• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

DeletedUser4374

Guest
Ja ik vond het een leuke event. Ik heb mijn vuurfeniks op het nippertje hellemaal op lvl 10 gekregen en krijg dus nu zowieso al elke 48 uur een portaalboost van 5%. De dierenvoeding maak ik regelmatig aan in de MA en mijn plan is om nu elke keer 5 provincies ongeveer te verkennen en dan met vuurfeniks te activeren met 50% extra schade en dan ineens de 5 provincies te doen. Tornooien gaan bij mij nu in de laatste ronde ook altijd gemakkelijker vanwege die 50 % extra schade. ik was zeker fan van de fenilksen :)
 
Vond het een topevent (leuk uitgevoerd en veel tijdboosters en feniks upgrades verdiend)… vond het alleen 20 questen te lang, het oorspronkelijke aantal van 114 had wat mij betreft gehandhaafd mogen worden. De diervoeding is leuk… maar waarom werken ze zo kort???
 

DeletedUser4010

Guest
Vond het een topevent (leuk uitgevoerd en veel tijdboosters en feniks upgrades verdiend)… vond het alleen 20 questen te lang, het oorspronkelijke aantal van 114 had wat mij betreft gehandhaafd mogen worden. De diervoeding is leuk… maar waarom werken ze zo kort???

Duur van voeding verschilt per feniks de vuur feniks duurt hij 24 uur en bij de andere 2 3.5 uur
Dat is puur vanwege de productie stel je toch eens voor 24uur lang extra goederen haha.
 

Deleted User - 147694

Guest
Van 24u extra goederen zou ik niet wakker liggen. :p

Over die 20 extra opdrachten kan ik alleen maar zeggen dat, ook al waren ze moeilijk door de tijd die ze kosten, zonder die opdrachten was het veel moeilijker geweest om een hoge feniks te krijgen.
 
Ik ben zelf met die opdrachten maar tot negen artefacten gekomen. Je had ook het geluk nodig om af en toe wat extra van die extracten te winnen uit de kistjes.

Maar toch een erg leuk event.

Even een vraagje. We krijgen nu de uitdagingen langs en daar is een artefact mee te winnen (waar ik echt heel blij mee ben =D) om zo ook de andere feniksjes groot te kunnen brengen. Is het mogelijk om de feniksen alsnog te krijgen? Ik heb sinds gisteren een account die de feniksen niet heeft omdat die het hele event gemist heeft. Dit zal voor alle spelers gelden die het event niet gehad hebben (later begonnen, vakantie geweest etc). Die hebben nu niets aan die artefacten. Dus ja ik zou heel blij zijn met de mogelijkheid om als nog de feniksen te kunnen krijgen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik ben zelf met die opdrachten maar tot negen artefacten gekomen.

Voldoende voor een lvl 10 Feniks dus. :)

Ik heb sinds gisteren een account die de feniksen niet heeft omdat die het hele event gemist heeft.

Ik verwacht dat ze wel weer voorbij zullen komen, wellicht pas met komend voorjaarsevent, maar het lijkt mij raar als ze nu weg zouden blijven, wellicht bedenken ze wel extra soorten Feniksen, ik hoop zelf namelijk op een Regenboogtype. :D
 

Deleted User - 147694

Guest
Aha, dat is dan idd jammer.

Overigens moet je idd goed nadenken wat je zegt qua aantal Feniksartefacten aangezien je 1 minder gebruikt hebt dan je level is.
 

DeletedUser3012

Guest
Ik zeg het inderdaad verkeerd. Ik bedoel hij is geëvolueerd tot en met level 9. Ik moet er nog eentje om hem volledig te kunnen laten uitgroeien.
Doe dan maar je best in de productie-uitdaging. Dankzij dat heb ik mijn feniks nu op 10
 

DeletedUser1752

Guest
Kijk, daar hou ik van: een productie uitdaging met aan het eind een artefact. Duurt wel even, maar dan heb je ten minste de kans om je feniksen verder te evolueren. Ik heb hem bijna compleet :):cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3880

Guest
Even een vraagje. We krijgen nu de uitdagingen langs en daar is een artefact mee te winnen (waar ik echt heel blij mee ben =D) om zo ook de andere feniksjes groot te kunnen brengen. Is het mogelijk om de feniksen alsnog te krijgen? Ik heb sinds gisteren een account die de feniksen niet heeft omdat die het hele event gemist heeft. Dit zal voor alle spelers gelden die het event niet gehad hebben (later begonnen, vakantie geweest etc). Die hebben nu niets aan die artefacten. Dus ja ik zou heel blij zijn met de mogelijkheid om als nog de feniksen te kunnen krijgen.

Dit zal niet mogelijk zijn. Dit zou niet eerlijk zijn tegenover andere spelers die ook later zijn begonnen dan het evenement(of in de toekomst nog gaan beginnen) en die geen mogelijkheid hebben om de feniksen te verkrijgen. In dit soort situatie's moeten wij alle spelers over een kamp scheren.
Met betrekking tot alle evenementen geldt eigenlijk 'kans gemist, pech gehad'.
 
Dit zal niet mogelijk zijn. Dit zou niet eerlijk zijn tegenover andere spelers die ook later zijn begonnen dan het evenement(of in de toekomst nog gaan beginnen) en die geen mogelijkheid hebben om de feniksen te verkrijgen. In dit soort situatie's moeten wij alle spelers over een kamp scheren.
Met betrekking tot alle evenementen geldt eigenlijk 'kans gemist, pech gehad'.

Hoe zo oneerlijk of niet mogelijk? Beetje creatief denken. Het ligt er namelijk aan HOE je die mogelijkheid om die feniks alsnog te krijgen introduceert. Je hoeft hem ook niet weg te geven. Je kan hem bijvoorbeeld onder het gebouwen menu toevoegen en dan er voor zorgen dat spelers max 1 feniks van ieder soort kunnen hebben in hun stad. Dus spelers die de feniks al hebben kunnen ze dan niet nogmaals krijgen. Hij zou dan beschikbaar kunnen zijn tegen goederen, hamertjes of muntjes. Dan kan iedereen hem krijgen, of je nu het event gemist hebt of later met het spel begonnen bent.

Nu is het toch ook oneerlijk voor spelers die de feniksen niet hebben gehad, die konden een prijs winnen (artefact) waar ze helemaal niets aan hebben. Bied die dan ook niet meer aan NA een event. Dan is het ook pech gehad en gemiste kans als je ze niet voldoende hebt weten te bemachtigen tijdens het event.

Ik weet niet hoe vaak Inno van plan is om die artefacten nog aan te bieden als prijzen... maar ik weet dat er veel spelers zijn die nog wel een extra feniksje groot willen brengen. Misschien kunnen ze beter toegevoegd worden aan de academie ipv als eventprijzen. Dan kan je zelf kiezen of je er nog wat mee doet of niet.
 
Nu is het toch ook oneerlijk voor spelers die de feniksen niet hebben gehad, die konden een prijs winnen (artefact) waar ze helemaal niets aan hebben. Bied die dan ook niet meer aan NA een event. Dan is het ook pech gehad en gemiste kans als je ze niet voldoende hebt weten te bemachtigen tijdens het event.
.

Ik hoop eerlijk gezegd dat in de toekomst de artefacten die tussen grote evenementen te verdienen zijn generiek gaan zijn. Dat tijdens een evenement artefacten te verdienen zijn specifiek voor de in dat evenement gegeven gebouw is prima en voorkomt balansverstoring. Gezien er in het komende evenement weer 1 komt lijkt het me fijn om met de daarna komende artefacten te kunnen kiezen waar ik hem in wil stoppen.

Dan ben je ook van het probleem af dat niet iedereen een phoenix heeft omdat ze later begonnen zijn.
 

DeletedUser3880

Guest
Wij begrijpen dat het vervelend is om de artefekten te hebben maar niet de geniksen daartoe.
De uitdaging is toegevoegd om alle spelers nog een extra kans te geven om hun feniks een extra lvl te verhogen. Of er in de toekomst meer van deze uitdagingen komen of dat de feniks opnieuw verkrijgbaar worden is geheel afhankelijk van de spelontwikkelaars.
 
Als elvenar verder de richting uit gaat als Forge of Empires (waar het steeds meer en meer op lijkt) dan is de kans groot dat we volgend paasevent opnieuw de phoenixen krijgen. Mogelijks krijgen we dezelfde opnieuw met een paar toegevoegd levels, of komen er nieuwe phoenixen bij.

Dus gewoon je artifacten sparen tot volgend jaar. (Dit is niet zo lang, de blauwdrukken hebben we meer dan 2 jaar moeten sparen voor we ze konden gebruiken. (de eerste voorstellen waren dan wel problematisch omdat we er te veel hadden opgespaard in die 2 jaar.... )
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik hoop eerlijk gezegd op een Regenboogfeniks. ;)

Overigens kun je als je geen feniks hebt er voor kiezen om ze in te ruilen voor 3000 toverspreukfragmenten per stuk. Dat is een behoorlijk aantal voor slechts 1 item.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Extra informatie over het nieuwsbriefprobleem: We hebben ontdekt dat er in het verleden reacties zijn verzonden op de nieuwsbrieven, die vervolgens bij het bounce-adres uitkwamen (het adres waar de mail naar wordt teruggestuurd als je mailbox bijvoorbeeld vol of niet bereikbaar is, en dat is ook het adres waar de ongewenste e-mail melding naartoe verzonden wordt). Het gevolg is dat sommige spelers met een auto-responder (de "ik ben op vakantie, neem contact op met mijn collega" e-mails die je in kan stellen) en mensen die reageerden op de nieuwsbrieven ook geblokkeerd zijn. Dat is aangepast, waardoor reacties op e-mails niet meer zorgen voor een blokkade. Het is echter niet mogelijk om te weten wie dat gedaan hebben en die spelers weer te deblokkeren.

In de tussentijd werken we aan de mogelijkheid om je opnieuw te abonneren op de nieuwsbrieven. Dat is lastig, aan de ene kant omdat het een globale functie is voor alle spellen waar dus van elk spel een team aan moet werken, aan de andere kant vanwege de gevoeligheid van de GDPR. Zodra er meer informatie bekend is, laat ik het weten.
 

DeletedUser234

Guest
Thanks voor de update!

Dat verklaard het wel voor mij, ik heb vast en zeker een keer een mail beantwoord en over het noreply@ heen gekeken.

Kan Inno steden met al hun info kopiëren? Dan zit daar misschien de oplossing in, omdat de blokkade aan een account is gelinkt en als je dan iemand zijn stad kan kopiëren naar een nieuw account, is daarmee het probleem opgelost. Maar zo simpel zal het waarschijnlijk niet zijn.

Fijn dat ze er in ieder geval mee bezig zijn en we op de hoogte worden gehouden van de stand van zaken!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Thanks voor de update!

Dat verklaard het wel voor mij, ik heb vast en zeker een keer een mail beantwoord en over het noreply@ heen gekeken.

Kan Inno steden met al hun info kopiëren? Dan zit daar misschien de oplossing in, omdat de blokkade aan een account is gelinkt en als je dan iemand zijn stad kan kopiëren naar een nieuw account, is daarmee het probleem opgelost. Maar zo simpel zal het waarschijnlijk niet zijn.

Fijn dat ze er in ieder geval mee bezig zijn en we op de hoogte worden gehouden van de stand van zaken!
Helaas is het niet mogelijk om steden te kopiëren. Wel een creatief idee! :)
 
Bovenaan