• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser1105

Guest
Dus daarnet geprobeerd in alle hoop, tegen beter weten in, om te vechten in een zijde provincie.
Het pentagram in tabelvorm bestudeerd, de juiste keuzes gemaakt, zo wel strategisch als in plaatsing en beweging. Het was een koude douche. Ik heb wel 7 rondes stand gehouden, maar toch in het zand gebeten. en hard... het leken eerder stenen rotsformaties waar ik met mn muil ben tegen gelopen dan een hapje zand ;)

ga afwachten tot de laatste update er is ivm het vechtsysteem en dan proberen we opnieuw o_O
 

DeletedUser990

Guest
Heb dus 1 toernooi provincie lvl.2 afgemaakt. wel met exel programmma van Didi1.
Dank hiervoor. Maar simpel ging het nog niet.
 

DeletedUser1683

Guest
Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste bericht dat iemand een gevecht wint. Ik denk dat ik kan wachten tot ik een ons weeg maar ben bang dat er geen gram van me overblijft.
Ik ga maar elke dag proberen te onderhandelen dus 8 dagen over een provincie doen. 1 onderhandeling per dag. Ik ben niet zo groot, dus moet 7 provincies voor volgende stadsuitbreiding doen. Dus 56 dagen.
Ik zit in hoofdstuk 5 daar zit geen uitbreiding van een woning in. Omdat ik teruggeworpen ben in mijn boek moet ik nog 98 kennispunten besteden aan mijn volgende stadsuitbreiding. ( en ik ben nu dus al 3 dagen bezig om weer in te lopen waar ik was). Ik kan natuurlijk een fabriek verkopen voor inwoners maar ben niet gek. Die goederen heb ik nodig voor onderhandelen.
Zucht niets doen. Bedankt voor de update die het spel voor mij een duf spel heeft gemaakt.
Ga denk ik mijn oude spel van de spelconcurrent maar weer oppakken. :(
 

DeletedUser

Guest
ik veronderstel dat tabelletje dat ik daarstraks aan het zoeken was ...of je moest een excelleke gemaakt hebben en niet gedeeld hebben in de BS :D

Ik zou niet durven Bijterke om het niet te delen in de BS :p
Maar dat tabelletje heb ik niet zelf gemaakt hoor. Dat heb ik van de beta-site geplukt (met toestemming hoor) :D
 

DeletedUser1683

Guest
Ik zou niet durven Bijterke om het niet te delen in de BS :p
Maar dat tabelletje heb ik niet zelf gemaakt hoor. Dat heb ik van de beta-site geplukt (met toestemming hoor) :D

Nou maak je me nieuwsgierig. Waar vind ik dat soort tabelletjes?
 

DeletedUser990

Guest
Ik zou niet durven Bijterke om het niet te delen in de BS :p
Maar dat tabelletje heb ik niet zelf gemaakt hoor. Dat heb ik van de beta-site geplukt (met toestemming hoor) :D
Dat heb ik overgeschreven en ligt nu naast de pc.
Dan dank voor degene van wie jij het overgenomen had.
Vond het er exelachtig uit zien vandaar.
 

DeletedUser1143

Guest
wat ik jammer vind is dat er zo weinig ondersteuning komt vanuit het moderator team. Niet zozeer om uitleg te geven over de update , dat die er nu is , is een feit en dat we het er mee moeten doen ook. Blijkbaar is de update zoals die bedoelt is , anders zouden ze na alle beta klachten wel aanpassingen gedaan hebben . Maar juist omdat het een vrij grote verandering is had een beetje ondersteuning in hoe nu je gevechten aantepakken wel fijn geweest denk ik. Of moeten we echt wachten tot alle updates zich voltrokken hebben en nu alles even in de pauze stand zetten?

(Eigenlijk bemoei ik me gewoon met zaken die me toch niet aangaan want ik vecht per definitie niet. Lukt t niet met auto combat dan onderhandel ik , heb ik geen troepen genoeg , dan onderhandel ik , heb ik geen zin , dan onderhandel ik. Heb ik straks wel een probleempje ivm de orks , maar dat zie ik dan wel weer.)
 

DeletedUser

Guest
Nou maak je me nieuwsgierig. Waar vind ik dat soort tabelletjes?

Het gaat om dit tabeltje:
Gevechtsoverzicht.jpg


De link naar het volledige onderwerp vind je hier:
Praktische tips voor nieuw gevechtsysteem
 

DeletedUser

Guest
wat ik jammer vind is dat er zo weinig ondersteuning komt vanuit het moderator team. Niet zozeer om uitleg te geven over de update , dat die er nu is , is een feit en dat we het er mee moeten doen ook. Blijkbaar is de update zoals die bedoelt is , anders zouden ze na alle beta klachten wel aanpassingen gedaan hebben . Maar juist omdat het een vrij grote verandering is had een beetje ondersteuning in hoe nu je gevechten aantepakken wel fijn geweest denk ik. Of moeten we echt wachten tot alle updates zich voltrokken hebben en nu alles even in de pauze stand zetten?

Onze forum moderators zijn ook community manager en/of moderators op andere fora, in ieder geval op de beta. Aangezien er op de beta nog steeds heel veel boze:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: spelers zijn (daar zijn wij tot nu toe nog erg mild bij) , hebben ze het druk daar. Dat begrijp ik ergens wel, maar helaas worden wij daardoor een beetje vergeten voor mijn gevoel. :(:(:(:(
Ik haal nu mijn meeste infomatie vanaf het beta forum, en sommige belangrijke dingen speel ik door naar hier. Maar ik zou toch echt liever zien dat wij ook actieve moderators hebben.
 

DeletedUser1143

Guest
Snap ik ook wel , maar goed , we zijn toch een forum en spelers die van belang zijn toch.
En ik denk dat puur een beetje praktische ondersteuning op vragen zoals jij ook had volgens mij ( dit zijn troepen van vijand en dit zijn mijn troepen , hoe pak ik t nu het beste aan) een hoop onvrede weg kan halen en dan voorkom je dat t hier ook uit de hand loopt.
Dat denk ik dan toch.
 

DeletedUser

Guest
Snap ik ook wel , maar goed , we zijn toch een forum en spelers die van belang zijn toch.
En ik denk dat puur een beetje praktische ondersteuning op vragen zoals jij ook had volgens mij ( dit zijn troepen van vijand en dit zijn mijn troepen , hoe pak ik t nu het beste aan) een hoop onvrede weg kan halen en dan voorkom je dat t hier ook uit de hand loopt.
Dat denk ik dan toch.

Ja klopt, ik wacht nog steeds op antwoord daarop :(:(:(
 
Ik vind dat tabelletje maar niets :(
Het is helaas niet zo makkelijk als het tabelletje volgen, echt 1 voor 1 de units bekijken met de ! knop werkt echt het beste.
Het tabelletje laat zien wie een bonus heeft tegen wie maar niet wat die bonus inhoud, nog de speciale krachten van elke unit.

Leuk dat unit "goed" een aanvalsbonus heeft tegen vijand A, maar ik gebruik liever de eenheid die ook een verdedigingsbonus heeft en het liefst een goede speciale kracht.
Anders wordt je dus nog totaal de pan in gehakt.

Hoe vervelend het dan ook is, rad ik iedereen aan alle eenheden te bekijken en van daaruit een besluit te maken welke eenheden je gaat gebruiken en niet een tabelletje te volgen, dat gaat je helaas niet heel veel success brengen.

gevechten zijn er niet zoals de bedenkers beweren eenvoudiger maar juist veel moeilijker geworden
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat tabelletje maar niets :(
Het is helaas niet zo makkelijk als het tabelletje volgen, echt 1 voor 1 de units bekijken met de ! knop werkt echt het beste.
Het tabelletje laat zien wie een bonus heeft tegen wie maar niet wat die bonus inhoud, nog de speciale krachten van elke unit.

Leuk dat unit "goed" een aanvalsbonus heeft tegen vijand A, maar ik gebruik liever de eenheid die ook een verdedigingsbonus heeft en het liefst een goede speciale kracht.
Anders wordt je dus nog totaal de pan in gehakt.

Hoe vervelend het dan ook is, rad ik iedereen aan alle eenheden te bekijken en van daaruit een besluit te maken welke eenheden je gaat gebruiken en niet een tabelletje te volgen, dat gaat je helaas niet heel veel success brengen.

gevechten zijn er niet zoals de bedenkers beweren eenvoudiger maar juist veel moeilijker geworden

Klopt wat je zegt CrazyWizard. Maar vind het tabelletje vooral handig om te achterhalen wat je vooral niet moet doen ;)
Maar bij de volgende update is de tabel al weer achterhaald helaas, omdat we dan totaal andere tegenstanders gaan krijgen. Kostte mij daar aardig wat legereenheden voordat ik doorhad wat het beste werkt.
 

DeletedUser990

Guest
Hier vast een antwoord ;is niet van wie je het hebben wil; maar weer hele provincie van toernooi vrijgespeeld.
Wel 2e ronde maar het lukt.
Provincie daar waag ik me nog even niet aan. Heb toch te veel vrijgespeeld, voor de upgrade!

Met aanval bonus etc werk ik nog niet alleen met winnen en zo min mogelijk verlies.
 

DeletedUser

Guest
Hier vast een antwoord ;is niet van wie je het hebben wil; maar weer hele provincie van toernooi vrijgespeeld.
Wel 2e ronde maar het lukt.
Provincie daar waag ik me nog even niet aan. Heb toch te veel vrijgespeeld, voor de upgrade!

Toernooi lukt mij ook nog wel tot de 4de ronde. De 5de was duidelijk een brug te ver :(
Provincie was een compleet slagveld bij mij, dus daar waag ik mij voorlopig niet meer aan. Wil graag nog wat legertjes overhouden voor toernooien zodat ik toch nog wat runes en kps kan bemachtigen.
 

DeletedUser990

Guest
Ik denk dat dit dus de bedoeling is.
Meer toernooien en minder provincies spelen.
Ben al bezig met zalen onder berg ( nog 1 Rune) .
Als ik die dan heb gaat er 1 wapenkamer weg.
Dan kunnen er woningen weg en komt er nog een edelsteen fabriek.
Dus denk ring 11 wordt niet veel gevochten voor mij.
 

DeletedUser1143

Guest
Voor degene die het vechten weer onder de knie willen krijgen. In www.elvenarchitect.com zit een nieuwe update :
  • A units area, containing details on all battle units available.
  • A battle simulator tool, allowing you to experiment with and familiarise yourself with the units' new strengths and weaknesses.
Hiermee kan je oefenen en je manschappen onder de knie krijgen , ik heb t zelf nog niet geprobeerd , maar ben verder wel helemaal enthousiast over elvenarchitect , dus wie weet is dit ook wel top.
 
Bovenaan