• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

DeletedUser3381

Guest
een ontmoeting kan je onderhandelen of vechten, voor vechten heb je geen orks nodig.

Dat snap ik, maar de troepenomvang van de tegenstander is 1324 en die van mij 543, ik acht de kans klein dat dat lukt...!

Ik plaats de feedback dan ook bewust wel omdat ik graag had gezien dat ze weer 2 opties hadden gegeven, bijvoorbeeld voltooi 2 ontmoetingen of x toernooigevechten. Voor mij zit het event er nu op.
 

DeletedUser2665

Guest
Ik zit vast op de dagopdracht van vandaag! Aangezien de gevechten in het toernooi dit keer niet meetellen en je geen andere optie dan een ontmoeting krijgt aangeboden, en ik momenteel vanwege hoofdstuk 7 nog geen orks kan maken en al 222 provincies heb verkend kan ik nu al stoppen met de dagopdrachten van het event.

Om even bot te zijn: je hebt véél meer provincies vrijgespeeld dan voor een soepel verloop van je progressie nodig en wenselijk is. Dat je dan op een bepaald moment vast loopt is logisch en bovendien geheel aan je eigen spel te wijten.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik zit vast op de dagopdracht van vandaag! Aangezien de gevechten in het toernooi dit keer niet meetellen en je geen andere optie dan een ontmoeting krijgt aangeboden, en ik momenteel vanwege hoofdstuk 7 nog geen orks kan maken en al 222 provincies heb verkend kan ik nu al stoppen met de dagopdrachten van het event.

Als je vast komt te zitten door het 1 of ander en de het is niet snel op te lossen, dan zou je het via een supportaanvraag kunnen proberen, eerder was het op die mogelijk om verder te komen met het event. Het kan zijn dat de regels van de mods sindsdien verandert zijn, maar je kunt in elk geval informeren of ze je vooruit helpen kunnen met dit punt.

Om even bot te zijn: je hebt véél meer provincies vrijgespeeld dan voor een soepel verloop van je progressie nodig en wenselijk is. Dat je dan op een bepaald moment vast loopt is logisch en bovendien geheel aan je eigen spel te wijten.

Dat kan zijn, maar iedereen speelt op zijn/haar eigen manier, nu levert het een probleem op met het event, maar dat betekend niet dat zijn spelstrategie per definitie verkeerd is. Als dat het geval was, dan had er wel een systeem in de game gezeten om je voortgang te beteugelen, anders dan het orkensysteem bedoel ik dan.
 

DeletedUser

Guest
Je kan rustig blijven verkennen maar zou provincie pas vrijspelen als het echt nodig is, meestal doe ik dat dus pas tijdens events of aan begin volgende hoofdstuk.
 

DeletedUser234

Guest
verkennen, onderhandelen, vechten, provincie voltooien....ik doe het alleen als het moet voor een opdr.
 

DeletedUser

Guest
Ik zit vast op de dagopdracht van vandaag! Aangezien de gevechten in het toernooi dit keer niet meetellen en je geen andere optie dan een ontmoeting krijgt aangeboden, en ik momenteel vanwege hoofdstuk 7 nog geen orks kan maken en al 222 provincies heb verkend kan ik nu al stoppen met de dagopdrachten van het event.
Heb je toevallig geen event gebouw in je inventaris zitten welke orks geeft ?
 
Heb je toevallig geen event gebouw in je inventaris zitten welke orks geeft ?

Die kun je pas krijgen zodra je in het orcshoofdstuk zit (kr-spreuk helpt daarbij als je al in het hoofdstuk zit, eerder werkt niet).

Als je in het hoofdstuk zit kun je via handwerken af en toe ook een orkschuilplaats maken die orks geeft. Handig als je nog geen orks kan produceren (of als wel als mooie aanvulling).
 

DeletedUser3381

Guest
Nee helaas kan ik er op dit moment daadwerkelijk niks mee, zal de support aanvraag nog wel even gaan proberen.

En wat betreft het commentaar dat het mijn eigen schuld zou zijn, omdat ik ‘teveel’ provincies vrij zou hebben gespeeld; het staat eenieder vrij om provincies vrij te spelen voor zover als hij of zij dat nodig vindt. Vanaf provincie 223 heb je orks nodig en die kun je pas verkrijgen als je in hoofdstuk 8 zit. Dat is de beperking die het spel je oplegt. Verder geeft niks in het spel aan wat er moet, je hebt enkel een minimaal aantal provincies nodig om een hoofdstuk af te ronden. ‘Teveel’ is dan ook niet meer dan een persoonlijke mening.

Als ik deze provincies niet had vrij gespeeld had ik nu niet al mijn gebouwen op het level van het hoofdstuk waar ik in zit kunnen hebben. En ik bouw graag mijn stad in balans op. Ik speel dit spel namelijk voor citybuilding.

Ik vind het echter wel verkeerd dat een event, wat bedoeld is om spelers uitdagingen te geven om extra’s te verdienen, niet zodanig is opgesteld dat iedereen mee kán doen. Het spel is van zichzelf redelijk saai, zeker als alle (upgrade)tijden in latere hoofdstukken oplopen. Op dag 4 van een event niet verder kunnen omdat de opdrachten, in mijn optiek, niet goed overdacht zijn, is dan ook niet handig.

Op een ander account heb ik er heel bewust voor gekozen geen militaire gebouwen te bouwen. Dat is een speelstijl. Ook daar vind ik het jammer dat die speelstijl; handelen, betekend dat ik vaak vastloop op opdrachten. En dat er orks nodig zijn voor provincies die de speelstijl ‘handelen’ aardig ondermijnen, omdat ze een speler dus verplichten militaire gebouwen te bouwen, terwijl deze niet wil vechten. Helaas zal ik er in hoofdstuk 8 dan toch echt aan moeten geloven om ze alsnog te bouwen. En dat terwijl zelfs het elvenar team aangeeft dat het je vrij staat om voor de speelstijl handelen of vechten te kiezen.....
 

DeletedUser1022

Guest
een ontmoeting kan je onderhandelen of vechten, voor vechten heb je geen orks nodig.
Niet als je teveel gescout hebt. Dan zijn de legers zo sterk, dat verlies je. En als je orks nodig hebt om te onderhandelen, dan loop je vast
 
Die kun je pas krijgen zodra je in het orcshoofdstuk zit (kr-spreuk helpt daarbij als je al in het hoofdstuk zit, eerder werkt niet).

Als je in het hoofdstuk zit kun je via handwerken af en toe ook een orkschuilplaats maken die orks geeft. Handig als je nog geen orks kan produceren (of als wel als mooie aanvulling).
Ok dank je wel voor de tip. Samen met iemand in het broederschap heb ik ook hetzelfde euvel. Ik ben geen vechter, ik onderhandel liever. Vandaar ik het zo ingericht heb dat ik bijna niet te kort aan goederen heb.. Dit soort euvels komt je spelenderwijs tegen.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
In het geval dat je echt vastloopt met de opdrachten omdat het technisch niet mogelijk is om verder te komen (dat is iets anders dan wanneer je geen zin hebt om een opdracht te voltooien), dan kunnen we vaak wel iets regelen via de supportdienst.

Een update over het nieuwsbrieven probleem (met dank aan @Billy77 !):
Zodra een e-mail geblokkeerd, tegengehouden, als ongewenst wordt gemarkeerd of je je daarvan afmeld, wordt niet alleen het e-mailadres geweigerd, maar ook alle unieke spelersnummers van elk spel waar de accounts aan gekoppeld staan.

Klein technisch verhaal: Het systeem werkt met spelersnummers en niet zozeer met gebruikersnamen. Aan de hand van je spelersnummer wordt alles opgeslagen en gekoppeld in het systeem. Als je je ooit ergens hebt afgemeld (daarbij laten we even in het midden op welke manier dat is gedaan), komt je spelersnummer voor Elvenar Nederland op de blokkadelijst te staan (en voor alle andere spellen waar het e-mailadres bestond), én je e-mailadres .

Het wijzigen van het e-mailadres heeft, in tegenstelling van wat wij dachten, dus geen nut , omdat daarmee je spelersnummer nog niet uit de blokkade gehaald is.

Tot zover de oorzaak, dan de oplossing: Jezelf kunnen deblokkeren via het spel. Dat is nu nog niet mogelijk, maar er is een functie in ontwikkeling (ik weet niet in welke fase, verwacht het nog niet snel, maar hopelijk wel voor een komende nieuwsbrief) waarmee je jezelf opnieuw kan aanmelden voor de nieuwsbrieven. Vanmorgen is de prioriteit van de ontwikkeling van laag naar hoog aangepast (er zijn 5 prioriteringen: Geen, Laag, Gemiddeld, Hoog en Kritiek), waardoor er meer vaart achter zou moeten komen.
 
In opdracht 48 mist in Edge een gedeelte van de opdrachttekst. Er staat alleen maar: "Produceer 3x Gereedschapskist of verzamel of produceer 3".
Wat je moet verzamelen of produceren (combinatieversnellers) wordt niet getoond.

In Chrome is de tekst precies een woord langer, daar staan de combinatieversnellers wel.
Volgens de spoiler van @Didi1 zou 3 combinatieversnellers gebruiken hier ook moeten werken, maar of dat zo is wordt bij mij in beide browsers niet getoond.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4341

Guest
Ik weet niet of ik het juist geplaatst heb en is het fout mijn verontschuldigingen dan daarvoor :)

mijn vraag is het volgende : ik lees hier dat er veel zijn waarvan en continu voer komt in hun magisch academie,nu bij ons in de bs zijn er toch meerdere,waaronder ikzelf die tot op heden nog geen voer zien passeren???
Doen wij soms iets fout of moeten wij eerst iets doen ???
Want anders heeft het ook geen zin dat we nog verder spelen..??
graag feedback aubbbbbbbb ?? ;-) ;-)
 

Deleted User - 147694

Guest
De opdrachten bij Handwerken zijn allemaal willekeurig, het betekend simpelweg dat ze vanzelf komen, alleen duurt het voor jullie langer dan bij anderen.
 

DeletedUser234

Guest
Ik heb soms 1 handwerk voer, soms geen, maar nooit 2 tegelijk gehad. Geen idee hoe het bij andere kan, dat er 'continu' voer voorbij komt of zelfs 'handwerken totaal verziekt is en er niks nuttigs meer bij zit'. Dat maakt de verschillen per speler wel erg groot, de ene bs niks en de andere speler komt erin om.
 

DeletedUser4341

Guest
D
Ik heb soms 1 handwerk voer, soms geen, maar nooit 2 tegelijk gehad. Geen idee hoe het bij andere kan, dat er 'continu' voer voorbij komt of zelfs 'handwerken totaal verziekt is en er niks nuttigs meer bij zit'. Dat maakt de verschillen per speler wel erg groot, de ene bs niks en de andere speler komt erin om.
Dank voor support ;-) ... dan zullen we met geduld maar even nog afwachten ;-)
 
Nee helaas kan ik er op dit moment daadwerkelijk niks mee, zal de support aanvraag nog wel even gaan proberen.

En wat betreft het commentaar dat het mijn eigen schuld zou zijn, omdat ik ‘teveel’ provincies vrij zou hebben gespeeld; het staat eenieder vrij om provincies vrij te spelen voor zover als hij of zij dat nodig vindt. Vanaf provincie 223 heb je orks nodig en die kun je pas verkrijgen als je in hoofdstuk 8 zit. Dat is de beperking die het spel je oplegt. Verder geeft niks in het spel aan wat er moet, je hebt enkel een minimaal aantal provincies nodig om een hoofdstuk af te ronden. ‘Teveel’ is dan ook niet meer dan een persoonlijke mening.

Als ik deze provincies niet had vrij gespeeld had ik nu niet al mijn gebouwen op het level van het hoofdstuk waar ik in zit kunnen hebben. En ik bouw graag mijn stad in balans op. Ik speel dit spel namelijk voor citybuilding.

Ik vind het echter wel verkeerd dat een event, wat bedoeld is om spelers uitdagingen te geven om extra’s te verdienen, niet zodanig is opgesteld dat iedereen mee kán doen. Het spel is van zichzelf redelijk saai, zeker als alle (upgrade)tijden in latere hoofdstukken oplopen. Op dag 4 van een event niet verder kunnen omdat de opdrachten, in mijn optiek, niet goed overdacht zijn, is dan ook niet handig.

Op een ander account heb ik er heel bewust voor gekozen geen militaire gebouwen te bouwen. Dat is een speelstijl. Ook daar vind ik het jammer dat die speelstijl; handelen, betekend dat ik vaak vastloop op opdrachten. En dat er orks nodig zijn voor provincies die de speelstijl ‘handelen’ aardig ondermijnen, omdat ze een speler dus verplichten militaire gebouwen te bouwen, terwijl deze niet wil vechten. Helaas zal ik er in hoofdstuk 8 dan toch echt aan moeten geloven om ze alsnog te bouwen. En dat terwijl zelfs het elvenar team aangeeft dat het je vrij staat om voor de speelstijl handelen of vechten te kiezen.....
Als je je stad in balans wilt hebben zijn daar geen 59 huizen van level 19 voor nodig en 11 tempels van het heilige vuur.
Voor die tempels kan je ook wat dolende dwergen plaatsen, iets minder cultuur maar ook bevolking.
En zalen onder de berg levert ook bevolking op + een boost op je goederen en dat scheelt ook weer huizen dus meer plek.
Zit in Amuni en heb met 16 huizen al een geweldig overschot aan munten.
Bovendien je speelt dit spel al een tijdje want je zit in feeën dus je had kunnen weten dat dit soort opdrachten altijd terugkomen in events en dan weet je ook dat je altijd provincies moet open houden om die opdrachten te kunnen voltooien.
Je kan lopen klagen en allerlei excuses zoeken maar je hebt het toch jezelf moeilijk gemaakt.
 

DeletedUser1294

Guest
Als je je stad in balans wilt hebben zijn daar geen 59 huizen van level 19 voor nodig en 11 tempels van het heilige vuur.
Voor die tempels kan je ook wat dolende dwergen plaatsen, iets minder cultuur maar ook bevolking......

Dit zou ik echt niemand aanraden!
Dolende dwerg gaat maar kort mee en is al snel verouderd. Veel te weinig cultuur en inwoners op zo'n groot oppervlak.
Huizen kan je blijven uppen en worden elk hoofdstuk beter. Ik heb nooit cult/pop gebouwen gehad en daarmee heb ik het voordeel dat ik nooit in de problemen ben gekomen als ik cultuur moest vervangen en daardoor ineens inwoners tekort had.
Nu de eventgebouwen geüpt kunnen worden is dát risico in elk geval beperkt, maar de vaste cul/pop gebouwen uit je bouw-menu zijn naar mijn idee waardeloos.
 
Ik gebruik veel event pop/cult gebouwen. En ja ze verouderen, maar er zijn genoeg evenementen om nieuwe te krijgen. In praktijk gaan ze meestal 2 a 3 hoofdstukken mee. Dat zijn dus makkelijk 3 of meer grote evenementen. De pop/cult gebouwen uit het bouwmenu zijn even leuk maar niet lang.

En ja je kan je evenementen ook op een andere manier voordeel laten hebben... eigen keuzes...

Op deze manier heb ik meerdere popboosts gehad waar ik geen woonhuizen tegenop kon bouwen, al was het maar vanwege de ruimte. Mijn top was 15k netto (25k bruto) erbij in 1 ronde.

In principe betekent dit:
woonhuizen upgraden met onderzoek en uitbreiden
magische woonhuizen met diamanten
pop/cult gebouwen met nieuwe evenementen (en tegenwoordig kr-spreuken)

En natuurlijk de gouden afgrond en de zalen onder de berg.

Daarnaast heb ik nog een paar hoogwaardige cultuurgebouwen voor de cultuur.

Maar goed, ieder zijn/haar speelstijl. Wilde alleen aangeven dat pop/cult gebouwen een werkbare strategie zijn.
 

DeletedUser234

Guest
magische woonhuizen met diamanten
of blauwdrukken te winnen in toernooi als je 10 kistjes haalt

en wat jij zegt, ieder op zijn eigen manier, de ene kiest ook niet voor efficiënt maar voor leuk/mooi/makkelijk en de ander pluist alles uit. En wat wijsheid is???????? Daar zullen mensen op geen enkel vlak het over eens worden.
 
Bovenaan