• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.16

DeletedUser1702

Guest
De lange trainingstijd zou op zich niet zo erg zijn ware het niet dat de kazerne onbruikbaar wordt als je cerberussen traint, ze trainen op 2 plaatsen tegelijk, niet alleen in het oefenterrein. Dus zodra je cerberustraining start kun je niks meer starten in de kazerne.
Ook de gewone troepen trainen zowel in de kazerne als in het oefenterrein.
Voor mij is het oefenterrein op dit moment een onbruikbaar gebouw, waar ik hoopte op iets wat me langzaam maar zeker naar betere troepen zou brengen omdat er 2 plaatsen waren om troepen te trainen. ik ben klein en zit nu dus echt vast.
Ik kan niet vechten omdat er geen balans is in troepensterkte en goederen groeien niet snel genoeg om voor provincies te handelen en je opdrachten te doen.
 

DeletedUser197

Guest
Ik dacht trouwens ook dat het idee van het nieuwe vechtsysteem was dat de eenheden sneller te trainen zouden zijn, en vervolgens krijgen we een eenheid die helemaal niet in het nieuwe systeem past, qua trainingstijden.
 

DeletedUser

Guest
Vraagje: Wanneer arriveren de boselven in de Wiki? We hebben nu allerlei nieuwe dingen die we moeten produceren, dus enige uitleg zou zeer welkom zijn ;)
 
Vraagje: Wanneer arriveren de boselven in de Wiki? We hebben nu allerlei nieuwe dingen die we moeten produceren, dus enige uitleg zou zeer welkom zijn ;)
Niet alleen dat, ik mis ook de info van de eenheden op de wiki. Bv als elf kan je nu ceberus trainen, maar welke is het dan, en hoe kan ik deze upgraden naar het 'orc' niveau? Op de beta staat nu deel 3 van combat update (en laatste toch?) en daar snap ik het nog minder :) Idem voor de mortar zou ik wel wat info op de wiki willen zien.
 

DeletedUser1326

Guest
Er zit niet anders op dan vechten, of als dat niet meer gaat onderhandelen. In de boom worden het aantal stadsuitbreidingen dat je kunt onderzoeken helaas steeds minder.
niet tof, zit met t vechten/onderhandelen al zover dat ik mijn volgende stadsuitbreiding pas kan doen als ik orc's heb en ik ben bezig bij de feeën .... dus er zijn echt te weinig uitbreidingen. :(
 

DeletedUser197

Guest
Heb de honden geprobeerd :D
Ben nog niet onder de indruk, twee gevechten gedaan, allebei in de eerste toernooiprovincie, en allebei dramatisch verloren (eentje met alleen maar cerebedingesen, en één in samenwerking met andere troepen)
Voor de zekerheid ook nog een gevecht geprobeerd zonder die krengen, en dat ging prima.
Ik zal ze misschien in het volgende toernooi nog eens proberen, maar voorlopig neig ik er naar om de boel maar weer weg te halen.
 
Cerberus was vrij goed vooor het nieuwe vechtsysteem.
Nachtproductie is inderdaad een optie. En productie terwijl je kazerne in de up is, maar dat zal wel weer een bug zijn ;)
 

DeletedUser1333

Guest
Ik denk dat het Oefenterrein nog veel meer upgrades krijgt, dus dat we dat ding gewoon uiteindelijk op level 20 hebben staan.
 
Ik denk dat het Oefenterrein nog veel meer upgrades krijgt, dus dat we dat ding gewoon uiteindelijk op level 20 hebben staan.
En waarschijnlijk hebben we ook 5 uitbreidingen nodig om die lvl 20 te kunnen plaatsen, want we hebben te ver verkend een dus te veel uitbr vrijgespeeld hé, dus daar moet iets aan gedaan worden :)
 
Laatst bewerkt:
er staan 4 upgrades in de planning in hoofdstuk 5 bij de volgende update over een kleine 2 weken.
Hoe snel/traag die daarvan wordt week ik niet meer hij zal hopelijk geen 15x meer zo traag zijn.

Op zich zijn een aantal iets tragere gebouwen zo slecht nog niet, de kazerne spouwt eenheden uit alsof het niets is en wordt alleen maar sneller en sneller, dan kunnen de andere gebouwen als nacht/werk/school productie dienen, natuurlijk moet het wel in verhouding staan tot de kazerne, en niet zoals nu volledig hopeloos en kansloos zijn.
 

DeletedUser197

Guest
Het gaat ook een beetje om de tijd/kwaliteitsverhouding natuurlijk, de cerebus is een lichte eenheid, maar op dit moment kost het me 1 minuut en vijf seconden om er één te trainen (en het gebouw is maximaal ge-upt nu, eerst was het 4!! minuten)
Zwaarddanser en boogschutter kosten me 23 seconden per stuk, tovenares 1 minuut 36, treant en golem 2 minuut 23.

En daar komt nog bovenop dat de cerebus twee gebouwen nodig heeft, zo bekeken zou hij eigenlijk minstens net zo sterk moeten zijn als de tovenares, wil het een beetje uitkunnen.

Er komen nog upgrades bij, en dan word het misschien allemaal wat beter in balans, maar zoals het nu is lijkt het eigenlijk nergens naar.
En ik moet zeggen dat ik niet helemaal snap waarom het ding er nu ingegooit word, terwijl het nog zo in onbalans is, ik had hem dan liever twee weken later gehad, maar dan wel helemaal af.
En als dat technisch niet mogelijk was dan had het netjes geweest om dat even te melden, dan had ik nog even gewacht met het neerplempen van dat gebouw:D

En even los van de upgrades is het natuurlijk vrij bizar om een lichte eenheid op 4 minuten te beginnen, zeker nu alles in het nieuwe systeem zoveel sneller geworden is, dan past dit er totaal niet in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser671

Guest
Het gaat ook een beetje om de tijd/kwaliteitsverhouding natuurlijk, de cerebus is een lichte eenheid, maar op dit moment kost het me 1 minuut en vijf seconden om er één te trainen (en het gebouw is maximaal ge-upt nu, eerst was het 4!! minuten)
Zwaarddanser en boogschutter kosten me 23 seconden per stuk, tovenares 1 minuut 36, treant en golem 2 minuut 23.

En daar komt nog bovenop dat de cerebus twee gebouwen nodig heeft, zo bekeken zou hij eigenlijk minstens net zo sterk moeten zijn als de tovenares, wil het een beetje uitkunnen.

Er komen nog upgrades bij, en dan word het misschien allemaal wat beter in balans, maar zoals het nu is lijkt het eigenlijk nergens naar.
En ik moet zeggen dat ik niet helemaal snap waarom het ding er nu ingegooit word, terwijl het nog zo in onbalans is, ik had hem dan liever twee weken later gehad, maar dan wel helemaal af.
En als dat technisch niet mogelijk was dan had het netjes geweest om dat even te melden, dan had ik nog even gewacht met het neerplempen van dat gebouw:D

Dan heb je zeker nog een paar hoofdstukken te gaan? Bij mij duurt het trainen van een zwaarddanser of boogschutter 7 seconden....

Hoewel compleet off topic wil ik tevens nog even gebruik maken van de mogelijkheid om te benadrukken dat de autovecht functie compleet waardeloos is.
 

DeletedUser197

Guest
Ja, ik zit in hoofdstuk vijf, de verhoudingen liggen voor alle hoofdstukken anders, ik wilde alleen even een voorbeeld geven.
 

DeletedUser274

Guest
Denk dat er de komende updates nog wel veel aanpassingen gemaakt zullen worden in de balance in gevechten.

Maar de vraag waar ik nergens antwoord op kan vinden; Ik hoor/lees her en der dat oude, reeds geplaatste culturele gebouwen in de toekomst (of nu al?...) OOK mana gaan geven. Ik kan er niets over vinden... InnoTV zegt wel iets in die trant, maar volgens mij gaat dat meer over toekomstige culturele gebouwen, die niet perse mana, maar wel als secundair ook mana, geven.
Vind ik wel handig om te weten, zodat ik in cityplanner wel of geen wegen toe moet voegen aan oude culturele gebouwen.
 
Ze zeggen dat er culturele gebouwen gaan zijn die wel een weg vereisen, gelinkt aan mana. Naast de culturele gebouwen die geen weg nodig hebben. De oude leveren te weinig cultuur om in die fase nog bruikbaar te zijn, dus ik denk niet dat ze die gaan aanpassen. Trouwens, niemand is gek genoeg om al vanaf het begin van het spel nog maar eens een extra productiefactor te leren gebruiken.
 

DeletedUser1143

Guest
Ze zeggen dat er culturele gebouwen gaan zijn die wel een weg vereisen, gelinkt aan mana.

En als je ze niet voor manna wil gebruiken kunnen ze zonder weg , dan leveren ze wel de cultuur maar niet de manna . ( als ik t goed begrepen heb)
 

DeletedUser7

Guest
Klopt @Smirnoff. En voor zover ik weet zijn het alleen toekomstige cultuurgebouwen die mana gaan geven. Huidige gebouwen zullen niet aangepast worden.
 
Bovenaan