• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

Deleted User - 147694

Guest
Ik doelde inderdaad op de herhaling van de T1 opdrachten.
 

DeletedUser2578

Guest
Het paasevenement is bijna afgelopen, ik weet niet of het op deze manier nogmaals voor herhaling vatbaar is. De gewone prijzen zijn handig maar ik zie nog niet de echte toevoeging van de Fenikseenden; ze nemen best wel wat ruimte in beslag, en dan ook nog de vraag of je ze na het event kan blijven evolueren....hmm....
 

DeletedUser2578

Guest
Een minder leuke en enge optie is om je stad opnieuw in te delen. wat hele goede cultuur te plaatsen en gewoon de pop/cultuur te slopen/verwijderen. Elvenarchitect is daarbij een geweldige tool om een mooie elegante uitweg te vinden, het kost echter wel tot wel enkele weken om je stad te her/verbouwen. Maar daarna ben je weer elende vrij.

Bedankt voor je tip! Idd. op z'n tijd je stad opnieuw indelen is nodig want dan orden je je gebouwen en maak je ruimte om ze uit te breiden. Het gebruik vd Elvenarchitect is daarbij handig maar het geeft geen populatie voor terug. Als je al je pop/cultuur gebouwen sloopt dan krijg je bijv. dat je op een bepaalde moment op min 10.0000 aan populatie zit en kun je niet verder met het uitbreiden van je gebouwen want hiervoor heb je weer populatie nodig. Dan zet je weer nieuwe pop/cultuur gebouwen neer en de cirkel is weer rond, of kijk ik ergens overheen? Hoe kun je dit oplossen?:)
 

DeletedUser2989

Guest
Bedankt voor je tip! Idd. op z'n tijd je stad opnieuw indelen is nodig want dan orden je je gebouwen en maak je ruimte om ze uit te breiden. Het gebruik vd Elvenarchitect is daarbij handig maar het geeft geen populatie voor terug. Als je al je pop/cultuur gebouwen sloopt dan krijg je bijv. dat je op een bepaalde moment op min 10.0000 aan populatie zit en kun je niet verder met het uitbreiden van je gebouwen want hiervoor heb je weer populatie nodig. Dan zet je weer nieuwe pop/cultuur gebouwen neer en de cirkel is weer rond, of kijk ik ergens overheen? Hoe kun je dit oplossen?:)
De enige manier is meer woonhuizen plaatsen, lijkt me en eventueel gouden afgrond met spoed upgraden. Als je te weinig cultuur hebt om woonhuizen te bouwen, kun je misschien nog iets met vervanging straatstenen doen en/of vechtklooster met spoed upgraden, die geeft een hoge cultuur. Als dat allemaal niet wil, dan zou ik, ja dat is drastisch, een werkplaats of fabriek of wapenkamer afbreken. Kan altijd later weer opgebouwd worden.
 

DeletedUser2578

Guest
De enige manier is meer woonhuizen plaatsen, lijkt me en eventueel gouden afgrond met spoed upgraden. Als je te weinig cultuur hebt om woonhuizen te bouwen, kun je misschien nog iets met vervanging straatstenen doen en/of vechtklooster met spoed upgraden, die geeft een hoge cultuur. Als dat allemaal niet wil, dan zou ik, ja dat is drastisch, een werkplaats of fabriek of wapenkamer afbreken. Kan altijd later weer opgebouwd worden.

Dank voor je reactie! Voor nu is cultuur wel ok, het gaat om de populatie. In totaal heb ik 26 woonhuizen staan ben niet van plan om nog meer woonhuizen neer te zetten want dat neemt ook allemaal ruimte in beslag. Iig bedankt voor je tips, ik kijk nog ff aan hoe ik het ga doen. Tips/advies zijn welkom!:)
 

DeletedUser2665

Guest
Er zijn mijns inziens 2 opties:
- meer woongebouwen (maar dat wil je niet, lees ik)
- minder fabrieken/werkplaatsen/wapenkamers/enz.
Mijn voorkeur is meestal optie 2. Alles is opnieuw te bouwen.
 
Bedankt voor je tip! Idd. op z'n tijd je stad opnieuw indelen is nodig want dan orden je je gebouwen en maak je ruimte om ze uit te breiden. Het gebruik vd Elvenarchitect is daarbij handig maar het geeft geen populatie voor terug. Als je al je pop/cultuur gebouwen sloopt dan krijg je bijv. dat je op een bepaalde moment op min 10.0000 aan populatie zit en kun je niet verder met het uitbreiden van je gebouwen want hiervoor heb je weer populatie nodig. Dan zet je weer nieuwe pop/cultuur gebouwen neer en de cirkel is weer rond, of kijk ik ergens overheen? Hoe kun je dit oplossen?:)

De best mogelijke cultuur uit een event halen en dan gewoon huizen bouwen en eventueel je stad aanpassen (lees iets afbreken) net zo lang tot alles weer werkt.

Vaak werkt dit wel goed doordat je door de enorme achterstand aan pop/cult gebouwen die toch al minder goed waren.
Dit is eigenlijk de enige manier om je stad weer gezond te maken.
 

DeletedUser2578

Guest
Aerwer, Sannyvh, ivyspine en CrazyWizard bedankt voor de tips! Ik zal ze meenemen en kijken welke het meest passend is voor mijn stad!:)

@ivyspine ik maak nauwelijks gebruik van mijn Huurlingenkamp en Oefenterrein, één ervan wegdoen kan een optie zijn. Ook lees ik in jullie tips dat bouwen van woongebouwen toch wel de manier is om je populatie te verhogen, zal het onthouden:)
 
Voor het cultuur niveau gebruik ik de nieuwste straten. Voor de populatie zoveel mogelijk gewonnen gebouwen en zo'n 20 huizen. Dankzij evenementen zoals deze kan ik oude gewonnen prijzen (zoals de winterprijzen) inleveren voor betere. Ik probeer ruimte te besparen door (nog) niet alle Oude Wonderen te plaatsen, maar eerst vooral die Oude Wonderen die populatie opleveren EN helpen bij de gevechten. :cool:

Maar alles hangt af van wat je met je stad wilt doen, en hoe snel je wilt groeien. Zelf hou ik er van om langzaam te gaan en te genieten van elk hoofdstuk.
Dan hoef ik ook niet te zeuren om nieuwe hoofdstukken de komende jaren :D

Maar wat voor mij werkt hoeft niet voor anderen te werken. zoveel mensen, zoveel wensen. ;)
 
Ik was dan ook niet blij verrast inderdaad, maar goed, dit gebeurde gelukkig dan ook pas bij Feniksartefact #11, die haal ik denk ik nog wel, met de luchtelixers die nog er aan komen binnen.

Maar door de informatie op de wiki te vermelden en zover ik weet niet op andere bronnen, is een beetje sumier, het is niet dat het fout is, maar duidelijk is het zeer zeker niet.
Dit had in mijn ogen ook wel wat beter vermeld kunnen worden.
 
Dit had in mijn ogen ook wel wat beter vermeld kunnen worden.
op beta forum is dit wel vermeld door een speler in de feedback thread over het evenement. Dit omdat iemand aan het rekenen was met de 30 veertjes voor alle prijzen, omdat hij dat gezien had in de gamefiles.

Maw soms loont het om ook het beta forum een beetje in de gaten te houden :)
 

Deleted User - 147694

Guest
Ok, dat wist ik niet.

Maar als ik het geweten had, dan had ik die informatie hier ook gedeeld.

Waarom niemand dat nu gedaan heeft, geen idee...
 
Ok, dat wist ik niet.

Maar als ik het geweten had, dan had ik die informatie hier ook gedeeld.

Waarom niemand dat nu gedaan heeft, geen idee...
omdat toen het event hier startte, het niet realistisch was dat je zou raken op het punt waar je 30 veertjes nodig hebt. Tenzij je er veel geld tegen gooide.
Nu hebben ze nadien nog wat extra quests toegevoegd waardoor je dus 20 -25% meer essence kon krijgen, en is het plots voor iedereen wel haalbaar om dat te halen.
 

Deleted User - 370874

Guest
Dit had in mijn ogen ook wel wat beter vermeld kunnen worden.

De wiki is onze officiële bron van kennis,
Het lijkt ons daarom ook bij uitstek de juiste plek om juist daar uitgebreider informatie te delen over de werking van een event.
 

DeletedUser234

Guest
Toch staat in de aankondiging alleen een link naar een filmpje voor meer info en in het filmpje alleen "voor meer info klik de info buttons".....misschien in alle volgende aankondigingen een linkje naar de wiki erbij? please :D

Ik moet ook weer ff wennen de wiki te gebruiken als bron. In het begin gebruikte ik de wiki altijd, maar er kwam een tijd dat de wiki achter lag op de fase van het spel waarin ik zat en de info op de wiki niet eens altijd klopte.

Intussen is de wiki wel weer up to date volgens mij, maar na heel lang niet, is dat gewoon ff wennen. Het zou daarom fijn zijn als wij als spelers geholpen kunnen worden weer gebruik te maken van de wiki, door er regelmatig naar te linken.

Bedankt alvast!
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik was ook altijd in de veronderstelling dat de wiki vooral een informatiebron was en niet een nieuwsbron.
 

DeletedUser4374

Guest
Het paasevenement is bijna afgelopen, ik weet niet of het op deze manier nogmaals voor herhaling vatbaar is. De gewone prijzen zijn handig maar ik zie nog niet de echte toevoeging van de Fenikseenden; ze nemen best wel wat ruimte in beslag, en dan ook nog de vraag of je ze na het event kan blijven evolueren....hmm....

Hey,
Eerlijk gezegd vind ik de feniks wel goed om te hebben. Ikzelf heb de vuurfeniks en in tornooien is dat echt wel een meerwaarde (zit nu op 35% meer schade)
Ik verken nu veel provincies en train veel eenheden, geef dan men feniks wat voer voor de bonusschade te activeren en dan een paar uur aan een stuk vechten. Ik haal het voordeel er wel uit dan.

Wat ik me wel afvraag is of ze de laatste 24 uur van de event weer dubbele veren gaan geven. Ik zit nu op lvl 7 en zou hem echt graag op lvl 10 krijgen.
Ik vrees dat je die evoluties niet meer kunt krijgen na de event. Ale ja... ben niet zeker natuurlijk.

Greetz
Hunt
 
Bovenaan