• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser1105

Guest
Dit wisten we inderdaad al een aantal weken van te voren.
Ik vind dan ook dat het redelijk onterecht is om met een vinger naar de moderators te wijzen. De communicatie is prima, maar het probleem is meer dat de wijzigingen die zijn doorgegeven de community absoluut niet lijken te bevallen...
Ik ga hier deels mee akkoord. Je hebt gelijk dat je zegt dat er gecommuniceerd wordt naar de spelers toe. Dit is op het forum. Iedereen die het forum gebruikt kan op de hoogte zijn van wat er gaat komen. Als je het forum niet gebruikt ben je goed gezien dan weet je van niets (ervan uitgaande dat je BS je niet inlicht). Er zou een manier moeten bestaan om de info ingame te kunnen verkrijgen. Een mailtje dat iets meer zegt dan 'er komen grote veranderingen aan meer info op het forum' voor de mensen die hier niet actief zijn.

Wat er door gegeven wordt is idd niet naar de tand van de spelers en het feit dat er weinig oor naar is creëert frustraties.
 
er is een ingame mailing van elvenar naar alle spelers geweest incluis een link naar forum en inogames tv dacht ik, ik zoek hem ff op

Elvariaanse groet, CrazyWizard!

In de komende update zijn er een aantal verbeteringen aangebracht in het gevechtssysteem om het spel zowel makkelijker als interessanter voor je te maken!

In de nieuwste aflevering van InnoGames TV leggen Timon en Rike uit waarom je je eenheden voor de update moet opmaken en wat er allemaal nog meer gaat veranderen. Op het forum vind je eveneens een overzicht van alle veranderingen.

Veel plezier verder op het slagveld!
Het Elvenar team

deze mail heeft iedereen gehad, en de dikgebrukte text waren links naar inno tv en naar het forum.

Onzin dus dat er niet gecommuniceerd is.

dat het "makkelijker" en "verbeteringen" zijn valt over te twisten maar gecommuniceerd is er wel degelijk
 

DeletedUser1086

Guest
Het gaat niet over het aankondigen van grote aanpassingen, maar over het feit dat die altijd beloven dat het spelplezier groter zou worden : vechten zou makkelijker te begrijpen worden, maar nu hoor ik dat zelfs groepen die worden ingezet omdat ze sterker zouden zijn dan de tegenstanders op Beta nauwelijks schade aanrichten terwijl ze zelf worden weggemaaid. lijkt me niet correct... verder wordt het onderhandelen onmogelijk als je wat "te" ver staat en je geen orcs hebt..... en nu worden ook de benodigde goederen voor het onderhandelen ook nog eens zwaar opgedreven... lijkt me een spiraal : het onderhandelen wordt moeilijk, maar je kan nog vechten.... het vechten wordt onmogelijk, maar je kan nog onderhandelen... het onderhandelen wordt stinkend duur, maar je kan nog........ stoppen of dia's spenderen ... ik denk dat iedereen akkoord is dat het spelplezier tot op heden NIET is verhoogd... en ja, het mag wat uitdagender worden, maar gebruik dan geen woorden als "duidelijker, gemakkelijker...."
 

DeletedUser1105

Guest
er is een ingame mailing van elvenar naar alle spelers geweest incluis een link naar forum en inogames tv dacht ik, ik zoek hem ff op



deze mail heeft iedereen gehad, en de dikgebrukte text waren links naar inno tv en naar het forum.

Onzin dus dat er niet gecommuniceerd is.

dat het "makkelijker" en "verbeteringen" zijn valt over te twisten maar gecommuniceerd is er wel degelijk

Ik heb die mail ook gehad. Iedereen denk ik
Ik zeg dus ook niet dat er NIET gecommuniceerd is. Als je niet actief bent op het forum heb je niet meer info als een link naar het forum of een spotje waar ook niet veel info gegeven wordt. Er zou in die mailing toch wat meer info kunnen staan voor de speler die niet actief is op het forum... iets van het gevechtsysteem gaat veranderen. dit wordt wezenlijk aangepast:

  • troepenomvan
  • kazerne
  • extra gebouw
  • ...
Voor meer info bezoek ons forum!

allez kortom dat je als speler toch een beetje een richtlijn hebt van wat er juist veranderd. begrijpen alle mensen hier wel Duitstalig Engels?
 
Ik heb die mail ook gehad. Iedereen denk ik
Ik zeg dus ook niet dat er NIET gecommuniceerd is. Als je niet actief bent op het forum heb je niet meer info als een link naar het forum of een spotje waar ook niet veel info gegeven wordt. Er zou in die mailing toch wat meer info kunnen staan voor de speler die niet actief is op het forum...

Tja een mail sturen ze niet voor de sier, je kan natuurlijk ook even op het linkje klikken, dat is heel normaal hoor, als je hem negeert moet je later niet zeuren

Het gaat niet over het aankondigen van grote aanpassingen, maar over het feit dat die altijd beloven dat het spelplezier groter zou worden : vechten zou makkelijker te begrijpen worden, maar nu hoor ik dat zelfs groepen die worden ingezet omdat ze sterker zouden zijn dan de tegenstanders op Beta nauwelijks schade aanrichten terwijl ze zelf worden weggemaaid. lijkt me niet correct... verder wordt het onderhandelen onmogelijk als je wat "te" ver staat en je geen orcs hebt..... en nu worden ook de benodigde goederen voor het onderhandelen ook nog eens zwaar opgedreven... lijkt me een spiraal : het onderhandelen wordt moeilijk, maar je kan nog vechten.... het vechten wordt onmogelijk, maar je kan nog onderhandelen... het onderhandelen wordt stinkend duur, maar je kan nog........ stoppen of dia's spenderen ... ik denk dat iedereen akkoord is dat het spelplezier tot op heden NIET is verhoogd... en ja, het mag wat uitdagender worden, maar gebruik dan geen woorden als "duidelijker, gemakkelijker...."

Tja daar ben ik het mee eens, er worden de laatste paar weken updates doorgevoerd waar ik letterlijk geen touw aan kan vastknopen, je wordt er niet blijer van, minder spelplezier. meer diamanten kopen? hell no, ik koop ze omdat ik (ten minste wil pretenderen dat ik) ze wil kopen, niet omdat ze me door de strot worden geduwd, dan krijg je een avarechts effect. doen we het gewoon niet meer.

Het idee achter de combat update zoals initieel voorgesteld stond ik volledig achter. er zit zeker onbalans in de onderlinge units vooral als je mensen vs elven vergelijkt. z'n pentagram ding ben ik dan weer minder fan van te simpel
de uitvoering is nog slechter dan dat want ze hebben iets dat simpel zou moeten zijn weer moeilijk gemaakt.

en dan de mega kicker die samengevoegd kan worden met de orcs onderhande limitatie (die ook al controversieel en de perceptie heeft van slavernij wat zeker in de US gevoelig is). in 1 woord gevat, waardeloos.
Ze zijn er dus achtergekomen dat "ruimte" goed verkoopt en willen dus nog meer betaalde ruimte creeren, echter ipv extra ruimte te creeren op de map(kan heel subtiel en eenvoudig worden gedaan door door te gaan op de ingezette weg, elke uitbreiding van de wereldmap is groter (11 a 12 ipv 9-10) dus creert een natuurlijke flow van ruimte) maar ipv daarvan kiezen ze voor een snellere optie door spelers af te knijpen in hun mogelijkheden.
dus ipv spelers te teasen om meer te kopen besluiten ze spelers in het harnas te jagen.

Dom, dom, dom.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1086

Guest
Tja een mail sturen ze niet voor de sier, je kan natuurlijk ook even op het linkje klikken, dat is heel normaal hoor, als je hem negeert moet je later niet zeuren



Tja daar ben ik het mee eens, er worden de laatste paar weken updates doorgevoerd waar ik letterlijk geen touw aan kan vastknopen, je wordt er niet blijer van, minder spelplezier. meer diamanten kopen? hell no, ik koop ze omdat ik (ten minste wil pretenderen dat ik) ze wil kopen, niet omdat ze me door de strot worden geduwd, dan krijg je een avarechts effect. doen we het gewoon niet meer.

Het idee achter de combat update zoals initieel voorgesteld stond ik volledig achter. er zit zeker onbalans in de onderlinge units vooral als je mensen vs elven vergelijkt. z'n pentagram ding ben ik dan weer minder fan van te simpel
de uitvoering is nog slechter dan dat want ze hebben iets dat simpel zou moeten zijn weer moeilijk gemaakt.

en dan de mega kicker die samengevoegd kan worden met de orcs onderhande limitatie (die ook al controversieel en de perceptie heeft van slavernij wat zeker in de US gevoelig is). in 1 woord gevat, waardeloos.
Ze zijn er dus achtergekomen dat "ruimte" goed verkoopt en willen dus nog meer betaalde ruimte creeren, echter ipv extra ruimte te creeren op de map(kan heel subtiel en eenvoudig worden gedaan door door te gaan op de ingezette weg, elke uitbreiding van de wereldmap is groter (11 a 12 ipv 9-10) dus creert een natuurlijke flow van ruimte) maar ipv daarvan kiezen ze voor een snellere optie door spelers af te knijpen in hun mogelijkheden.
dus ipv spelers te teasen om meer te kopen besluiten ze spelers in het harnas te jagen.

Dom, dom, dom.
voila, great minds think alike.. eerst goed verpakt de nieuwe verkoop, dan stuiten op het protest, volhouden dat het beter wordt, en uiteindelijk he.. ik heb een post gestart over spelers die gestopt zijn , ik vind het spijtig dat niemand daar namen is blijven droppen, want in ons BS zijn er al verschillende gevolgd....
 

DeletedUser234

Guest
Op 31 aug. is het herontwerp van het gevechtssysteem aangekondigd met het advies om je huidige troepen op te maken, omdat na de update hun waarde zal wijzigen.
Braaf hebben wij het advies opgevolgd en de meesten van ons zijn door hun troepen heen, maar wanneer komt die update dan precies?
Er werd gezegd: "Je hebt nog enkel weken hiervoor."
Intussen zijn we 5 weken verder, dus zou er toch wel een datum genoemd moeten kunnen worden. Duurt het nog 3 weken of langer dan spreken we namelijk over enkel(e) maanden.
Mag ik daarmee aannemen dat volgens de eerdere gebruikte woorden in de aankondiging, we het nieuwe gevechtssysteem binnen 2 weken kunnen verwachten?
En zo niet, wanneer dan wel en wat is het advies dan? Toch weer troepen trainen, ondanks het eerdere advies ze op te maken?

Alvast bedankt voor de reactie,

groetjes Billy77
 

DeletedUser1333

Guest
Normaal zou deze update vorige week hebben plaatsgevonden, of misschien ná het toernooi (dus dit weekend of anders afgelopen maandag).
Dat is niet gebeurd.

En aangezien er geen nieuwspost is geplaatst, vraag ik me af wat er aan de hand is. Maar er is nog geen nieuwspost geplaatst - en eerlijk gezegd hoop ik dat deze update niet plaats gaat vinden.
 

DeletedUser448

Guest
@Billy77 Ik denk dat het verstandig is genoeg troepen aan te maken om de gevechten die je wilt aangaan te doen. Geen enorm leger opbouwen. Ik hoop dat het langer uitblijven van de veranderingen van het gevechtssysteem betekend dat ze deze beter uitbalanceren. Tot die tijd probeer ik nog zoveel mogelijk provincies vrij te spelen.
 

DeletedUser234

Guest
Dat hoop ik persoonlijk ook, maar het is zoals het is en daar gaan we gewoon in mee. Maar dan is het wel prettig als de gegeven info klopt of men laat weten dat het anders is geworden, om welke reden dan ook, ze hoeven aan mij geen verantwoording af te leggen. Als het anders is, passen we ons gewoon weer aan, maar in onwetendheid blijven geeft onrust, omdat we nu niet weten wat we moeten doen.

Bedankt voor de reacties en de tip, dat hadden we zelf ook al wel bedacht, maar we weten het liever zeker vanuit Innogames of namens hen van de mods.

Al blijven alle reacties en tips natuurlijk welkom, tot er een reactie van een mod. komt. :)
 
sinds gisteren is EINDELIJK om specifieke gevechtsinformatie gevraagd door het ontwikkelteam.
Helaas heeft niemand meer troepen, of is al gestopt met spelen.
Of zoals in mijn geval is niet op dat punt in beta dat die de juiste informatie kan verschaffen.

Het hangt nu op de schouders van Goryn die op de test server ongelimiteerde troepen heeft en daar kan spelen naar hartelust voor feedback.
De rest heeft het zga. opgegeven.

resultaat van negeren van de feedback voor een paar weken door de niet meer opdagende muf muf.
 

DeletedUser66

Guest
sinds gisteren is EINDELIJK om specifieke gevechtsinformatie gevraagd door het ontwikkelteam.
Helaas heeft niemand meer troepen, of is al gestopt met spelen.
Of zoals in mijn geval is niet op dat punt in beta dat die de juiste informatie kan verschaffen.

Het hangt nu op de schouders van Goryn die op de test server ongelimiteerde troepen heeft en daar kan spelen naar hartelust voor feedback.
De rest heeft het zga. opgegeven.

resultaat van negeren van de feedback voor een paar weken door de niet meer opdagende muf muf.

Even voor de duidelijkheid. Muf-Muf is is nu Lead community manager voor heel Elvenar, en kan dat niet meer combineren met Beta. Daarom Heeft Marindor het stokje overgenomen. Ook is er nooit iets genegeerd door hem, of andere leden van het Elvenar team.

Uiteraard ga ik zelf voor feedback zorgen, waarom spelers honderden troepen laten opofferen als ik zelf een test server heb?
 

DeletedUser472

Guest
Even voor de duidelijkheid. Muf-Muf is is nu Lead community manager voor heel Elvenar, en kan dat niet meer combineren met Beta. Daarom Heeft Marindor het stokje overgenomen. Ook is er nooit iets genegeerd door hem, of andere leden van het Elvenar team.

Uiteraard ga ik zelf voor feedback zorgen, waarom spelers honderden troepen laten opofferen als ik zelf een test server heb?

effe een off topic vraag sorry alvast maar heb het altijd af gevraagd uit welk server komt muf muf us engeland duitsland of is het stiekem albanie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66

Guest
dit is mischien een off topic vraag maar heb het altijd af gevraagd uit welk server komt muf muf us engeland duitsland of is het stiekem albanie

Inderdaad off-topic, en volgens mij ook niet echt belangrijk. Teamleden mogen zelf bepalen welke info ze met de community delen, dat ga ik dus zeker niet doen :)
 

DeletedUser66

Guest
Op 31 aug. is het herontwerp van het gevechtssysteem aangekondigd met het advies om je huidige troepen op te maken, omdat na de update hun waarde zal wijzigen.
Braaf hebben wij het advies opgevolgd en de meesten van ons zijn door hun troepen heen, maar wanneer komt die update dan precies?
Er werd gezegd: "Je hebt nog enkel weken hiervoor."
Intussen zijn we 5 weken verder, dus zou er toch wel een datum genoemd moeten kunnen worden. Duurt het nog 3 weken of langer dan spreken we namelijk over enkel(e) maanden.
Mag ik daarmee aannemen dat volgens de eerdere gebruikte woorden in de aankondiging, we het nieuwe gevechtssysteem binnen 2 weken kunnen verwachten?
En zo niet, wanneer dan wel en wat is het advies dan? Toch weer troepen trainen, ondanks het eerdere advies ze op te maken?

Alvast bedankt voor de reactie,

groetjes Billy77

Het is wel de bedoeling dat de update snel naar de live servers komt ja. De exacte datum zal door Desi naar jullie worden gecommuniceerd zoals gebruikelijk :)
 

DeletedUser234

Guest
Oké dan hoop ik dat @Desi snel laat weten of het nog dagen, weken of misschien wel maanden (al denk ik dat niet als je praat over 'snel') gaat duren. En Desi ook advies kan geven over wat we nu moeten doen, toch weer nieuwe troepen trainen of niet?
 

DeletedUser1296

Guest
Ik weet niet in hoeverre alles samenloopt, maar op de Franse server zou volgende week de update komen.
 

DeletedUser613

Guest
Het gaat niet over het aankondigen van grote aanpassingen, maar over het feit dat die altijd beloven dat het spelplezier groter zou worden : vechten zou makkelijker te begrijpen worden, maar nu hoor ik dat zelfs groepen die worden ingezet omdat ze sterker zouden zijn dan de tegenstanders op Beta nauwelijks schade aanrichten terwijl ze zelf worden weggemaaid. lijkt me niet correct... verder wordt het onderhandelen onmogelijk als je wat "te" ver staat en je geen orcs hebt..... en nu worden ook de benodigde goederen voor het onderhandelen ook nog eens zwaar opgedreven... lijkt me een spiraal : het onderhandelen wordt moeilijk, maar je kan nog vechten.... het vechten wordt onmogelijk, maar je kan nog onderhandelen... het onderhandelen wordt stinkend duur, maar je kan nog........ stoppen of dia's spenderen ... ik denk dat iedereen akkoord is dat het spelplezier tot op heden NIET is verhoogd... en ja, het mag wat uitdagender worden, maar gebruik dan geen woorden als "duidelijker, gemakkelijker...."

Je kan je ook afvragen of alle commentaar wel klopt ook ik heb dat gelezen over het feit dat onderhandelen een vermogen zou gaan kosten en dat je 40k kwijt zou zijn. Als ik dan zelf terug kijk naar mijn onderhandelingen was het altijd al zo dat ik ff moest sparen voordat ik een provincie vrij kon spelen met onderhandelen dat is nu dus het zelfde, je fabrieken zijn groter en dus wordt er ook meer gevraagd en dat het onmogelijk is dat vind ik echt onzin. ik maak nu ook bv 3590 boerkollen in 9 uur tijd x 3 (heb 3 fabrieken) dan zit je zo aan de 40k. Alleen dan als je dicht bij ring 11 zit en nog niet bij de orken zit sta je ff stil ik heb ook weken nauwelijks tot niet een provincie vrijgesppeld hierdoor, het is dan gewoon ff wachten totdat ik bij de orken ben en weer verder kan ermee (ben nu gelukkig bijna einde feeën hoofdstuk).
 
Helaas kan ik zaken maar bepert zien op beta,
In ring 6 zijn de onderhandelingkosten zover ik kan zien +- gelijk met onze nl server in ring 6.

De hogere ringen zouden rond de ~50k per gevecht zitten (dus ~400k per province)
dit komt echter van een andere speler af en kan dit niet zelf verifieren.

Ik ben zelf nit zover en met mijn zeer beperkt speelgedrag op beta ga ik het ook niet snel bereiken :(
 
Bovenaan