• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser

Guest
Enige suggesties hoe ik het volgende aan moet pakken:

horrorshow.gif

Mijn zwaardacrobaten (troepenomvang 1059) worden door die extreem gemene dieven met de grond gelijk gemaakt, boogschutters worden (nog steeds!) met een tikje van het slagveld gemaaid, en niets maar dan ook niets is bestand tegen de Dappere Ridder.

Of deze, waarin ik tegenover 8 vijandelijke troepen sta maar de troepenomvang van de vijand nog steeds bijna 1 1/2 keer zo groot is:
horrorshow2.gif

HEELLLPPPPP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De volgende fout is opgetreden
Er was een probleem bij het uploaden van je bestand.

Foto.png

het upload van een bestand wilt maar niet werken ??
 
Enige suggesties hoe ik het volgende aan moet pakken:
Bekijk bijlage 1988

Mijn zwaardacrobaten (troepenomvang 1059) worden door die extreem gemene dieven met de grond gelijk gemaakt, boogschutters worden (nog steeds!) met een tikje van het slagveld gemaaid, en niets maar dan ook niets is bestand tegen de Dappere Ridder.

Of deze, waarin ik tegenover 8 vijandelijke troepen sta maar de troepenomvang van de vijand nog steeds bijna 1 1/2 keer zo groot is:
Bekijk bijlage 1987

HEELLLPPPPP
Afhankelijk van de map zou ik proberen met golems als meatshield en daarachter dan tovenaressen om de inkomende schade beperkt te houden.

ohja en die ridder moet eerst dood natuurlijk :)

Succes :D
 

DeletedUser

Guest
De volgende fout is opgetreden
Er was een probleem bij het uploaden van je bestand.

Foto.png

het upload van een bestand wilt maar niet werken ??

@ratko Ik denk dat je bestand dan te groot is. Ik sla het meestal op als .GIF bestand dat gaat altijd goed (ook al is de kwaliteit dan wat minder)
 

DeletedUser

Guest
Afhankelijk van de map zou ik proberen met golems als meatshield en daarachter dan tovenaressen om de inkomende schade beperkt te houden.

ohja en die ridder moet eerst dood natuurlijk :)

Succes :D

Nee werkt niet, de golems kunnen 1x meppen en halen dan nog geen 500 van de 2500 dieven neer. Daarna meppen de overige dieven de Golems en tovernaress in 1 klap neer.
Onderhandelen is ook bepaald geen grapje. Voor de volledige provincie:
674 Orks
33,000 Staal
7,200 Hout
68,800 Boekrol
7,200 Zijde
38,200 Toverstof
7,200 Edelsteen

Oftewel voor mij 1 volledige dagproductie t1 goederen, 1 1/2 dag t2 productie en 1 dag t3 productie. o_Oo_Oo_Oo_Oo_O
Gelukkig dat die verkenner er 2 1/2 dag over doet :oops:
 
prima deal, we kunnen tenminste gewoon doorgaan.
Zolang ik binnen de scouttijd de afkoopkosten kan verzamelen vind ik het nog prima
 
Nee werkt niet, de golems kunnen 1x meppen en halen dan nog geen 500 van de 2500 dieven neer. Daarna meppen de overige dieven de Golems en tovernaress in 1 klap neer.
Onderhandelen is ook bepaald geen grapje. Voor de volledige provincie:
674 Orks
33,000 Staal
7,200 Hout
68,800 Boekrol
7,200 Zijde
38,200 Toverstof
7,200 Edelsteen

Oftewel voor mij 1 volledige dagproductie t1 goederen, 1 1/2 dag t2 productie en 1 dag t3 productie. o_Oo_Oo_Oo_Oo_O
Gelukkig dat die verkenner er 2 1/2 dag over doet :oops:

ooh sorry ik bedoelde treants. geen golems ^^ sorry.
bij een overmacht gaat het er vooral om de inkomende schade te beperken, zodat je langer kan volhouden.
 

DeletedUser448

Guest
prima deal, we kunnen tenminste gewoon doorgaan.
Zolang ik binnen de scouttijd de afkoopkosten kan verzamelen vind ik het nog prima

Ik zit in het elven-hoofdstuk en heb geen provincies zonder orken meer. Voor mij is het dus einde spel voor nu.
 

DeletedUser

Guest
Binnenkort kunnen ze het hele vechtsysteem afschaffen, omdat toch niemand het meer gebruikt.

Lol denk het ook. Ik heb na steeds altijd gevochten te hebben, nu ook de onderhandelknop gevonden :p, bespaart me gelijk een hoop tijd :cool:, dus laat de boselven maar komen. Heb ik weer wat te doen :D:D:D:D:D
 
Ik kwam even naar het forum om te klagen over het vechtsysteem, maar ik zie dat ik niet de enige ben. Een redelijk makkelijke tegenstand die ik tot voor kort makkelijk aankon is nu een nachtmerie geworden. Die kannoniers schakelden mijn boogjes uit zodat ik niet meer de ents aan kon vallen. Het duurde 3 beurten voor ik bij die kannoniers was maar mijn bijlkrijgers hadden 3 beurten nodig om ze te verslaan. En toen de ents losgingen op de rest van mijn leger was het gewoon game over.
Wordt dit nog gefixt of het over en uit met dit spel?

Edit, ik zie dat ik de kannonier met de Paladijn of priester moet killen. Maar Paladijnen zijn veel en veel te traag en doen en er gewoon veel te lang over en priesters heb ik nog niet uitgevonden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser534

Guest
Wat een zooi dat vechten tegenwoordig! Hoe kunnen jullie het vechtsysteem nu veranderen!!!!! Het is dat ik wel eens wat op de chat (ingame) gehoord heb over de verandering, maar wanneer dat niet geweest was wist ik van niets!!!
Ik zeg en pleit: Graag weer snel terug naar het oude systeem! Dank u!
 

DeletedUser1143

Guest
Hoe kunnen jullie het vechtsysteem nu veranderen!!!!! Het is dat ik wel eens wat op de chat (ingame) gehoord heb over de verandering, maar wanneer dat niet geweest was wist ik van niets!!!

Er is wel ruim van te voren melding over gedaan ( op het forum) en er is een ingame mail over verstuurd naar iedereen .En hier gaat het al weken nergens anders over. Dus dat je van niets wist kan haast niet.

Dat het nog niet loopt zoals t moet en er weinig mensen tevreden over zijn dat is wel duidelijk inmiddels :D
 

DeletedUser1303

Guest
Ik heb 4 steden (variërend van hoofdstuk 2 tot en met 7) en met geen enkele stad lukt het mij (vooralsnog) om een gevecht te winnen. Ik verlies alleen maar troepen en met regelmaat zelfs in een supersnel tempo. En het vergaren van troepen gaat nu een stuk lastiger. Vechten vond ik erg leuk, ook al duurde het een tijdje voor ik het onder de knie had.) Ik volg de instructies, bekijk goed welke troepen ik in moet zetten, maar de vijand is te sterk. Iedere keer weer. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij meer informatie te verschaffen hoe ik (in ieder geval af en toe) een gevecht kan winnen? Met het gevechtspentagram lukt het mij helaas niet.
 

DeletedUser1105

Guest
Ikzelf ga eerst mn troepen terug op peil stellen om mee te beginnen, alles eens degelijk bestuderen en mijn voorlopig enige morgen vrij te komen provincie proberen te veroveren al vechtend. Hopen op het beste uiteraard ;) Ik hoop dat het mee gaat vallen al denk ik dat dat gaat tegenslagen die hoop...

Toen ik begon met spelen was vechten ook moeilijk en onoverzichtelijk en eigenlijk ontmoedigend. Maar eens ik het doorhad liep het (zoals bij de meesten hier veronderstel ik) best als een trein.
Hiervan ga ik nu ook uit. Moeilijk, onoverzichtelijk, niet aan te beginnen met de strategie die we allemaal hebben en kennen. Ik (hoewel ik de posten van op beta ook gelezen heb) kan me niet inbeelden, en weiger voorlopig ten stelligste die gedachten nog verder te laten groeien, dat de makers het TOTAAL onmogelijk zouden maken om nog iets van vooruitgang te boeken.

Ik heb 2 stadjes, 1 elfen en 1 mens, met mn mensjes zit ik muur en muur vast. Geen plaats om uit te breiden, geen plaats om huizen te zetten, alles behalve 2 marmer fabrieken op 16, voorlopig uitgemaxed. Aan het wachten op de laatste granietrommeltjes om dan aan de feeën te kunnen beginnen en verder te kunnen. Daar zou ik best wel iets moeten forceren qua gevechten om toch IETS van plaats bij te kunnen versieren. Daarom dat ik blijf hopen ;)
 
Ik heb 4 steden (variërend van hoofdstuk 2 tot en met 7) en met geen enkele stad lukt het mij (vooralsnog) om een gevecht te winnen. Ik verlies alleen maar troepen en met regelmaat zelfs in een supersnel tempo. En het vergaren van troepen gaat nu een stuk lastiger. Vechten vond ik erg leuk, ook al duurde het een tijdje voor ik het onder de knie had.) Ik volg de instructies, bekijk goed welke troepen ik in moet zetten, maar de vijand is te sterk. Iedere keer weer. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij meer informatie te verschaffen hoe ik (in ieder geval af en toe) een gevecht kan winnen? Met het gevechtspentagram lukt het mij helaas niet.


Het beste advies dat ik kan geven is je stad ombouwen tot een enorme goederen generator en op die manier alles op de wereldmap af te kopen.
En ben ook bang dat het nog een stuk erger gaat worden in de komende updates voor beginners.
Daarnaast mag je kwa provincies maar tussen de kist zitten die nodig is voor je huidige hoofdstuk en het volgende hoofdstuk, als je erboven zit behoor je niet meer te winnen. gelukkig kan afkopen dus "nog" wel.

Op beta zijn de feeeneenheden + de zware orken generaal toegevoegd als tegenstanders in toernooien en provincies. en zijn cerberus eenheden toegevoegd in een nieuw gebouw voor alle rassen.
Daarnaast is er een downgrade toegepast op de tovenares (kleinere afstandsaanval)

Het zal nog wel weken gaan duren voor alle onderdelen zijn geintegreert en we definitief de balans kunnen opmaken.
Op dit moment zijn we aan het koffiedik kijken naar een aanpassing die maar half af is.
 

DeletedUser1579

Guest
Ik vind de nieuwe update maar waardeloos.
Ik ben er dan ook serieus over aan het denken om er maar helemaal mee te stoppen.
Deze update is dan ook een achteruitgang dan een vooruitgang.
Het is een spel waar ik plezier in had, maar dat is nu dus echt weg.
 

DeletedUser1692

Guest
Ik speel nu al een tijdje, maar dit is echt de slechtste update die jullie bedacht hebben.
Vechten is gewoon niet meer te doen, kijk maar goed naar alle voorbeelden die op het forum staan.
Uitbreiden wordt dus tijdrovend.
Dit was al een spel waar je geduld moest hebben en die tijd is nu meer dan 4 x langer geworden.
Ik zit nu gewoon vast in de kennis boom, doordat ik geen provincies meer kan winnen , alleen maar onderhandelen.

Deze update gaat jullie gewoon spelers kosten, die scheiden er mee uit.
Dit is geen bedreiging, dit is een feit.
 
Bovenaan