• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

Ben het wel met je eens dat de BSA niet echt afgestemd is op de beginners, met name als iedereen in het BS een beginner is. Er wordt wel wat gedaan bijv met grootte van de gevraagde geldsomment en legers, maar werkplaatsen en t1 trios is niet echt aan te ontkomen inderdaad. Dat krijg je als je 1 BSA hebt voor iedereen, helaas.

Ik zou het BSA niet bij voorbaat afschrijven. Niemand zegt dat je het eind moet halen. Mijns inziens zit het plezier vooral in samen werken, communiceren, en met elkaar naar een doel toewerken, waarbij het doel niet hoeft te zijn wat Inno verzint, je mag/kunt gewoon eigen doelen stellen. Dat de grotere BSen en grotere spelers helemaal los gaan moeten zij weten,

Kijk bij elk BSA wat een zinnig doel is voor je BS, en probeer dat te bereiken, en above all, heb plezier!
Als het te groot is zelfs op het eerste level, gewoon overslaan. Er staat geen straf op niet meedoen als BS. In mijn vorige BS deden we dit ook regelmatig als het ons te gortig werd.

Je groeit ontzettend hard, een paar BSAs verder kun je opeens wel meespelen, of alle levels 1 pad voltooien, of alle paden op alle levels (dit heb ik dit BSA voor het eerst gedaan, na 9 maanden spelen, een hele ervaring!). Voor je het weet ben je ook grote speler, en plaats je 100 WPs in je stad om de andere leden te helpen.
 

DeletedUser1277

Guest
De prijzen zijn idd niet echt geweldig als je kijkt wat je ervoor doen moet. Over het aantal klikken nog maar te zwijgen.
Maar wij hebben er als BS altijd ontzettend veel plezier in om toch te kijken hoever we kunnen komen.
Momenteel staan we derde. We zien wel hoever we komen!
 
Das idd makkelijk als grote speler. Maar kleinere spelers hebben minder werkplaatsen, kunnen dus minder smid badges maken, waardoor het weer op grotere spelers aankomt om die te maken.
Die rote spelers verbouwen dan weer hun hele stad om toch maar weer een hoofdstuk te halen om vervolgens door de "man met de hamer" op te worden gewacht bij hoofdstuk 3.
Die zakken met goud is idd absoluut geen probleem omdat je zelfs je directe effecten daar voor kunt gebruiken. Dus een BS van 20 man kan in 5 minuten een 1000 van die badges maken. Helaas kan je dat dus niet doen met 120 smid-badges.
Nu had ik dus nog een account waar ik 30 werkplaatsen had staan, das 6 badges op een dag. Moet je dus smidbadges maken, maar intussen heb je dus ook bergen van andere badges nodig die je in die tijd dus helemaal niet kunt maken.
Dan moet je een keuze maken en die is dan snel gemaakt om te zeggen dat er niks meer aan hst 3 wordt gedaan.
Het volgende BSA laat ik nu al links liggen. Ze hoeven het van mij ( en vele anderen) niet eens op te starten.

Voor het BSA moet je wat ruimte reserveren, zowel kleine als grote spelers, beide hebben hier wel problemen mee daar zit niet heel veel verschil in.

Smidsen maak je normaal gezien met "expandable" level 1 werkplaatsen waar je plek voor hebt gemaakt in je stad.
Je "gewone" werkplaatsen maken dranken, treant, brood of timmerman badges. je relatief normale producties voor je gewone werkplaatsen zodat je niet in de problemen komt.

Nu zeg je 120 is een probleem, maar je vergeet hiermee de broederschaps factor.
een broederschap heeft tot wel 24 leden. als 10 leden smidsen maken zijn ze hier met jouw voorbeeld van 30 werkplaatsen in 2 dagen mee klaar. 20 spelers 1 dag.

Kijk naar het broederschap volantis, die staan gewoon 5de met bijna alleen maar "kleine" accountjes.
Zoals alle broederschapselementen toernooi, BSA of iets exotisch dat ze in de toekomst introduceren is participatie van zoveel mogelijk leden belangrijker dan de individu.

Vele handen maken licht werk, en de "grote" getallen moet je omrekenen naar het aantal handjes.
Je kan dus alle mappen voltooien met in totaal 114 smidsen, dat is nog geen 5 smidsen per broeder. dat klinkt veel redelijker niet?
 

DeletedUser990

Guest
Geen idee of het hier goed staat maar: op de mobiele versie is bij de zak met munten valt de 6 en de K weg..
Je bent aan het verzamelen en ziet dan 153 munten maar nee het moeten er 1536K zijn!
Moet je toch nog wat langer door sparen!

Even aanvulling: als je begint met de muntenzak staat er inderdaad 1536K, maar hoe meer je spaart verdwijnt eerst de k en dan de 6.
Conclusie hokje is te klein, wat een nonchalante fout weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2037

Guest
Je zegt dat je alle 3 levels met 114 smidsen uit kunt spelen, dat betekend dus dat je routes neemt waar standbeelden in voorkomen. Die krengen nemen 48 uren om te maken (wie verzint zoiets?)
Ben het wel met je eens dat de BSA niet echt afgestemd is op de beginners, met name als iedereen in het BS een beginner is. Er wordt wel wat gedaan bijv met grootte van de gevraagde geldsomment en legers, maar werkplaatsen en t1 trios is niet echt aan te ontkomen inderdaad. Dat krijg je als je 1 BSA hebt voor iedereen, helaas.

Ik zou het BSA niet bij voorbaat afschrijven. Niemand zegt dat je het eind moet halen. Mijns inziens zit het plezier vooral in samen werken, communiceren, en met elkaar naar een doel toewerken, waarbij het doel niet hoeft te zijn wat Inno verzint, je mag/kunt gewoon eigen doelen stellen. Dat de grotere BSen en grotere spelers helemaal los gaan moeten zij weten,

Kijk bij elk BSA wat een zinnig doel is voor je BS, en probeer dat te bereiken, en above all, heb plezier!
Als het te groot is zelfs op het eerste level, gewoon overslaan. Er staat geen straf op niet meedoen als BS. In mijn vorige BS deden we dit ook regelmatig als het ons te gortig werd.

Je groeit ontzettend hard, een paar BSAs verder kun je opeens wel meespelen, of alle levels 1 pad voltooien, of alle paden op alle levels (dit heb ik dit BSA voor het eerst gedaan, na 9 maanden spelen, een hele ervaring!). Voor je het weet ben je ook grote speler, en plaats je 100 WPs in je stad om de andere leden te helpen.
100 wp's? Klinkt als een welbekend pushaccount
 

DeletedUser

Guest
Je zegt dat je alle 3 levels met 114 smidsen uit kunt spelen, dat betekend dus dat je routes neemt waar standbeelden in voorkomen. Die krengen nemen 48 uren om te maken (wie verzint zoiets?)

100 wp's? Klinkt als een welbekend pushaccount


Het BSA is deze keer ruim van te voren aangekondigd, dus je had al 2 dagen voordat het begon de standbeelden in productie kunnen zetten en dan oogsten als het BSA daadwerkelijk begint. Hetzelfde geldt 1 dag van te voren voor smids. Dan heb je als het BSA begint al een aantal van die grote klussen geklaard :)

100 wps is misschien een beetje overdreven, maar toch om dat nu gelijk als push account te betitelen????? Als ik tussen hoofdstukken zit en dus even niet met die grote omvang aan gastrasgebouwen zit, kan ik toch meestal wel zo'n 50-70 wps en 10-12 t1-sets kwijt. Ik hoop niet dat je mijn stadje nu als een push-account gaat bestempelen :eek:
 
weet je ik vind de eisen voor map 3 niet extreem, niet te veel. Het moet toch ook niet te makkelijk zijn, want die put erna is ook maar saai.
Nu vragen ze eens geen goederen, geen relics en geen orcs, en nu is het terug niet goed?

Om eerlijk te zijn ik vind dit het beste BSA van alle die ik tot nu toe gezien heb, vooral omdat er juist weinig korte producties gevraagd worden (veel geklik) en veel lange producties, en ook omdat veel van die munten, troepen, kp badges min of meer vanzelf komen. Daar moet je helemaal geen extra plaats voor maken in je stad.

Wat mijn betreft is deze setup top! en mag het iedere keer zo zijn
 

Deleted User - 124539

Guest
Om eerlijk te zijn ik vind dit het beste BSA van alle die ik tot nu toe gezien heb, vooral omdat er juist weinig korte producties gevraagd worden (veel geklik) en veel lange producties, en ook omdat veel van die munten, troepen, kp badges min of meer vanzelf komen. Daar moet je helemaal geen extra plaats voor maken in je stad.
Ook ik vind dit de beste bsa. Doordat ik in een redelijk kleine bs zit was de gele weg uitgesloten bij vorige bsa's, er werden te veel goederen gevraagd. Nu kunnen we die wel doen. :)
 
100 wp's? Klinkt als een welbekend pushaccount
Nee hoor, ik heb nu 45 WPs staan, waarbij er geen plek van 2x2 meer vrij is, dat wel. Ik heb het ook set gebouw van het laatste event maar weggegooid omdat ik anders 44 WPs gehad zou hebben, wat een vreselijk onhandig aantal is.

Ik ben net nog niet ver genoeg met de orken om de 38 2x2 paddestoelen, de 4 5x7 verzamel plaatsen, en een 4x6 portaal weg te doen (BSA had een week of 2 later moeten zijn), maar zoals Didi zegt, dan had ik tussen 2 gastrassen in gezeten en had ik op die ruimte wel tegen de 55 extra WPs kunnen neerzetten.
 

DeletedUser3590

Guest
Toch jammer dat een heleboel spelers klagen dat het BSA voor de zoveelste keer niet te doen is.
Toernooi is ruim van tevoren aangekondigd en als je het al een paar keer gespeeld hebt weet je precies hoe je je kunt voorbereiden.
Ik heb gewoon het geluk dat ik altijd veel velden vrij heb in mijn stad. Daardoor kan ik 100 level 1 wp extra plaatsen.
Ben ik daardoor een pushaccount, nou dacht het niet. Het is gewoon makkelijk voor de events.
Ik organiseer het nu al een paar keer en steeds gaat het beter. Bovendien ik speel het spel niet alleen maar met alle leden van de BS. Buiten de spoilers die ik altijd in de mail zet plaats ik ook altijd de tips en trucs om ieder zo goed mogelijk voor te bereiden.
Zo zijn spreukenbadges ideaal om met het wekelijks toernooi te verdienen voor het BSA.
Haal je veel kistjes met toernooi kan je daar weer veel wonderbadges mee verdienen.
Maar ja als je 6 tot 8 kistjes hebt gehaald en je gaat al die kp-instants op zondag al in je wonderen stoppen terwijl op maandag het BSA begint dan heb je je niet goed voorbereid of niet slim bezig.
Onze BS (Volantis) bestaat nog niet zo lang (amper 3 maand) en toch staan we op plaats 5. En zoveel grote spelers hebben we ook niet. Maar wel allemaal leden die er voor gaan en die bereid zijn elkaar te helpen.
En deze BSA was prima te doen ondanks de vele dagproducties. Niemand van ons heeft diamanten gebruikt en toch hebben we alle 3 kaarten volledig uitgespeeld.
Blijft alleen jammer het vele klikwerk. Als je op de eerste dag 45 standbeelden en 30 smidsbadges moet verzilveren na thuiskomst van je werk ben je de hele avond bezig nog niet te spreken om muntenbadges te verzamelen op je wereldkaart met 200 provincies.
 

DeletedUser3742

Guest
Ik wil niet te negatief zijn,.... maar wij hebben 9 mensen in de bs en we waren met z'n twee om hieraan mee te doen. Ieder mag weten of hij wel of niet mee doet natuurlijk maar ik wil maar zeggen....hij was niet te doen en een beetje jammer. Maar we krijgen vast allemaal een cadeautje voor het zo actief meedoen....toch?
 
Ik wil niet te negatief zijn,.... maar wij hebben 9 mensen in de bs en we waren met z'n twee om hieraan mee te doen. Ieder mag weten of hij wel of niet mee doet natuurlijk maar ik wil maar zeggen....hij was niet te doen en een beetje jammer. Maar we krijgen vast allemaal een cadeautje voor het zo actief meedoen....toch?
Er zijn prijzen op het einde van elke map, om zo ook de mensen die niet voor de hoogste plaatsjes gaan te kunnen belonen. Nu vrees ik dat jullie map 1 niet hebben kunnen afwerken met maar 800 punten? dan ga je jammergenoeg niks gekregen hebben
 

DeletedUser2349

Guest
Feliciteert Dragons of Arendyll met hun 1ste plaats! :)

Zeker gevochten als Leeuwen? ;)

Ik wil niet te negatief zijn,.... maar wij hebben 9 mensen in de bs en we waren met z'n twee om hieraan mee te doen. ....hij was niet te doen en een beetje jammer.
Het zijn ook BroederSchapsAvonturen, die speel je met een BroederSchap. Als er maar 2 leden uit een bs meedoen mag je niet verwachten dat je ver komt. :eek:

Overigens hebben wij (Novo Miraculo) al bewezen dat je met een halve bs (toen 13 leden) de top 10 kan halen. Onze beste resultaat, tot nu toe, was de 8ste plaats.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd Dragons of arendyll met jullie eerste plaats.
Ook aan nummer 2 The rings of power gefeliciteerd (dacht deze comfortabel aan de kop stonden maar heb de laatste dag niet meer aandachtig gevolgd).
Restart. proficiat met jullie bronzen medaille.
 
Proficiat aan de top 3 van dit BSA!
Zelf zijn we uiteindelijk op de 5e plek geeïndigd. Dik tevreden als je bedenkt dat er van de 24 leden een goed aantal helemaal niet of nauwelijks hebben meegespeeld dit keer.
 

DeletedUser2114

Guest
Ook aan nummer 2 The rings of power gefeliciteerd (dacht deze comfortabel aan de kop stonden)
Dat dachten wij ook :) Wij stonden tot 20.00 nog meer dan 10.000 punten voor op de Dragons, maar ze hadden blijkbaar opgespaard.
 
Bovenaan