• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

Ik gebruik veel event pop/cult gebouwen. En ja ze verouderen, maar er zijn genoeg evenementen om nieuwe te krijgen. In praktijk gaan ze meestal 2 a 3 hoofdstukken mee. Dat zijn dus makkelijk 3 of meer grote evenementen. De pop/cult gebouwen uit het bouwmenu zijn even leuk maar niet lang.

En ja je kan je evenementen ook op een andere manier voordeel laten hebben... eigen keuzes...

Op deze manier heb ik meerdere popboosts gehad waar ik geen woonhuizen tegenop kon bouwen, al was het maar vanwege de ruimte. Mijn top was 15k netto (25k bruto) erbij in 1 ronde.

In principe betekent dit:
woonhuizen upgraden met onderzoek en uitbreiden
magische woonhuizen met diamanten
pop/cult gebouwen met nieuwe evenementen (en tegenwoordig kr-spreuken)

En natuurlijk de gouden afgrond en de zalen onder de berg.

Daarnaast heb ik nog een paar hoogwaardige cultuurgebouwen voor de cultuur.

Maar goed, ieder zijn/haar speelstijl. Wilde alleen aangeven dat pop/cult gebouwen een werkbare strategie zijn.

Zelf ben ik er geen fan van dat spelers die niet in de eindhoofdstukken zitten meer dan 5 pop/cultuurgebouwen in hun stad hebben staan.
Het voordeel van pop/cultuur gebouwen is duidelijk, het nadeel wordt vaak overheen gekeken.

Als je eenmaal een hoop pop/cultuurgebouwen hebt staan wordt je stad hier enorm afhankelijk van, Je kan deze namelijk alleen vervangen door pop/cultuurgebouwen. vervang je ze door cultuur dan kom je populatie tekort, vervang je ze door huizen dan kom je cultuur tekort.
dit kan een speler die niet voldoende mogelijkheden heeft deze tijdig te vervangen tot een stilstand brengen waar moeilijk uit te komen is.
Zeker als je in de fase zit waar je een hoofdstuk per 4-8 weken doet.
Spelers plaatsen maar gebouwen bij en bij maar vervangen niet op tijd. mijn vuistregel is dan ook NOOIT meer dan 5 pop/cultuurgebouwen in je stad als je nog midden in het spel zit.
Dit voorkomt dat dergelijk advies leid tot het stoppen van spelers met het spelen van elvenar.
Alleen in de eindfase van het spel kan zou je daar vanaf kunnen wijken, zeker als je ook nog eens in een gilde zit die 10 kistjes halen en je dus voldoende restauratiespreuken kan opbouwen.
 
Ik weet niet of ik het juist geplaatst heb en is het fout mijn verontschuldigingen dan daarvoor :)

mijn vraag is het volgende : ik lees hier dat er veel zijn waarvan en continu voer komt in hun magisch academie,nu bij ons in de bs zijn er toch meerdere,waaronder ikzelf die tot op heden nog geen voer zien passeren???
Doen wij soms iets fout of moeten wij eerst iets doen ???
Want anders heeft het ook geen zin dat we nog verder spelen..??
graag feedback aubbbbbbbb ?? ;-) ;-)

Ik denk dat je gewoon wat geduld moet hebben, ik heb ook zo weken dat ik niks krijg wat ik wil, gevolgd door weken dat ik het dan te veel krijg. Statistich gezien is dat dan terug in orde, maar voor de spelers is dat minder leuk. BV eerst weken wachten tot ik blauwdruk krijg, en dan 3 refreshen na elkaar gekregen waarin er samen 4 BP recepeten zaten. Heb zelf tijdspeuk moeten gebruiken om het dan allemaal te kunnen maken.

En het is niet dat ik kieskeurig ben, alles met blauwdrukken, combat gebouwtjes, orkstrategen, valoriaanse wachters, voer, tijdspreuken voor hogere tijd, en zelfs portaalwinst spreuken maak ik zodra ik ze zie. En dan nog staat er soms weken niks goed tussen
 

DeletedUser3381

Guest
Ik plaats inderdaad heel bewust nog geen pop/cult gebouwen. Heb die fout eerder gemaakt en zat toen met een enorm probleem om dit weer te herstellen.

Vanaf de latere hoofdstukken worden ze wellicht interessanter, maar op dit moment is het risico nog te groot dat ik niet tijdig voldoende vervanging krijg vanuit events.

Ik heb op dit moment een klein overschot van 2234 inwoners en 2143 cultuur. De gebouwen die ik heb staan zijn dan ook geenszins in een overdreven hoeveelheid. Met 1 tempel minder zou ik dus onder de 0 cultuur schieten. In theorie zou ik 3 huizen kunnen verwijderen, maar deze heb ik alvast staan zodat ik bij het openen van hoofdstuk 8 direct aan de slag kan met het upgraden van mijn wapenkamers, waarvoor ik een totaal van 1926 inwoners nodig heb. In de tussentijd kan ik dit overschot gebruiken om gebouwtjes te plaatsen die benodigd zijn voor events.

Qua mogelijke oudere wonderen op dit punt in het spel heb ik de beste al staan die minder ruimte kosten dan de reguliere gebouwen.

De dolende dwerg vind ik persoonlijk geen goed gebouw. Per vakje krijg je 54 cult en 19 inw. Met tempels en huizen krijg je terug gerekend voor dat zelfde vakje 48 cult en 34 inw. Het is dan ook interessanter om zometeen mijn tempels te gaan vervangen voor vijvers, waarbij je dan per vakje met dit level huizen 61 cult en 34 inw. krijgt. Je zou dan ook minder ruimte over houden als je de dolende dwerg gebruikt.
 

DeletedUser234

Guest
Is er ergens een lijst van alle cultuurgebouwen en hun waarde per vakje.... incl. evt. inwoners, mana, zaden, enz. enz. ?????
 

DeletedUser234

Guest
Thanks @Didi1 , is er ook een NL-talige lijst? De vertalingen zijn namelijk zo vrij en niet 1 op 1, zodat ze soms moeilijk aan elkaar te koppelen zijn.

Die kende ik ivy, toch bedankt!
 

DeletedUser234

Guest
Of is er ook een manier om "mijn cultuur gebouwen" lijst te genereren met al die info?

Ik heb namelijk wel via rapport een lijst van "mijn cultuur gebouwen" gevonden, maar daar staat alleen de cultuur per vakje, niet de andere dingen.

En op een ENG-talige lijst met alleen "mijn cultuur gebouwen" is het een stuk makkelijker aan NL te koppelen dan met een lijst van alle cultuurgebouwen.
 
Nee er is geen nederlandstalige lijst.
normaal gezien zouden ze wel redelijk aan elkaar te koppelen moeten zijn.
Mocht het toch niet lukken kan je altijd de nederlandse en engelstalige wiki vergelijken
 

DeletedUser2578

Guest
Als je eenmaal een hoop pop/cultuurgebouwen hebt staan wordt je stad hier enorm afhankelijk van, Je kan deze namelijk alleen vervangen door pop/cultuurgebouwen. vervang je ze door cultuur dan kom je populatie tekort, vervang je ze door huizen dan kom je cultuur tekort. dit kan een speler die niet voldoende mogelijkheden heeft deze tijdig te vervangen tot een stilstand brengen waar moeilijk uit te komen is
Das helemaal waar. Op dit moment loop ik ook een beetje tegen aan en probeer het op te lossen door mijn woongebouwen up te graden. Maar ja....er wordt zoveel populatie gevraagd dat alleen via het uitbreiden van woon en magische gebouwen, OW's Zalen od Berg en Gouden Afgrond niet genoeg blijkt te zijn. Natuurlijk kun je via diamanten proberen maar ja diamanten wil je ook gebruiken om bijv. stadsuitbreiding te doen. Het blijft wikken en wegen welke pop/cultgebouwen je neerzet want op een bepaalde moment worden het zoveel dat je ze bijna niet meer kan vervangen...
 
Das helemaal waar. Op dit moment loop ik ook een beetje tegen aan en probeer het op te lossen door mijn woongebouwen up te graden. Maar ja....er wordt zoveel populatie gevraagd dat alleen via het uitbreiden van woon en magische gebouwen, OW's Zalen od Berg en Gouden Afgrond niet genoeg blijkt te zijn. Natuurlijk kun je via diamanten proberen maar ja diamanten wil je ook gebruiken om bijv. stadsuitbreiding te doen. Het blijft wikken en wegen welke pop/cultgebouwen je neerzet want op een bepaalde moment worden het zoveel dat je ze bijna niet meer kan vervangen...

Een minder leuke en enge optie is om je stad opnieuw in te delen. wat hele goede cultuur te plaatsen en gewoon de pop/cultuur te slopen/verwijderen.
Elvenarchitect is daarbij een geweldige tool om een mooie elegante uitweg te vinden, het kost echter wel tot wel enkele weken om je stad te her/verbouwen.
Maar daarna ben je weer elende vrij.
 
Is er voor dit event niet zo'n gebouwtje dat je extra luchtextracten oplevert? Of stond dat in de aankondigingsemail (die ik om de een of andere reden dit keer niet heb gehad)? Ik kreeg op 8 maart overigens wel een email dat de magie in mijn stad is verdwenen en dat mijn stad me mist, terwijl ik toch altijd heel actief ben, maar dat leverde me 100 diamanten op, dus dat was mooi meegenomen :)
 
Ok dank je wel voor de tip. Samen met iemand in het broederschap heb ik ook hetzelfde euvel. Ik ben geen vechter, ik onderhandel liever. Vandaar ik het zo ingericht heb dat ik bijna niet te kort aan goederen heb.. Dit soort euvels komt je spelenderwijs tegen.
Die kun je pas krijgen zodra je in het orcshoofdstuk zit (kr-spreuk helpt daarbij als je al in het hoofdstuk zit, eerder werkt niet).

Als je in het hoofdstuk zit kun je via handwerken af en toe ook een orkschuilplaats maken die orks geeft. Handig als je nog geen orks kan produceren (of als wel als mooie aanvulling).
ik wil hier even op reageren want ik had enthousiast in onze BS verteld dat we deze orkschuilplaats konden aanmaken om aan orks te komen. Wij zitten in lvl feeën. Maar nu geeft het gebouw geen orks alleen heel weinig cultuur en elixer....jammer hoor....maar wel de vraag is er ergens een gebouw via de magische academie voor aan te maken van de orks?
 
ik wil hier even op reageren want ik had enthousiast in onze BS verteld dat we deze orkschuilplaats konden aanmaken om aan orks te komen. Wij zitten in lvl feeën. Maar nu geeft het gebouw geen orks alleen heel weinig cultuur en elixer....jammer hoor....maar wel de vraag is er ergens een gebouw via de magische academie voor aan te maken van de orks?

Alleen een orkschuilplaats gemaakt in het ork hoofdstuk of hoger geeft orks.
Pas in dit hoofdstuk speel je orks vrij.

Zo geeft een mana zagerij, mana hut ook pas mana als deze uit het boselvenhoofdstuk of hoger is.
ect.
ect.
ect.

Je kan dus geen goederen vrijspelen op wat voor manier dan ook voordat je het hoofdstuk hebt bereikt waarin deze worden vrijgespeeld.
Een wijze les voor de volgende keer.
 
Alleen een orkschuilplaats gemaakt in het ork hoofdstuk of hoger geeft orks.
Pas in dit hoofdstuk speel je orks vrij.

Zo geeft een mana zagerij, mana hut ook pas mana als deze uit het boselvenhoofdstuk of hoger is.
ect.
ect.
ect.

Je kan dus geen goederen vrijspelen op wat voor manier dan ook voordat je het hoofdstuk hebt bereikt waarin deze worden vrijgespeeld.
Een wijze les voor de volgende keer.
Ok thanks zeker een wijze les...ik geef het weer even door... maar blijft een heel leuk spel :)
 
plaats in ieder geval niet die cultuur van de feniks gebouwen
veel te laag in waardes en de effecten zijn ook nog eens minimaal te gebruiken
voor kleinere spelers nemen ze te veel ruimte in
kleinere beginnende spelers moeten helemaal geen spreuken maken in de MA zo lang ze nog niet op hun maximale produktie boost van 700% zitten

ik blijf erbij dat dit evenement een totale aanfluiting is

dat stomme dierenvoer komt continue bij handwerken erop
het is nu dus al zo erg dat ik al 4 dagen niets meer maak met handwerken alles is totaal waardeloos om te maken
ik ga geen lagere c waarde dan maximaal maken
handelsreizigers zijn ook totaal inefficient

als je heel erg je best doet kan je 1 feniks gebouw naar level 6 krijgen en dan is die nog steeds lager in c of populatie dan een gewone standaard woning
en nog groter ook

dit evenement leid er toe dat nieuwe kleine spelers die niet goed geadviseerd worden heel veel extra vertraging oplopen
dit leid dus tot extra stoppende spelers

daarnaast is het ook zo dat ik gezien de hele slechte prijzen, ook alle dagprijzen zijn slecht
er zat er tot nu toe maar 1 bij die gelijkwaardig was aan einde construct level

geen diamant inkomsten voor inno dit evenement


ik ben er gewoon best wel kwaad over eigenlijk, snap niet hoe ze denken dat slimme spelers hier in gaan trappen
 
plaats in ieder geval niet die cultuur van de feniks gebouwen
veel te laag in waardes en de effecten zijn ook nog eens minimaal te gebruiken
voor kleinere spelers nemen ze te veel ruimte in
kleinere beginnende spelers moeten helemaal geen spreuken maken in de MA zo lang ze nog niet op hun maximale produktie boost van 700% zitten

ik blijf erbij dat dit evenement een totale aanfluiting is

dat stomme dierenvoer komt continue bij handwerken erop
het is nu dus al zo erg dat ik al 4 dagen niets meer maak met handwerken alles is totaal waardeloos om te maken
ik ga geen lagere c waarde dan maximaal maken
handelsreizigers zijn ook totaal inefficient

als je heel erg je best doet kan je 1 feniks gebouw naar level 6 krijgen en dan is die nog steeds lager in c of populatie dan een gewone standaard woning
en nog groter ook

dit evenement leid er toe dat nieuwe kleine spelers die niet goed geadviseerd worden heel veel extra vertraging oplopen
dit leid dus tot extra stoppende spelers

daarnaast is het ook zo dat ik gezien de hele slechte prijzen, ook alle dagprijzen zijn slecht
er zat er tot nu toe maar 1 bij die gelijkwaardig was aan einde construct level

geen diamant inkomsten voor inno dit evenement


ik ben er gewoon best wel kwaad over eigenlijk, snap niet hoe ze denken dat slimme spelers hier in gaan trappen

Stage 6 dan moet alles wel heel erg tegenzitten. dit gebeurt heel zelden voor mij een event of 2 geleden voor het eerst.

Maar voor stage 10 kom je tenzij je heel veel gelukt hebt ook tekort zelfs als je het gebouw hebt gekocht.
8 a 9 is realisticher en voor de iets minder hyper actieve speler die wel alles doen maar misschien niet alle map spawns mee kan pakken maar wel alle opdrachten doet minimaal 7.

Wel is er aangegeven dat er in de toekomst heel soms de upgrades voorbij zullen komen,
Persoonlijk denk ik aan map 3 van een BSA, maar we zullen zien wat de toekomst gaat brengen.

Persoonlijk vind ik maar 1 van de 3 gebouwen de moeite waard, maar dat is niet heel erg sinds je maar 1 gebouw serieus omhoog kan werken.
Wat me ook opviel is dat de gebouwen ook hun pop/cultuurwaarde met de stages mee omhoog gaat.

Als voor de dagprijzen, je kan niet elk event maar steeds betere en betere gebouwen hebben, dat hebben ze al eens gedaan namelijk de eerste handvol events die later "geherbalanceerd" moesten worden. je zal dus bij elk event een mix krijgen van betere gebouwen en opvulling.

Al met al zit er voldoende leuks in als vervangend materiaal, en als random prijsjes:

  • zo is bijvoorbeeld de dag 1 prijs (mysterieus ei) al beter per vakje dan de beste cultuur van het afgelopen evenement.
  • de wensput is altijd leuk om te hebben.
  • phoenix cult is zeker geen slecht pop/cultuurgebouw en ietsje beter per vakje als de populaire elven float van afgelopen event.
  • 4x 14h timebooster is ook altijd wel leuk
  • idem voor de 30kp instants

en er zijn nog een aantal dagen te gaan op beta waar prijzen bekend worden gemaakt die we nog niet weten en wat ook leuk kan zijn.

Ik kan me dus absoluut niet in je woorden vinden.
Voor mij persoonlijk is dit event leuker op me main dan carnaval event.

Op me andere kleinere accountjes was de carnavalset een welkome aanvulling in me stad. op me main was die totaal nutteloos.
zo zal elk event wel voor elke speler zijn voor en nadelen hebben.
 
ik heb 1 account en die doet het best redelijk zo gezegd
als je alles gewoon doorrekent is dit evenement waardeloos

en voor kleine accountjes al helemaal.... want hoe moet je dan dierenvoer maken?

precies door het gebruik van relikwieen
waarschijnlijk is dat voor een ervaren speler die een paar extra steden erbij doet geen enkel probleem omdat die het wel juist weet te gebruiken en wannneer wel en wanneer niet

echter voor beginnende spelers is het een grote valkuil

daarnaast is voor grote account geen enkel reeele optie om te plaatsen
te laag in bevolking te laag in c tov van de grootte; misschien is dat voor siper lang spelende account wel van toepassing ofschoon ik dat blijf betwijfelen

ik maak juist boosters en ow kp met handwerken maar ja die zitten nu steeds er niet bij alleen dat super irri dierenvoer wat ik absoluut juist niet wil hebben
 

DeletedUser1147

Guest
jammer van de dagprijzen :( vroeger kreeg je ze misschien te makkelijk waardoor je er meerdere van dezelfde kon winnen maar zoals het de laatste paar keer is.. vandaag al mn veren verspeeld en niet 1 dagprijs. Misschien iets tussen het oude en het nwe systeem met 1 -2 dagprijzen max per speler per dag ..
 
ik heb 1 account en die doet het best redelijk zo gezegd
als je alles gewoon doorrekent is dit evenement waardeloos

en voor kleine accountjes al helemaal.... want hoe moet je dan dierenvoer maken?

precies door het gebruik van relikwieen
waarschijnlijk is dat voor een ervaren speler die een paar extra steden erbij doet geen enkel probleem omdat die het wel juist weet te gebruiken en wannneer wel en wanneer niet

echter voor beginnende spelers is het een grote valkuil

daarnaast is voor grote account geen enkel reeele optie om te plaatsen
te laag in bevolking te laag in c tov van de grootte; misschien is dat voor siper lang spelende account wel van toepassing ofschoon ik dat blijf betwijfelen

ik maak juist boosters en ow kp met handwerken maar ja die zitten nu steeds er niet bij alleen dat super irri dierenvoer wat ik absoluut juist niet wil hebben

Ik ben het met je eens dat de magische academie voor de onwetende meer schade dan plezier doet.
Laten we uitgaan van een "wetende" speler. er zijn 9 dierenvoer recepten 1 voor elk van de 9 verschillende relekwieen, je kan dus prima de juiste maken waardoor je helemaal heen relekwie schade oploopt. je kiest gewoon het recept uit met de relekwie die jouw uit komt.
Omdat er 9 recepten zijn komen deze relatief vaak voor omdat er 9 kansen zijn op een recept.

Daarnaast leg je voor jezelf teveel focus op het dierenvoer, als je die niet wilt, behandel deze dan hetzelfde als alle andere troep, de nutteloze gebouwtjes, de kapotte runescherven, en alle andere rommel die voorbij komt.
Er zullen in de toekomst nog genoeg andere zaken aan het spel worden toegevoegd die de ene speler helemaal geweldig vind en de andere helemaal niets.
 
Bovenaan