• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

DeletedUser2945

Guest
Eventgebouwen Worden sinds de update in 2 delen bij/afgeschreven.

1 deel als je hen in de stad zet en 1 deel 10 seconden later.

De vuurfeniks als voorbeeld. Je krijgt ER op stage 1 eerste 15xx bij en daar schrijft het spel er weer 480 ofzo af zodat je op de 1100 uitkomt. Dit splitsen van inwoners maakt het extreem onduidelijk
Dat had ik idd ook al gezien dat bijschrijven in 2 delen :confused: maar het is nu ruimschoots een dag geleden en ik mis nog steeds die 1500 inwoners van de Fenikscultus. Als ik van te voren had geweten dat het er 5000 ipv 6500 zouden zijn dan had ik het mogelijk niet geplaatst vanwege de best wel veel ruimte die het in beslag neemt. Maar goed had gisteren ook een support bericht gestuurd, ik wacht nog op een antwoord!!!!

Nou nou t`heeft dus 2 dagen een aantal screenshots en weder vragen geduurd voor het support team tot de eindconclusie kwam dat ik wel de volledige 6500 heb gekregen??? de screenshots geven klinkklaar aan dat niet zo is, maar als speler heb je gewoon geen poot om op te staan, ben :mad: Jammer!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou nou t`heeft dus 2 dagen een aantal screenshots en weder vragen geduurd voor het support team tot de eindconclusie kwam dat ik wel de volledige 6500 heb gekregen??? de screenshots geven klinkklaar aan dat niet zo is, maar als speler heb je gewoon geen poot om op te staan, ben :mad: Jammer!!!

Ik had wel verwacht dat dit het antwoord zou zijn. Eigenlijk kan je het makkelijk controleren. Als ik je stad nu opzoek zou je 3366 beschikbare bevolking moeten hebben. Als dat niet zo is dan is er wel degelijk een bug/probleem ergens. (als je natuurlijk nu zit te verbouwen in je stad zal dat nog wel veranderen)
Zie https://www.elvenarchitect.com/city/planner/5377da79124f46078b42dedf746a0169/ Daar zie je ook dat het gebouw effectief 6500 inwoners levert.

PS er zijn nogal vaak bugs met de popups die je ziet ingame. Je mag daar niet op afgaan als bewijs. Je moet eerder kijken naar je inwoners vooraf en achteraf en dat vergelijken.
BV als je piramide wonder hebt en je int orcs, dan krijg je gratis wat T4 T5 of T6 goederen. Op de app is dat helemaal niet zichtbaar, maar toch krijg je ze.
 

Deleted User - 370874

Guest
Nou nou t`heeft dus 2 dagen een aantal screenshots en weder vragen geduurd voor het support team tot de eindconclusie kwam dat ik wel de volledige 6500 heb gekregen??? de screenshots geven klinkklaar aan dat niet zo is, maar als speler heb je gewoon geen poot om op te staan, ben :mad: Jammer!!!

Helaas worden event gebouwen in 2 delen gesplitst, hierdoor zie je in screenshots helaas andere getallen:
Een mooi voorbeeld in deze is de vuurfeniks:

In het constructen hoofdstuk geeft deze 1140 inwoners erbij(stadium 1)
Als je heb plaatst krijg je er in eerste instantie 1900 inwoners bij.
10 seconden later als je bouw voltooid is verlies je 1900-1140=760 inwoners.

Je krijgt dus groot in het rood -760 te zien bij je inwoners en schrikt je rot.
Echter bij elkaar opgeteld heb je precies de verwachte 1140 inwoners gekregen.

Mocht je hier toch aan twijfelen dan kan je bij ons alsnog een verduidelijking aanvragen, alle veranderingen worden netjes opgeslagen en kunnen wij terugkijken en met je delen.

Is er apart feedback/discussie thread over de 3 fenixen ?
Of gebeurt alles hiero.

Nee alle discussies over het event vind in dit topic plaats.
 

DeletedUser2578

Guest
Helaas worden event gebouwen in 2 delen gesplitst, hierdoor zie je in screenshots helaas andere getallen:
Een mooi voorbeeld in deze is de vuurfeniks:

In het constructen hoofdstuk geeft deze 1140 inwoners erbij(stadium 1)
Als je heb plaatst krijg je er in eerste instantie 1900 inwoners bij.
10 seconden later als je bouw voltooid is verlies je 1900-1140=760 inwoners.

Je krijgt dus groot in het rood -760 te zien bij je inwoners en schrikt je rot.
Echter bij elkaar opgeteld heb je precies de verwachte 1140 inwoners gekregen.

Mocht je hier toch aan twijfelen dan kan je bij ons alsnog een verduidelijking aanvragen, alle veranderingen worden netjes opgeslagen en kunnen wij terugkijken en met je delen..

Meesterslager bedankt voor de uitleg. Is het niet mogelijk om simpelweg in één keer aan te geven hoeveel inwoners definitief een spelers erbij krijgt i.p.v. zo'n berekening waardoor er verwarring ontstaat en een speler zich een hoedje schrikt? Waarvoor is zo'n berekening nodig?:)
 
Meesterslager bedankt voor de uitleg. Is het niet mogelijk om simpelweg in één keer aan te geven hoeveel inwoners definitief een spelers erbij krijgt i.p.v. zo'n berekening waardoor er verwarring ontstaat en een speler zich een hoedje schrikt? Waarvoor is zo'n berekening nodig?:)
dat is het gevolg van de konkinklijke restoratie spreuk. Vraag me niet waarom maar blijkbaar was het niet mogelijk om die te laten werken zoals de event gebouwen vroeger waren. Deze zijn allemaal omgezet naar nieuwe gebouwen met dezelfde naam die iets anders werken. dus je krijg nu zoals meesterslager zegt, een basiswaarde bij het plaatsen van het gebouw, en nadien wordt gekeken welk level je hebt van het gebouw en worden de stats aangepast naar het juiste level.

Nu ik er verder over nadenk, lijkt me dat eigenlijk wel een bug aan de clientside. zou me niet verbazen als daar wel iets aan kan gedaan worden als er eens iemand naar kijkt.
 
Ik begreep dat de laatste opdrachten steeds herhaald werden. Heb de laatste voltooid maar ze starten niet opnieuw. Krijg ik nu enkel de dagopdrachten? Dan breek ik de extra fabrieken af en kan ik mijn hoofdstuk verder doen...
 

DeletedUser2578

Guest
Ik begreep dat de laatste opdrachten steeds herhaald werden. Heb de laatste voltooid maar ze starten niet opnieuw. Krijg ik nu enkel de dagopdrachten? Dan breek ik de extra fabrieken af en kan ik mijn hoofdstuk verder doen...

Deze keer is het idd. een beetje anders; als je door alle 114 opdrachten heen bent dan krijg je nog een rijtje extra opdrachten bij:

-15 groceries
-9 toolbox
-18 relics
-12 encounters/60 tournies
-12 T1 9h
-10 T1 24h
-15 T1 3h
- 6 T1 48H
-18 relics
-12 encounters/60 tournies
-1 scout or upgrade lvl16 bld
-15 groceries
-20 toolbox
-12 encounters/60 tournies
-12 T1 9h
-10 T1 24h
-15 T1 3h
-6 T1 48H
-2 scouts
-18 relics

En natuurlijk totdat het event afloopt ook nog de dagopdrachten.
 

DeletedUser2578

Guest
dus je krijg nu zoals meesterslager zegt, een basiswaarde bij het plaatsen van het gebouw, en nadien wordt gekeken welk level je hebt van het gebouw en worden de stats aangepast naar het juiste level.

Dank voor je uitleg. Een beetje omslachtig de nieuwe berekening maar wie weet mss is het wel een nieuwe manier dat a.d.h. van ieders lvl precies de juiste populatie berekend....geen idee of dit ook werkelijk zo is mss is ook idd. wel een bug:)
 
Deze keer is het idd. een beetje anders; als je door alle 114 opdrachten heen bent dan krijg je nog een rijtje extra opdrachten bij:

-15 groceries
-9 toolbox
-18 relics
-12 encounters/60 tournies
-12 T1 9h
-10 T1 24h
-15 T1 3h
- 6 T1 48H
-18 relics
-12 encounters/60 tournies
-1 scout or upgrade lvl16 bld
-15 groceries
-20 toolbox
-12 encounters/60 tournies
-12 T1 9h
-10 T1 24h
-15 T1 3h
-6 T1 48H
-2 scouts
-18 relics

En natuurlijk totdat het event afloopt ook nog de dagopdrachten.
Dank! Daar ben ik nu dus klaar mee ik begreep dat deze extra opdrachten doorlopend herhaald zouden worden maar dat is dus niet zo? Sommige spelers hebben dat namelijk wel gehad.
 
De 1e 9 opdrachten zijn vrijwel letterlijk hetzelfde als de laatste 10, op wat scout opdrachten na, dus het is best mogelijk om in verwarring te raken en te denken dat je dezelfde reeks herhaald doet.
 
Ik vindt 134 opdrachten voldoende. Zonder tijdboosters in te zetten is het NET te doen de tot en met volgende week Zondag.

Ben wel benieuwd of we later de kans krijgen om onze Fenix vogeltjes tot volledige groei te kweken met extra Feniksartefacten die we in de academie kunnen maken ( of kopen met diamanten ).
 

Deleted User - 147694

Guest
De opdrachten zijn te doen, ik kan ze met alle drie mijn accounts afronden.

Wel vraag ik mij af waarom ik nu 30 veren in plaats van de eerdere 20 veren verzamelen moet voor een hoofdprijs...

Veren.jpg

Het ook maar een supportaanvraag hier over opgestuurd, ik heb namelijk nergens informatie gelezen waarbij aangegeven werd dat het moeilijker gemaakt werd om de hoofdprijzen te winnen als je meer dan 9 Feniksartefacten gewonnen hebt...
 

DeletedUser

Guest
De opdrachten zijn te doen, ik kan ze met alle drie mijn accounts afronden.

Wel vraag ik mij af waarom ik nu 30 veren in plaats van de eerdere 20 veren verzamelen moet voor een hoofdprijs...

Bekijk bijlage 4164

Het ook maar een supportaanvraag hier over opgestuurd, ik heb namelijk nergens informatie gelezen waarbij aangegeven werd dat het moeilijker gemaakt werd om de hoofdprijzen te winnen als je meer dan 9 Feniksartefacten gewonnen hebt...

Dat klopt niet hoor, ik heb gisteren al mijn veren ingezet en nu 10 feniksartefacten gewonnen, maar het aantal veren staat bij mij nog steeds op 20
 

DeletedUser2578

Guest
Ik vindt 134 opdrachten voldoende. Zonder tijdboosters in te zetten is het NET te doen de tot en met volgende week Zondag. Ben wel benieuwd of we later de kans krijgen om onze Fenix vogeltjes tot volledige groei te kweken met extra Feniksartefacten die we in de academie kunnen maken ( of kopen met diamanten ).

134 opdrachten is ook wel meer dan genoeg maar als je eenmaal doorheen bent en je hebt nog tijd over om wat meer leuke prijzen te krijgen zoals de timeboosts, etc. is toch mooi meegenomen :)

Ja ik ben ook benieuwd hoe we na het event de vogels tot volledige groei kunnen kweken of is het dan niet meer mogelijk?
 

Deleted User - 147694

Guest
Dat is wel erg hard voor de spelers die een hoop diamanten aan dit event hebben uitgegeven :confused:

Ik was dan ook niet blij verrast inderdaad, maar goed, dit gebeurde gelukkig dan ook pas bij Feniksartefact #11, die haal ik denk ik nog wel, met de luchtelixers die nog er aan komen binnen.

Maar door de informatie op de wiki te vermelden en zover ik weet niet op andere bronnen, is een beetje sumier, het is niet dat het fout is, maar duidelijk is het zeer zeker niet.
 
Bovenaan