1. Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!
    Ontzet Notitie

Feedback: Evolutie van de Feniks

Discussie in 'Elvenar discussies' gestart door DonFrank, 12. apr 2019.

1. DonFrank

DonFrank
    Community Manager
    Elvenar team

Lid geworden:
    3. okt 2018
    Het paasevenement keert terug, met een (al zeg ik het zelf) waardevolle toevoeging! We horen graag jullie feedback.

Laatst bewerkt: 12. apr 2019
    Aerwer, yamar en Billy77 vinden dit leuk.
  2. yamar

yamar Bekend lid

Lid geworden:
    11. dec 2017
    Start komende maandag ?

3. Keimpe14

Keimpe14 Bekend lid

Lid geworden:
    10. okt 2017
    Dus ja, start komende maandag.

Billy77 vindt dit leuk.
  4. Sir Co

Sir Co Lid

Lid geworden:
    5. nov 2017
    Ik ben benieuwd wat de "waardevolle toevoeging" inhoud.
    Kan nog niet goed inschatten wat ze precies doen, maar we gaan het zien.
    Heb er weer zin in.

5. Didi1

Didi1 Bekend lid

Lid geworden:
    30. nov 2015
  6. Lord Soth

Lord Soth Bekend lid

Lid geworden:
    22. jun 2015
    Kijk anders even op https://elvengems.com/phoenix-2019/, daar staat alles mooi uitgelegd.

7. Aerwer

Aerwer Bekend lid

Lid geworden:
    2. dec 2017
    Zoals ik het kan inschatten lijkt de vuurfeniks een prachtige hulp bij het spelen van toernooien. Daar ga ik als eerste artefacten voor verzamelen.

8. DonFrank

DonFrank
    Community Manager
    Elvenar team

Lid geworden:
    3. okt 2018
    Dat is het vertaalbureau niet helemaal met je eens :p De naam van het evenement is "Herrijzenis van de Feniks" in het spel, en om die vertalingen gelijk te laten lopen, heet het op het forum hetzelfde :)

9. Ritsjoena

Ritsjoena Bekend lid

Lid geworden:
    30. dec 2016
    Die Gouden Feniks verhoging van bonus. Is dat voor alle tiers? Of alleen T1 of alleen T1,T2,T3?

10. Keimpe14

Keimpe14 Bekend lid

Lid geworden:
    10. okt 2017
    Daarmee wordt een forumwedstrijd zoals afgelopen maand onmogelijk, omdat er nu 2 evenementen zijn met dezelfde naam, zowel in 2017 als 2019 heet het evenement nu "Herrijzenis van de Feniks". Daar heeft het vertaalbureau vermoedelijk geen rekening mee gehouden.
    Heten deze evenementen in de andere taalversies ook hetzelfde?

Billy77 en Didi1 vinden dit leuk.
  11. DonFrank

DonFrank
    Community Manager
    Elvenar team

Lid geworden:
    3. okt 2018
    Ik ga hier maandag achteraan, maar vrees dat het niet meer aangepast kan worden.

12. Didi1

Didi1 Bekend lid

Lid geworden:
    30. nov 2015

Geen idee wat voor soort "vertaalbureau" dat dan is.
    In de Duitse Elvenar wordt het event "Die Entwicklung des Phönix" genoemd, wat je zou kunnen vertalen naar "Ontwikkeling van de Feniks"

In Franse Elvenar wordt het "L'évolution du Phénix" genoemd, wat je kan vertalen naar "Evolutie van de Feniks" of "Ontwikkeling van de Feniks"

Zowel op de Engelse, Amerikaanse als Beta site heet het event de "Evolution of the Phoenix".

Maar goed Nederlands is dan volgens jou "Herrijzenis"

PS: Misschien ook iets voorzichtiger zijn met je smilies als je iemand antwoord geeft. Ik vond die :p namelijk geen gepaste reactie op een serieus geplaatste feedback

Laatst bewerkt: 13. apr 2019
  13. DonFrank

DonFrank
    Community Manager
    Elvenar team

Lid geworden:
    3. okt 2018
    Dat is hetzelfde bureau die ook de vertalingen doet voor de Duitse en Franse taalversie. Ik ben het er mee eens dat het evenement "Evolutie van de Feniks" hoort te heten, maar alle deadlines voor die vertalingen zijn ondertussen al bereikt, en omdat het nu ook weekend is, is het een lastige afweging om nu wel of niet met dubbele vertalingen te gaan werken. In een mail zal het dan bijvoorbeeld anders kunnen heten dan een pushnotificatie, en in het spel weer anders dan op het forum. Vertalingen in het spel kunnen dan bijvoorbeeld pas na het evenement bijgewerkt zijn, waardoor er verwarring kan ontstaan. Andersom kan er weer verwarring ontstaan als dit evenement hetzelfde heet als een vorig evenement.

Sowieso is deze feedback goed, enerzijds dat vertalingen gewoon niet kloppen terwijl daar professionals bezig zijn met vertalingen, en aan de andere kant dat ik de vertalingen nog nauwkeuriger moet gaan doorlezen (al ben ik niet een professional op het gebied van vertalingen).

Edit: Ik ga alles wijzigen naar "Evolutie", mogelijk is nog niet alles zichtbaar gewijzigd in het spel of via andere kanalen.

Laatst bewerkt: 13. apr 2019
    Rozenelfje, Billy77 en SparklyElf vinden dit leuk.
  14. Billy77

Billy77 Bekend lid

Lid geworden:
    5. aug 2015
    Goede beslissing @DonFrank beter laat dan niet wijzigen, beter even verwarring dan voor altijd verwarring. Ik ben blij met de evolutie, met ook dank aan @Didi1 en @Keimpe14.

Misschien kunnen wij je helpen met de vertalingen? 2-3-4-5-6-7.... weten meer dan 1. :)
    Een openbaar topic, waar iedereen op kan reageren of een gesloten topic, waar alleen bepaalde leden die willen helpen kunnen lezen en reageren.

Ik probeer maar mee te denken, hoe wij als forumgebruikers ons steentje bij kunnen dragen. En aangezien voorkomen altijd beter is dan genezen, kunnen we wellicht meekijken voor de deadline voorbij is. Just an idea. :)

15. DonFrank

DonFrank
    Community Manager
    Elvenar team

Lid geworden:
    3. okt 2018
    @Billy77 Ondanks dat ik het heel erg waardeer wanneer er mensen willen helpen, mag het helaas niet vanwege vertrouwelijke informatie over toekomstige spelonderdelen. Vertalingen moeten altijd ruim voordat iets live zichtbaar is ingeleverd zijn en enkel met een "supporterscontract" (wat alle moderatoren hebben) is het soms toegestaan om bepaalde informatie eerder te delen.

Billy77 vindt dit leuk.
  16. Billy77

Billy77 Bekend lid

Lid geworden:
    5. aug 2015
    Ik snap het, ik dacht dat we die info toch al via BETA hadden, eerder dan hier en wist niet dat de deadlines voor vertalingen nog veel eerder komen dan de info via BETA. Mocht je iets bedenken waarmee we wel kunnen helpen, dan roept u maar. :)

17. Yogi69

Yogi69 Bekend lid

Lid geworden:
    28. jan 2018
    Zonde van de centen om een officieel vertaalbureau in te schakelen.
    Zien nederlands waarschijnlijk niet als een serieuze taal.
    Volgende keer maar groep 8 van de basisschool inhuren kan nooit minder zijn.

Rozenelfje en Didi1 vinden dit leuk.
  18. SparklyElf

SparklyElf Bekend lid

Lid geworden:
    30. aug 2017
    Het start dus vandaag? wss rond 13:00 uur? dit i.v.m. weer ruimte maken.

19. Ritsjoena

Ritsjoena Bekend lid

Lid geworden:
    30. dec 2016
    Yep zou vandaag moeten starten. Ergens begin van de middag is de verwachting. Een precieze tijd is naar mijn weten niet bekendgemaakt en varieert een beetje van keer tot keer.

May the flames improve your city! ;)

SparklyElf vindt dit leuk.
  20. CrazyWizard

CrazyWizard Bekend lid

Lid geworden:
    8. okt 2015
    Was het de vorige keer niet al om 10:00?

Die gaan we vandaag iig niet meer halen ;)

SparklyElf vindt dit leuk.

Terug Naar Boven