• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discord

Ik denk dat je vooral voor jezelf spreekt.. verder schreef je op 11 september (in dit topic!) nog dat je Discord haatte en dat het wellicht reden zou zijn om te stoppen, nu verdedig je het gebruik ervan.. blijkbaar ben je nogal van mening veranderd?!

of je probeert het beter te maken voor iedereen en ik kies de tweede optie.

Meningen veranderen, en we moeten vooral niet elkaar gaan bekritiseren op een beleid waar we geen invloed op kunnen hebben en alleen keuzes in kunnen maken.

Ik blijf principieel tegen Discord, dat betekent niet dat ik vind dat anderen er geen kijkje moeten nemen en er gebruik van moeten maken als het iets toe voegt aan hun beleving van het SPELLETJE.

Want laten we alsjeblieft niet uit het oog verliezen waar het hier uiteindelijk om draait.
 

Aeva

Chef
Het feit dat ik het ergens niet mee eens ben, betekent niet dat ik me niet neer kan leggen bij de feiten @rodeon
Wat mij betreft hoeft discord niet, het ziet er niet uit en ik betwijfel of het duidelijk is. Maar nu het er is, probeer ik er wel mee te werken en het spelletje beter te maken voor iedereen. En verder ben ik het eens met @Moriarte
 
Om de door mij al eerder genoemde redenen (met name de privacy overwegingen) zal ik geen Discord account aanmaken en zal zonodig de consequenties die dat heeft m.b.t. informatievoorziening nemen. Verder kan ik alleen maar hopen dat veel spelers dezelfde beslissing zullen nemen en dat Inno daarna tot de conclusie komt dat het toch niet zo'n goed idee was...
 
Verder kan ik alleen maar hopen dat veel spelers dezelfde beslissing zullen nemen en dat Inno daarna tot de conclusie komt dat het toch niet zo'n goed idee was
Nah, gaat niet gebeuren volgens mij.

1. De meeste spelers hebben geen besef dat privacy belangrijk is
2. Inno gaat spelers die online zijn of spelers die een account hebben tellen en dan concluderen dat het een goed systeem is tov de fora. Het kan ook zijn dat ze van de kosten van de fora af willen, en dan is alles per definitie beter dan de fora.

Vergeet niet dat andere spellen van ze exclusief met discord lopen, we zijn / waren een uitzondering.
 
De meeste mensen weten niet dat zij helemaal geen privacy hebben.

Als the powers that be iets van je willen weten dan heb je niets te verbergen al zou je het willen.

De keuze om voor een beetje privacy te kiezen heeft meer te maken met wat @rodeon aangeeft want ik vertik het om mijn privé tijd te moeten steken in handelingen die voorkomen dat ik gek van de reclame e.d. wordt.

Neemt niet weg dat ik het jammer vind om niet meer te kunnen schakelen tussen het forum en spel binnen afzienbare tijd.

Bij deze zeg ik daarom alvast bedankt allemaal want het forum had voor mij zeker een meerwaarde door jullie inbreng en terugkoppeling.
 
Om de door mij al eerder genoemde redenen (met name de privacy overwegingen) zal ik geen Discord account aanmaken en zal zonodig de consequenties die dat heeft m.b.t. informatievoorziening nemen. Verder kan ik alleen maar hopen dat veel spelers dezelfde beslissing zullen nemen en dat Inno daarna tot de conclusie komt dat het toch niet zo'n goed idee was...
Ik heb discord een poosje geprobeerd, zo anoniem mogelijk, maar ik vind het helemaal niets. Het doet zijn naam eer aan. En ik hecht ook teveel aan mijn privacy om dat account aan te houden. Dus ik ben er weer weg.
Ik haal mijn info voor zolang ik mijn stad nog houd wel bij het Duitse fanforum en facebook (al ben ik ook niet dol op fb). Maar inno doet erg zijn best om in ieder geval mijn spelplezier te bederven, dus ik weet niet voor hoe lang dat nog zal zijn.
Overigens verwacht ik niet dat inno spijt zal krijgen van de keuze voor discord. Het is volgens zeggen veel goedkoper dan dit forum en bovendien kiest met name de jeugd voor discord en de jeugd heeft de toekomst (zegt men). In ieder geval valt daar nog veel aan te verdienen.
Aan de spelers die al heel lang lid zijn van dit forum en al jaren bezig zijn met hun stad bouwen (en die vaak in de wat oudere categorie vallen die discord niet zo zien zitten) valt waarschijnlijk niet zoveel meer te verdienen, dus die tellen niet meer mee, die hebben gewoon afgedaan voor inno.
Ik sluit me aan bij Moriarte:
Neemt niet weg dat ik het jammer vind om niet meer te kunnen schakelen tussen het forum en spel binnen afzienbare tijd.
Bij deze zeg ik daarom alvast bedankt allemaal want het forum had voor mij zeker een meerwaarde door jullie inbreng en terugkoppeling.
 

Aeva

Chef
Inderdaad, want het zorgt in elk geval al voor veel onenigheid tussen de diverse spelers over het wel of niet gebruiken ervan.. :(
Dat is natuurlijk helemaal niet nodig.
In de eerste plaats staat het iedereen vrij om een mening te hebben over discord en over het al dan niet gebruiken. Die mening respecteer je gewoon ongeacht van wat je zelf vindt.
In de tweede plaats is het nu aan de (aarts)magiërs van elke BS om de uitdaging, de informatievoorziening, op te lossen.
In de derde plaats is een advies nu: vraag eens in je eigen BS wie er op discord kan (dus niet wat zij daarvan vinden). Je hebt maar één betrouwbare speler per BS nodig om via discord de informatie op te halen.

In mijn BS blijken veel spelers een discord account te hebben en een paar niet. De meeste teamleden melden echter voldoende te hebben aan de informatievoorziening binnen de BS (zoals deze al een tijd is) eventueel in combinatie met de website van iDavis en/of de facebookpagina van Elvenar.
 
Aangezien ik zelf al jaren Discord gebruik voor Elvenar (Elvenar NL server) zie ik op zich geen problemen met Discord. Discord wordt heel veel gebruikt in de gaming wereld.

Grootste nadeel van Discord tov dit forum is de vindbaarheid in Google. Als je info zoekt in Google over elvenar zou je op nuttige informatie uit dit forum kunnen stuiten. Dit is helaas met discord voorbij.
Overzichtelijkheid valt ook nog wat over te zeggen.
 
Jammer hoor. Ik snap, in de huidige tijd, dat app-achtige dingen zoals discord steeds populairder worden. Terwijl de forums (of die nu van inno games zijn of andere forums die je "vroeger" veel vond) steeds minder gebruikt worden.
Maar helaas ben ik niet het type waar de smartphone een verlengstuk van hand en hersenen is. Ik ga zelfs op stap zonder de telefoon (als je dat ding nog zo mag noemen) op zak te hebben. Veel mensen zijn zo afhankelijk van dat ding, dat ze me niet geloven als ik dat zeg.
Maar dat maakt discord voor mij een absolute no-go. Terwijl het voor bedrijven een gigantisch handig ding is. Voor steeds meer mensen zijn apps op de phone eenvoudigweg hun manier van leven, en met een discord kanaal van jouw bedrijf heb je ze meer in de greep..
 
Maar helaas ben ik niet het type waar de smartphone een verlengstuk van hand en hersenen is. Ik ga zelfs op stap zonder de telefoon (als je dat ding nog zo mag noemen) op zak te hebben. Veel mensen zijn zo afhankelijk van dat ding, dat ze me niet geloven als ik dat zeg. Maar dat maakt discord voor mij een absolute no-go. Terwijl het voor bedrijven een gigantisch handig ding is. Voor steeds meer mensen zijn apps op de phone eenvoudigweg hun manier van leven, en met een discord kanaal van jouw bedrijf heb je ze meer in de greep..

@peer. .. helemaal mee eens! En ben heel blij dat ik nog kan (en mag!) leven zonder continu een smartphone in mijn handen!
 
Onder Suggesties (met dank aan @wunjo) en net als op de beta, Engelse en Duitse forum is een petitie gestart om de fora te behouden, deels omdat veel spelers geen extra Discord account willen, maar ook vooral om alle kennis en informatie - die in de loop van 8 jaar op het forum is verzameld - te behouden!

Dit is een verkorte link naar de petitie: https://ap.lc/xnXIM

Plaats een reactie met je naam (of +1) onder het bericht op het forum om je stem voor deze petitie toe te voegen en breng het zoveel mogelijk onder de aandacht bij al je medespelers.... Tekenen is lief!
 
Op het Duitse fanforum (https://www.elvenar-fan-forum.de/) staat een uitleg door Wald-Hexe om met Internet-Archiv de inhoud van het forum te behouden.
(https://www.elvenar-fan-forum.de/t205f59415-Internet-Archiv-The-Wayback-Machine.html) (je moet inloggen op het forum om het te kunnen lezen, maar een account op het forum is nooit weg)
Ik heb het zojuist doorgelezen en vond het allemaal vrij ingewikkeld klinken, maar misschien valt het mee als je er aan begint. Het lijkt me echter geen klus voor 1 persoon, dus ik vraag me af of er mensen zijn die hier aan mee willen werken, misschien al ervaring hebben met Internet-Archiv. Dan hoor ik het graag. Samen staan we sterk!
 
Even een aanvulling op mijn eerdere bericht.
Het is allemaal veel eenvoudiger dan ik dacht om het forum te uploaden naar het Internet Archive, maar het blijft natuurlijk wel veel werk. Dus als er mensen zijn die willen helpen dan hoor ik dat graag.
Overigens heeft het Duitse fanforum een prima vertaalfunctie waarmee je het hele forum in het Nederlands kunt lezen, gewoon even op de Nederlandse vlag onderaan het forum klikken.
En de admin wil een speciaal gedeelte aanmaken voor Nederlanders, zoals er een speciaal gedeelte is voor beta. Nu maar hopen dat ik daar niet de enige Nederlander blijf.
 

Aeva

Chef
Even als reactie op @peer. en @rodeon : je hoeft discord niet op je telefoon te zetten, het kan ook gewoon op een laptop of desktop.
Mijn telefoon is om te bellen, en soms om een tekst te zenden, en hij gaat regelmatig gewoon niet mee naar buiten...
 
Overigens heeft het Duitse fanforum een prima vertaalfunctie waarmee je het hele forum in het Nederlands kunt lezen, gewoon even op de Nederlandse vlag onderaan het forum klikken.
En de admin wil een speciaal gedeelte aanmaken voor Nederlanders, zoals er een speciaal gedeelte is voor beta. Nu maar hopen dat ik daar niet de enige Nederlander blijf.
Inmiddels is er een speciaal gedeelte gecreëerd op het Duitse Fan-Forum (https://www.elvenar-fan-forum.de/) voor Nederlanders: Spelers uit Nederland voelen zich hier thuis
Wel even account aanmaken en inloggen om het te kunnen zien en er te reageren.
Verder heeft het forum een prima vertaalfunctie waarmee je het hele forum in het Nederlands (of Engels, of Spaans....enz) kunt lezen. Gewoon even op de vlag onderaan het forum klikken.

Nog even het Internet Archive: Mocht je bepaalde draadjes van dit forum graag bewaard willen zien, laat het dan even weten.
 
Even als reactie op @peer. en @rodeon : je hoeft discord niet op je telefoon te zetten, het kan ook gewoon op een laptop of desktop.
Mijn telefoon is om te bellen
Mijn telefoon is ook alleen om te bellen, dus komt er zeker geen discord-app op.. en mijn PC en notebook zijn NIET om mijn privacy te laten schenden, dus ga ik ook daar geen discord account starten!
 
Bovenaan