• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Wat ik begrijp van Beta komt er dus een Merchant naast de Trader. Trader is nog steeds de oude manier en blijft bestaan. De Merchant is alleen voor de nieuwe goederen van H18, de ascended goods. De Merchant is beperkt in het aantal transacties dat je kunt doen en de hoeveelheid, maar je krijgt daarentegen wel gelijk de goederen die je aanbiedt en je hoeft niet te wachten tot ze door een andere speler gepakt zijn (zoals bij de Trader wel is). Dat laatste klinkt als een voordeeltje. Bepaalde schaarste, of moeilijk van je goederen afkomen zoals nu bij bepaalde goederen komt door het direct afnemen van de merchant te vervallen. Ik denk wel dat de hoeveelheid die je per trade kunt verhandelen bij de Merchant heel erg klein is en dat de 6 uur wachttijd echt wel een factor gaat worden. Handelen wordt zo echt een tactisch element Want beperkt kunnen plaatsen betekent ook beperkt aanbod.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken, die Merchant. Helaas ben ik voorlopig nog niet bij H18.
als ik het goed begrepen is die merchant niet naast de gewone trader, maar in plaats van... :)
 
als ik het goed begrepen is die merchant niet naast de gewone trader, maar in plaats van... :)

Voor de nieuwe goederen wordt het inderdaad in de plaats van, maar niet voor de oude heb ik begrepen uit de discussie. De merchant plaatst de transacties wel op de gewone markt, waar je als je gelukt hebt, ze dus ook van af kan pakken. Maar aangezien de spelers beperkt kunnen plaatsen, zal dat aanbod dus ook beperkt zijn. Het wordt dus best een opgave om de hoeveelheden die je nodig hebt te vergaren. Je kunt weinig zelf plaatsen en weinig zelf kopen. Dat wordt echt een uitdaging en zal de voortgang ook echt vertragen.

Ik denk zelf dat het probleem meer het lage aanbod is dat je kunt plaatsen dan de zes uur tijd voordat je weer een nieuw bod kan neerzetten. Daarnaast kost de merchant ook geld. Je huurt hem voor, ik meende 20 dagen in, daarna betaalt je opnieuw de fee voor de plek. Eerste drie plekken voor munten, laatste 2 voor diamanten.

Ik kan me voorstellen dat men hier niet blij mee is. Het is beperkend, maar ongetwijfeld zullen er spelers zijn die de juiste tactiek hierin weer weten te vinden.

Ze vertragen gewoon nog meer. Ik moet eerlijk zeggen dat het onderzoek daardoor steeds minder interessant wordt in Elvenar. Ik kom nu al bijna niet door de Elvenar heen door de hoeveelheid T6 goederen. Dus ja, ik ga zelf met mijn Ektsertje account denk ik voorlopig niet verder in het onderzoek. Mijn andere account is een hoofdstuk verder en gaat nog wel verder.

De uitdaging van de nieuwe merchant vind ik op zich wel leuk, maar als het me vervolgens een jaar kost om door het hoofdstuk heen te gaan, is de lol er ook af.
 
ik begin dat nu ook langzaam door te hebben, het aantal dat je kan plaatsen hangt dus af van de lvl van je stadhuis en hoeveel traders je wil huren voor 20 dagen elk geloof ik. Dat zet iedere trader of handelaar een klein stukje op de markt van wat je wil verhandelen en ondertussen schuim je zelf de markt af om hopelijk precies de zaak te kunnen doen die je al hebt uitstaan. Eigenlijk is het dan de bedoeling dat je met een aantal spelers afspreekt om op een bepaald uur in-game te zitten en dan een boel zaakjes na elkaar te doen. Waarschijnlijk dat daar de eigenlijke naam van het nieuwe hoofdstuk vandaan komt...
 
o_O Het is duidelijk dat het absoluut niet duidelijk is ;):D

Daarom vind ik deze discussies ook altijd zo leuk. Vaak heeft men al direct een mening voordat het ook maar even geprobeerd is of dat het uberhaupt compleet duidelijk is hoe het nu precies werkt. :D

Ze zullen het op Beta nu wel al heel snel gaan ervaren en echt feedback kunnen geven. Ik ben benieuwd hoe werkzaam het dan blijkt te zijn en of er eventueel nog aanpassingen komen voordat het nieuwe hoofdstuk 'live' gaat.
 

Aeva

Chef
Ik zie het op beta twee kanten op gaan:
1. het is allemaal te lastig en bedacht om endgamers weg te jagen
2. er zitten veel interessante haken en ogen aan
Beetje gechargeerd dus.
En verder rammelt het hele hoofdstuk van de foutjes, dus er zal best nog een en ander veranderen. Maar vast geen grote zaken.
 
Ik denk dat het vooral bedacht is om merchants met dias te verkopen. Het is niet een 1-malige uitgave zoals bij de arbeiders of de academie, maar elke 20 dagen als je zo'n iemand wil hebben, dus blijvende inkomsten.

Maar als je dias wilt krijgen van deze groep moet je ze niet het leven zuur gaan maken door alle ontwikkeling van de stad onevenredig te straffen.
 
Ik heb altijd royaal geinvesteerd in Inno, omdat een gratis spel nu eenmaal niet kan bestaan zonder spelers die bereid zijn er echt geld in te steken... maar het begint er nu op te lijken dat voor de eigenaren van Inno het verdien model belangrijker is geworden!

Als dit niet anders wordt, zie ik mijzelf in de toekomst steeds opnieuw een stadje beginnen en dan t/m hoofdstuk 16 te spelen... of al mijn CD-Rom's van zolder te halen en daar maar weer eens mee te gaan stoeien? Daarvan staat in elk geval vast dat ze A. bug en storingvrij zijn B. een compleet verhaal met een einde omvatten C. bij voorbaat vast staat dat ze haalbaar en betaalbaar zijn... en blijven!
 
Ik zie op beta in de techtree dat er 2 stadsuitbreidingen komen voor H18. Krijg je ook nog een uitbreiding als je genoeg provincies hebt voltooid? Dus zeg maar 3 stukken grond erbij?
 

Aeva

Chef
Van de hfd 18 spelers hoor ik dat de uitdaging zit in voldoende unurium en mana produceren plus dat je aantal 'required culture' en 'workers' belangrijk is, hoe meer hoe beter kennelijk. Maar, iedereen is net begonnen op beta.
 
Ik heb altijd royaal geinvesteerd in Inno, omdat een gratis spel nu eenmaal niet kan bestaan zonder spelers die bereid zijn er echt geld in te steken... maar het begint er nu op te lijken dat voor de eigenaren van Inno het verdien model belangrijker is geworden!

Als dit niet anders wordt, zie ik mijzelf in de toekomst steeds opnieuw een stadje beginnen en dan t/m hoofdstuk 16 te spelen... of al mijn CD-Rom's van zolder te halen en daar maar weer eens mee te gaan stoeien? Daarvan staat in elk geval vast dat ze A. bug en storingvrij zijn B. een compleet verhaal met een einde omvatten C. bij voorbaat vast staat dat ze haalbaar en betaalbaar zijn... en blijven!
Geweldig!! hahahaha...hier idem dito, heb ook nog genoeg op zolder staan qua Spellen (Cd rom)...:D
 
Bovenaan