• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser

Guest
Lees net op het duitse forum dat deze update aankomende woensdag live gaat.

Echt waar? Dus we krijgen het onmogelijke gevechtssysteem voor onze kiezen? En nog voor de verhuizingen van de spelers?
Spelers die in een verlaten gebied op de wereldkaart zitten, worden zo wel erg zwaar benadeeld. Geen burenhulp betekent geen hamertjes extra. Te weinig hamertjes betekent geen troepen kunnen trainen....., etc etc.
Idioot plan van aanpak, ik stem tegen!
 
Echt waar? Dus we krijgen het onmogelijke gevechtssysteem voor onze kiezen? En nog voor de verhuizingen van de spelers?
Spelers die in een verlaten gebied op de wereldkaart zitten, worden zo wel erg zwaar benadeeld. Geen burenhulp betekent geen hamertjes extra. Te weinig hamertjes betekent geen troepen kunnen trainen....., etc etc.
Idioot plan van aanpak, ik stem tegen!
Ik denk niet dat er te stemmen valt, is al beslist, moet gewoon nog door iemand vertaald worden voor wij ook op de hoogte worden gehouden.

Ik blijf hoopvol en misschien is het als endgame speler wel niet zo erg als ik nu denk, op beta ben ik nog een dwergennoob en is het misschien normaal dat het niet meer vooruit gaat (al lijkt het me logischer als het omgekeerd zou zijn)
 
Echt waar? Dus we krijgen het onmogelijke gevechtssysteem voor onze kiezen? En nog voor de verhuizingen van de spelers?
Spelers die in een verlaten gebied op de wereldkaart zitten, worden zo wel erg zwaar benadeeld. Geen burenhulp betekent geen hamertjes extra. Te weinig hamertjes betekent geen troepen kunnen trainen....., etc etc.
Idioot plan van aanpak, ik stem tegen!
https://de.forum.elvenar.com/index.php?threads/update-auf-version-1-15.3572/

helaas, deal with it.
een aantal mensen op beta en op andere forums hadden goede punten, als de balans "beter" is om te kunnen vechten na dat update 2 en 3 ook zijn doorgevoerd, is het dan niet beter ipv dit drama om ze uit te stellen en te mergen in 1 update?

Op die manier kunnen we het als geheel beoordelen ipv als incompleet deel waar de drama vanaf spat.

Ik blijf hoopvol en misschien is het als endgame speler wel niet zo erg als ik nu denk, op beta ben ik nog een dwergennoob en is het misschien normaal dat het niet meer vooruit gaat (al lijkt het me logischer als het omgekeerd zou zijn)

We gaan het zien, mogelijk tot ook dat geblocked wordt kunnen we het misschien compenseren met een enorme goederen productie.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk niet dat er te stemmen valt, is al beslist, moet gewoon nog door iemand vertaald worden voor wij ook op de hoogte worden gehouden.

Ik blijf hoopvol en misschien is het als endgame speler wel niet zo erg als ik nu denk, op beta ben ik nog een dwergennoob en is het misschien normaal dat het niet meer vooruit gaat (al lijkt het me logischer als het omgekeerd zou zijn)

Ik weet wel dat er niet te stemmen valt, was meer sarcastisch bedoeld :p
 

DeletedUser234

Guest
Ze hebben eerder al uitgelegd dat 1 grote update teveel was om te behappen, dus daarom het voor ons in 3 delen hebben opgesplitst. Hoe ze het doen, wanneer ze het doen en al helemaal waarom ze het doen, moeten ze helemaal zelf weten. Maar het zou zo fijn zijn als ze laten weten wanneer dan. :)
 

DeletedUser

Guest
Ze hebben eerder al uitgelegd dat 1 grote update teveel was om te behappen, dus daarom het voor ons in 3 delen hebben opgesplitst. Hoe ze het doen, wanneer ze het doen en al helemaal waarom ze het doen, moeten ze helemaal zelf weten. Maar het zou zo fijn zijn als ze laten weten wanneer dan. :)

Zowel op het Duitse als Franse forum staat de vooraankondiging voor update 1.15 (met gevechtssysteem) er al. Het komt echt as woensdag (12-10).
Zou toch ook leuk zijn als wij ook een beetje op tijd daarvan op de hoogte worden gebracht.

PS: De bug met het vechtklooster/klokkentoren komt weer terug met deze update (alle cultuurpunten van dit OW verdwijnen tijdens upgraden :oops:). Dus als je kans ziet, Upgrade het nu :D
 

DeletedUser1031

Guest
Zou het echt niet leuk vinden, men klooster staat voor de helft vol kennispunten, als die allemaal verdwijnen, benadelen ze echt veel spelers die de moeite doen om er in te steken :confused:
Warme groetjes van Rozenelfje
 

DeletedUser1031

Guest
Oeps foutje :oops:gaat over de cultuurpunten zie ik juist :rolleyes:
Beetje moe vandaag ;)

Warme groetjes van Rozenelfje
 
Zowel op het Duitse als Franse forum staat de vooraankondiging voor update 1.15 (met gevechtssysteem) er al. Het komt echt as woensdag (12-10).
Zou toch ook leuk zijn als wij ook een beetje op tijd daarvan op de hoogte worden gebracht.

PS: De bug met het vechtklooster/klokkentoren komt weer terug met deze update (alle cultuurpunten van dit OW verdwijnen tijdens upgraden :oops:). Dus als je kans ziet, Upgrade het nu :D
met alle verdwijnen, wil dat zeggen dat wanneer je je klooster/klokkentoren upgrade je plots dus minder cultuur gaat hebben dan voordien? zouden ze zoiets niet eerst hotfixen op beta? ik heb gezien dat ze daar vandaag een nieuwe versie geinstalleerd hebben
 

DeletedUser

Guest
met alle verdwijnen, wil dat zeggen dat wanneer je je klooster/klokkentoren upgrade je plots dus minder cultuur gaat hebben dan voordien? zouden ze zoiets niet eerst hotfixen op beta? ik heb gezien dat ze daar vandaag een nieuwe versie geinstalleerd hebben

Sorry, geloof dat ik iets te onduidelijk ben geweest. De bug met Vechtklooster/Klokkentoren hebben we al een keer eerder gehad. Als je het OW upgrade verlies je tijdelijk (!!!!) de cultuurpunten die deze OW al geeft. Als de upgrade voltooid is, krijg je alle cultuurpunten + nieuwe upgrade weer terug. Maar op een hoger level duurt het upgraden al langer dan een dag, en dat betekent dus dat je door deze bug tijdelijk een flinke dip in je beschikbare cultuur hebt.

Op de beta-site is de bug bevestigd, maar nog niet gefixt: https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/11807-lose-culture-on-ancient-wonder-upgrade.6053/

@kersepitje De beta heeft nog geen nieuwe release slechts een kleine hotfix van versie 1.15
 
Allrite, ik was momenteel aan het werken aan mijn klooster omdat ik een klein cultuurtekort ga hebben als al mijn huizen geupgrade zijn, maar vreesde al dat ik dit zou moeten stil leggen en dan eerder aan wachttoren ging moeten denken, maar de cultuurdip is dus maar tijdelijk, dan kan ik nog wel effe door upgraden.
 

DeletedUser613

Guest
Zowel op het Duitse als Franse forum staat de vooraankondiging voor update 1.15 (met gevechtssysteem) er al. Het komt echt as woensdag (12-10).
Zou toch ook leuk zijn als wij ook een beetje op tijd daarvan op de hoogte worden gebracht.

PS: De bug met het vechtklooster/klokkentoren komt weer terug met deze update (alle cultuurpunten van dit OW verdwijnen tijdens upgraden :oops:). Dus als je kans ziet, Upgrade het nu :D

Wij krijgen de updates toch op dezelfde dag als de Fransen en de Duitsers ??
 
Ben nu in gevecht en heb 3 cerberi nodig om 1 boogschutter om te leggen (!!!) dat is echt fout. (Terwijl mijn kruisboogschutters II nog altijd bijna even makkelijk sneuvelen als voorheen heb ik al gemerkt).
In plaats van een beetje tactisch spelen is het nu gewoon a verslaat b, b verslaat c, c verslaat a... en het werkt niet vlot in de combinaties die je tegenkomt.
Nu 3 mortieren, en die blijven m'n honden maar afmaken, ik ga winnen maar zonder meer dan 2 eenheden over te houden, terwijl die toch massa's sterker zouden moeten zijn tegen zo'n ongebalanceerd leger met enkel afstandseenheden, die niet eens een terreinvoordeel hadden ook nog.
Het lijkt of ik op autoplay zit te kijken in plaats van te kunnen spelen, terwijl ik geen autoplay doe. Leuk hoor.
 

DeletedUser47

Guest
Ben nu in gevecht en heb 3 cerberi nodig om 1 boogschutter om te leggen (!!!) dat is echt fout. (Terwijl mijn kruisboogschutters II nog altijd bijna even makkelijk sneuvelen als voorheen heb ik al gemerkt).
In plaats van een beetje tactisch spelen is het nu gewoon a verslaat b, b verslaat c, c verslaat a... en het werkt niet vlot in de combinaties die je tegenkomt.
Nu 3 mortieren, en die blijven m'n honden maar afmaken, ik ga winnen maar zonder meer dan 2 eenheden over te houden, terwijl die toch massa's sterker zouden moeten zijn tegen zo'n ongebalanceerd leger met enkel afstandseenheden, die niet eens een terreinvoordeel hadden ook nog.
Het lijkt of ik op autoplay zit te kijken in plaats van te kunnen spelen, terwijl ik geen autoplay doe. Leuk hoor.

Wat was de troepenomvang van jou kant en hun kant?
 
Boogschutter en honden gingen gelijk op qua aantal, mortieren waren minder dan honden en hadden dus vroeger geen 2 rondes rechtgestaan.
 
OK, net met bijlkrijgers en paladijnen door een paar boogschutters afgedroogd die maar even grote eenheid hadden en geen terreinvoordeel. THAT'S IT, IK STOP. Ik zal over een paar weken nog wel eens zien of het vechten nog altijd onmogelijk is.
 

DeletedUser47

Guest
Wel raar dat je niet met bijlkrijgers hebt kunnen winnen tegen gelijke aantallen. Bijlkrijgers horen goed te zijn tegen boogschutter, paladijnen aan de andere kant weer niet.
 
de infotekst is niet volledig leesbaar. als je naar je troepen gaat kijken in de kazerne en dan op info klikt kan je niet de volledige tekst lezen.
niet dat het iets uitmaakt verliezen doen we toch, maar als ik iets wil lezen dan zou ik wel graag de volledig tekst willen zien.

ik weet niet goed waar ik dit moet melden, dus doe ik het hier maar. het heeft toch met de kazerne te maken.
 

DeletedUser47

Guest
de infotekst is niet volledig leesbaar. als je naar je troepen gaat kijken in de kazerne en dan op info klikt kan je niet de volledige tekst lezen.
niet dat het iets uitmaakt verliezen doen we toch, maar als ik iets wil lezen dan zou ik wel graag de volledig tekst willen zien.

ik weet niet goed waar ik dit moet melden, dus doe ik het hier maar. het heeft toch met de kazerne te maken.
Dat mag hier. Let wel even op de screenshot.
 
Bovenaan