• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback de Feniks cultus

DeletedUser3

Guest
Beste Elvarianen,

Zojuist is de aankondiging van het aankomende paasevenement geplaatst: De Feniks cultus

We zijn erg benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Het Elvenar team.
 

DeletedUser2499

Guest
Heel leuk maar op dag 2 is het eerste bonus gebouw al
Op beta heb ik 4 grote eieren geopend & 1 medium (op dag 2) en nog steeds geen bonus gebouw
Met andere worden event is al verpest ?
 
helaas weer met set gebouwen
waarom toch?
setgebouwen zijn waardeloos en laat je geen enkele creaviteit over in je stads bouw
allemaal dezelfde uniforme stad
terwijl de enige lol in dit spel de mooie steden zijn

winterset had ik bijna compleet mistte natuurlijk 1 dagprijs ; dus de hele set gesloopt wat dan heb je er dus niets aan kost aleen maar ruimte
als de evenementen en BS avonturen niet gaan verbeteren wordt het einde oefening
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk maar op dag 2 is het eerste bonus gebouw al
Op beta heb ik 4 grote eieren geopend & 1 medium (op dag 2) en nog steeds geen bonus gebouw
Met andere worden event is al verpest ?

Set gebouwen zijn in het verleden altijd meer dan 1 keer lang gekomen bij de beloningen. Ik zou er dus niet van uitgaan dat je het moet halen op dag 2 of pech hebt. Ook zijn er 6 setgebouwen, maar elk gebouw heeft maar 4 bonussen, dus ik denk niet dat je per se alle 6 moet halen voor volle bonussen, 5 voldoet denk ik wel. Al heb ikzelf nog geen layout proberen maken en heb je misschien toch wel alle 6 nodig voor volle bonus...
 
De Set kan me niks schelen heb liever het mana gebouw een paar keer (geen idee welke dag, is nog niet op Beta geweest).
Dag 1 op beta was
Galactical Phoenix Egg 2400 cultuur en 416 mana per uur in het elementalen hoofdstuk.
Vandaag (dag5) op beta is het ook een mana gebouw: mysterious egg: 2400 cultuur en 103 mana per uur
 

DeletedUser

Guest
helaas weer met set gebouwen
waarom toch?
setgebouwen zijn waardeloos en laat je geen enkele creaviteit over in je stads bouw
allemaal dezelfde uniforme stad
terwijl de enige lol in dit spel de mooie steden zijn

winterset had ik bijna compleet mistte natuurlijk 1 dagprijs ; dus de hele set gesloopt wat dan heb je er dus niets aan kost aleen maar ruimte
als de evenementen en BS avonturen niet gaan verbeteren wordt het einde oefening
Alhoewel het per set natuurlijk nog meer waard is, waren verschillende gebouwen op zich ook wel zeer waardevol. Dus ben het lichtjes oneens :)
 

DeletedUser3382

Guest
Zie eieren alleen op tablet (Android), maar niet op PC (browser).
 

DeletedUser237

Guest
Niet voor mij :) Ik doe wel mee maar ik weet niet waar jullie al die nieuwe gebouwen blijven plaatsen :) Ik heb nu al te weinig plaats.
 

DeletedUser2139

Guest
Echt jammer dat alledrie de grote prijzen setgebouwen zijn... Het concept 'setgebouwen' is op zich echt wel leuk gevonden, maar niet iedereen heeft nood aan goederen. Ze zouden andere prijzen moeten bedenken, zoals extra cultuur en bevolking geven als de set naast elkaar staat. Of KP voor iedere link (en niet alleen de laatste). Of diamanten voor laatste link. Of runen/runenscherven voor eerdere links. Of misschien zelfs gratis eenheden van kazerne/oefenterrein/huurlingenkamp. Of orks/mana/zaden voor latere hoofdstukken. Of... Er zijn zoveel meer mogelijkheden dan alleen goederen.

Maar deze set is echt te groot. Ik heb geen bezwaar tegen 1 of zelfs 2 setgebouwen tussen de grote prijzen, maar nu met drie maakt het dat alle grote prijzen voor veel spelers plots waardeloos worden. Als de set kleiner was, zou ik hem nog overwegen. Maar hij is te groot en geeft niets dat ik echt kan gebruiken...
Met andere woorden, ik moet het hele event doen in de hoop op een paar goede dagelijkse prijzen, maar ik weet niet of die gaan komen, en of ik ze dan krijg evenmin!
Ik vind dus dat elvenar moet zorgen voor de zekerheid op een goede grote prijs voor iedereen! Eerste of 2e gebouw goede cultuur, of goede mengeling tussen bevolking en cultuur!
 

DeletedUser1570

Guest
Allereerst weer een GROOT compliment voor het grafische werk!
En een vraag: geldt de opdracht "upgrade een gebouw" eigenlijk ook voor de faculteiten?
 

DeletedUser2139

Guest
Set gebouwen zijn in het verleden altijd meer dan 1 keer lang gekomen bij de beloningen. Ik zou er dus niet van uitgaan dat je het moet halen op dag 2 of pech hebt. Ook zijn er 6 setgebouwen, maar elk gebouw heeft maar 4 bonussen, dus ik denk niet dat je per se alle 6 moet halen voor volle bonussen, 5 voldoet denk ik wel. Al heb ikzelf nog geen layout proberen maken en heb je misschien toch wel alle 6 nodig voor volle bonus...

Mag ik vragen waar jij je info haalt? Voor zover ik weet, zijn de setgebouwen met het winterevent maar één keer voorgekomen elk. Ik was echt niet blij toen ik merkte dat ik de Reuzenhand geen tweede kans kreeg nadat ik hem gemist had.
En er is in het filmpje toch ook gezegd dat de 3 grote prijzen setgebouwen zijn, en 2 van de dagelijkse? Dus als ik goed kan tellen, zijn dat er 5.
 

DeletedUser

Guest
Er is ook een nieuwe prijs te winnen in dit event: De Wensput

Wensput is een speciaal gebouwtje (formaat 3x3) dat je elke 12 uur een speciale beloning geeft. Na plaatsing werkt het gebouwtje 100 dagen, daarna is het uitgewerkt.
Zover ik begrepen hebt, komt het tevoorschijn als een dagelijkse prijs. Dus blijft controleren.

Meer info aan het einde van deze video:

10% kans op 10 diamanten
10% kans op 1 KP
10% kans op tier1-3 goederen gebaseerd op hoofdstuk
10% kans op tier1-3 goederen gebaseerd op hoofdstuk
10% kans op tier1-3 goederen gebaseerd op hoofdstuk
25% kans op munten
25% kans op voorraden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik vragen waar jij je info haalt? Voor zover ik weet, zijn de setgebouwen met het winterevent maar één keer voorgekomen elk. Ik was echt niet blij toen ik merkte dat ik de Reuzenhand geen tweede kans kreeg nadat ik hem gemist had.
En er is in het filmpje toch ook gezegd dat de 3 grote prijzen setgebouwen zijn, en 2 van de dagelijkse? Dus als ik goed kan tellen, zijn dat er 5.
Oei, omdat ik zelf niet voor die sets ga, heb ik daar niet echt op gelet. ik dacht echt dat die meer dan eens voorkwamen, zoals ook bij Forge of Empires het geval is.

Blijkbaar ben ik dus mis. Sorry hiervoor.
 

DeletedUser

Guest
Dag 1 op beta was
Galactical Phoenix Egg 2400 cultuur en 416 mana per uur in het elementalen hoofdstuk.
Vandaag (dag5) op beta is het ook een mana gebouw: mysterious egg: 2400 cultuur en 103 mana per uur
Nee, die niet, Burning Pool (4x3) : 1200 Culture / 6200 Mana/24h (516/h) is nog beter.
 
Evenement gebouwen groeien niet mee als je een hoofdstuk verder komt. Dus ook de Setgebouwen groeien niet mee. Ooit zal ik de beslissing nemen om dit soort gebouwen te vervangen door gebouwen die meer opleveren. Misschien wel door een nieuwe reeks Setgebouwen :cool:.
In het hele evenement komen veel meer leuke gebouwen voorbij dan alleen die Setgebouwen. Wat ik het meeste zie als ik andere steden bezoek zijn de "bevroren scheepswrak" en "besneeuwd ijsdorp" van het Winterevenement. Dat zijn extra cultuur + extra populatie gebouwen. Die zijn terecht populair > ook bij mij.
Dus voor ieder wat wils zou ik zeggen.

Op BETA zat ik ook een beetje te zuchten toen ik zag dat de vuurtoren al de 2e dag voorbij kwam.
(Ook dit weer in het voordeel van de grotere spelers > die kunnen wel al veel opdrachten voltooid hebben in de eerste 48 uur terwijl de kleinere spelers pas dagen later de nodige minimaal 4 x 140 magische eieren ( 4 x 25 % kans op de dagprijs ) bijelkaar gespeeld kunnen hebben.)
 
Evenement gebouwen groeien niet mee als je een hoofdstuk verder komt. Dus ook de Setgebouwen groeien niet mee. Ooit zal ik de beslissing nemen om dit soort gebouwen te vervangen door gebouwen die meer opleveren. Misschien wel door een nieuwe reeks Setgebouwen :cool:.
In het hele evenement komen veel meer leuke gebouwen voorbij dan alleen die Setgebouwen. Wat ik het meeste zie als ik andere steden bezoek zijn de "bevroren scheepswrak" en "besneeuwd ijsdorp" van het Winterevenement. Dat zijn extra cultuur + extra populatie gebouwen. Die zijn terecht populair > ook bij mij.
Dus voor ieder wat wils zou ik zeggen.

Op BETA zat ik ook een beetje te zuchten toen ik zag dat de vuurtoren al de 2e dag voorbij kwam.
(Ook dit weer in het voordeel van de grotere spelers > die kunnen wel al veel opdrachten voltooid hebben in de eerste 48 uur terwijl de kleinere spelers pas dagen later de nodige minimaal 4 x 140 magische eieren ( 4 x 25 % kans op de dagprijs ) bijelkaar gespeeld kunnen hebben.)
ook ik ga volop voor de combo inwoners + cultuur. Het beste wat ik vond is de phoenix cult. of heb jij nog iets beter gewonden?
 

DeletedUser

Guest


Er zitten ook genoeg nadelige opdrachten voor grote spelers in.
Eigenlijk zouden de events, hoofdstuk gerelateerd moeten zijn zonder scheve verhoudingen.


Bekijk bijlage 3113 Bekijk bijlage 3114
Moraal van dit verhaal is dat ook kleintjes de groten kunnen verslaan :)

Mee eens ;)
Een provincie scouten duurt bij mij ruim 3 dagen
Een gebouw uppen bijna 1 dag, aangezien ik alleen nog maar huizen en werkplaatsen kan uppen vanaf lvl 10-12 en geen ruimte heb om iets anders te uppen.
Een technologie voltooien, duurt dagen vanwege het moeizaam bij elkaar zien te sprokkelen van 1500-3000 extracten. En dan maar hopen dat je geen zaden tekort komt. :eek:

Dus sommige quests duren wat langer, so what? Het event duurt bijna een maand en binnen die maand is het soms hollen en soms stilstaan, maar echt vastzitten is er niet bij, behalve als je geen orken kunt produceren en je daardoor niet kunt onderhandelen in de provincies. Maar ik denk zo dat voor dat laatste iedereen ondertussen voldoende gewaarschuwd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan