• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback de Feniks cultus

iets opvallends:
als je met 50 of 90 punten gokt heb je een grotere kans om een grotere hoeveelheid (respec. 15% op 90 en 16 % op 140) terug te winnen dan dezelfde die je hebt ingezet.
als je gokt met 140 heb je een kleinere kans op 200 punten (8%) dan op je inzet (15%).
ergens vindt ik dat een beetje krom. :mad:
ik ga nooit voor grote kistjes, ik speel liever 10 keer een klein kraslotje, dan 1 keer te spelen op euromillions. Dan heb ik tenminste 10 keer het gevoel van, yes ik ga winnen!
en naar mijn ervaring win je altijd meer met kleine kistjes dan met de grote. Ik zou dit niet krom noemen, dit is gewoon zoals ze het vanaf het begin hadden gemaakt, bij kansspelen proberen ze je altijd te misleiden :). Altijd eerst goed nadenken voor je er aan mee doet.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2765

Guest
Ik heb de doorlopende opdrachten allemaal doorlopen en er zijn nog 14 dagen te gaan. Alleen met de dag opdrachten ga je de 3e hoofprijs niet halen. Erg jammer, de volgende keer meer opdrachten zodat je de hele set kunt halen.?
 
@aliewillem
Al vaker geschreven hier, je moet heel veel geluk hebben om de set compleet te krijgen. Misschien heb je heel veel geluk en kun je op de laatste dag nog 5 x 20 ( en op een dubbele veren dag 5 x 40 ) veren inleveren voor de laatste hoofdprijs. Succes en sterkte.

Zelf ben ik absoluut geen voorstander van nog meer opdrachten, de kleinere spelers hebben het al moeilijk genoeg op deze manier. Misschien had jij wat minder snel moeten gaan en de eitjes bewaren tot het Pasen is. Dan had je kunnen uitrekenen dat je het wel/niet zo kunnen halen, en inzetten op de laatste dubbele-dag. Bij het niet kunnen halen van de set-gebouwen had je dan de betere prijzen - die ook vaak in de laatste week komen - kunnen halen.

voorzichtige conclusie: haastige spoed is zelden goed.
 
@Wonder nar
Het blijft krom dat je bij een grote inleg minder kans heb op Winst.
Bij een inleg van 140 eitjes zou je 8% kans moeten hebben op gelijkspel en 15% kans op winst, net als bij een inleg van 50 of 90 eitjes.
 

DeletedUser2888

Guest
Het is vandaag ook dubbele veren dag. Dat zie je echter niet in het spel. Klopt dat?
 

DeletedUser1427

Guest
Het is vandaag ook dubbele veren dag. Dat zie je echter niet in het spel. Klopt dat?

Klopt, vandaag kunnen er dubbele veren als beloning ontvangen worden door het openmaken van de soorten Fenikseieren. Het is een zichtbare weergave bug dat dit niet staat aangegeven, de beloning echter van de dubbele Feniksveren ontvang je wel.
 
@Lionell
jammer dat ook weer bij dit evenement een dubbele dag niet goed wordt weergegeven, gebeurde bij het winter-evenement ook al een keer.

vermoedde het al, maar omdat er meer afwijkingen ten opzichte van de BETA versie zijn wist ik het niet zeker.

Mag ik hopen dat er nog een dubbele dag komt > voor de spelers die niet op het forum zijn geweest en / of vandaag niet meer online komen ???
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell
jammer dat ook weer bij dit evenement een dubbele dag niet goed wordt weergegeven, gebeurde bij het winter-evenement ook al een keer.

vermoedde het al, maar omdat er meer afwijkingen ten opzichte van de BETA versie zijn wist ik het niet zeker.

Mag ik hopen dat er nog een dubbele dag komt > voor de spelers die niet op het forum zijn geweest en / of vandaag niet meer online komen ???

De dubbele beloning van de feniksveren staat nu gewoon correct weergegeven, dit probleem is inmiddels al opgelost. Dat er een vertraging is geweest met de zichtbaarheid hiervan kan gebeuren. De Beta versie heeft meer fouten die eerst opgelost worden, een live versie is niet bug vrij en zal het ook niet worden, toch zijn wij de Beta erg dankbaar, hier worden de grootste fouten er vaak al tussenuit gehaald. Vergeet niet dat de Beta enkele releases voorloopt op de live versies.

De beloning van de dubbele veren komt meermaals voorbij in dit evenement, we geven geen spoilers op wat er gaat komen. Dit zou dus een verassing blijven.
 
De dubbele beloning van de feniksveren staat nu gewoon correct weergegeven, dit probleem is inmiddels al opgelost. Dat er een vertraging is geweest met de zichtbaarheid hiervan kan gebeuren. De Beta versie heeft meer fouten die eerst opgelost worden, een live versie is niet bug vrij en zal het ook niet worden, toch zijn wij de Beta erg dankbaar, hier worden de grootste fouten er vaak al tussenuit gehaald. Vergeet niet dat de Beta enkele releases voorloopt op de live versies.

De beloning van de dubbele veren komt meermaals voorbij in dit evenement, we geven geen spoilers op wat er gaat komen. Dit zou dus een verassing blijven.

wel ondanks dat er nu een aanbiedingen weergegeven wordt, staat hier wel nog steeds een icoontje van dubbele kronen ipv dubbele veren :)
Dus eigenlijk is het nog niet 100% goed, maar kom we weten wat er bedoeld wordt :p. (en dit werd volgens mij op beta ook wel gemeld)
 

DeletedUser1427

Guest
wel ondanks dat er nu een aanbiedingen weergegeven wordt, staat hier wel nog steeds een icoontje van dubbele kronen ipv dubbele veren :)
Dus eigenlijk is het nog niet 100% goed, maar kom we weten wat er bedoeld wordt :p. (en dit werd volgens mij op beta ook wel gemeld)

Klopt dit werd idd gemeld op de Beta, maar naast dat het een verkeerde icoontje is, is de timer en de doorverwijzing naar de dubbele veren correct :)
 
bij mij zijn nog geen dubbele veren ( of kronen ) zichtbaar terwijl ik al heb uitgelogd en weer ingelogd. misschien moet ik eerst de hele PC opnieuw opstarten?

ik probeer hier een printscreen neer te zetten, maar dat is me nog niet gelukt :(
 

DeletedUser2521

Guest
Klopt dit werd idd gemeld op de Beta, maar naast dat het een verkeerde icoontje is, is de timer en de doorverwijzing naar de dubbele veren correct :)
Bij mij loopt de timer/tijdsverloop van de dubbele veren tot in zaterdag, een uurtje langer. Is dat nog wintertijd en alleen bij mij?
 
@aliewillem
Zelf ben ik absoluut geen voorstander van nog meer opdrachten, de kleinere spelers hebben het al moeilijk genoeg op deze manier. Misschien had jij wat minder snel moeten gaan en de eitjes bewaren tot het Pasen is. Dan had je kunnen uitrekenen dat je het wel/niet zo kunnen halen, en inzetten op de laatste dubbele-dag. Bij het niet kunnen halen van de set-gebouwen had je dan de betere prijzen - die ook vaak in de laatste week komen - kunnen halen.

Als ik het me goed herinner had het winterevenement 6 extra opdrachten en 6 extra dagen (met dus ook 6 extra dagopdrachten). Daarentegen waren de kosten voor de hoofdprijzen gelijk. (als ik me goed herinner)

Het is dus ook een kwestie van balans en verdeling.
 

DeletedUser2121

Guest
een beetje jammer dat je net zoveel veren nodig hebt als bij het vorige evenement, maar dat dit evenement 11 dagen korter is en dus voor een enkeling het derde gebouw maar te halen is.
 
Als ik het me goed herinner had het winterevenement 6 extra opdrachten en 6 extra dagen (met dus ook 6 extra dagopdrachten). Daarentegen waren de kosten voor de hoofdprijzen gelijk. (als ik me goed herinner)

Het is dus ook een kwestie van balans en verdeling.

maar als ik me niet vergis, dan zaten er toen nog runenscherven in de beloningen. Nu zitten die er niet meer in, en is de kans om luchextract terug te krijgen vergroot, waardoor je dus in de praktijk meer eieren met hetzelde aantal luchtextract kan open dan vorig event.
Als die verhoging in kans het verminderde dagen volledig compenseert dat weet ik wel niet.

Ik vind wel dat je niet echt mag vergelijken met het winter evenment. Kerst evenementen maken ze in het algemeen in alle spelletjes guller dan andere evenementen, omdat iedereen dan in feeststemming is en soms vele dagen ook niet kan spelen. Vergelijk dus beter met herfst evenement, of nog beter, met paasevenement van vorig jaar.
 
Ik heb de doorlopende opdrachten allemaal doorlopen en er zijn nog 14 dagen te gaan. Alleen met de dag opdrachten ga je de 3e hoofprijs niet halen. Erg jammer, de volgende keer meer opdrachten zodat je de hele set kunt halen.?

Ik speel met 2 accounts en op beide had ik na een week alle 3 de hoofdprijzen al binnen. Nu heb ik ook het voordeel dat ik veel extra ruimte heb in die stadjes en dus vol geknald heb met wp en T1 fabriekjes met als gevolg dat ik na 3 en 4 dagen alle opdrachten klaar had. Vervolgens gewacht tot de dubbele verendag met die boosters en ben gaan inzetten. Kreeg regelmatig die gratis extracten en dan is je kistje snel vol hoor. Zodra ik 3x achter elkaar geen booster of extract kreeg ben ik het later weer opnieuw gaan doen om zo meer kans te krijgen op het vol spelen van de kistjes. Het extract wat ik over had en er nog bij kan winnen met de dagelijkse opdrachten en vallende eitjes gebruik ik voor dagprijzen die bevolking opleveren of veel hamertjes/goederen.
De kistjes heb ik vol gespeeld met inzetten van 140 alsmede de 2 setprijzen als dagprijs. De overige dagprijzen probeer ik dan met inzetten van 50 of 90 te realiseren en zet ik hooguit 4 of 5x in. Lukt het niet dan wacht ik mijn kans af op de volgende aantrekkelijke dagprijs. Je kunt toch niet alle dagprijzen winnen dus moet je een selectie maken wat aantrekkelijk voor je is. En gebouwen met weinig cultuur verkoop ik gewoon en zet er gebouwen met veel cultuur en/of bevolking voor terug zodat ik ruimte blijf behouden voor volgende events.
 

DeletedUser448

Guest
Als je de opdrachten af hebt houden ze gewoon op. Jammer , ik zou het leuker hebben gevonden dat er iets over gemeld werd. Iedereen wil toch horen dat hij/zij het goed heeft gedaan? Je weet wel; het vuurwerk van solitair, een dikke duim of een pluim. Er is vast wel iets toepaselijks voor elvenar te vinden.
 

DeletedUser2790

Guest
Stel je niet al te veel voor van die wensput. Ik heb op de beta de eerste 2x 10 diamantjes gehad, daarna alleen maar munten en een paar t3 goederen als een karige fooi. Na 100 dagen is het ook afgelopen met die wenspunt en is het alleen nog maar een cultuurgebouwtje.
Helemaal mee eens, ik heb er 4 staan sinds afgelopen donderdag en tot nu toe 1x diamanten gekregen, maar ja daar is het natuurlijk ook een "wensput" voor :) Maar wat ik wel erg jammer vind is dat er geen burenhulp (en dus ook geen boosters) op de wensput gegeven kan worden terwijl dit bij alle andere prijzen wel het geval is. Anders was het nog wel een leuk cultuurgebouw geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan