• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

Helaas is het niet mogelijk om steden te kopiëren. Wel een creatief idee! :)
creatief, maar heel arbeidintensief. Ik snap nog steeds niet waarom het echte probleem niet snel opgelost kan worden.
De basis van een nieuwsbrief is toch iets waar je je kan op in en uitschrijven. Dus hoe je die basis kan verknoeien snap ik niet.

Ik vermoed dat het probleem is dat ze de account willen koppelen aan de nieuwsbrief, iets wat me ook niet zo onmogelijk lijkt om te fixen.
Beter zou zijn dat de nieuwsbrief niet gekoppeld is aan je account, en dat de 'actiecode' die in de nieuwsbrief staat gewoon werkt voor iedereen, en dus niet een speciale url per account. Als iemand de nieuwsbrief dan niet gekregen geeft om welke reden dan ook, dan kan iemand uit de gilde hem de 'actiecode' geven.
 
De koppeling aan account begrijp ik wel… je moet het zo regelen dat iedere speler er maar 1 x gebruik van kan maken! Anders wordt misbruik wel heel erg makkelijk...
 
De koppeling aan account begrijp ik wel… je moet het zo regelen dat iedere speler er maar 1 x gebruik van kan maken! Anders wordt misbruik wel heel erg makkelijk...
dat is nu al zo? telkens we een cadeautje krijgen via ingame notificatie. bv die eenhoorn op de verjaardag, het magische huis als compensatie, enz...
 
Op die manier zou iedereen het automatisch krijgen en geen beloning zijn voor het lezen van de nieuwsbrief... daar zit blijkbaar een ander belang achter?
 
het belang van de nieuwsbrief is volgens mij het teruglokken van spelers die gestopt zijn/ even een break doen.
Maar als je de link veranderd in een link die gewoon het spel opent, en daar iedereen dan de 'beloning' geeft, dan komt dat toch op hetzelfde neer, en is er minder werk voor support/modteam.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
creatief, maar heel arbeidintensief. Ik snap nog steeds niet waarom het echte probleem niet snel opgelost kan worden.
De basis van een nieuwsbrief is toch iets waar je je kan op in en uitschrijven. Dus hoe je die basis kan verknoeien snap ik niet.

Ik vermoed dat het probleem is dat ze de account willen koppelen aan de nieuwsbrief, iets wat me ook niet zo onmogelijk lijkt om te fixen.
Beter zou zijn dat de nieuwsbrief niet gekoppeld is aan je account, en dat de 'actiecode' die in de nieuwsbrief staat gewoon werkt voor iedereen, en dus niet een speciale url per account. Als iemand de nieuwsbrief dan niet gekregen geeft om welke reden dan ook, dan kan iemand uit de gilde hem de 'actiecode' geven.

Ik zal proberen om de technische werking zo goed mogelijk uit te leggen. Hieronder een schema (let niet op de vormgeving) van hoe het ongeveer werkt.

upload_2019-6-18_23-46-0.png


0 - Portal: Hierin staan alle overkoepelende nieuwsbrief instellingen. Wanneer je naar "Instellingen" -> "Data instellingen" gaat, kan je toestemming geven om nieuwsbrieven te ontvangen. Dat wordt opgeslagen in de Portal. De Portal is één systeem dat voor alle spellen gelijk is. Hier hebben wij wel inzage in, maar we kunnen het niet aanpassen.
1 - De spellen: Elk spel heeft een eigen systeem. Hierin staat bijvoorbeeld of je e-mailadres gevalideerd is en welk e-mailadres er gekoppeld is aan je account. Hier hebben we wel inzage in (niet je volledige e-mailadres uit privacyredenen) en kunnen we wel aanpassen (we kunnen bijvoorbeeld je e-mailadres handmatig activeren).
2 - Nieuwsbrief blacklist: Elk spel heeft twee blacklists: Één globale blacklist (met e-mailadressen) en één specifieke blacklist (met spelersnummers). Hier zit het probleem: Als je in je mailbox klikt op "als ongewenst markeren", dan gaat er automatisch een melding naar de blacklist en worden je e-mailadres en spelersnummer geblokkeerd (dat is nummer 5). Doordat hier twee systemen werken dat voor elk spel anders is, moet elk spel een systeem bouwen die een koppeling maakt tussen systeem 1 en systeem 2. In systeem 2 hebben wij geen inzage (we kunnen dus niet zien of je geblokkeerd bent en of dat op basis van je spelersnummer of op basis van je e-mailadres is). Nu is het idee om die koppeling te maken voor elk spel (waar elk ontwikkelteam dus een script voor moet bouwen) om je opnieuw te kunnen aanmelden (of ook wel: te verwijderen van de blacklist).
3 - Nieuwsbrief verzender: Dit is de partij die de nieuwsbrieven daadwerkelijk verzend
4 - Je mailbox: Hier komt de mail vervolgens binnen
5 - Zie punt 2

Dus doordat nummer 1 voor elk spel anders is en nummer 2 ook, en aan elk spel een ander ontwikkelteam zit, kan dit niet eenvoudig globaal doorgevoerd worden.

Het hele systeem is nog een stukje complexer dan deze uitleg, maar ik hoop dat ik zo een klein beetje omschreven heb waarom het zo lang duurt voordat deze functionaliteit er is.
 
ik snap het volledig, en het enige probleem is dat de beloning in de nieuwsbrief zit en sommige mensen deze niet krijgen.

Dat is discriminerend omdat het niet krijgen van de mail, iets is wat de spelers niet zelf in de hand hebben. (Als ik het goed begrijp is het voldoende om op reis te zijn en een out of office te hebben ingesteld, juist om het moment dat je een nieuwsbrief krijgt).

Dat support de mensen die de mail niet krijgen vroeger hielp was top. Zo viel de discriminatie weg, maar dat mogen ze dus niet meer doen beslist vanuit Duitsland...

Ik ben geen advocaat en voor mij is dit ook maar een spelletje dus ik lig er niet wakker van, maar in Amerika zijn er zeker mensen die voor zoiets een proces zouden aanspannen wegens discriminatie.

Beter zou zijn tot de nieuwsbrief issues zijn opgelost, de beloning uit de nieuwsbrief halen en gewoon als ingame beloning geven (zoals ik al eerder zei).
In de nieuwsbrief kan dan nog steeds de beloning vermeld staan: 'log nu in om je beloning te krijgen'....
Of gewoon geen beloning....
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan