 miljoen, heb 6 wapenkamers (level 35) in continu bedrijf en heb er nu nog 0,9 miljoen… ben bijna toe aan het upgraden van de senaat naar level 3
 
Laatst bewerkt:
:eek:
Wat doe je daar dan allemaal mee? Ik had er ergens in de 300k en nu 100k, en alle onbeperkte rasgoederen zijn klaar (wetten doe ik met portaal spreuken). Misschien doe je veel langere ambassade produkties? Ik deed steeds 3 uur, behalve in de nacht 1x 7 uur.
 
Portaalspreuken heb ik klaar staan, maar heb daar op dit moment nog helemaal niets aan… het orkenverschil zal ook komen omdat ik minder vecht en meer onderhandelen?
 
het orkenverschil zal ook komen omdat ik minder vecht en meer onderhandelen?
Dit lijkt me inderdaad wel een waarschijnlijke oorzaak. Ik had ook al gezien dat het hoofdstuk je orkproduktie vrijwel volledig opsnoept, maar ik onderhandel vrij weinig, dus dat is dan niet zo erg.

Ben toen wel opgehouden met uppen, en ook minder stevig bierproduktie gedaan, bier was toch veel eerder klaar dan de ambassades dus ik had ruimte om het te spreiden in tijd.
 

DeletedUser2578

Guest
FF een booster er op! of 2...hahaha:)
Heb dat maar ook gedaan:) Nu een paar timeboosters en spreuken minder maar mijn stadhuis staat in de steigers. Nog 72:11 uur te gaan!:eek:Arme arbeiders ze werken zich een slag in de rondte! Ik zal ze daarna een paar vrije dagen geven, hebben ze wel verdiend!:)
 
Bovenaan