• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op de Elementalen.

DeletedUser

Guest
Had staal bewaard omdat daar weinig handel (in mijn omgeving) in is, maar nu dus op jacht naar staal relekwieen.
Wel vast nog 1 staal erbij zetten? zuiver voor T4 goederen dan? Dus 2 staalfabrieken lvl 25

Ja, 2 staalfabrieken heb je in het begin van de Elementalen wel nodig.
Waar je ook voor kunt kiezen is om te beginnen met 3 t4-fabrieken (staal voor jou dus), en als je gewone t1-fabrieken (marmer voor jou) volledig geupt hebt en de gastrasgebouwen hebt staan, terug gaan naar 1 of 2 volledig geupte t4 fabrieken. In het begin van het hoofdstuk heb je namelijk heel veel spirituele goedjes nodig, maar later eigenlijk niet zoveel meer.

Op zich is dit wel jammer, vraag me af hoe dat met de markt zal gaan. Het heeft niet zoveel zin om een overschot aan t4 te hebben namelijk, omdat je door de decay toch ook weer een hoop verliest en het produceren ervan een hoop zaden kost die je beter ergens anders voor kunt gebruiken.
 

DeletedUser1796

Guest
Ik heb zo het idee dat dit hoofdstuk een heel stuk moeilijker is dan de andere.
Heb nog nooit zoveel feedback gezien/gelezen.
 

DeletedUser3012

Guest
Dat zal er ook niet komen. De uitbreiding van de arbeidershut is de eerste aankoop van nieuwe spelers. Inno zou wel gek zijn om dit gratis weg te geven.

Hm. Ik heb m'n arbeidershut nu op 4 staan, en ben hem nog van plan naar 5 te uppen, maar ook dat zal niet genoeg worden in latere hoofdstukken. daarom vroeg ik me af of d'r niet een onderzoek voor zou komen dat je hem ook uit kon breiden naar level 10 of zo
 

DeletedUser

Guest
Hm. Ik heb m'n arbeidershut nu op 4 staan, en ben hem nog van plan naar 5 te uppen, maar ook dat zal niet genoeg worden in latere hoofdstukken. daarom vroeg ik me af of d'r niet een onderzoek voor zou komen dat je hem ook uit kon breiden naar level 10 of zo

Ik denk zo dat 5 arbeidersploegjes wel genoeg is voor het Elementalen hoofdstuk, ondanks dat elke gebouw een dag of langer duurt om te uppen. Het kost je ook een vermogen aan goedjes, munten en hamertjes! Meer dan 5 ploegjes aan de slag proberen te houden zou zeker tot bankroet leiden ;)
 
Wat ik eruit begrijp : je T4 bonus goed is dus een andere dan je gewone bonus.
Is er al bekend welke waarbij hoort!
Het plaatje hierboven geeft aan marmer en staal klopt dat voor iedereen?
Ik heb namelijk ook marmer en heb nog 1 staal fabriek staan, anders begin nu nog 1 houtfabriek erbij te zetten.
Of is dat overdreven, ben nu nog in Haflingen!

In de aankomende 4 weken komen de tier 1/4 relekwieen weer voorbij in het toernooi, even vooruitsparen en dan kan je in jouw t4 bonus toernooi helemaal los gaan voor de relekwieen.
 

DeletedUser1120

Guest
Het nadeel van de kanalen vind ik dat je er burenhulp op kunt ontvangen. Iedereen klikt gelijk enthousiast op die kanalen nu, lief bedoeld maar die dingen hebben maar een hele lage cultuurwaarde :(. Mijn gebouwen van 16x hogere cultuurwaarden staan vervolgens te smeken om een beetje aandacht (klikje ;)) en mijn cultuurbonus zakte als een baksteen. Binnen de bs maar een mailtje erover rondgestuurd, dat was snel geregeld :D
Maar om nu al mijn buren een mailtje erover te sturen ...... :eek:
ja ik merk dat nu dus ook al die kanalen heb in me groep al even doorgegeven dat ze niet me kanalen motiveren beter geen cultuur erin lol
 

DeletedUser1026

Guest
Sommige dingen werken wat anders als dat we gewend waren, dat maakt het even zoeken naar de juiste balans ;)
Dat kun je wel zeggen. Het heeft mij een kapitaal aan Goddelijke zaden gekost voor ik het in de gaten kreeg... Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn bonus 'gewoon' op mijn houtfabrieken zat en heb dus heel enthousiast ge-upt en geproduceerd, tja, dus niet met de spirituele goederen (t4). 'Door schade en schande word je wijs' zeggen ze, dat gaat voor mij in dit geval wel op... lol :)
 
Wat een kanalenstress.
Ik heb geen problemen met burenhulp op me kanalen, al heb ik betere gebouwen. ik krijg behoorlijk veel burenhulp zeker nu ik met het nieuwe ras ook veel burenhulp geef aan mijn buren. (give and take)

Met 1160 cultuur per kanaal vind ik de hoeveelheid cultuur nu niet zo dramatisch dat ik problemen me heb dat ik er burenhulp op krijg. het is niet dat ze maar 100 cultuur geven ofzo.
 

DeletedUser

Guest
Wat een kanalenstress.
Ik heb geen problemen met burenhulp op me kanalen, al heb ik betere gebouwen. ik krijg behoorlijk veel burenhulp zeker nu ik met het nieuwe ras ook veel burenhulp geef aan mijn buren. (give and take)

Met 1160 cultuur per kanaal vind ik de hoeveelheid cultuur nu niet zo dramatisch dat ik problemen me heb dat ik er burenhulp op krijg. het is niet dat ze maar 100 cultuur geven ofzo.

Tja als je alleen maar tuintjes heb staan die ±2500 cultuur geven, is het verschil niet zo groot. Jij lost je benodigde cultuur duidelijk op met OWs tussen lvl 20-25 (max).
Wordt een ander verhaal als je cultuurgebouwen tussen 14.000 of 10.000 cultuurwaarde genegeerd worden en je cultuurgevende OWs tussen lvl 7 en 12 staan.

Ook heel fijn voor je dat je zoveel actieve buren hebt, maar niet iedereen is zo geweldig goed geplaatst :rolleyes:
 
Tja als je alleen maar tuintjes heb staan die ±2500 cultuur geven, is het verschil niet zo groot. Jij lost je benodigde cultuur duidelijk op met OWs tussen lvl 20-25 (max).
Wordt een ander verhaal als je cultuurgebouwen tussen 14.000 of 10.000 cultuurwaarde genegeerd worden en je cultuurgevende OWs tussen lvl 7 en 12 staan.

Ook heel fijn voor je dat je zoveel actieve buren hebt, maar niet iedereen is zo geweldig goed geplaatst :rolleyes:
Eerlijk gezegt heb ik die wonderen helemaal niet nodig
upload_2018-2-21_16-16-26.png


Heb idd veel tuintjes, cultuurgebouwen van 14K heb ik niet, maar mag aannemen dat als je gildeleden je geholpen hebben jezelf ook geen 14k cultuurgebouwen meer niet geboost hebt. en dat je daarvoor niet afhankelijk bent van je buren.

Ja idd ik ben gezegend met hele goede buren. :D
 

DeletedUser

Guest
Eerlijk gezegt heb ik die wonderen helemaal niet nodig
Bekijk bijlage 3037

Heb idd veel tuintjes, cultuurgebouwen van 14K heb ik niet, maar mag aannemen dat als je gildeleden je geholpen hebben jezelf ook geen 14k cultuurgebouwen meer niet geboost hebt. en dat je daarvoor niet afhankelijk bent van je buren.

Ja idd ik ben gezegend met hele goede buren. :D

Als ik jou cultuur vergelijk met die van mij
cultuur.jpg
heb jij die cultuurgevende OWs die zo hoog staan juist heel hard nodig.
Mijn Vechtklooster staat "slechts" op level 12 en geeft al 25.727 cultuur.

Ik denk dat bij jou de cultuur toch kritiek gaat worden zonder Vechtklooster op 25 en Wachttoren ruines op 22 ;)
 
Afhankelijk van wat je wilt. ik vind jouw cultuur veel te hoog. een 125% bonus bij veel burenhulp is mooi 150% bij max burenhulp is absoluut top, alles meer vind ik zonde van de ruimte. uiteindelijk is die bonus enkel voor de hamertjes en de hoeveelheid cultuur die dat kost vind ik niet in verhouding staan van de ruimte. dan had ik er bv ook een extra werkplaats kunnen zetten of een mooie fabriek kunnen bouwen die me goederen geeft voor het toernooi of een wapenkamer die lekker veel punten oplevert.
 

DeletedUser

Guest
Afhankelijk van wat je wilt. ik vind jouw cultuur veel te hoog. een 125% bonus bij veel burenhulp is mooi 150% bij max burenhulp is absoluut top, alles meer vind ik zonde van de ruimte. uiteindelijk is die bonus enkel voor de hamertjes en de hoeveelheid cultuur die dat kost vind ik niet in verhouding staan van de ruimte. dan had ik er bv ook een extra werkplaats kunnen zetten of een mooie fabriek kunnen bouwen die me goederen geeft voor het toernooi of een wapenkamer die lekker veel punten oplevert.

De meeste van mijn grotere cultuurgebouwen geven zowel populatie (4200) en behoorlijk wat cultuur (8500), dat is vergelijkbaar met jouw tuintjes, maar een klikje erop geeft mij meer cultuurbonus. De rest zijn mana-gebouwen die ik hard nodig heb (drakenabdij staat nog niet zo hoog).

Ik heb juist wat fabrieken en een wapenkamer weggedaan om ruimte voor het gastras te maken. Rangingspunten boeit mij niet zo, een mooie goedwerkende stad des te meer ;)
 

DeletedUser

Guest
Nadat ik verplicht troepenomvang 40 moest onderzoeken, kreeg mijn plezier in het Elementalenhoofdstuk een flinke knauw door de toernooi ellende waar ik nu mee geconfronteerd word.
Ik heb momenteel 3 tijdelijke unitbooster gebouwtjes staan. Had een hoop getraind, en alle vecht OWs staan gemiddeld op lvl 8.
Maar ik kom ronde 3 niet vechtend door. Niet handmatig en zeker niet met autovechten.
Resultaat: legertjes zijn op, voorraden zwaar geslonken en ik zie het totaal niet meer zitten om nog verder te gaan met de toernooien.

Hier is al een jaar geleden door spelers (oa op de beta) al op gewezen, maar de devs blijven stug beweren dat alles naar wens verloopt. Blijkbaar is de wens van de devs dat spelers vanaf het Elementalenhoofdstuk niet meer mee kunnen doen met de toernooien, en dus ook niet met events of avonturen!!!!

Straks nog 2 verplichte troepenomvang erbij, waardoor mijn zin in het spel minder en minder wordt.
Zoveel geinvesteerd de afgelopen maanden in de vecht OWs, en het is een zinloze activiteit gebleken. Kan wel janken :(
 
Nadat ik verplicht troepenomvang 40 moest onderzoeken, kreeg mijn plezier in het Elementalenhoofdstuk een flinke knauw door de toernooi ellende waar ik nu mee geconfronteerd word.
Ik heb momenteel 3 tijdelijke unitbooster gebouwtjes staan. Had een hoop getraind, en alle vecht OWs staan gemiddeld op lvl 8.
Maar ik kom ronde 3 niet vechtend door. Niet handmatig en zeker niet met autovechten.
Resultaat: legertjes zijn op, voorraden zwaar geslonken en ik zie het totaal niet meer zitten om nog verder te gaan met de toernooien.

Hier is al een jaar geleden door spelers (oa op de beta) al op gewezen, maar de devs blijven stug beweren dat alles naar wens verloopt. Blijkbaar is de wens van de devs dat spelers vanaf het Elementalenhoofdstuk niet meer mee kunnen doen met de toernooien, en dus ook niet met events of avonturen!!!!

Straks nog 2 verplichte troepenomvang erbij, waardoor mijn zin in het spel minder en minder wordt.
Zoveel geinvesteerd de afgelopen maanden in de vecht OWs, en het is een zinloze activiteit gebleken. Kan wel janken :(

ik heb al langer het gevoel dat die unitbooster gebouwtjes eigenlijk verplicht zijn als je redelijk ver zit in de onderzoeksboom, en niet meer optioneel zoals wij veronderstellen. Die unitboosters kan je namelijk niet makkelijk in grote aantallen krijgen, dus moet je die kopen met diamanten....
Zoals je zelf al eerder zij, is de impact van een combat wonder vrij klein, terwijl zo'n unitbooster wel een groot verschil maakt...

Moet wel zeggen dat je een beetje het verkeerde toernooi gekozen hebt om maximaal op in te zetten, toverstof is net als boekenrollen een niet zo leuk toernooi (met hondjes zou toverstof wel veel beter zijn, maar die trainen momenteel toch nog te traag), beide zou ik liever overslaan en aangezien beide boekenrollen nodig hebben om te onderhandelen heb ik al gemerkt dat die boekenrollen altijd een fel gevraagd goedje zijn.

Ik denk niet dat het elementalhoofdstuk op zich, enig impact heeft hierop maar eerder de link tussen troepengrootte en toernooi. Het verschil tussen minimumtroepengrootte en max troepengrootte is zo groot, dat er waarschijnlijk spelers zijn die al een half jaar of jaar moeten toernooi doen, met dezelfde troepengrootte die jij nu hebt. En weet dat er spelers zijn die even ver in de tech zitten als jij nu, maar een troepengrootte hebben die jij 2 hoofdstukken geleden had. Inderdaad zeggen we al dat dit niet kan sinds dag 1 van de herbalancering, maar er zijn wel meer dingen die niet kunnen volgens ons, waar inno anders over denkt. Misschien moet je overwegen om eens opnieuw te beginnen met een Didi2, die alle optionele techs overslaat. Je zal er veel meer spelplezier aan beleven.

PS: weet dat er oorspronkelijk maar 15 provincies mogelijk waren nadat ze het toernooi geherbalanceerd hadden, ze hadden nooit gedacht dat spelers meer dan 15 provincies zouden doen ..... :D
 

DeletedUser

Guest
ik heb al langer het gevoel dat die unitbooster gebouwtjes eigenlijk verplicht zijn als je redelijk ver zit in de onderzoeksboom, en niet meer optioneel zoals wij veronderstellen. Die unitboosters kan je namelijk niet makkelijk in grote aantallen krijgen, dus moet je die kopen met diamanten....
Zoals je zelf al eerder zij, is de impact van een combat wonder vrij klein, terwijl zo'n unitbooster wel een groot verschil maakt...

Moet wel zeggen dat je een beetje het verkeerde toernooi gekozen hebt om maximaal op in te zetten, toverstof is net als boekenrollen een niet zo leuk toernooi (met hondjes zou toverstof wel veel beter zijn, maar die trainen momenteel toch nog te traag), beide zou ik liever overslaan en aangezien beide boekenrollen nodig hebben om te onderhandelen heb ik al gemerkt dat die boekenrollen altijd een fel gevraagd goedje zijn.

Ik denk niet dat het elementalhoofdstuk op zich, enig impact heeft hierop maar eerder de link tussen troepengrootte en toernooi. Het verschil tussen minimumtroepengrootte en max troepengrootte is zo groot, dat er waarschijnlijk spelers zijn die al een half jaar of jaar moeten toernooi doen, met dezelfde troepengrootte die jij nu hebt. En weet dat er spelers zijn die even ver in de tech zitten als jij nu, maar een troepengrootte hebben die jij 2 hoofdstukken geleden had. Inderdaad zeggen we al dat dit niet kan sinds dag 1 van de herbalancering, maar er zijn wel meer dingen die niet kunnen volgens ons, waar inno anders over denkt. Misschien moet je overwegen om eens opnieuw te beginnen met een Didi2, die alle optionele techs overslaat. Je zal er veel meer spelplezier aan beleven.

PS: weet dat er oorspronkelijk maar 15 provincies mogelijk waren nadat ze het toernooi geherbalanceerd hadden, ze hadden nooit gedacht dat spelers meer dan 15 provincies zouden doen ..... :D

Ik weet dat Toverstof een lastig toernooi is, daarom had ik juist die 3 unitboosters ervoor ingezet, maar het heeft 0,0 effect gehad.
Zover ik weet kun je ze niet met dias kopen, alleen winnen in evenementen, of er moet een of andere vage aanbieding daarvoor langs zijn gekomen die ik weggeklikt hebt.

Ja ik weet dat de link tussen troepenomvang en toernooi de grote boosdoener is, maar in het Elementalenhoofdstuk zitten wel 3 van deze onderzoeken die verplicht zijn + 1 die optioneel is. Je kunt niet verder in het hoofdstuk zonder die onderzoeken te doen, dus daarmee krijgt mijn plezier in het hoofdstuk een flinke knauw. Het voelt zo extreem oneerlijk aan dat ik nu vast zit in de toernooien omdat ik al die onderzoeken gedaan heb, en dus waarschijnlijk vast blijf zitten.

Een Didi2 zal er nooit komen, ik heb echt geen zin om opnieuw te beginnen met dit spel. Als door deze ontwikkelingen Didi1-stad het niet meer gaat redden, is het voor mij einde spel. Ik trap hier dan niet nog een keer in.
 
Opdracht train 3000 orkkrijgers vinkt niet af, heeft iemand daar ervaring mee?
Had 4x broedplek geoogst die alle 2 dagen hadden gedraaid maar de opdracht staat er nog.
 
Bovenaan