• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Nog zo een paar vragen ; Hoe groot of klein moet dan de verbetering zijn om als "beter "aan gemerkt te worden? ; Wat is actief ; actiever ; meer of minder actief of weinig of niet actief/inactief?; Op welk gebied of gebieden moet dat dan zijn? ; Wat is een grote speler of wat is een grotere/ kleinere speler of ben je een kleine speler? Hoe meet je dat en in vergelijking met wie of wat? Natuurlijk heb je gelijk dat dat een momentopname is maar hoe oud is deze? Van een week geleden,een maand of maanden geleden? Hoe ouder hoe meer er in die tussentijd alweer verandert is. Als je dat dan toch aanhoud wekt het , mijn inziens , alleen een soort van valse verwachting met als risico op telurstelling en minder gaan spelen of opgeven.
Die informatie is alleen bekend bij InnoGames, denk niet dat ze daar uitspraken over zullen doen, ivm bedrijfsmatige informatie. Maar wie weet kan @DonFrank je daar meer over mededelen @FairyBlossum. Maar geen garanties van mij. :p
Dit is inderdaad informatie die ik niet mag delen. Wel wordt er gewerkt aan verbeteringen voor dit systeem.
 

DeletedUser4312

Guest
Dit is inderdaad informatie die ik niet mag delen. Wel wordt er gewerkt aan verbeteringen voor dit systeem.

Oh graag! Ik ben net op Winyandor begonnen en zit daar in een heel armoedig buurtje. Er is nog niet 1 hout afgenomen sinds ik er ben, dat wordt echt lastig om te groeien...
 
Bijna 2 maanden op mijn nieuwe plaats op de wereldkaart. Begint al te wennen. Ik denk dat ik toch wel een betere plaats heb gekregen met minimaal 14 burenhulp actieve buren in het door mij ontdekte gebied en nog 5 tot 10 mensen van daar buiten. Via een van mijn BS broeders kan ik mijn oude plaats bezoeken( hij zat daar in het door mij ontdekte gebied)en als ik dan zie waar die hoek nu mee opgevuld is/wordt (allemaal kleinere spelers, of wel pas begonnen dan wel weer gestopte of weinig actieve spelers zo lijkt het) dan denk ik dat ik nu inderdaad beter af ben. In ieder geval wat betreft burenhulp dan want in de handel zie ik dat niet terug. Heb vaak maar 7 of 8 pagina`s handel . Daarvan is de laatste altijd grijs omdat de hoeveelheden te groot zijn,de helft erg onaantrekkelijk door de vergoeding aan de handelaar omdat ik die spelers nog niet ontdekt heb met bovendien erg veel cros-tier daar bij die ook in de andere helft veel voorkomt. Maar goed daar wordt de hele handel mee vergeven,dus plaats ik zelf mijn aanbiedingen en die zijn zo weg
 
Vanmiddag in de Facebookgroep van Gems of Knowledge ben ik dit knipsel tegen gekomen uit het Beta-forum (denk ik):

480 verhuizen en verwijderen van elvenar spelers.jpg

Het is een beetje lastig te lezen, maar ik wil me graag aan de toegestane maat voor afbeeldingen houden, zoals die hier op het forum gelden.

Het gaat er hier om, dat er een nieuw logaritme is ontwikkeld dat de verplaatsing van spelers beter organiseert. Ook de verwijdering van een stad duurt langer, naarmate deze verder is ontwikkeld. Als je een tijdlang niet komt, kan je stad verhuisd worden naar een deel met inactieve steden, maar deze kan ook weer terug geplaatst worden als je als speler na langere tijd weer terugkomt.

Lijkt me een welkome verbetering. Ik ben benieuwd wanneer het echt ingevoerd gaat worden.
 
Ik ben eind november vorig jaar verplaatst en heb daarover contact met het team gehad .Toen werd mij verteld dat mijn verplaatsing door het systeem was gedaan op grond van al mijn activiteiten te opzichten van de activiteiten van de speler die ik daar om me heen had. Mogelijk is dat systeem hetgeen @ Earwen1 bedoeld met het nieuwe logaritme dat ze ontwikkelt hebben.
 

Deleted User - 147694

Guest
Iets wat ik mij net bedacht.

Blijven de inactief verplaatste spelers standaard in de ranglijst staan of verandert dat in een ranglijst met alleen de actieve spelers?

Als de lijst naar aanleiding van de veranderde mechanisme, alleen de actieve spelers bevat, dan wordt de ranglijst namelijk ook meer representatief, in plaats van dat het voor een redelijk deel een begraafplaats is op de ranglijst, zoals het momenteel is. Een In memoriam lijst lijkt mij daar veel gepaster voor. ;-)
 
Een In memoriam lijst lijkt mij daar veel gepaster voor. ;-)
lijkt mij wel een goed idee,maar kan dat soms niet verwarrend zijn?Wat als iemand gewoon per ongeluk (als die 2 werelden heeft,maar op één van de twee niet meer speelt) op de verkeerde klikt,dan wordt dat meegeteld als gespeeld,en komt die dus niet op die lijst...
 
Ze kijken toch over een langere periode naar de activiteit,of het gebrek daaraan. Dan zou een keer verkeerd aanklikken niet zoveel uit mogen maken. Om ook in de ranglijst een scheiding te maken tussen actief en inactief net als op de kaart lijkt me wel een goed idee
 
Heel prettig dat het algoritme om steden te verhuizen verbeterd wordt. Trouwens, het oude algoritme heeft mij :D blij verhuisd naar een iets levendiger buurt.
Nu krijg ik regelmatig burenhulp van zo'n 20 van 200+ buren; helaas is grofweg de helft tot 2/3 totaal inactief en verken ik geen provincies in de zuidelijke woestijn. Een nog bruisender omgeving met bijna allemaal levendige buren zou ik best fijn vinden.

Maar wat te doen met (ooit) betalende :coin: spelers?
De aartsmagier (AM) van mijn vorige BS had aardig wat :diamond: diamantjes aangeschaft, maar 16 maanden geleden stopte hij plotseling en heeft daarna geen dag meer gespeeld. Hij heeft echter nooit van de GoodBye tool gebruik gemaakt.
Die ex-AM zit nu in een half-dorre woestijn samen met andere non-spelers; soms komen wat eendags-spelers enigszins in de buurt. Hij zit niemand in de weg, maar dat kan elders anders uitpakken.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb al een buurman die sinds 2016/2017? al gestopt is, maar na al die jaren nog altijd mijn buurman is...

Enkel omdat hij toen hij begon een starterssetje aangeschaft had...
 
Heel prettig dat het algoritme om steden te verhuizen verbeterd wordt. Trouwens, het oude algoritme heeft mij :D blij verhuisd naar een iets levendiger buurt.
Nu krijg ik regelmatig burenhulp van zo'n 20 van 200+ buren; helaas is grofweg de helft tot 2/3 totaal inactief en verken ik geen provincies in de zuidelijke woestijn. Een nog bruisender omgeving met bijna allemaal levendige buren zou ik best fijn vinden.

Maar wat te doen met (ooit) betalende :coin: spelers?
De aartsmagier (AM) van mijn vorige BS had aardig wat :diamond: diamantjes aangeschaft, maar 16 maanden geleden stopte hij plotseling en heeft daarna geen dag meer gespeeld. Hij heeft echter nooit van de GoodBye tool gebruik gemaakt.
Die ex-AM zit nu in een half-dorre woestijn samen met andere non-spelers; soms komen wat eendags-spelers enigszins in de buurt. Hij zit niemand in de weg, maar dat kan elders anders uitpakken.
De speler gaat na een bepaalde tijd in "limbo" dus weg van de kaart, als hij weer opnieuw inlogt krijgt hij weer een nieuwe plek op de wereldkaart onder dezelfde condieties.
Als je aartsmagier verdwijnd voor een zeer lange tijd kan je het beste support een verzoek sturen en die lossen dat probleem dan voor je op.

Ik heb al een buurman die sinds 2016/2017? al gestopt is, maar na al die jaren nog altijd mijn buurman is...

Enkel omdat hij toen hij begon een starterssetje aangeschaft had...
Na 3 jaar wordt een speler verwijderd, dus minimaal 2017 en dan zal die niet lang meer bestaan.


Ik zie niet in waarom er een "inactieve ranglijst" zou moeten bestaan. zodra een speler in limbo leeft is die gewoon tijdelijk uit het spel, totdat die weer terug komt. grof gezegd weg=weg
 
Bovenaan