• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback winterevenement

DeletedUser2021

Guest
Maar ik zie in je broederschap toch een leuk aantal veel grotere spelers. Kun je daar dan geen handel mee drijven?
Voor dit soort opdrachten mag handel ook best af en toe een beetje scheef zijn om een kleine speler te helpen; bij ons is dat in elke geval redelijk normaal.
je moet wel naar mijn longest day acc kijken
 

DeletedUser3093

Guest
Ik heb alle 108 opdrachten gedaan en heb nu voor de 3e prijs, de ijsheksreus, maar 440 van de 800 kristallen.
Ik kan nu alleen nog de dagopdrachten doen voor 35 sleutels per keer, maal 15 dagen
Ik heb nog 600 sleutels staan dus totaal kan ik dan nog maximaal 160 ijskristallen krijgen. Dus 600 van 800.

Die 3e prijs , de ijsheks, kun je dus nooit halen zonder sleutels te kopen. !
Ik kan wachten op een dubbelle ijskristaldag, maar ik bewaar mijn sleutels natuurlijk voor de orkstrateeg. ( geen idee wanneer die komt)
Ik heb dan ook nog zeker 5 maal ijskristallen gekregen als prijsje en ook 4 maal op dubbele dagen ijskristallen ingewisseld. Zelfs dan haal je het dus niet.

Ik vind dat je die 3e prijs ook zonder sleutels te kopen zou moeten kunnen krijgen met gewoon opdrachten doen!
 

DeletedUser2278

Guest
je moet wel naar mijn longest day acc kijken

Deze bedoel je?
Die heeft toch grote spelers?
Ik zou met mijn stad nog niet eens in de top tien staan, en ik ben toch de grootste speler in onze broederschap.
Behalve de allerjongste spelers (die nog maar in hoofdstuk 2 zitten) heeft bij ons niemand moeite met de handel. Dan zou het bij jullie helemaal moeten lukken. Alles onder de pakweg 3000 is voor mij een grote speler.

longestday.jpg
 
Ik heb alle 108 opdrachten gedaan en heb nu voor de 3e prijs, de ijsheksreus, maar 440 van de 800 kristallen.
Ik kan nu alleen nog de dagopdrachten doen voor 35 sleutels per keer, maal 15 dagen
Ik heb nog 600 sleutels staan dus totaal kan ik dan nog maximaal 160 ijskristallen krijgen. Dus 600 van 800.

Die 3e prijs , de ijsheks, kun je dus nooit halen zonder sleutels te kopen. !
Ik kan wachten op een dubbelle ijskristaldag, maar ik bewaar mijn sleutels natuurlijk voor de orkstrateeg. ( geen idee wanneer die komt)
Ik heb dan ook nog zeker 5 maal ijskristallen gekregen als prijsje en ook 4 maal op dubbele dagen ijskristallen ingewisseld. Zelfs dan haal je het dus niet.

Ik vind dat je die 3e prijs ook zonder sleutels te kopen zou moeten kunnen krijgen met gewoon opdrachten doen!

De 3e prijs is zeker te halen hoor zonder sleutels te kopen. Met een beetje geluk en uitkienen is het mij ook gelukt. Heb 2x de dag van dubbele ijskronen gebruikt. Ben klaar en heb alleen de dag opdrachten nog maar te doen, 3e prijs binnen en nog 1100 sleutels als er nog een mooie prijs voorbij komt.
Er komt nog een dag met dubbele ijskronen, dus als je voor de 3e prijs wilt gaan kun je sparen en daarop wachten :)
 
Het is mooi geweest, maar (waarschijnlijk) 3 x 250 tier 3 vragen van spelers die net een handvol tier 2 hebben en nog niet eens tier 3 hebben onderzocht gaat het niet worden voor mij. Veel geluk toegewenst aan anderen.
 

DeletedUser2278

Guest
Het is mooi geweest, maar (waarschijnlijk) 3 x 250 tier 3 vragen van spelers die net een handvol tier 2 hebben en nog niet eens tier 3 hebben onderzocht

Bij mijn hoofdstuk 2-stad (nog geen Tier 3 dus) wordt vandaag 50 toverstof gevraagd.
Dat is te doen.
In de doorlopende opdrachten komt Tier 3 geloof ik niet voor.
 
Het probleem zit hem ook op het moment dat je al in H3 zit en nog niet de bonusgoederen hebt ontgrendeld. En de T3 goederen zitten redelijk laat in het onderzoek. De hoeveelheid gaat in H3 zo omhoog en dat trek je niet met je T2 en T1 goederen, vooral ook niet omdat je stad nog in opbouw is en je dus nog geen echte voorraad heb opgebouwd. En als er in je buurt of bs geen spelers zitten die je kunnen helpen houdt het op, want je kunt ze ook niet kopen op de markt als je ze nog niet ontgrendeld heb.

Nogmaals, en die feedback heb ik al vaker gegeven (ze zouden daar ook eens naar moeten luisteren), als je geen T3 goederen heb, zou je geen opdrachten mogen krijgen voor T3 goederen. Of de hoeveelheid moet drastisch omlaag voor H3. Anders lopen de kleinere spelers daarop vast.
 
Ja maar als het hele broederschap nog geen T3 goederen heeft, heb je toch echt wel een heel groot probleem. Ik vind het ook geen probleem om kleinere spelers te helpen met T3 goederen voor een opdracht. Die zijn, als je ze eenmaal hebt, toch vrij snel en makkelijk te produceren (ik zwem er tenminste in). Dan is een beetje scheve handel ook helemaal geen probleem, maar dan moet je wel buren zijn of in hetzelfde broederschap zitten.
 
En volgens mij is er best wel in te programmeren dat als iemand T3 nog niet ontgrendeld heeft, ze dezelfde opdracht krijgen maar dan voor T2 goederen. Dan is het probleem opgelost.

Ik vind het gewoon erg jammer dat er nu weer spelers sneuvelen op zo'n opdracht terwijl die feedback al maanden terug gegeven is.
 

DeletedUser2278

Guest
Ze hebben wel extra goed naar je feedback geluisterd. Nu ook al een eenhoorn als kerstcadeautje.

Op dag 28 (na de [laatste?] dubbele-sleutelsdag) ook nog een
winterhert
met een heel mooie cultuurwaarde.
Leuk als afwisseling :)
 

DeletedUser3093

Guest
De 3e prijs is zeker te halen hoor zonder sleutels te kopen. Met een beetje geluk en uitkienen is het mij ook gelukt. Heb 2x de dag van dubbele ijskronen gebruikt. Ben klaar en heb alleen de dag opdrachten nog maar te doen, 3e prijs binnen en nog 1100 sleutels als er nog een mooie prijs voorbij komt.
Er komt nog een dag met dubbele ijskronen, dus als je voor de 3e prijs wilt gaan kun je sparen en daarop wachten :)
Ok dank je.. probleem is dat ik ook voor de winterset wilde gaan en die setgebouwen komen niet op de 'dubbele ijskristal dagen'.

Maar het kan dus blijkbaar wel, kwestie van keuzes maken..Gisteren wilde ik de glinsterende vaderboom hebben , maar na 12x (klikken op 140 ) had ik hem nog niet. Dus je moet ook wel wat geluk hebben ( heb ik niet zo tot nu toe )
Fijne dagen !!
 

DeletedUser2278

Guest
Maar het kan dus blijkbaar wel, kwestie van keuzes maken.

Dat hoort natuurlijk bij het spel :)
Ik vind de derde prijs toch niet erg interessant. Hij geeft lekker bevolking, maar gemengde gebouwen maken het plannen lastiger, dus ik vermijd ze liever. En op dubbele-sleutelsdagen is de prijs altijd zo'n direct-effectgebouwtje dat maar vijf dagen werkt en daarna ongeveer zo nuttig is als een lantaarnpaal.
 
Ok dank je.. probleem is dat ik ook voor de winterset wilde gaan en die setgebouwen komen niet op de 'dubbele ijskristal dagen'.

Maar het kan dus blijkbaar wel, kwestie van keuzes maken..Gisteren wilde ik de glinsterende vaderboom hebben , maar na 12x (klikken op 140 ) had ik hem nog niet. Dus je moet ook wel wat geluk hebben ( heb ik niet zo tot nu toe )
Fijne dagen !!
De spijker op zn kop inderdaad, keuzes maken, en dat is best lastig :)
Op de dubbele dagen komt er idd geen goeie prijs maar ik vond het deze keer wel de moeite waard van het proberen. Die staan dan maar te stoffen in de inventaris bij de rest, heb er geen last van. En soms moet je wat geluk hebben idd, heb een paar keer extra sleutels gehad die ik dan weer kon gebruiken voor een nieuwe kans.
Ook hele fijne dagen!!
 
Bij mijn hoofdstuk 2-stad (nog geen Tier 3 dus) wordt vandaag 50 toverstof gevraagd.
Dat is te doen.
In hoofdstuk 3 is dat 150, een factor 3x zo veel dus.

Ik heb hoofdzakelijk tier 1 productie, omdat ik tegen de 600-1000 goederen uit tier 1 nodig heb voor onderzoek. Die productie ligt al 2 dagen zo goed als plat vanwege "lever 5 x 1 dags productie"en "level 3x 2 dags productie" (en morgen dus ook nog, want 1 + 2 is 3 dagen).

Ik heb 1 kristal fabriek die 49 kristallen doet, en nog een boekenrollen fabriek zonder bonus, omdat dat niet aangeboden wordt, zowel binnen de BS als op de markt.
Ook die tier 2 goederen heb ik hard nodig in vrijspelen van onderzoek.

Als ik dat ga uitgeven aan geheel nutteloze tier 3 goederen loop ik overmorgen volkomen vast bij gebrek aan goederen die ik wel nodig heb. (Nog even afgezien van het feit dat het niet voldoende is voor 150 tier 3 goederen.)


In het algemeen:
Je kunt de BS of een buur dit laten opknappen. Ik vind echter dat ik wel een eerlijke kans zou moeten hebben net als andere spelers voor wie dit een no-brainer is, maar die lijkt er niet te zijn. Nou goed, dan maar niet.
Fijn, zo'n event.
 

DeletedUser239

Guest
Albert, sommigen onder ons vinden het echt leuk dat het spel een uitdaging biedt, dat het niet gewoon allemaal vanzelf gaat ...
(en stiekem denk ik dat je eerst en vooral andere oplossingen moet zoeken zodat je alleen bonusfabrieken uitbouwt ... daar meer dan 1 van dan en je kan tier-3-goederen bekomen op de markt)
 
Bovenaan