• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op de Elementalen.

DeletedUser

Guest
Vind het wel jammer dat de spirituele goederen tussen de "normale" goederen bij de handelaar staan. Ik had liever een apart tabje hiervoor gezien. Als er straks ook nog t5 en t6 bijkomen, wordt het helemaal een onoverzichtelijk geheel, zeker nu sinds de laatste verandering alle goederen voortaan door elkaar staan.

Mee eens, vind de nieuwe volgorde in de handelaar verschrikkelijk onoverzichtelijk.
Gebruik meestal maar de zoekopties voor vraag of aanbod, maar ook in het overzicht van wat je geplaatst hebt staat alles door elkaar.

Dus feedback: een volgorde op grootte van aanbod die geen rekening houdt met wat er aangeboden wordt, is geen verbetering!
 

DeletedUser2142

Guest
Had al eens gezegd, dat 't ontbreken van uitbreidingen, mij ook ontzettend stoort en dat 't moeilijk is om je stad te verbouwen, zeker nu de meeste gebouwen
andere afmetingen krijgen.
Wat mij echter 't meeste stoort is dat Elvenar geen spel meer is; in een spel is 't de bedoeling, dat je door inzet, kennis, kunde, slim spelen, tactiek, onderhandelen etc etc, progressie maakt. Bij Elvenar kun je alles kopen en dan is het geen spel meer, maar zo iets als boodschappen doen bij Appie. En staan er enkel mensen hoog in de ranking, die 't meeste geld willen uitgeven, een enkeling daargelaten.Ik heb zelf ook Dia gebouwen, dat scheelt plaats en die leveren meer op, dus voor mij hebben die een functie.
Nu begrijp ik dat de Duitse economie moet draaien en dat de dikke Merc's Audi's en BMW's op de parkeerplaats bij Innogames, hier hun steentje aan bijdragen, maar ik heb andere ideeën over een SPEL.
En 't is inderdaad weer gewoon meer van 't zelfde, alleen in een ander jasje,vandaar dat ik niet sta te stuiteren van opwinding over 't nieuwe gast ras.


Vat het niet persoonlijk op, maar dit vind ik de grootste onzin die je hier schrijft.
En ook behoorlijk tegenstrijdig.
Zo zeg je zelf dat het bij een spel de bedoeling is om 'door inzet, kennis, kunde, slim spelen, tactiek, onderhandelen etc etc, progressie maakt'.
Maar tevens klaag je erover dat zo moeilijk is, om je stad te verbouwen.
Moeilijk misschien, maar dus niet onmogelijk. En vanaf dag 1 moet je zuinig met je ruimte omgaan.
Zelf ben ik constant bezig mijn stad in de Architect te zetten en probeer daarmee ook vooruit te lopen op de groei/veranderingen van gebouwen.

Verder zeg je dat je in Elvenar alles kan kopen. Let wel KAN kopen! Houd niet in dat je dat MOET doen.
Heb even bij je zitten tellen en ik kom op 17(!) Magische Werkplaatsen (11 op lvl 12 en 6 op lvl 11).
En je hebt 48(!) Magische Woonhuizen (36 op lvl 11 en 12 op lvl 12).
Dan heb je toch zelf alles bij elkaar gekocht? Niemand heeft je daartoe gedwongen.

En de Elementalen zal ook wel uitgespeeld kunnen worden in een week, als je maar de je portemonnee trekt.
Mag ieder van mij voor zich weten, mijn geld is het niet.
Het is ook niet mijn idee van een spel spelen, maar dat terzijde.
Alleen dan niet achteraf gaan klagen dat ze allemaal in een dikke BMW rijden bij Innogames en dat het spel saai is.
Je koopt zelf het hele spel bij elkaar, dat zie ik andere spelers hier niet allemaal doen en die hebben nog wel plezier erin.
 

DeletedUser

Guest
Toch wel een vreemd fenomeen in de handel met de nieuwe t4/sentient/spirituele goederen.
Vraag Maansteen = 0
Vraag Platina = 0
Vraag Elfenboomsap = 20 paginas :eek::oops::oops:

Zit ik daar met mijn platina en maanstenen, wanhopig op zoek te zijn naar Elfenboomsap :(
 
Toch wel een vreemd fenomeen in de handel met de nieuwe t4/sentient/spirituele goederen.
Vraag Maansteen = 0
Vraag Platina = 0
Vraag Elfenboomsap = 20 paginas :eek::oops::oops:

Dat zal zichzelf wel wat corrigeren later. al vermoed ik in de toekomst een tekort aan maansteen. naar mijn mening zijn spelers met marmer in de meerderheid, dan spelers met staal, en vervolgens die met hout.
 
Spirituele goederen: maansteen, platina en boomsap

Verfijn je traditionele goederen met goddelijke zaden om magische spirituele goederen te produceren. Hiermee kun je nederzettingen en portalen voor de Elementalen bouwen. Maar pas op: gebruik ze snel voordat de magie verdwijnt en ze hun oorspronkelijke vorm weer aannemen!

Uit de nieuwesbrief die ik ontvind in mijn mail
Mail? Welke mail? Nooit uitgeschreven en nooit gehad.
 
Toch wel een vreemd fenomeen in de handel met de nieuwe t4/sentient/spirituele goederen.
Vraag Maansteen = 0
Vraag Platina = 0
Vraag Elfenboomsap = 20 paginas :eek::oops::oops:

Zit ik daar met mijn platina en maanstenen, wanhopig op zoek te zijn naar Elfenboomsap :(

Als ik kijk hoe snel en makkelijk je goederen produceerd, heb je aan 1 goede speler genoeg om die 20 pagina's zo op te ruimen.
Gelukkig heeft het volgende onderzoek enkel platina en maansteen nodig, beide goederen zijn al goed beschikbaar.
 

DeletedUser

Guest
Als ik kijk hoe snel en makkelijk je goederen produceerd, heb je aan 1 goede speler genoeg om die 20 pagina's zo op te ruimen.
Gelukkig heeft het volgende onderzoek enkel platina en maansteen nodig, beide goederen zijn al goed beschikbaar.

De kanalen bedoel je? Om die te bouwen heb je toch weer elvenboomsap nodig hoor ;)
 

DeletedUser1294

Guest
Even wat rechtzetten (tenzij ik het verkeerd begrepen heb)
Elke nacht neemt het aantal spirituele goederen met 10% af, net als de zaden.
Hoezo zou je dan (volgens sommigen) je goederen meteen op moeten maken, of in elk geval niet méér produceren dan nodig? Die 10% verlies je toch, of het nu linksom of rechtsom is. Het maakt dus volgens mij geen enkel verschil of je 10% van je zaden verliest of 10% van je spirituele goederen (en indirect dus ook de zaden).
Een voorraad aanleggen is dus helemaal niet zo onverstandig als wordt beweerd en het houdt de ruimte voor handel in stand.
 

DeletedUser

Guest
Even wat rechtzetten (tenzij ik het verkeerd begrepen heb)
Elke nacht neemt het aantal spirituele goederen met 10% af, net als de zaden.
Hoezo zou je dan (volgens sommigen) je goederen meteen op moeten maken, of in elk geval niet méér produceren dan nodig? Die 10% verlies je toch, of het nu linksom of rechtsom is. Het maakt dus volgens mij geen enkel verschil of je 10% van je zaden verliest of 10% van je spirituele goederen.
Een voorraad aanleggen is dus helemaal niet zo onverstandig als wordt beweerd en het houdt de ruimte voor handel in stand.

@Eleonora0 Mee eens. Voor de bouw van de gastrasgebouwen heb je een bulk spirituele goederen nodig, dus het lijkt mij ook beter om daar alvast een voorraadje voor op te bouwen. Anders is het onderzoek voltooid en dan vervolgens een paar dagen wachten totdat je de goederen bij elkaar hebt.

Pas als de gastrasgebouwen staan, zou je kunnen overwegen om precies genoeg te produceren denk ik.
 

DeletedUser1120

Guest
Net me handelsgebouw uit de up en natuurlijk heel nieuwschierig hoe het eruit zal zien
wat me gelijk op viel was die deals die er staan
lijk mij beter als iedereen het bij 2 sterren zou houden of zie ik dat verkeerd
 

DeletedUser1796

Guest
Ik zit zelf nog niet in het hoofdstuk maar als ik het zo lees kan je daar dus ook weer scheve deals zetten, dat is wel zonde
 

DeletedUser1294

Guest
Net me handelsgebouw uit de up en natuurlijk heel nieuwschierig hoe het eruit zal zien
wat me gelijk op viel was die deals die er staan
lijk mij beter als iedereen het bij 2 sterren zou houden of zie ik dat verkeerd
Helemaal mee eens!

Bij de meeste spelers is de nood zó hoog, dat zij graag iets meer betalen voor sap bij de handelaar. Dat is nog steeds een stuk goedkoper dan zelf produceren in je houtfabriek. Wenselijk is dat inderdaad niet, maar als ik sap had, zou ik ook de beste deal uitkiezen en daardoor krijg je dus concurrentie.

Op dit moment is het voor mij goedkoper om 5:1 bij de handelaar te ruilen, dan zelf sap te produceren in mijn houtfabriek. Keuze uit twee kwaden.
Uiteindelijk zal het wel goedkomen.
 

DeletedUser1120

Guest
het is ongelooflijk hoe vol het staat waardoor eigenlijk mijn waarde van maan`steen niks meer voorsteld
als ik de 2 sterren wil plaatsen zal niemand mijn eerlijke deal pakken
en gelloof me het staat bom vol lol
 

DeletedUser1294

Guest
Ik blijf stug maansteen produceren. Mijn 1:1 handel naar platina loopt wel prima, dus dan doen we dat maar voor zolang er schaarste is aan sap.
De handel staat er pas één dag, dus het is te vroeg om nu al te denken dat dit zo blijft.
 

DeletedUser

Guest
het is ongelooflijk hoe vol het staat waardoor eigenlijk mijn waarde van maan`steen niks meer voorsteld
als ik de 2 sterren wil plaatsen zal niemand mijn eerlijke deal pakken
en gelloof me het staat bom vol lol

Ik weet het, en maak mij er ondertussen ook schuldig aan. 2 dagen gewoon 2-sterrenhandel gezet en niemand die het pakte.
Is om moedeloos van te worden, dan maar een beetje 3-sterrenhandel.
Hoop dat dit zich hersteld als de Elfenboomsap spelers zover zijn
 
niet vergeten dat je ook dagelijk redelijk wat T4 kan kopen voor 2700 van je eigen T4. Hoe hoger je handelaarsgilde hoe meer profijt je daar doet. 2375 voor 2700 als je handelaarsgilde op max staat, is me verteld.
 

DeletedUser

Guest
niet vergeten dat je ook dagelijk redelijk wat T4 kan kopen voor 2700 van je eigen T4. Hoe hoger je handelaarsgilde hoe meer profijt je daar doet. 2375 voor 2700 als je handelaarsgilde op max staat, is me verteld.

Redelijk wat is wel afhankelijk van het level van je Bloeiende Handelaarsgilde.
Zonder dat OW is het maar 540 voor 2700

Bij mij staat het op lvl 8 en dan is het 1296 voor 2700
 
Redelijk wat is wel afhankelijk van het level van je Bloeiende Handelaarsgilde.
Zonder dat OW is het maar 540 voor 2700

Bij mij staat het op lvl 8 en dan is het 1296 voor 2700

jah ik weet het, bij mij is mijn groothandelaar ook maar brol =)
Maar deze nieuwe tier goederen hebben de Bloeiende handelaar toch wel een groot stuk extra nut gegeven. Al ga ik er nog steeds van uit dat alles wel goed komt eens er meer spelers aan het produceren zijn. =) en dan zal die extra waarde van de bloeiende handelaar terug verdampen. Toch iets om mee rekening te houden als T5 er aan komt bij volgend ras :)
 

DeletedUser

Guest
jah ik weet het, bij mij is mijn groothandelaar ook maar brol =)
Maar deze nieuwe tier goederen hebben de Bloeiende handelaar toch wel een groot stuk extra nut gegeven. Al ga ik er nog steeds van uit dat alles wel goed komt eens er meer spelers aan het produceren zijn. =) en dan zal die extra waarde van de bloeiende handelaar terug verdampen. Toch iets om mee rekening te houden als T5 er aan komt bij volgend ras :)

Ja, maar ondertussen wel veel OWs om rekening mee te houden.
En het eerste verplichte troepenomvang upgrade onderzoek staat al te wachten om gevuld te worden :eek:Gaat weer minder kps in toernooien betekenen vrees ik :(
 
Bovenaan