• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Arbeidershut voor mens en elf gelijk in opvallende kleur!

Arbeidershut voor mens en elf gelijk in opvallende kleur!

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 74 85,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 13 14,9%

  • Totaal aantal stemmers
    87
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2278

Guest
Hé, dat wist ik niet. Mijn lvl2 arbeidershut is nog steeds 2x3, en volgens de wiki blijft 'ie dat ook (3x3 voor elven).
En het handelsgebouw zou volgens de wiki 3x4 (elven) of 4x4 (mensen) moeten blijven.

Maar ik speel nog niet zo lang, dus misschien mis ik iets?
 

DeletedUser2349

Guest
Wordt gewoon tijd voor een renovatie van het burenhulp systeem algemeen. denk niet dat het kleurtje echt iets gaat uitmaken.
Misschien een idee om de "handenschudden-knop" te vervangen door 3 verschillende knoppen.
  1. Knop voor de arbeidershut, inactief (grijs) indien vol met hulp.
  2. Knop voor het stadhuis.
  3. Knop voor cultuur, deze knop inactief (grijs) maken bij (beginnende) spelers zonder (grote) cultuur objecten. Hierbij kiest het spel automatisch een cultuurobject die voorzien is van een spreuk en/of in aflopende volgorde: object met de hoogste cultuurwaarde krijgt als eerste hulp.
Hierdoor hoeft niemand te zoeken en (beginnende) spelers weten vaak niet welke cultuur objecten de meeste cultuur opleveren waardoor cultuur-hulp het meest effectief wordt uitgedeeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2349

Guest
Een ander idee is om de handjes-icoon, die bij elke mogelijke vorm van burenhulp gelijk is, te vervangen voor icoontjes zoals ze in de bovenbalk staan.
  • munt-icoon bij stadhuis
  • harp bij cultuur-objecten
  • arbeider-icoon (poppetje met hamer) bij de arbeidershut
Eventueel een aangepaste icoon met een gevende hand (palm naar boven) met daarop een munt, harp en arbeider.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2090

Guest
Ik vind het ook, zoek me vaak een ongeluk naar de arbeidershut en denk dan ook wel eens, ja het is goed hoor, ik zie dat ding niet ..... klik wel op iets anders. Geef het gebouw een opvallende vorm die afwijkt van de andere gebouwen dan moet hij haast wel opvallen en een afwijkende kleur kan toch ook als de kleuren een beetje donker zijn geef dan een lichte kleur en andersom, zoekt toch iets gemakkelijker ....
 
Even een voorbeeld hoe de nieuwe burenhulp op mobiel en hopelijk zsm. ook in onze browser eruit ziet.
even verstopt onder het spoilertje.

upload_2017-8-11_16-8-34.png
upload_2017-8-11_16-9-3.png
upload_2017-8-11_16-9-28.png
upload_2017-8-11_16-9-48.png

 

DeletedUser189

Guest
heel mooi maar kun je nu ook nog zien wat je buren het liefste als hulp hebben !!!!
 
heel mooi maar kun je nu ook nog zien wat je buren het liefste als hulp hebben !!!!

Met ACS zit je bijna altijd goed, de buren kregen toch al niet wat ze wilde hebben(vaak stadhuis) echt geen tijd om bij elk dorpje te wachten tot die een keer wil laden en dan kijken wat ze willen en dan ook nog gaan zoeken welke de beste is. gewoon eerste handje klik, next.
En eerlijk gezegd is dat ACS, CAS ect. gebeuren ook maar lelijk, gewoon een mooie naam plaatsen zonder fratsen.

Als we de burenhulp ellende op deze manier kunnen inruilen voor dat kleine prijsje dan teken ik er graag voor.

en ACS omdat:

Arbeider:
dit zijn meestal 2 tot maximaal 5 plekken. als de speler niet upgrade lopen deze vol, en valt de optie weg, zit deze niet vol dan is deze vaak zeer welkom om de bouwtijd te verbeteren. mochten ze liever cultuur willen dan blijft door de kleinschalige mogelijk tot buffen de schade beperkt.
Cultuur: Veruit de favoriet van de meeste spelers.
Stadhuis: De meeste spelers willen deze vaak hebben in specifieke situaties, bv munttekort door de combinatie scout, uitbreiding, onderzoek, of gewoon vakantie,
Verder de dumplocatie als alle andere opties zijn uitgeput.
Omdat burenhulp sneller en simpeler wordt gaan er hopelijk meer mensen van gebruik maken. zodat er altijd wel een beetje stadhuis overblijft.

Daarom kies ik bij burenhulp iig. voor ACS

Iemand een andere mening, en zo ja waarom?
 
Je screenshot heeft S, SC, SA, SAC, dus hoe zit dat dan in die App, kan je iets instellen, is er een volgorde vastgelegd, of hoe zit dat?
 
de volgorde is altijd stadhuis, arbeidershut, (hoogste)cultuur.
Jij als hulpverlener bepaald dus wat voor hulp je geeft, de ontvanger heeft hier geen invloed op.
Omdat de volgorde altijd gelijk is kan je op je mobiel hier supersnel doorheen klikken. (tablet is veel trager omdat je niet makkelijk bij de knoppen kan zonder je hand te bewegen)

Wanneer een gebouw niet beschikbaar is dan valt deze weg uit de keuzelijst. daarom zie je ook verschillende screenshots.
 

DeletedUser2349

Guest
Kan je niet zelf de volgorde (voorkeur) instellen zodat niet alle knoppen zichtbaar zijn?
 

DeletedUser2349

Guest
Dus dan kan je je voorkeur niet meer duidelijk maken, omdat de bh vanaf de wereldkaart gegeven wordt. :confused:
 

DeletedUser2349

Guest
Hoe gaat het geven van bh aan de bs op de app? Op dezelfde manier of bezoek je dan wel de steden?
 
Beste Elvenar- spelers en Elvenar- team,

Ik denk niet dat ik de enige ben in dit spel, maar hoe vaak ik niet 'n eindeloze zoektocht heb naar die arbeidershut..? :mad:
Dramatisch gewoon, want sommige betrouwbare spelers wil ik graag het juiste handje geven.

Cultuur is totaal geen probleem, maar die arbeidershut is toch echt 'n drama als ik die moet zoeken tussen al die cultuurobjecten etc.
Is er geen oplossing om die arbeidershut voor mens en elf gelijk te maken en in 'n opvallende kleur te maken..?

Er zit veel blauw in het spel en nu is de hut bij de elf rood, die met wat moeite nog is te vinden, maar als je die hut bij de mens moet zoek dan heb ik echt 'n probleem. Soms blijft hij 'n tijdje op zijn plek staan en weet ik wel, maar als er geschoven moet worden gaat ook die hut op 'n andere plek en hoe vaak de spelers ook hun best doen om hem in zicht te houden, dit lukt niet altijd, dus kan er geen aanpassing gemaakt worden....misschien 'n vlag erboven....:D dat is 'n geintje natuurlijk, maar ben benieuwd of er meer spelers zijn die zich even 'n slag in de ronde zoeken om die hut te vinden.

Brand maar los met jullie ideeën of.......;)
Mateloos irritant dat zoeken, als je een speler zijn wensen wil respecteren wordt je afgestraft :)
Nu ze zullen suggeren om die dan naast je stadhuis te plaatsen..., maar is niet altijd esthetisch mogelijk haha!
 
Zoals eerder voorgesteld, maak er een soort magiërsToren van: een heel hoog spits gebouw. Desnoods kan je er nog een pinkerlichtje opzetten zodat de overvliegende draken niet tegen vliegen. (of als dat te modern is, je kan er ook zo'n straal opzetten die naar het oneindige gaat zoals bij lord of the rings In Minas Morgul)
Optioneel kan je dan misschien zorgen dat je het lichtje/straal kan aan of uit zetten, om aan te duiden dat je daar graag buff wil. (en het lichtje gaat dan automatisch uit als hij vol is)

Nog een optie is: als je bv cultuur buff wil en je plaatst spreuk op het cultuurgebouw dat je wil, dan gaat dat cultuurgebouw snel gebuffed worden. Als je optioneel op alle gebouwen die een buff kunnen krijgen zo'n spreukachtig effect kan plaatsen die de speler kan aan/uitzetten. Dat zou enorm schelen.
Het effect van zo'n buff kan je namelijk zien voordat de stad geladen is, dus kan je veel sneller buffen op het juiste gebouw.
Ik doe mee met dit verhaal, strak plan!
 
Bovenaan