• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser2080

Guest
:mad::mad::mad::mad:
OK, onzichtbare troepen (BUG 1) kan je nog wel bevechten (ook al is het mega irritant). Je kan vechten als je het cijfer dat er nog staat op een vakje, vergelijkt met het overzicht van de eenheden onderaan (hoewel als er 8 vijandelijke eenheden zijn kan het zijn dat je ze niet allemaal ziet). MAAR dat cijfer blijft soms hetzelfde ook al heb je die eenheid geraakt (BUG 2), en dat tot de volgende keer dat je ze een slag toebrengt, dan zie je opeens de totale impact van je beide aanvallen pas :rolleyes:.
OF de eenheid is totaal uitgeschakeld maar er staat nog altijd bv. 168, terwijl er niks meer is daar. Of die eenheid volledig uitgeschakeld is kan je enkel zien via het boogjessymbool dat niet meer verschijnt bij mouse over van dat vak met je eenheid die initiatief heeft.

Zo wordt het bijna ONSPEELBAAR. Misschien het samenspel van die bugs eens bekijken? Of ze desnoods apart oplossen?

Deze "geen fix" is niet echt hoopgevend: https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/4246-onzichtbare-eenheden.1619/#post-25557
En dan "in onderzoek" maar nog steeds niets gevonden? https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/onzichtbare-troepen-en-velden.3016/#post-33786

Het maakt het vechten voor mij echt schier ondoenlijk :confused: het is nog steeds, bijna altijd en ik reload al iedere 5 minuten, want anders zie ik de chat niet....beetje jakkie.
 

DeletedUser234

Guest
Fijn dat de wonderen zich nu automatisch aanpassen aan de sterkte vd speler. :)
 
Priester doet het schijnbaar iets beter dan boogschutter tegen de Valoriaanse wachter (hoewel die het op de boogschutters voorzien heeft, misschien omwille van hun initiatief), maar de BUGS irriteren mateloos, ik kan zo niet goed inschatten, met onzichtbare tegenstanders en cijfers die niet aangepast worden wanneer er een deel troepen sneuvelen. Uitloggen hielp niet.

Wanneer wordt dat eindelijk gefikst?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Priester doet het schijnbaar iets beter dan boogschutter tegen de Valoriaanse wachter (hoewel die het op de boogschutters voorzien heeft, misschien omwille van hun initiatief), maar de BUGS irriteren mateloos, ik kan zo niet goed inschatten, met onzichtbare tegenstanders en cijfers die niet aangepast worden wanneer er een deel troepen sneuvelen.

Wanneer wordt dat eindelijk gefikst?

Om eerlijk te zeggen heb ik geen idee wanneer deze bug opgelost wordt, 'https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/onzichtbare-troepen-en-velden.3016/#post-38094' geeft wel aan dat de bug in onderzoek staat. Ik laat dit vallen in Het Elvenar Team en in de hoop dat er hier meer verduidelijking over kan komen ook.
 

DeletedUser1427

Guest
Priester doet het schijnbaar iets beter dan boogschutter tegen de Valoriaanse wachter (hoewel die het op de boogschutters voorzien heeft, misschien omwille van hun initiatief), maar de BUGS irriteren mateloos, ik kan zo niet goed inschatten, met onzichtbare tegenstanders en cijfers die niet aangepast worden wanneer er een deel troepen sneuvelen. Uitloggen hielp niet.

Wanneer wordt dat eindelijk gefikst?

Hey Aiki, ik heb in Het Elvenar Team te horen gekregen dat de bug, 'https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/onzichtbare-troepen-en-velden.3016/#post-38094' opgelost zou moeten zijn. Mijn advies aan jouw, omdat dit ook niet bekend is bij support om hier een supportticket van te maken en je probleem te benoemen, hier kan het supportteam bekijken waar het 'probleem' wellicht ontstaat.
 
Het zou me verbazen, het komt voor op mijn oude windows systeem, maar ook op de nieuwste windows 10, en in verschillende browsers (Firefox, Opera, Chrome)
Bedankt voor de link overigens, die vond ik niet zo direct terug.
 

DeletedUser1427

Guest
Het zou me verbazen, het komt voor op mijn oude windows systeem, maar ook op de nieuwste windows 10, en in verschillende browsers (Firefox, Opera, Chrome)
Bedankt voor de link overigens, die vond ik niet zo direct terug.

Het kan uiteraard een browser probleem zijn (wellicht een versie), of wellicht dat de bug is teruggekeerd of juist niet volledig is opgelost, ik heb er zelf ook geen problemen mee maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dit probleem niet aanwezig is. Ik hoop uiteraard dat er iets concreets naar boven komt en dat het probleem opgelost kan worden, voor zowel jouw als andere spelers die dit ervaren :)
 

DeletedUser2080

Guest
wauw. was ik eindelijk zover dat ik een keer kon vechten in de normale provincie... krijg ik in t boek onderzoek naar vergroten van mn troepen... dat doe ik. Wat denk je? De troepen van de tegenstanders zijn ineens 200 man groter dan ik.
Nou nou... wat een evenwicht en balans in de gevechten #not. Ik word hier toch wel triest van hoor!!
 

DeletedUser234

Guest
Klopt, hoe groter je wordt, hoe oneerlijker de balans, tussen jouw troepen-upgrade en die van de vijand. Ik dacht eerst ook dat het aan de ring waarin de provincie ligt lag, maar dat is maar deels. Zodra je upgrade, upgrade de vijand ook mee en procentueel meer dan jijzelf. Ik heb de hoop op vechten allang opgegeven, ik was er om te beginnen geen fan van maar ben het leuk gaan vinden, maar toen ik er eenmaal plezier in had, werd het hele gevechtssysteem omgegooid. Echt eeuwig zonde! :(
 

DeletedUser2114

Guest
Ik baal er echt van... kunnen we daar niet iets aan doen? kunnen vechten zou het spel zoveel leuker maken. dit is wel n droogloper.
Ja, precies. Als dat vechten in provincies nou aan de ring ligt, zou het veel eerlijker zijn en kun je soms nog wat vechten, zou ook veel leuker zijn. Zo wordt het maar oneerlijker en oneerlijker, vanaf hoofdstuk 3 heb ik al niet meer gevochten in provincies, alles af moeten kopen. Ook in provincies wordt het vechten in ronde 5&6 naar mijn mening echt te oneerlijk, niet te doen!
 
wauw. was ik eindelijk zover dat ik een keer kon vechten in de normale provincie... krijg ik in t boek onderzoek naar vergroten van mn troepen... dat doe ik. Wat denk je? De troepen van de tegenstanders zijn ineens 200 man groter dan ik.
Nou nou... wat een evenwicht en balans in de gevechten #not. Ik word hier toch wel triest van hoor!!

De tegenstanders worden bepaald aan de hand van de kosten van je scout, hoe duurder je scout hoe sterker je tegenstander en hoe duurder ook het afkopen wordt.
Als je dus wilt vechten moet je zorgen dat je scouts goedkoop zijn dus niet scouten tot ze super goedkoop zijn.
Eerlijk gezegt kan je vechten op de wereldmap beter vergeten, tenzij je dit echt perse wilt.

er zijn zoveel redenen waarom je beter niet kan vechten en beter door kan scouten icm afkopen.

1. uitbreidingen, als je minimaal scout en de lijdraad van de wereldmap volgt dan zal je stad erg minimalistich blijven tenzij je dit compenseerd met dia uitbreidingen. als ik bv de wereldmap richtlijn had gebruikt voor me scouts had ik nu slechts 32-37 uitbreidingen verdiend ipv 53 (bijna 54)
dit is een flinke sloot bouwruimte die ik nooit zou willen missen.
2. De krachten van diverse wonderen is gebaseerd op hoeveel provincies je hebt gescout, hoe meer provincies hoe sterker de wonderen.

Deze 2 redenen zijn voor mij iig belangrijker om te adviseren vechten op de wereldmap zsm te vergeten, en alles lekker af te kopen. en vooral zoveel en zo snel mogelijk te scouten.
 

DeletedUser2080

Guest
De tegenstanders worden bepaald aan de hand van de kosten van je scout, hoe duurder je scout hoe sterker je tegenstander en hoe duurder ook het afkopen wordt.
Als je dus wilt vechten moet je zorgen dat je scouts goedkoop zijn dus niet scouten tot ze super goedkoop zijn.
Eerlijk gezegt kan je vechten op de wereldmap beter vergeten, tenzij je dit echt perse wilt.

er zijn zoveel redenen waarom je beter niet kan vechten en beter door kan scouten icm afkopen.

1. uitbreidingen, als je minimaal scout en de lijdraad van de wereldmap volgt dan zal je stad erg minimalistich blijven tenzij je dit compenseerd met dia uitbreidingen. als ik bv de wereldmap richtlijn had gebruikt voor me scouts had ik nu slechts 32-37 uitbreidingen verdiend ipv 53 (bijna 54)
dit is een flinke sloot bouwruimte die ik nooit zou willen missen.
2. De krachten van diverse wonderen is gebaseerd op hoeveel provincies je hebt gescout, hoe meer provincies hoe sterker de wonderen.

Deze 2 redenen zijn voor mij iig belangrijker om te adviseren vechten op de wereldmap zsm te vergeten, en alles lekker af te kopen. en vooral zoveel en zo snel mogelijk te scouten.


Ja das dan eigenlijk puntje kritiek nummer zoveel wat ik heb.... ik betaal me iedere x helemaal scheel om zogenaamd die scout goedkoper te laten zijn... maar guess what? dat is ook al niet zo. :(
maar zeg je nu echt dat als ik niet scout dat ze dan goedkoper worden? kan het me niet voorstellen... lees het vast verkeerd.
 
Elke keer als je een "geavanceerde" verkenner vrijspeelt worden je verkenners goedkoper, elke keer dat je verkent worden je verkenners duurder.
Als je de scout dus stil laat zitten worden ze niet duurder maar als je een geavanceerde verkenner vrijspeelt worden de kosten steeds goedkoper.

Maar zodra je ze weer op pad gaat sturen gaan de prijzen weer omhoog.

de zogenaamde "goldilock" zone (waarin je kan vechten) zit tussen de minimum aantal provincies nodig voor je hoofdstuk en het minimum van de volgende hoofdstuk. zodra je boven deze norm komt kan je vechten beter vergeten.
 

DeletedUser2080

Guest
Elke keer als je een "geavanceerde" verkenner vrijspeelt worden je verkenners goedkoper, elke keer dat je verkent worden je verkenners duurder.
Als je de scout dus stil laat zitten worden ze niet duurder maar als je een geavanceerde verkenner vrijspeelt worden de kosten steeds goedkoper.

Maar zodra je ze weer op pad gaat sturen gaan de prijzen weer omhoog.

de zogenaamde "goldilock" zone (waarin je kan vechten) zit tussen de minimum aantal provincies nodig voor je hoofdstuk en het minimum van de volgende hoofdstuk. zodra je boven deze norm komt kan je vechten beter vergeten.


Ok... helder. dank je wel! Nu snap ik het tenminste :)
 
Het kan uiteraard een browser probleem zijn (wellicht een versie), of wellicht dat de bug is teruggekeerd of juist niet volledig is opgelost, ik heb er zelf ook geen problemen mee maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dit probleem niet aanwezig is. Ik hoop uiteraard dat er iets concreets naar boven komt en dat het probleem opgelost kan worden, voor zowel jouw als andere spelers die dit ervaren :)

Ik zag je Chrome aanraden, en de paar gevechten die ik daarin nu gedaan heb lijken de problemen (onzichtbaarheid, cijfers niet direct bijgesteld volgens slachtoffers) niet (meer) te vertonen.
Firefox en Opera dus wel. Wordt er niet meer ingezet op ondersteuning/aanpassing voor die, en rest ons geen keuze, of is het enkel een kwestie van prioriteit/voorkeur van de devs?
 

DeletedUser1427

Guest
Ik zag je Chrome aanraden, en de paar gevechten die ik daarin nu gedaan heb lijken de problemen (onzichtbaarheid, cijfers niet direct bijgesteld volgens slachtoffers) niet (meer) te vertonen.
Firefox en Opera dus wel. Wordt er niet meer ingezet op ondersteuning/aanpassing voor die, en rest ons geen keuze, of is het enkel een kwestie van prioriteit/voorkeur van de devs?

Het gebruiken van Chrome is echter een aanrader van Het Elvenar Team, ik vermoed dat de game moderators hierin minder problemen zien dan een ander veel gebruikte browsers, of de devs dit aanraden is bij mij niet bekend ;) je kunt dit dus meer zien als een voorkeur :) Uiteraard bepaalt de speler zelf welke browser ze zelf gebruiken.
 

DeletedUser472

Guest
@Desi waarom moeten we de feedback van innogames episode (die over een event gaat )bij het topic herontwerp gevechtssysteem plaatsen is dit een fout want de link naar de feedback gaat hier na toe
 
Bovenaan