• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback questlijn Vriendelijke boom

Daarnaast waren de opdrachten al bekend sinds het evenement op de beta servers was gestart. Je had dus een week voordat dit evenement startte al de mogelijkheid om te anticiperen op bepaalde opdrachten. Bijvoorbeeld door alvast wat provincies te verkennen voordat het evenement was gestart.

Klopt maar er zijn ook spelers die bewust willen spelen zonder spoilers.
Al moeten ze dan niet klagen dat het wat minder snel gaat natuurlijk ;)
 

DeletedUser2278

Guest
gewoon een (nieuwe) houtfabriek naar level 12 uitbouwen, is in minder dan 24 uur gedaan.

Dat niet alleen, als je bijtijds de spoiler van CrazyWizard bestudeert zie je welke opdrachten eraan zitten te komen. Je kunt je gebouw dus al van tevoren op level 11 zetten, en starten op [oogsttijd - tijd voor upgrade naar level 12]. Datzelfde kun je doen voor spreuken en trainingen — zelfs nog ruimer van tevoren, zolang je maar uitkijkt dat je de spreuken of manschappen niet per ongeluk te vroeg oogst (wat nog wel eens kan gebeuren als je 's ochtends bij de koffie alle nachtproducties met één machtige swipe binnenhaalt :) ).
Wat dat betreft is het ook handig om voor lange productieopdrachten gebruikte werkplaatsen apart te zetten zodat je ze niet per ongeluk te vroeg oogst.

In dit geval moest je de Academie tijdens het event een tweede keer aan het werk zetten, maar ik heb de Academie gebruikt voor stap 17 (2 spells), en de eerste spell van stap 8 uit een toernooi gehaald, maar met een beetje geluk komt 'ie uit een schatkist van de burenhulp.
Verzamel x munten kán lastig zijn als je ze zelf wil produceren, maar met ongeveer 1/4 van het burenhulprondje ben je er ook.

Ik heb nog niet uitgeprobeerd of je kazerne en oefenterrein apart kunt oogsten (ik had voor stap 19 een paar tijdelijke wapenkamers neergezet), maar dat zou wel heel handig zijn als er twee keer een "train troepen"-opdracht in een event voorkomt (stappen 13 en 19 deze keer).

Ik had voor stappen 20 en 21 mijn stadhuis tot de nok gevuld met munten en voorraden, maar die voorzorg bleek uiteindelijk niet nodig.
Grondstoffen is een ander verhaal, maar als je die goed op peil hebt is het wel te doen.
Nu heeft mijn Broederschap een centrale handelaar die gewoonlijk heel vlot reageert, en dat scheelt natuurlijk een stuk, zeker als je 'm zelf bent :)

24 uur was echt wel te doen; op een Facebook-groep zag ik al twee spelers die dat was gelukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2278

Guest
Klopt maar er zijn ook spelers die bewust willen spelen zonder spoilers.

En omgekeerd :)

Onverwachte opdrachten krijg je al genoeg met de standaardquests en met alle upgrades en productietijden heb je vaak veel tijd over om te denken en te plannen.

Met je spreadsheetje uitvogelen hoe lang je precies nodig hebt om het event zo snel mogelijk te doen en op welke momenten je moet oogsten of je productie starten (en welke alternatieven je hebt om aan de gevraagde spells enzovoort te komen) is dan een heel leuk extra spelelement :)
 

DeletedUser2278

Guest
Overigens, het zou geweldig zijn als je, wanneer je klaar bent, het event nog een keer kan overdoen.

Ik had best meer dan één Vriendelijke Boom willen hebben, zeker in mijn tweede stad Taur Galen, die vooral hout produceert en die probeert eruit te zien als een groot woud (Taur Galen betekent "Groenewoud" in de elfentaal van Tolkien. Voor kenners: Dat was de oude naam van het Demsterwold). Dus hoe meer verschillende bomen, hoe beter :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1143

Guest
niet per ongeluk te vroeg oogst (wat nog wel eens kan gebeuren als je 's ochtends bij de koffie alle nachtproducties met één machtige swipe binnenhaalt

Dit ken en herken ik :)
Tipje : als je echt alles zo van te voren plant , producties die je speciaal voor event aanzet ( ik bouw altijd lvl 1 werkplaatsen en fabrieken voor de 1 en 2 dgn producties als ik de ruimte heb) daar onderbreek ik de weg van zodra ze klaar zijn , dan kan ik ze ook niet per ongeluk innen. Zodra dan de quest er is , leg ik de weg weer aan en hupla innen maar.
 

DeletedUser2278

Guest
Dat doe ik inmiddels ook, als het enigszins kan.
Tijdelijke gebouwtjes altijd aan het eind van de weg zetten :)
 

DeletedUser1751

Guest
Overigens, het zou geweldig zijn als je, wanneer je klaar bent, het event nog een keer kan overdoen.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je het evenement vaker zou kunnen doen, dan wordt je in zekere zin 'gedwongen' om alles zo snel mogelijk te doen. In principe kan de langzame speler ook wel twee keer het evenement doen, want er is genoeg tijd, maar dit brengt, mijn inziens, een extra 'verplichting' met zich mee.

Het is wel een leuke boom inderdaad en ik zou er ook wel eentje extra van willen. Misschien komt ie nog terug als een dagbonus in een volgend evenement.
 

DeletedUser2278

Guest
Da's ook wel weer waar.
Of een handelaar om prijjzen te ruilen :)

Ik heb nog niet uitgeprobeerd of je kazerne en oefenterrein apart kunt oogsten.

Dat blijkt inderdaad geen probleem.
Dus stap 13 kun je klaarzetten op het oefenterrein, en stap 19 op de kazerne.
Nuttig voor de volgende keer :)
 
Dit ken en herken ik :)
Tipje : als je echt alles zo van te voren plant , producties die je speciaal voor event aanzet ( ik bouw altijd lvl 1 werkplaatsen en fabrieken voor de 1 en 2 dgn producties als ik de ruimte heb) daar onderbreek ik de weg van zodra ze klaar zijn , dan kan ik ze ook niet per ongeluk innen. Zodra dan de quest er is , leg ik de weg weer aan en hupla innen maar.
Dat is een handige tip voor de volgende keer! Heb ik niet aan gedacht en ga er de volgende keer gebruik van maken want mij is het ook wel eens overkomen met een 2-dagen producite.
 
Is dit een bug? Ik log in en de opdracht "Onderzoek een technologie" is voltooid, wat ik niet heb gedaan. Ik zit vast in de opdrachten omdat ik nog een aantal provincies moet veroveren voor het volgende hoofdstuk.
 
Is dit een bug? Ik log in en de opdracht "Onderzoek een technologie" is voltooid, wat ik niet heb gedaan. Ik zit vast in de opdrachten omdat ik nog een aantal provincies moet veroveren voor het volgende hoofdstuk.

er blijkt een "verborgen" alternat`ieve opdracht te zijn en dat is upgrade een bonus fabriek (of gewone fabriek geen idee) naar lvl 10+. (inschatting)
 
Ok bedankt. Ik had een werkplaats naar level 15 geupgrade dus dat zal het wel zijn.
Ben er wel blij mee, want nu heb ik nog een kans om de verhaallijn af te maken.
 

DeletedUser2278

Guest
Tip voor de volgende keer: Er zijn in het onderzoeksmenu verschillende technologieën die je niet hoeft te activeren om verder te kunnen (stads- en troepenuitbreidingen). Ik heb er daarvan eentje wel vrijgespeeld (alle vereiste kennispunten verzameld), maar nog niet geactiveerd. Dus zodra die opdracht aan de beurt is, is het alleen een kwestie van activeren en klaar.
Elke technologie die aan de rechterkant geen lijntje meer heeft kun je daarvoor gebruiken.
 

DeletedUser447

Guest
hij is uiteraard al bijna weer afgelopen maar ik meld het toch nog even wat ik hier van vind
mijn mening is dat het niet veel bijzonders is aan cultuur en/of mensen.
voor de kleinere spelers onder ons is dit wel een verademing kwa cultuur. alhoewel ik hem vrij laag in de cultuur opbrengst vind
 

DeletedUser1341

Guest
hij is uiteraard al bijna weer afgelopen maar ik meld het toch nog even wat ik hier van vind
mijn mening is dat het niet veel bijzonders is aan cultuur en/of mensen.
voor de kleinere spelers onder ons is dit wel een verademing kwa cultuur. alhoewel ik hem vrij laag in de cultuur opbrengst vind
mee eens, dit gebouw levert minder cultuur op dan een gebouw wat ik gekregen heb met het paasevenement (mysterieus magisch ei), terwijl ik ondertussen wel weer een level hoger ben... voor het ei krijg ik voor 3x4 2600 cultuur. de boom zou voor 3x4 maar 2300 opleveren
 

DeletedUser1427

Guest
Evenement cultuur gebouwen verschillen uiteraard van cultuur of de extra's die erbij komen, de moeilijkheidsgraad echter varieert in elk evenement waardoor wellicht een evenement gebouw wat meer cultuur kan opleveren dan andere.
 

DeletedUser2278

Guest
de moeilijkheidsgraad echter varieert in elk evenement waardoor wellicht een evenement gebouw wat meer cultuur kan opleveren dan andere.

Ik vind het ook wel terecht dat het ei een betere beloning oplevert. Bij het paasevent moest je drie keer per dag die luchtextracteieren zoeken, dat was ik na een paar dagen echt wel zat :)
 
Het mag dan een vriendelijke boom zijn maar hij produceert geen mana :( dus is het voor mij niet de moeite waard er aan te beginnen. Mijn inventaris staat vol met dit soort gebouwen. Als je progressie in Elvenar wat stokt en je heel veel tijd zou hebben is dit natuurlijk een leuk tijdverdrijf en de kleinere spelers kunnen hier veel profijt van hebben maar na de boselfen draait alles om mana en ruimte is vanaf de tovenaren de grootste uitdaging. Dus bij mij is er geen plek voor deze grote broer :rolleyes: Ik zou ze graag weggeven/ verloten/ verhandelen aan mijn broeders en zusters om hun een handje te helpen.
 

DeletedUser2278

Guest
Een evenement gebouw, in dit geval de vriendelijke boom wordt in waarde bepaald aan de start van het evenement. Dit komt omdat dit evenement gebouw die een speler kan verdienen met het voltooien van de opdrachten al voor je klaar staat. Een evenement gebouw is in waarde bepaald van het hoofdstuk waar de speler in zit aan de start van het evenement, waarbij de Geavanceerde verkenners in de onderzoeksboom voltooid moet zijn.

Sorry Lionell, maar ik geloof dit toch niet helemaal. Afgezien van het feit dat ik voortdurend hoor dat je zo mogelijk met incasseren moet wachten tot je een hoofdstuk bent gevorderd, heb ik het in twee steden die gelijk oplopen zelf nagekeken, met het onderstaande resultaat.
Wachten tot je geavanceerde verkenners hebt voltooid heeft kennelijk wel degelijk zin!

Tree-Comparison.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Sorry Lionell, maar ik geloof dit toch niet helemaal. Afgezien van het feit dat ik voortdurend hoor dat je zo mogelijk met incasseren moet wachten tot je een hoofdstuk bent gevorderd, heb ik het in twee steden die gelijk oplopen zelf nagekeken, met het onderstaande resultaat.
Wachten tot je geavanceerde verkenners hebt voltooid heeft kennelijk wel degelijk zin!

Bekijk bijlage 2569

Dan mijn excuses en zat ik fout, bedankt voor het controleren.
 
Bovenaan