• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback de Feniks cultus

DeletedUser1294

Guest
Je gaat eraan voorbij dat Combi-gebouwen veel minder cultuur leveren en je één of twee hoofdstukken later nog steeds met datzelfde gebouw in je stad zit en je dat niet kan slopen, omdat je dan inwoners tekort hebt. Dat is precies de reden dat je in sommige steden op hoger niveau nog steeds de Dolende dwerg ziet staan, terwijl die al lang weer achterhaald is. (..maar het leek zo'n mooi combi-gebouw toen hij gekocht werd)

Hoe dan ook.. Ik wil ze niet en raad ze ook zeker niet aan.
 
Dolende Dwerg is niet te kopen, maar was met verplichte quest te bouwen, en je kon die eenvoudig vervangen door iets anders in het volgende hoofdstuk. Er is wel iets van aan dat je aan combi-gebouwen enigszins kan komen vast te zitten, en ze geven inderdaad geen munten, dat klopt ook. Maar bijvoorbeeld de tuintjes zijn super, en die worden niet meer aangeboden...
 
Met alles eens, behalve punt 4: veel cultuur en (te) weinig populatie
Als ik inwoners nodig heb, bouw ik wel een huis dat ik steeds kan blijven uppen, terwijl die cultuur/inwonersgebouwen snel verouderen en je afhankelijk wordt van die paar bewoners zodat je die gebouwen niet meer kan slopen.


Alle > niet te uppen < gebouwen verouderen en verliezen hun extra waarde. Op het moment van verkrijgen zijn ze meestal al hun vierkantje niet waard, in verhouding met de eigen cultuur/voorraad/woning. Tenzij iedereen precies de zelfde stad wil bouwen is het dus zaak om variatie aan te brengen. Persoonlijk vind ik dat er te weinig woningvariatie mogelijk is. Op dit moment heb ik in mijn stad een cultuur overschot van ruim 5.000 tegenover 600 populatie, en ik heb vooral combo's staan. Die extra cultuur levert niets op maar ik kan ze niet verwijderen omdat ik anders onder de benodigde populatie-grens kom. De verhouding is scheef ! :cool: Daarom zou ik graag wat extra populatie gebouwen willen hebben. :cool:
 

DeletedUser1294

Guest
Alle > niet te uppen < gebouwen verouderen en verliezen hun extra waarde. Op het moment van verkrijgen zijn ze meestal al hun vierkantje niet waard, in verhouding met de eigen cultuur/voorraad/woning. Tenzij iedereen precies de zelfde stad wil bouwen is het dus zaak om variatie aan te brengen. Persoonlijk vind ik dat er te weinig woningvariatie mogelijk is. Op dit moment heb ik in mijn stad een cultuur overschot van ruim 5.000 tegenover 600 populatie, en ik heb vooral combo's staan. Die extra cultuur levert niets op maar ik kan ze niet verwijderen omdat ik anders onder de benodigde populatie-grens kom. De verhouding is scheef ! :cool: Daarom zou ik graag wat extra populatie gebouwen willen hebben. :cool:
Je geeft dus in je eigen bericht al aan dat je verouderde cultuur/populatie niet zomaar kan vervangen, alleen leg jij daarvan de schuld bij Inno, terwijl ik aangeef dat je zelf verantwoordelijk bent voor voldoende populatie en niet afhankelijk moet zijn van de prijzen en cadeautjes die Inno biedt.
Je kan plannen en spelen met de middelen die er zijn of je kan het op jouw manier doen en vervolgens zeggen dat de verhoudingen scheef zijn.

Zie de cultuur/populatieprijzen als een extraatje dat je vervangt zodra er iets beters komt, maar probeer er niet je stad ermee vol te bouwen, want dan kan je wel eens heel erg vast komen te zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Eleonora0

Ik pleit voor meer variatie in gebouwen, en dan vooral gebouwen die populatie genereren.
kijk als voorbeeld naar je eigen stad: de bovenste helft is volgebouwd met woongebouwen. vrijwel dezelfde kleur is er voor je voorraad.
en voor de cultuur gebruik je, volgens mij, vooral toortsfonteinen.
Zonder twijfel zeer effectief wat betreft gebruik van grondoppervlakte, maar om te bezoeken niet echt inspirerend.

Ja ik geef INNO de schuld van de saaiheid die ik zie als ik buren bezoek, want ik neem aan dat ook jij wat meer kleur en variatie zou aanbrengen als dat mogelijk zou zijn zonder dat de voortgang van de hoofdstukken in de knel zou komen.
 

DeletedUser1294

Guest
Sorry hoor, als mijn stad saai en het bezoek niet waard is, maar ik heb mijn stad niet ingericht om visite te inspireren :p

Elk hoofdstuk veranderen de gebouwen. Dáár zit voor mij de variatie en niet in een rommelige stad die alleen maar "mooi" moet zijn. Voor de rest ga ik voor overzichtelijk en functioneel. Ik geloof dat ik het daarmee zo slecht nog niet doe.

Toortsfonteinen staan er tijdelijk voor mana, niet voor het beetje cultuur, want ik heb ongetwijfeld straks de ruimte weer nodig in een volgend hoofdstuk (vooruit plannen hoort ook bij het spel)

Gebouwen die populatie genereren zijn er al: De gouden afgrond (die ik niet vond in jouw stad) en de zalen onder de berg. Beide leveren veel populatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zalen onder de berg heb ik inderdaad nog niet vrijgespeeld. En Gouden afgrond heeft nog één rune nodig. Deze twee komen er zeker. :)

Ik speel als Elf en elven zijn wezens die van sierlijk houden. Mijn stad moet er gevarieerd en sierlijk gaan uitzien, en een bezoekje waard zijn :D.

Het tweede deel van het Dwergen hoofdstuk gaat langzaam, en ik raak een beetje uitgekeken op mijn eigen stad omdat er geen/weinig verandering mogelijk is.
Mede daardoor vind ik het jammer dat bij dit evenement weinig prijzen waren die per vierkantje boven de cultuur/populatie waarde van de maximale score van de normale gebouwen uitkwamen.
Als de prijzen >> grofweg << de waarde vertegenwoordigden van twee (of één) hoofdstukken verder zou de (tijdelijke) variatie in de steden veel groter zijn. Effectief en sierlijk zouden elkaar dan niet bijten. :cool:
 
Bovenaan