• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback questlijn Vriendelijke boom

DeletedUser1427

Guest
precies, ik heb mijn spreuken zitten sparen gedurende het volledige tovenaarshoofdstuk gewoon om deze te kunnen gebruiken eens ik de abdij had. Zo goed als blut geweest qua goederen hierdoor. (toernooi afkopen is veel te duur ;o )

Abdij is wel vooral krachtig samen met gewone mana cultuur gebouwen, de eerste mana haal je uit de cultuur, de laatste doe je via spreuken wanneer de decay begint te zorgen dat opsparen moeilijker wordt.

Einddoel is geen manacultuur gebouwen meer te hebben, maar dat is voorlopig nog even utopie :)

PS we zijn hier wel serieus offtopic aan het gaan :) dit gaat totaal niet meer over het event :)

Je hebt hier helemaal gelijk in, we gaan weer ontopic :) graag weer feedback over dit evenement
 

DeletedUser2349

Guest
Kan iemand (Elvenar team?) het verhaal op het forum zetten?
Als ik tijd heb tussen twee opdrachten dan lees ik het verhaal wel. Sommige opdrachten heb ik achter elkaar voltooid door slim te plannen en hierdoor heb ik delen van het verhaal niet gelezen. Bijvoorbeeld nadat ik opdracht 12 (3 werkplaatsen: 1 dag) had voltooid had ik namelijk ook 13 en 14 snel voltooid zodat ik direct de eerste 10 KP voor opdracht 15 kon spenderen.
 

DeletedUser2278

Guest
Die verhalen zouden eigenlijk gewoon in de Wiki moeten staan.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
Tekst, vertalingen en plaatjes zijn er immers al :)
 

DeletedUser2278

Guest
Ik heb 'm in net iets minder dan twee dagen voltooid; eigenlijk nog iets sneller, want ik ben pas vier uur na de start begonnen. Maar ik heb het zitten narekenen en het had theoretisch binnen 24 uur gekund.
De volgende keer ga ik dat toch proberen :)
 

DeletedUser2349

Guest
Maar ik heb het zitten narekenen en het had theoretisch binnen 24 uur gekund.
De volgende keer ga ik dat toch proberen :)
-1
Dat is alleen mogelijk als je van te voren precies weet hoe laat het event gaat beginnen. Informatie hierover was niet van te voren beschikbaar. Dus heb je minimaal 24 uur nodig voor je werkplaatsen.
Daarnaast draait dit spel vooral om geduld (of teveel geld). Ik speel het als ontspanning en het spel geeft me bijna 2 weken voor dit event, genoeg tijd om het met zo min mogelijk kosten (goederen) te voltooien.

Daarnaast kan het lonen om juist te wachten met de laatste opdracht als je bijna aan een nieuw hoofdstuk gaat beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Kan iemand (Elvenar team?) het verhaal op het forum zetten?
Als ik tijd heb tussen twee opdrachten dan lees ik het verhaal wel. Sommige opdrachten heb ik achter elkaar voltooid door slim te plannen en hierdoor heb ik delen van het verhaal niet gelezen. Bijvoorbeeld nadat ik opdracht 12 (3 werkplaatsen: 1 dag) had voltooid had ik namelijk ook 13 en 14 snel voltooid zodat ik direct de eerste 10 KP voor opdracht 15 kon spenderen.

Helaas zullen wij (Het Elvenar Team) het verhaal en de opdrachten zelf niet op het forum zetten, uiteraard staat het vrij aan de forumgebruikers om dit wel te doen onder een spoiler bericht.

Die verhalen zouden eigenlijk gewoon in de Wiki moeten staan.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
Tekst, vertalingen en plaatjes zijn er immers al :)

Ook de wiki pagina wordt gebruikt om daar informatie te geven voornamelijk hoe iets werkt, inhoudelijke verhaallijnen, opdrachten etc is aan de speler om dit te ondervinden. dit houdt de spanning er natuurlijk in, anders kan je voortijdig alles lezen ;)
 

DeletedUser2278

Guest
-1
Dat is alleen mogelijk als je van te voren precies weet hoe laat het event gaat beginnen. Informatie hierover was niet van te voren beschikbaar. Dus heb je minimaal 24 uur nodig voor je werkplaatsen. [...] Daarnaast kan het lonen om juist te wachten met de laatste opdracht als je bijna aan een nieuw hoofdstuk gaat beginnen.

Klopt wel een beetje, maar voor zover ik heb meegemaakt begint het event op de Nederlandse server éen week nadat het op Beta is begonnen, en in de regel om één uur 's middags, dus dat houvast heb je al. En je kunt zorgen dat je werkplaatsen enzovoort ruim op tijd de productie oogstbaar hebben staan.
Je kunt de laatste opdracht best al voltooien, als je maar wacht met het incasseren van de Vriendelijke Boom (of welke prijs een event ook heeft), tot je de geavanceerde verkenners hebt afgerond. Dat scheelt weer in cultuur en andere voordelen.

Juist omdat Elvenar best wel geduld vraagt vind ik het leuk om af en toe eens zo'n breinbreker tussendoor te doen :)
 

DeletedUser1427

Guest
Een evenement gebouw, in dit geval de vriendelijke boom wordt in waarde bepaald aan de start van het evenement. Dit komt omdat dit evenement gebouw die een speler kan verdienen met het voltooien van de opdrachten al voor je klaar staat. Een evenement gebouw is in waarde bepaald van het hoofdstuk waar de speler in zit aan de start van het evenement, waarbij de Geavanceerde verkenners in de onderzoeksboom voltooid moet zijn. Hieronder een afbeelding waar je kunt zien welke waarde je evenement gebouw heeft:
Ik zit zelf momenteel in het hoofdstuk van de Halflingen.
19149375_1327401987308029_386783541799528499_n.jpg


Helaas veranderd de waarde niet van het evenement gebouw, ook al zit deze in je inventaris.
 

DeletedUser2278

Guest
Een evenement gebouw, in dit geval de vriendelijke boom wordt in waarde bepaald aan de start van het evenement.

Hee, ik lees op allerlei Elvenar-groepen op Facebook steeds dat de waarde wordt bepaald op het moment dat je de quest afsluit en het gebouw toevoegt aan je spreukenbuidel, maar dat is dus onjuist?
Weer wat geleerd; dan heeft het weinig zin om met incasseren te wachten; ik kan de extra cultuur goed gebruiken en de boom ziet er leuk uit :)
 

DeletedUser2366

Guest
Beste Elvarianen,

Zojuist is bekend gemaakt dat er zometeen een nieuwe quest zal starten, namelijk over een vriendelijke boom.

We zijn erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Het Elvenar team.

Leuk, maar helaas wil ik niet met mijn leger aan de slag, dus vind ik het jammer dat daar een opdracht van bij zit dat ik ze moet trainen. Zou het ook fijn vinden als ik Kazerne zou kunnen deleten.
 

DeletedUser1427

Guest
Leuk, maar helaas wil ik niet met mijn leger aan de slag, dus vind ik het jammer dat daar een opdracht van bij zit dat ik ze moet trainen. Zou het ook fijn vinden als ik Kazerne zou kunnen deleten.

Er is inderdaad een opdracht die vereist om eenheden te trainen, de opdracht voltooid ook als je eenheden incasseert uit Oude Wonderen die eenheden produceren of wellicht eenheden die uit cultuurgebouwen geproduceerd worden (hiermee doel ik op de 'Oefenterrein van de orkstrategen' uit het Feniks evenement) :)
 

DeletedUser2366

Guest
Er is inderdaad een opdracht die vereist om eenheden te trainen, de opdracht voltooid ook als je eenheden incasseert uit Oude Wonderen die eenheden produceren of wellicht eenheden die uit cultuurgebouwen geproduceerd worden (hiermee doel ik op de 'Oefenterrein van de orkstrategen' uit het Feniks evenement) :)

Ja dat heb ik allemaal dus niet. :(
 
Je hebt een kazerne, dan is eenheden maken niet zo moeilijk, en je hoeft daar verder niks mee te doen.

Wat prijzen van evenementen betreft: ik dacht dat ik toch al eens de verkenners van een volgende hoofdstuk gehaald heb, en dat de waarde van de prijs nog veranderde, vermits ik de laatste opdracht nog moest doen.
 
Een evenement gebouw, in dit geval de vriendelijke boom wordt in waarde bepaald aan de start van het evenement. Dit komt omdat dit evenement gebouw die een speler kan verdienen met het voltooien van de opdrachten al voor je klaar staat. Een evenement gebouw is in waarde bepaald van het hoofdstuk waar de speler in zit aan de start van het evenement, waarbij de Geavanceerde verkenners in de onderzoeksboom voltooid moet zijn. Hieronder een afbeelding waar je kunt zien welke waarde je evenement gebouw heeft:
Ik zit zelf momenteel in het hoofdstuk van de Halflingen.


Helaas veranderd de waarde niet van het evenement gebouw, ook al zit deze in je inventaris.

Ik heb eergisteren de verkenner voor hoofdstuk 4 op sinya arda(us server) vrijgespeeld dus ruim na de start van het evenement en de waarde van de boom die ik ga krijgen komt overeen met de waarde van hoofdstuk 4.

De definitieve waarde wordt dus bepaald op het moment dat je de boom krijgt. je krijgt de boom van het hoofdstuk waarin je je op dat moment bevind (houd er rekening mee dat het hoofdstuk pas officieel begint NA het voltooien van de geavanceerde verkenner van dat hoofdstuk)
upload_2017-6-17_23-29-48.png

upload_2017-6-17_23-27-49.png

upload_2017-6-17_23-25-52.png
 
Hij was lief, en makkelijk.
47 uur 43 minuten, maar het had sneller gekund; ik heb een paar dingen te vroeg geoogst.

Pfff lijkt me niet helemaal eerlijk zo als dit voor de 1 kan, alleen voor mijn verkenner al 44 uur nodig (voor de laatste opdrachten zoveel x).
En zit nu vast bij opdracht 16 dat had beter een of of opdracht kunnen zijn, want ik zit bij het laatste onderzoek van de tovenaars kost enorm veel tijd om met kp te vullen en voordat ik het spul heb om hem te kopen ik stop maar jammer maar helaas.
 
Pfff lijkt me niet helemaal eerlijk zo als dit voor de 1 kan, alleen voor mijn verkenner al 44 uur nodig (voor de laatste opdrachten zoveel x).
En zit nu vast bij opdracht 16 dat had beter een of of opdracht kunnen zijn, want ik zit bij het laatste onderzoek van de tovenaars kost enorm veel tijd om met kp te vullen en voordat ik het spul heb om hem te kopen ik stop maar jammer maar helaas.

Joh je hebt 2 weken en daarme krijg je hetzelfde als degene die het in een uurtje doet. maak je niet druk.
Je verkenner kan je vervangen door een gebouw naar lvl 12+ te uppen (wat je precies kan timen)

btw er zit een bug in de onderzoeksopdracht die hier al eerder is gepost, het uppen van een "bonusfabriek" lost de opdracht ook in, al weet ik niet welk level. zelf deed ik op beta lvl 12 en dat werkte.
Hier ging de opdracht automatisch (boom compleet) omdat halflingen nog niet zijn meegerekend.
 

DeletedUser

Guest
Pfff lijkt me niet helemaal eerlijk zo als dit voor de 1 kan, alleen voor mijn verkenner al 44 uur nodig (voor de laatste opdrachten zoveel x).
Je moet ook niet scouten maar gewoon een (nieuwe) houtfabriek naar level 12 uitbouwen, is in minder dan 24 uur gedaan. Mijn scout doet er ook 60+ over maar daar ging ik dus niet op wachten. Kwestie dus van slim kiezen. :eek:
 

DeletedUser2349

Guest
Daarnaast waren de opdrachten al bekend sinds het evenement op de beta servers was gestart. Je had dus een week voordat dit evenement startte al de mogelijkheid om te anticiperen op bepaalde opdrachten. Bijvoorbeeld door alvast wat provincies te verkennen voordat het evenement was gestart.
 
Bovenaan