• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discord

Discord is TROEP,meer wil ik er niet eens over zeggeen,echt verkeerde stap van Inno:-(((
p.s. als dit allemaal doorgaat is dit mijn laatste bericht hier,op Discord zal niemand mij horen of zien,erg jammer dit allemaal,vernaggelt voor mij het hele spel:-(((
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, ik ben helemaal niet bekend mee ben en bereid om Discord te proberen. Wel even een vraagje voor @DonFrank : Gisteren een oproep gedaan bij broederschap zoekt spelers maar nu kan ik niets meer terug vinden. Niets veranderd aan filters of dergelijke…is er iets weggehaald?

Wel vind ik dat het op Discord al wat meer voorbereid had mogen zijn door meer invulling en structuur. of Ik kan dit nu ook niet zien?
 
Als dit werkelijk wordt doorgezet
Dat is een feit, op de Amerikaanse en Duitse Elvenar forums nemen mensen al afscheid van/en op het forum en soms zelfs van het spel vanwege de spreekwoordelijke "laatste druppel".

Er wordt ook vaak de nadruk gelegd op het feit dat Discord geen vervanging kan zijn van het Forum ( community wise ) en dat de meerwaarde van het spel voor sommige mensen hiermee definitief afgebroken wordt.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat juist in het tijdperk waarin we steeds meer het besef krijgen dat Kapitalisme, Materialisme en alles voor het persoonlijk gewin meer naar een nieuwe balans moeten er een tegenreactie komt van mensen die denken dat het wel overwaait.

Het zoveelste voorbeeld van het "vergeten" dat het niet alleen om het spel mechaniek gaat maar ook om de mensen die het spelen wat waarde geeft aan het geheel.
 
Goedemorgen, ik ben helemaal niet bekend mee ben en bereid om Discord te proberen. Wel even een vraagje voor @DonFrank : Gisteren een oproep gedaan bij broederschap zoekt spelers maar nu kan ik niets meer terug vinden. Niets veranderd aan filters of dergelijke…is er iets weggehaald?

Wel vind ik dat het op Discord al wat meer voorbereid had mogen zijn door meer invulling en structuur. of Ik kan dit nu ook niet zien?
Gevonden…er zaten filters …vreemd zelf nergens aan gezeten … :rolleyes: :oops:
 
Ik heb besloten een poging te wagen om een google spreadsheet te maken met schermafbeeldingen van aankondigingen e.d. die op discord worden gedaan voor degenen die absoluut geen account willen aanmaken bij discord. Kunnen ze toch op de hoogte blijven van wat er gebeurt.
Zelf heb ik er een account aangemaakt, maar ik zal er alleen sommige draadjes lezen om een beetje op de hoogte te blijven en er absoluut niets posten.
Mocht je een link naar de spreadsheet willen, neem dan ingame contact op met me.
 
Mocht je een link naar de spreadsheet willen, neem dan ingame contact op met me
Een geweldig aanbod, maar ik zal er geen gebruik van maken.. Ik vind dat Inno zelf verantwoordelijk moet zijn (en blijven!) voor correcte en volledige informatie naar de gebruikers, zonder dat de gebruikers worden gedwongen om een stuk ongeluk als Discord te gebruiken!
 
Een geweldig aanbod, maar ik zal er geen gebruik van maken.. Ik vind dat Inno zelf verantwoordelijk moet zijn (en blijven!) voor correcte en volledige informatie naar de gebruikers, zonder dat de gebruikers worden gedwongen om een stuk ongeluk als Discord te gebruiken!
Dat ben ik helemaal met je eens rodeon, maar het ziet er naar uit dat inno discord geweldig vindt en voortaan in het spel alleen nog links voor meer informatie zal plaatsen naar discord. Dat gebeurt al op beta. Die verantwoordelijkheid neemt inno dus niet.
Inno zal van mij geen cent meer krijgen, maar ik wil het spel nog niet opgeven, op Arendyll tenminste niet, op beta en Winyandor ben ik al gestopt.
 
Wat ik een verschrikkelijk nadeel vind van discord is dat je daar van beta en UK/US niet kan vertalen.
Heb al van alles geprobeerd maar lukt me maar niet.
Normaal ging ik altijd naar diverse fora en met translate was het zo gepiept.
Leest voor mij toch wel wat makkelijker.
En wat die chat betreft die mogen ze van mij daar wel sluiten want daar word amper gebruik van gemaakt. Hooguit 5 berichten per dag terwijl op beta en UK het er aardig wat meer zijn.
Wat niet is dat kan nog komen maar vooralsnog is het voor NL nog geen succes en als dit zo blijft gaat het alleen maar minder worden.
Zou ook fijn zijn als er een directe link komt om naar discord te gaan zoals je nu direct naar het forum kan gaan. Gebeurt dat niet dan zal over een half jaar nog maar een enkeling het platform bezoeken.
En ik blijf erbij er staat een hoop info hier op het forum en als dat niet overgezet gaat worden zal er enorm veel verloren gaan. Hoppa zo de prullenbak in en dat is doodzonde.
 

@DonFrank

: Op het internationaal forum wordt er nu gesproken over de mogelijkheid dat het forum niet helemaal hoeft te verdwijnen, dat lijkt me een geweldige oplossing voor het niet willen registreren bij Discord. Is er al meer bekend over de voorwaarden die daaraan gesteld gaan worden?
 
In ieder geval 3 stoppers in onze bs, heb ik mezelf nog niet eens bijgeteld
inno waarom maak je je eigen spel kapot??
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Op het internationaal forum wordt er nu gesproken over de mogelijkheid dat het forum niet helemaal hoeft te verdwijnen, dat lijkt me een geweldige oplossing voor het niet willen registreren bij Discord. Is er al meer bekend over de voorwaarden die daaraan gesteld gaan worden?
Het enige wat op dit moment bekend is, is dat het op termijn de bedoeling is dat Discord het Forum gaat vervangen. In de komende maanden is daar nog geen wijziging in (het forum blijft de komende maanden open), maar vanwege de transitie naar Discord worden aankondigingen niet meer op het Forum geplaatst, maar op Discord. Wat er uiteindelijk met het Forum gaat gebeuren, is nog niet exact bekend. Ik kan mij best voorstellen dat het een read-only versie wordt, zodat de oude informatie niet verloren gaat, maar daar is vanuit InnoGames nog niks over bekend.
 
Als dit werkelijk allemaal wordt doorgezet, vind ik het echt een intrieste ontwikkeling. Het zal mij ook weerhouden om nog langer te proberen zinvolle bijdragen aan het spel te leveren. En het gaat ook betekenen dat ik (en hoogstwaarschijnlijk vele spelers met mij) al mijn vragen en kwesties voortaan aan support ga voorleggen en ik betwijfel ernstig of de moderators daar nou erg gelukkig van zullen worden. Vooralsnog heb ik geen intentie om te stoppen, want daarvoor heb ik in de loop der jaren teveel in Elvenar geinvesteerd
 

Aeva

Chef
Feit is wel dat het bereik van het forum gigantisch laag is (0,2% van de actieve spelers zit op het forum), en we daardoor het doel van het forum niet kunnen bereiken.
Feit is ook dat die 0,2% de informatie die hier staat, deelt met de eigen BS en dan komen er ineens heel veel spelers bij die iets aan het forum hebben.
En: je kunt het forum ook raadplegen (lezen) als je geen lid bent, dus de 'gasten' hebben ook een functie op het forum en ik zie meestal (maar niet altijd) meer gasten hier rondstruinen dan leden.
 
Juist Aeva, bv in onze groep hou ik alleen het forum bij en de nuttige info sluis ik door naar de leden. Ik denk dat dit louter om de centen gaat en dat de rest er bijgehaald word om te sussen.
 
Bovenaan