• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

Ik heb een maand geprobeerd dit te begrijpen, maar...
Ligt het aan mij of slaat deze manier van 'wiskunde' helemaal nergens op?
De copy paste die CW heeft gekopieerd is niet echt de duidelijkste.

Alle eenheden hebben dus 100 defense. Treant heeft 80% extra defense tegen kannonen, dus in totaal 180 tegen kannonen.
Als tovenares nu -40% defense doet, dan verlies je dus 180*0.4 = 72 defensie verlies.

Maw de volgende keer dat een kanon naar je schiet heb je nog 180 - 72 = 108 defense. of anders gezegd -8%

Wiskundig is het helemaal in orde, al hadden ze deze nieuwe regel van beginnen bij 100 defensie wel eens mogen zeggen tegen ons :)
 

DeletedUser1327

Guest
oke voor iemand die niets van vechten snapt is er nu helemaal geen beeld meer te vormen ik zie wel waar het schip strand, beter zal het er wel niet op worden:mad::(
 
hebben we nu alle updates gehad ivm het gevechtssysteem of komen er nog veranderingen of uitbreidingen ?
 

DeletedUser7

Guest
Durf het je niet te zeggen. Voor nu krijgen we waarschijnlijk eerst de magiërs en draken, maar ik weet niet wat daarna komt.
 

DeletedUser234

Guest
Ik vind juist een uitleg helemaal niet meer nodig, je hangt boven je eigen troepen met je muis en kan precies zien welke je beste in kan zetten tegen je vijand. Hoe makkelijk kan je het maken?
 

DeletedUser448

Guest
Omdat die informatie niet altijd klopt. Tegen orken kun je volgens die informatie beter geen golums inzetten. Maar als er genoeg rotsen zijn, waar die om heen je kunt lopen zijn golums toch een zeer goede keus. En boogschutters mogen theoretisch goed zijn tegen zware melee, ze gaan neer bij de eerste slag. Dus de informatie die je krijgt in het spel is leuk voor de eerste levels van de toernooien, maar voor de latere levels heb je toch iets meer informatie en nadenken nodig.
Ik vind het handmatig vechten in de toernooien vanaf ster 3 wel leuk, net als voorheen de provinciegevechten, maar die zijn eigenlijk alleen mogelijk op donderdag of vrijdag en dan nog alleen als je jezelf door die eerste levels hebt geworsteld. Iedere vrijheid om te vechten waneer je zelf wilt en tijd hebt is weggehaald
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Maar hoe weet jij van te voren hoeveel rotsen er zijn en waar die staan?
 

DeletedUser448

Guest
Vroeger kon je een zwaardvechter sturen. Dan had je altijd eerste initiatief ( als eerste aan de beurt). Als je het veld goed bekeken had dan gaf je je over en kon je de juiste troepen sturen. Nu kun je het met een boogschutter proberen (alleen als elf als mens weet ik niet welke krijger het hoogste initiatief heeft) maar er is kans dat de tegenstander troepen heeft met een hoger initiatief dan jij en je dus bij het spioneren al troepen verliest.
 

DeletedUser448

Guest
Klopt @Aiki Maar een sluwe bandiet en boogschutter hebben dezelfde initiatief en de crosbowman , mist walker, en jager zelfs hoger. Dus als die tegenover je staan, heb je kans dat je tijdens het spioneren troepen verliest.
 
Als mens krijg je voor het inzetten van mortieren tegen golems van het spel de aanwijzing dat ze ongeveer even sterk zijn. Dat klopt niet. Je kan er 1 of 2 mee raken per ronde, dat win je dus niet. Je kan beter andere eenheden inzetten.
 

DeletedUser1063

Guest
Nu hebben we 26 pagina's commentaar, verzoeken en opmerkingen geproduceerd en er nog steeds niets wezenlijk veranderd.
Voor mij betekent dit dat wij niet serieus genomen worden.
Voldoende reden dus om met dit spel te stoppen. Lost werkelijk alle problemen op.
Zij die blijven veel geduld toegewenst.
 

DeletedUser1849

Guest
Ik heb begrepen dat de toernooien zijn veranderd om toe te komen aan degenen die willen vechten en er voorheen wel erg veel tijd eraan spendeerden. Dat heb ik inderdaad ook zo ervaren. Nu heb je echter maar vier gevechten per toernooi. Toch is het soms erg moeilijk om provincies automatisch te doen. Nog vreemder vind ik het dat je soms een provincie handmatig moet doen, of zelfs afkopen (bij veel tovenaressen) en dat je de daarop volgende weer alles automatisch kunt doen.
Al met al heb ik niet de indruk dat je minder tijd spendeert aan de toernooien.
 

DeletedUser2114

Guest
Ik heb begrepen dat de toernooien zijn veranderd om toe te komen aan degenen die willen vechten en er voorheen wel erg veel tijd eraan spendeerden. Dat heb ik inderdaad ook zo ervaren. Nu heb je echter maar vier gevechten per toernooi. Toch is het soms erg moeilijk om provincies automatisch te doen. Nog vreemder vind ik het dat je soms een provincie handmatig moet doen, of zelfs afkopen (bij veel tovenaressen) en dat je de daarop volgende weer alles automatisch kunt doen.
Al met al heb ik niet de indruk dat je minder tijd spendeert aan de toernooien.
Oh, ik zeker wel, ik vocht alles zelf, scheelt voor mij heel veel tijd :) Maar als je zoals jij doet veel afkoopt of automatisch vecht, zal het inderdaad niet veel schelen, alleen de tijd van een paar klikjes
 
Oh, ik zeker wel, ik vocht alles zelf, scheelt voor mij heel veel tijd :) Maar als je zoals jij doet veel afkoopt of automatisch vecht, zal het inderdaad niet veel schelen, alleen de tijd van een paar klikjes

Probleem is dat de automaat te veel problemen oplevert, hierdoor moet je overstappen op manueel, en dat kost weer mega veel tijd.
kortom de meeste gaan er zwaar op achteruit kwa tijd.
 
:mad::mad::mad::mad:
OK, onzichtbare troepen (BUG 1) kan je nog wel bevechten (ook al is het mega irritant). Je kan vechten als je het cijfer dat er nog staat op een vakje, vergelijkt met het overzicht van de eenheden onderaan (hoewel als er 8 vijandelijke eenheden zijn kan het zijn dat je ze niet allemaal ziet). MAAR dat cijfer blijft soms hetzelfde ook al heb je die eenheid geraakt (BUG 2), en dat tot de volgende keer dat je ze een slag toebrengt, dan zie je opeens de totale impact van je beide aanvallen pas :rolleyes:.
OF de eenheid is totaal uitgeschakeld maar er staat nog altijd bv. 168, terwijl er niks meer is daar. Of die eenheid volledig uitgeschakeld is kan je enkel zien via het boogjessymbool dat niet meer verschijnt bij mouse over van dat vak met je eenheid die initiatief heeft.

Zo wordt het bijna ONSPEELBAAR. Misschien het samenspel van die bugs eens bekijken? Of ze desnoods apart oplossen?

Deze "geen fix" is niet echt hoopgevend: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/4246-onzichtbare-eenheden.1619/#post-25557
En dan "in onderzoek" maar nog steeds niets gevonden? https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/onzichtbare-troepen-en-velden.3016/#post-33786
 
Laatst bewerkt:
:mad::mad::mad::mad:
OK, onzichtbare troepen (BUG 1) kan je nog wel bevechten (ook al is het mega irritant). Je kan vechten als je het cijfer dat er nog staat op een vakje, vergelijkt met het overzicht van de eenheden onderaan (hoewel als er 8 vijandelijke eenheden zijn kan het zijn dat je ze niet allemaal ziet). MAAR dat cijfer blijft soms hetzelfde ook al heb je die eenheid geraakt (BUG 2), en dat tot de volgende keer dat je ze een slag toebrengt, dan zie je opeens de totale impact van je beide aanvallen pas :rolleyes:.
OF de eenheid is totaal uitgeschakeld maar er staat nog altijd bv. 168, terwijl er niks meer is daar. Of die eenheid volledig uitgeschakeld is kan je enkel zien via het boogjessymbool dat niet meer verschijnt bij mouse over van dat vak met je eenheid die initiatief heeft.

Zo wordt het bijna ONSPEELBAAR. Misschien het samenspel van die bugs eens bekijken? Of ze desnoods apart oplossen?

Persoonlijk heb ik deze al heeeeeeeeeel erg lang niet meer gehad, wel nog dat af en toe het raster foetsie is.

Relog is de enige oplossing, dan werk alles weer voor iig 1 gevecht.
 
Bovenaan